Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesin eilen lattian ja nyt se on aivan pilalla!

Vierailija
29.01.2025 |

Siihen on tullut jotain ihme kohoumia tai raitoja... pitääkö sitä nyt jotenkin hiota jotta ne saa poies? Ei olisi varaa yhtään käyttää ammattilaiseen ja tämä on vielä vuokra asunto :(

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laminaatit on todellal paska idea alunperin vaikkei niitä pilaisi kastelemisella. Ne hajoaa kuitenkin ajan kuluessa kun niiden päällä kävellään.

No tämä laitoin 10 vuotta sitten ja alkaa väleihini tulla muutamissa kohdissa jo kohoumia ja liitokset irtoaa. Paskin lattiamateriaali, mikä on ikinä keksitty. Ikea-kuraa.

Sinne rakoihin kertyy pölyä ja likaa. 

Vierailija
42/102 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä olisin vuokranantaja, niin sanoisin kyllä lattiamateriaalin ja antaisin hoito-ohjeen. Ihan jo sen takia, että haluaisin suojata omaisuuttani, eikä mulla ole kovin korkeaa käsitystä kanssaihmisteni älykkyydestä.

Onhan se voinut sanoakin ap:lle ja varmaan myös löytyy kohdat vuokrasopimuksen papereissa, mutta ei taida olla ap tajunnut vaivautua lukemaan. Jos lattia oikeesti kuplii, niin ei se kyllä hyvä homma ole... Millä sä ne pesit? Liuottimellako?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kallis parketti ei yhdestä pesusta kupruille mene 😅

t.Kalliin omistava

No samaa olin tulossa kirjoittamaan. Ei mikään lattia nyt yhdestä pesusta mene pilalle, ellei siihen lattialle ole kaadettu ämpärillistä vettä ja jätetty likoamaan vuorokaudeksi.

Vahvasti kuulostaa siltä, että AP touhusi veden kanssa melko reippaasti. Eli on hyvin voinut liottaa lattian pilalle kertapesulla.

Vierailija
44/102 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä siis pesit sen? Kaadoitko vettä päälle niinkuin Peppi Pitkätossu filmissä?

Vierailija
45/102 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu jos reilusti märällä mopilla vedät laminaattien päälle lätäköt, niin kyllä tulee damagea.

Vierailija
46/102 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole saanu hoito-ohjeita lattiaan tai edes mitä materiaalia on, ei huolta. Jos hoito/pesu/siivous ohjeet on, etkä ole noudattanut, sit maksat.

Ai vuokranantajan pitäisi jättää "hoito-ohjeet lattiaan"? 😂 Mihin muuhun? Tiskaamiseen? Pölyjen pyyhkimiseen?

Pintojen hoito-ohjeet itse asiassa pitäisi löytyä asunnon talokirjasta, jossa on myös kaikkien keittiölaitteiden ym. ohjekirjat. Tällainen huoltokirja on pakollinen kaikissa uusissa asunnoissa uudisasunnon rakennusluvan myötä, ja suurin osa vuokranantajista kokoaa sellaisen myös vanhempiin taloihin.

Vierailija
47/102 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on hiottu ja lakattu hirsilattia edelleen number 1! Mutta eihän nykyään rakenneta kuin halvalla ja rahastetaan kalliilla.

Vierailija
48/102 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:En halunnut moista rumaa pintaa. Minulle siis laminaatit ei ole ongelma kun osaan niitä käsitellä, mutta kuten sanoin jos apn laminaatit on paskana ja talo on jossai

Kyllä sen pinnan saa valita kaupassa itse. Ei ole mikään pakko valita rumaa pintaa.

Vierailija
49/102 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on parketti, mutta jos itse saan päättää seuraavan niin vinyyli.

Vierailija
50/102 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laminaatit on todellal paska idea alunperin vaikkei niitä pilaisi kastelemisella. Ne hajoaa kuitenkin ajan kuluessa kun niiden päällä kävellään.

