Nyt tuli ensimmäinen yhteydenotto kunnan uusista te-palveluists
Heti heitettiin siihen hemmetin typpiin tai siis sillä on joku uus nimi.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Soittiko vai laittoi sähköpostia?
Kirje
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirje
Jään sit samaa odottelemaan.
Mihin typpiin? Mikä se on? Koskaan kuullutkaan vaikka vuosia ollut työttömänä.
jaa, alkaakos kunnat nyt laittamaan työttömät tievarsia siivoamaan? aina pitää muistaa kysyä että onko vakuutukset kunnossa jos/kun jotain sattuu. ja ihmisellehän aina sattuu kaikenlaista, joka johtaa työkyvyn alentumaan. kuka korvaa?
Vierailija kirjoitti:
jaa, alkaakos kunnat nyt laittamaan työttömät tievarsia siivoamaan? aina pitää muistaa kysyä että onko vakuutukset kunnossa jos/kun jotain sattuu. ja ihmisellehän aina sattuu kaikenlaista, joka johtaa työkyvyn alentumaan. kuka korvaa?
Jotain sellasta varmasti tiedossa ainakin jos on jotain työntekoa hankaloittavia sairauksia
Minulle ainakin olisi ihan sama mihin laittavat jos muuten olisin ollut useita kuukausia työtön. Jos olisin ollut pätkätöissä tai opiskelemassa, niin sitten en sulattaisi kuntouttavaan laittamista.
Odotan itsekin kauhulla tämän uuden kuntakokeilun yhteydenottoa. Suunnitelman voimassaolo päättyi jo vuoden lopussa. Uskon linjan koventuneen. Toisaalta olen monista syystä johtuen jo sosiaalityöntekijän tehovalvonnassa ja joudun tapaamaan sosiaalityöntekijää noin 2- 3 viikon välein. Tästä hyvästä saan toki bussilippurahaa, jonka sosiaalityöntekijä myönsi oma-aloitteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Heti korvauksia hakemassa! 😂
Vierailija kirjoitti:
Minulle ainakin olisi ihan sama mihin laittavat jos muuten olisin ollut useita kuukausia työtön. Jos olisin ollut pätkätöissä tai opiskelemassa, niin sitten en sulattaisi kuntouttavaan laittamista.
Eli sinä valahdat parissa kuukaudessa kuntoutuksen tarpeeseen työttömyyden takia? Dokaatko paljon vai mikä tuon kuntoutustarpeen aiheuttaa? Normi-ihminen osaa olla pari kuukautta työttömänä JA raittiina ja hoidella sinä aikana kaikki avoimet omat projektit, kämpän remontit ja puutarhan laittoa.
Vierailija kirjoitti:
Odotan itsekin kauhulla tämän uuden kuntakokeilun yhteydenottoa. Suunnitelman voimassaolo päättyi jo vuoden lopussa. Uskon linjan koventuneen. Toisaalta olen monista syystä johtuen jo sosiaalityöntekijän tehovalvonnassa ja joudun tapaamaan sosiaalityöntekijää noin 2- 3 viikon välein. Tästä hyvästä saan toki bussilippurahaa, jonka sosiaalityöntekijä myönsi oma-aloitteisesti.
Tääkö on sitä julkisen sektorin säästöä nyt sitten että noi virkamiehet työllistetään täysin turhalla näennäistyöllä?
Eipä sinänsä olin aikanaan yksityisellä sektorilla isossa firmassa jossa oli yt:t (tai useammatkin vuosien mittaan). Ja yksikin kollega koitti epätoivoissaan keksiä itselleen jotain supertärkeitä "projekteja" joilla olisi voinut poseerata liian tärkeänä työntekijänä irtisanottavaksi. Ei toiminut sillä kertaa tuo temppu.
Trumputtajat muuten vihaavat narkkeja, mutta tätä Muskia eivät - sellanen logiikka heillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei laita kun Riikka ja Petteri vei varat. Oma aikuinen lapseni tuossa kyseli pääseekö tekeen jotain kunnalle, kun on ennenkin ja hänelle riittää elämiseen se työkkärin korvaus ja 9e niin ei nyt pääse kukaan tekemään mitään vaikka kummallakin puolella olisi halukkaita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti oli ysärillä/nollarilla suurimmaksi osaksi työtön ja jossain vaiheessa työkkärissä miettivät kuntouttavaa työtoimintaa. Eivät sitten löytäneet veruketta millä sinne laittaa, kun ei ollut mitään ongelmia työkyvyssä tai elämäntavoissakaan, kotiäitinä pääosin puuhaili. Mitkähän kriteerit tuolla nykyisin on, joutuuko/pääseekö kuntouttavaan jos ei ole muita ongelmia kuin työhön kelpaamattomuus?
Vierailija kirjoitti:
Trumputtajat muuten vihaavat narkkeja, mutta tätä Muskia eivät - sellanen logiikka heillä.
Meni väärään ketjuun, sori vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirje
Mitä siinä luki?
Kiinnostaa, koska oon jäämässä eläkkeelle tänä vuonna... mitähän keksivät mulle?
Ensimmäinen yhteydenotto? Oletko jäänyt siis juuri työttömäksi vai oletko ollut työtön pitemmän aikaa ja tämä oli eka yhteydenotto kunnan työllisyyspalveluista?
Kirje? Mä olen kuvitellut, että sieltä vaan soitetaan suoraan tai laitetaan teksari, milloin meinaavat soittaa.
Vierailija kirjoitti:
On vakuutukset kunnossa, valtiokonttori huolehtii ja voin kertoa, että käytännössä korvauksen saaminen on enemmän kuin mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä uusi kuntakokeilu, en ole edes kuullut. Työkkärit lakkautettiin ja työttömien asiat siirtyi kunnille, mutta ei kai tämä kokeilu voi olla?