Nyt tuli ensimmäinen yhteydenotto kunnan uusista te-palveluists
Heti heitettiin siihen hemmetin typpiin tai siis sillä on joku uus nimi.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Minulle ainakin olisi ihan sama mihin laittavat jos muuten olisin ollut useita kuukausia työtön. Jos olisin ollut pätkätöissä tai opiskelemassa, niin sitten en sulattaisi kuntouttavaan laittamista.
Niin varmaan joo.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kunnat eivät pysty tempputyöllistämisillä siivoamaan lukujaan. Palkkaa työstä, ei mitään pellekerhoja.
Eiköhän ne keksi uusia porsaanreikiä, mutta juuri nyt kunnat maksavat mieluummin sakkomaksuja kuin investoivat työllistämispalveluihin.
Oon OVElla, anssilla, osa-aikatöissä.
Mitään yhteydenottoa ei ole kunnalta tullut, te:n antamat tehtävät joulukuun loppuun 4 hakua/kk.
Jään syksyllä koko eläkkeelle, 'työtön' oon ollu 5v, ajoittain siis osaksi töissä, pääosin kesäisin.
Mielenkiinnolla odotan yhteydenottoa
Olen ollut 22 vuotta työtön. Ne aloittavat aina:"hei, olet ollut yli vuoden työttömänä!"
No kidding...:D Tragikoomista teatteria.
Minä jäin kaksi viikkoa sitten lomautetuksi. Sain pari päivää sitten myös soiton siitä uudesta työkkäristä. Puhelu oli sävyltään sellainen että minua suurinpiirtein syyllistettiin yrityksen lomautuksista ja epäiltiin jostain vilpistä. Vilppiä ei tosin kerrottu mutta tuli sellainen vaikutelma että siellä työkkärissä pitää nyt keksiä syitä miksi voidaan evätä ansiosidonnainen. Niinkuin näihin asiakas menetyksiin ja asiakkaiden maksukyvyttömyyyteen olisin voinut itse jotenkin vaikuttaa?
Joo ei niihin tapaamisiin kannata enää mennä. Olen oppinut näin kymmenien vuosien työttömyyden jälkeen.
Olen käynyt niissä kolmekymmentä vuotta on-off. Ne seuraavat aina samaa kaavaa. Ensin ollaan empaattisia ja mukavia, ja sitten alkaa haukkuminen kun en osoita häpeää tai jotakin. Viimeisin kuulustelu vuosi sitten meni jälleen juuri noin.
Ensin oltiin että hei ja moi, miten sinulla menee? Sitten kun oltiin puoli tuntia keskusteltu, niin toinen huusi "et sä yhtään yritä?! mikset sä yhtään yritä?!".
Olisi pitänyt kysyä, että yritä mitä? Se jäi vähän hämäräksi. Joo kiitos ei enää, pää ei vaan kestä tuollaista enää.
Ihan sattumalta pitkäaikaistyöttömänä ajattelin tarkistaa nuo uuden työkkärin palvelun sivut, kun muutin kaksi kuukautta sitten.
Aivan oikein arvelin, uusi osoitteeni ei ollut päivittynyt maistraatilta uusille sivuille. Jos ovat postia lähettäneet niin menneet varmaan vanhaan osoitteeseen..
Vierailija kirjoitti:
Ihan sattumalta pitkäaikaistyöttömänä ajattelin tarkistaa nuo uuden työkkärin palvelun sivut, kun muutin kaksi kuukautta sitten.
Aivan oikein arvelin, uusi osoitteeni ei ollut päivittynyt maistraatilta uusille sivuille. Jos ovat postia lähettäneet niin menneet varmaan vanhaan osoitteeseen..
suomi.fi:in postit niin sama missä päin asuu.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mitä tulee. Juuri ilmoitin sinne ettei ole matkapuhelinta, hoidetaan etanapostilla kaikki. Toki välillä voi kirje hukkuakin ;) on se Suomen Posti sellainen.
Minä en saanut koskaan työkkäristä lähetettyä kirjettä. Virkailija kertoi lähettäneensä sellaisen. Puhuin puhelimessa hänen kanssaan. Oli yrittänyt soittaa ja soitin hänelle päin. Sanoi, että sen kirjeen, joka on matkalla minulle voi sitten panna vaikka roskiin, kun nyt puhelimessa asia hoitui.
Noh kuukauden kuluttua olin puhelimella yhteyksissä tähän virkailijaan, ja sanoin, että sitä kirjettä ei koskaan tullut. Lupasi jatkossa lähettää tekstarina kirjepostin sijaan, jos jotain infoa on tiedotettavana. Ja niin tekikin.
Nykyisin on käytössäni Suomi.fi viestipalvelut. Sinne on tullut työkkärin viestit.
Sitä vaan, että kyllä se ongelmallista on tuo kirjepostin kulku. Menee reilu viikko siihen, että vastaanottaja saa kirjeen lähettäjältä.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei niihin tapaamisiin kannata enää mennä. Olen oppinut näin kymmenien vuosien työttömyyden jälkeen.
Olen käynyt niissä kolmekymmentä vuotta on-off. Ne seuraavat aina samaa kaavaa. Ensin ollaan empaattisia ja mukavia, ja sitten alkaa haukkuminen kun en osoita häpeää tai jotakin. Viimeisin kuulustelu vuosi sitten meni jälleen juuri noin.
Ensin oltiin että hei ja moi, miten sinulla menee? Sitten kun oltiin puoli tuntia keskusteltu, niin toinen huusi "et sä yhtään yritä?! mikset sä yhtään yritä?!".
Olisi pitänyt kysyä, että yritä mitä? Se jäi vähän hämäräksi. Joo kiitos ei enää, pää ei vaan kestä tuollaista enää.
Tarkentaisitko mitä ne tapaamiset ovat olleet? Nykyisinhän puhelimessa voi hoitaa työllistymissuunnitelman ainakin. Oliko joku työnhakuvalmennusjuttu tai muu?
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 22 vuotta työtön. Ne aloittavat aina:"hei, olet ollut yli vuoden työttömänä!"
Ihan mielenkiinnosta, onko joku syy sille ettet 22 vuoden aikana ole mitään työtä löytänyt? Oletko suorittanut jonkun tutkinnon vaiko pelkästään räkinyt kattoon noin kauan?
Tragikoomista tässä on lähinnä se ettet tunnu ymmärtävän miten säälittävä olet.
mulla soitti virkailija ja uusia kursseja on ilmeisesti tulossa kansanopiston kautta ja jotain valmennuksia. kunnan rakennuksiin ei pääse rollaattorilla joten hiukan ahdistaa. hissejä ja esteetöntä tilaa ei juuri löydy sairaille.tätä tarjotaan ikääntyville.
paikallinen työttömien paja suljetaan, tilalle tukee nuorille työttömille tarkoitettu toimintatila alle 30v pirkanmaa.
täällä on ollut just hirveää työttömien kohtelua joten saa nähdä mitä tulee. toivottavasti kansanopiston järjestämä kurssitoiminta olis jotain asiallista.
Kansanopiston kursseissa voisi olla järkeä, voisi pitää yllä kielitaitoa tai opetella uutta, osallistua johonkin musiikkitoimintaan tms tai kädentaitoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, onko joku syy sille ettet 22 vuoden aikana ole mitään työtä löytänyt? Oletko suorittanut jonkun tutkinnon vaiko pelkästään räkinyt kattoon noin kauan?
Tragikoomista tässä on lähinnä se ettet tunnu ymmärtävän miten säälittävä olet.
Minä kohta 16v. Rikosrekisteri riittää ja en voi tehdä terveyteni puolesta hanttitöitä joihin uskaltaisivat laittaa.
Vuoden alussa tuli uudistus, että kaupunki joutuu maksamaan puolet työmarkkinatuesta tai ansiosidonnaisesta jo 100 päivän työttömyyden jälkeen ja vain tes-palkkatyö kelpaa sakkomaksuihin. Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa sakkomaksuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vuoden alussa tuli uudistus, että kaupunki joutuu maksamaan puolet työmarkkinatuesta tai ansiosidonnaisesta jo 100 päivän työttömyyden jälkeen ja vain tes-palkkatyö kelpaa sakkomaksuihin. Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa sakkomaksuihin.
Potkulaki tulee keväällä.
Mahdetaanko vakituisia irtisanoa ja kaikki on aina omalla vuorollaan kuukauden töissä.
Toivottavasti kunnat eivät pysty tempputyöllistämisillä siivoamaan lukujaan. Palkkaa työstä, ei mitään pellekerhoja.