No tämä laitoin 10 vuotta sitten ja alkaa väleihini tulla muutamissa kohdissa jo kohoumia ja liitokset irtoaa. Paskin lattiamateriaali, mikä on ikinä keksitty. Ikea-kuraa.

Kauanko lattian pitäisi kestää? Kuten seiniä on kiva välillä maalata, niin miksei lattiaakin voisi vaihtaa?

Vierailija
51/102 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole saanu hoito-ohjeita lattiaan tai edes mitä materiaalia on, ei huolta. Jos hoito/pesu/siivous ohjeet on, etkä ole noudattanut, sit maksat.

Ai vuokranantajan pitäisi jättää "hoito-ohjeet lattiaan"? 😂 Mihin muuhun? Tiskaamiseen? Pölyjen pyyhkimiseen?

Nykyisin pitää. Vuokralaiselle kupliva lattia on pelkkiä asumisen jälkiä, samoin tukkeutunut ja tulvinut tiskipöydän viemäri tai pölykerros keittiönkaappien päällä. Siivouskohteet on mainittava vuokrasopimuksessa ja asunnossa on oltava ns. huoltokansio, jossa kerrotaan esim. lattiakaivojen puhdistuksesta tai siitä, että lavuaaria ei saa hioa kynsiviilalla.

Vierailija
52/102 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä vinyyli on?

Vierailija
53/102 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä on, jotain puuntapaista.

ap

Kuinka vanha sä olet?

S on näitä 2000+ luvun tuotoksia taatusti, jolla oli vapaa kasvatus.

Vapaa kasvatus oli jotain 60-70 -luvun juttuja, ei 2000-luvun 🙄. 

Vierailija
54/102 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko lattian pitäisi kestää? Kuten seiniä on kiva välillä maalata, niin miksei lattiaakin voisi vaihtaa?

No kyllä sen lattia pitäisi kestää lähemmäs sata vuotta jos se tehdään kunnolla. Sinä oikeesti haluat huviksesi maksaa uusista remonteista?  Taidat olla töissä alalla, joka valmistaa lattioita.

Vierailija
55/102 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä vinyyli on?

Ei käynyt mielessä pistää hakukoneeseen sanaa vinyyli tai vinyylilattia?

Vierailija
56/102 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.netrauta.fi/sisustaminen/lattiat/vinyylilattiat/vinyylilaat… - Lattiat&utm_id=1065695469&msclkid=9081f1c9c78a1297295196500e5a2db1

Hyvää kestävää pintaa, ja suhteelisen halpaa ja kestää. Materiaalin kemiallista koostumista en tarkemmin tunne.

Vierailija
57/102 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä on, jotain puuntapaista.

ap

Kuinka vanha sä olet?

S on näitä 2000+ luvun tuotoksia taatusti, jolla oli vapaa kasvatus.

Vapaa kasvatus oli jotain 60-70 -luvun juttuja, ei 2000-luvun 🙄. 

Ja sen ajan ihmiset on fiksuja ja kohteliaita kun asioista piti ottaa itse selvää ja vaivata aivoja. Nykyisin nuoret kasvaa jossain tik-tokissa ja sen kyllä huomaa kun aivoista kuuluu vain tik-tok.

Vierailija
58/102 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä vinyyli on?

Muovia

Vierailija
59/102 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä vinyyli on?

Ei käynyt mielessä pistää hakukoneeseen sanaa vinyyli tai vinyylilattia?

En mä mitään kevysoittimen kiekkoja halua lattiaan kiinni. Sieltähän alkaa kävellessä kuulumaan jotain Abbaa tai vastaavaa paskaa krapulapäivänä.

Vierailija
60/102 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tällä palstalla maailman tyhmimmät ihmiset?

vai kekseliäimmät provot?

Jaa-a. Tosi kekseliästä tämäkin aloitus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi