Nyt tuli ensimmäinen yhteydenotto kunnan uusista te-palveluists
Heti heitettiin siihen hemmetin typpiin tai siis sillä on joku uus nimi.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jaa, alkaakos kunnat nyt laittamaan työttömät tievarsia siivoamaan? aina pitää muistaa kysyä että onko vakuutukset kunnossa jos/kun jotain sattuu. ja ihmisellehän aina sattuu kaikenlaista, joka johtaa työkyvyn alentumaan. kuka korvaa?
Ei laita kun Riikka ja Petteri vei varat. Oma aikuinen lapseni tuossa kyseli pääseekö tekeen jotain kunnalle, kun on ennenkin ja hänelle riittää elämiseen se työkkärin korvaus ja 9e niin ei nyt pääse kukaan tekemään mitään vaikka kummallakin puolella olisi halukkaita ihmisiä.
Kunta ei oikein voi ottaa työkokeilijaa, koska sama instanssi ei voi tehdä päätöstä asiasta ja olla kahtena osapuolella kolmen osapuolen sopimuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jaa, alkaakos kunnat nyt laittamaan työttömät tievarsia siivoamaan? aina pitää muistaa kysyä että onko vakuutukset kunnossa jos/kun jotain sattuu. ja ihmisellehän aina sattuu kaikenlaista, joka johtaa työkyvyn alentumaan. kuka korvaa?
Heti korvauksia hakemassa! 😂
No äkkiäkös siellä ojanpenkoilla ja tienvarsilla tapaturmia sattuu...saasteinen ilmakin, voi astma puhjeta, isot rekat ajaa ylinopeutta, pelottaa kovin, johan sitä traumatisoituu, sateinen ilma aiheuttaa masennusta, pujo allergisoi, punkit purevat, sääsket syövät jne.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon lomautettuna ollut jo yli vuoden ja sieltä joku soitteli, että pitää hakea kolmea työpaikkaa/kuukausi. Ei kukaan ota yli 60 vuotiasta enää töihin.
Jos laissa sanotaan, että pitää hakea töitä niin oletko sitä mieltä, että just sun ei tarvitse?
Jotta siellä on ollut tietää mitä se on: TYP Stasi-menettelyyn etenee ainakin suoraan pitkäaikaistyöttömät, joilla on liikaa työmarkkinatuki päiviä takana. Myös "vaikeat" asiakkaat moni koordinaattori nostaa listalle jotta itse pääsee helpommalla. Oman koordinaattorin kanssa pitää olla samaa mieltä ja jotain omaa juttua esittää miten edistyä työttömänä. Muistakaa.
Siellä typ:issä on pöydän takana kuntakokeilukoordinaattori ja ainakin yksi soskutäti/setä/muu sukupuolinen valmiina revolverikuulusteluun.
Paras asia itsesi kannalta on kieltäytyä tuosta oman mielenterveyden säilyttämiseksi.
Typissä pengotaan kaikki seikat jotka estää työllistymisen ja "lääke" on kuntouttava työpajatoiminta vuosiksi, ainakin sen verran mitä on työmarkkinatukea nostanut. Sieltä ei monikaan enää nouse avoimiin palkallisiin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No äkkiäkös siellä ojanpenkoilla ja tienvarsilla tapaturmia sattuu...saasteinen ilmakin, voi astma puhjeta, isot rekat ajaa ylinopeutta, pelottaa kovin, johan sitä traumatisoituu, sateinen ilma aiheuttaa masennusta, pujo allergisoi, punkit purevat, sääsket syövät jne.
Valtiokonttori korvaa 0 euroa ja sinä aikana (6 - 12 kk) kun korvausta selvitellään, et saa työttömyysetuutta.
Mullekin soitettiin.
Soittaja oli pissikseltä kuulostava ja epäasiallisesti puhuva nainen, joka korosti joka välissä olevansa uusi näissä hommissa (joten ei tiennyt mistään mitään).
Työkkärissä sentään oli virkamiehiä töissä, eli kielenkäyttö oli asiallista ja osasivat vastata kysymyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan itsekin kauhulla tämän uuden kuntakokeilun yhteydenottoa. Suunnitelman voimassaolo päättyi jo vuoden lopussa. Uskon linjan koventuneen. Toisaalta olen monista syystä johtuen jo sosiaalityöntekijän tehovalvonnassa ja joudun tapaamaan sosiaalityöntekijää noin 2- 3 viikon välein. Tästä hyvästä saan toki bussilippurahaa, jonka sosiaalityöntekijä myönsi oma-aloitteisesti.
Mikä uusi kuntakokeilu, en ole edes kuullut. Työkkärit lakkautettiin ja työttömien asiat siirtyi kunnille, mutta ei kai tämä kokeilu voi olla?
Kuntakokeilut päättyivät viime vuoden lopussa eikä nyt ole mitään uusia meneillään. En tiedä mistä tuo puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ainakin olisi ihan sama mihin laittavat jos muuten olisin ollut useita kuukausia työtön. Jos olisin ollut pätkätöissä tai opiskelemassa, niin sitten en sulattaisi kuntouttavaan laittamista.
Ahaa eli jos on ollut 4kk työtön 20v työuran jälkeen niin täytyy laittaa kuntouttavaan työtoimintaan kun tuo ressukka on unohtanut työnteon ihan kokonaan.
Kannattaisiko varmuuden vuoksi aloittaa kuntoutus ihan perusasioista kuten kävelystä ja vessassa käynnistä kun on pissahätä. Nekin taidot hukkuvat ihan viikoissa työttömäksi jäämisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Jotta siellä on ollut tietää mitä se on: TYP Stasi-menettelyyn etenee ainakin suoraan pitkäaikaistyöttömät, joilla on liikaa työmarkkinatuki päiviä takana. Myös "vaikeat" asiakkaat moni koordinaattori nostaa listalle jotta itse pääsee helpommalla. Oman koordinaattorin kanssa pitää olla samaa mieltä ja jotain omaa juttua esittää miten edistyä työttömänä. Muistakaa.
Siellä typ:issä on pöydän takana kuntakokeilukoordinaattori ja ainakin yksi soskutäti/setä/muu sukupuolinen valmiina revolverikuulusteluun.
Paras asia itsesi kannalta on kieltäytyä tuosta oman mielenterveyden säilyttämiseksi.
Typissä pengotaan kaikki seikat jotka estää työllistymisen ja "lääke" on kuntouttava työpajatoiminta vuosiksi, ainakin sen verran mitä on työmarkkinatukea nostanut. Sieltä ei monikaan enää nouse avoimiin palkallisiin töihin.
Mikä on typ? Mistä lyhenne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon lomautettuna ollut jo yli vuoden ja sieltä joku soitteli, että pitää hakea kolmea työpaikkaa/kuukausi. Ei kukaan ota yli 60 vuotiasta enää töihin.
Jos laissa sanotaan, että pitää hakea töitä niin oletko sitä mieltä, että just sun ei tarvitse?
En mä niin sanonut. Mulla on cv kunnossa ja voin väsätä vaikka 10 hakemusta päivässä. Tosiasia on vaan se, että yli 60 v. ei saa töitä.
Minulle soittavat kolmen kuukauden välein päivittääkseen "työllistymissuunnitelmaa". Siinä lukee suurin piirtein kiteytettynä että haen neljää paikkaa kuukaudessa. Tämä siis varmistetaan aina kolmen kuukauden välein. Ikää 57 vuotta ja tiedän etten tule työllistymään mutta kun on määrätty näin niin pitää leikkiä mukana. Nykyään en viitsi edes miettiä mihin haen vaan poimin neljä paikkaa listalta johon lähetän hakemuksen. Näin se käytännössä on varmaan monella muullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliturva tulee lakkauttaa kaltaistesi johdosta täysin. Nälkäiset köyhät hoidelkoot kaltaisesi loiset henkilökohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei laita kun Riikka ja Petteri vei varat. Oma aikuinen lapseni tuossa kyseli pääseekö tekeen jotain kunnalle, kun on ennenkin ja hänelle riittää elämiseen se työkkärin korvaus ja 9e niin ei nyt pääse kukaan tekemään mitään vaikka kummallakin puolella olisi halukkaita ihmisiä.
Tämä. Kuntien pitää nyt itse maksaa kaikki kulut tukityöstä ja työttömien koulutuksesta. Niitä ei enää ole varaa järjestää.
Mulle ei soitettu yli vuoteen. Nyt sitten soitti ilman mitään erillisvaroitusta (eli tekstaria).
Virkailija oli vaihtunut viime kerrasta. Ennen oli nuori tyttö, nyt oli sellainen kuuskymppiseltä vaikuttava täti-ihminen. En tiiä mitä sanktioita olis tullu, jos en olis vastannut puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Minulle soittavat kolmen kuukauden välein päivittääkseen "työllistymissuunnitelmaa". Siinä lukee suurin piirtein kiteytettynä että haen neljää paikkaa kuukaudessa. Tämä siis varmistetaan aina kolmen kuukauden välein. Ikää 57 vuotta ja tiedän etten tule työllistymään mutta kun on määrätty näin niin pitää leikkiä mukana. Nykyään en viitsi edes miettiä mihin haen vaan poimin neljä paikkaa listalta johon lähetän hakemuksen. Näin se käytännössä on varmaan monella muullakin.
Minulla sama tilanne. Olen tehnyt turhien hakemusten lähettämisen helpoksi: haen vain kuntarekrupaikkoja. Mulla on siellä valmiiksi täytetty lomake. Sitä lähettelen 2 kpl/kk. Minun ei tarvitse hakea kuin kahta paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenkaikkiaan siis järjetöntä ja tuottamatonta toimintaa, joka ei hyödytä mitään osapuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä niin sanonut. Mulla on cv kunnossa ja voin väsätä vaikka 10 hakemusta päivässä. Tosiasia on vaan se, että yli 60 v. ei saa töitä.
Tämän takia yksikään työnantaja ei enää edes avaa työttömiltä tulleita hakemuksia.
Ei yrityksillä ole varaa maksaa jollekin palkkaa siitä että tämä yrittää perata massasta erilleen niiden työtyömien hakemuksia jotka olisivat päteviä juuri tähän hommaan ja yrittävät epätoivoisesti päästä töihin.
Periaatteessa pakkohaut on helppo tunnistaa kun työkkärin "asiantuntija" pakottaa hakemaan paikkoja jotka poikkeavat CV:stä niin totaalisesti että on täysin absurdia edes hakea tätä paikkaa tuolla taustalla.
Mää en oo saanu mitään yhteydenottoa, apuva, loppuuko ansiosidonnainen? Itse en tiiä mihin ees ottaa yhteyttä.
Mitä ihme resurssien tuhlausta tuollainen turhien kirjeiden lähettely oikein on?