Pesin eilen lattian ja nyt se on aivan pilalla!
Siihen on tullut jotain ihme kohoumia tai raitoja... pitääkö sitä nyt jotenkin hiota jotta ne saa poies? Ei olisi varaa yhtään käyttää ammattilaiseen ja tämä on vielä vuokra asunto :(
Kommentit (102)
Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa, ja lompakko.
Eikö uusi sukupolvi osaa etsiä tietoa kuin instasta, tikitokista ja mitä näitä on?
Taitaa tulla ap:lle muutto johonkin maakuntaan pienelle paikkakunnalle 300€ kuukausivuokra rivitaloon. :D
Vierailija kirjoitti:
Tää on varmaan se sama, joka arveli banaanin kumoavan keliakian aiheuttaman ripulin.
No, periaatteessa se banaani on ihan hyvä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole saanu hoito-ohjeita lattiaan tai edes mitä materiaalia on, ei huolta. Jos hoito/pesu/siivous ohjeet on, etkä ole noudattanut, sit maksat.
Ai vuokranantajan pitäisi jättää "hoito-ohjeet lattiaan"? 😂 Mihin muuhun? Tiskaamiseen? Pölyjen pyyhkimiseen?
Lattia on kiinteä osa asuntoa. Tietenkin pitää kertoa sen materiaali ja varmistaa että asukas tietää miten sitä kuuluu hoitaa.
Ihan on vuokranantajan moka, jos ei niin tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on laminaattia niin se on asunnon koosta riippuen 10-20 tonnin lasku AP:lle. Jos totta. Siinäpähän oppii. Ihan oikein.
Sinua on kusetettu laminaattiesi kanssa jos olet noin paljon maksanut.
En minä maksanut laminaateista kuin muutaman tonnin kun asensin ne itse. Mutta riippuen miten kalliilla alueella ap asuu, niin kymppitonnin voi maksaa helposti materiaaleista puolet ja loput menee työmiehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä on, jotain puuntapaista.
ap
Että pesit vaan lattian yhtään ottamatta selvää mitä se on ja miten puhdistetaan?
Hyvälä tuurilla se "puuntapainen" on halpaa laminaattia. Huonolla tuurilla kallista parkettia. Eli alahan miettimään säästökohteita vähäksi aikaa, sulle on tulossa ylimääräinen lasku.
Nykyajan nuorilta aikuisilta puuttuu kokonaan kyky ottaa asioista selvää. Plärätään vain somea ja tik-tokia.
Ei ne ikuisia ole vaikka kuinka varoisi.
Jos mä olisin vuokranantaja, niin sanoisin kyllä lattiamateriaalin ja antaisin hoito-ohjeen. Ihan jo sen takia, että haluaisin suojata omaisuuttani, eikä mulla ole kovin korkeaa käsitystä kanssaihmisteni älykkyydestä.
Laminaatit on todellal paska idea alunperin vaikkei niitä pilaisi kastelemisella. Ne hajoaa kuitenkin ajan kuluessa kun niiden päällä kävellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on laminaattia niin se on asunnon koosta riippuen 10-20 tonnin lasku AP:lle. Jos totta. Siinäpähän oppii. Ihan oikein.
En minä maksanut laminaateista kuin muutaman tonnin kun asensin ne itse. Mutta riippuen miten kalliilla alueella ap asuu, niin kymppitonnin voi maksaa helposti materiaaleista puolet ja loput menee työmiehille.
Muutamalla tonnilla olisit saanut jo oikean pinnoitteen. Halvinkin vinyyli voittaa kalleimman laminaatin.
Tämähän alkaa kuulostaa kamalalta! :(
ap
Onko kotivakuutus? oishan siihen lattialle voinu kaatua pariviikkoa sitten vesiämpäri siivotessa.
Vierailija kirjoitti:
Laminaatit on todellal paska idea alunperin vaikkei niitä pilaisi kastelemisella. Ne hajoaa kuitenkin ajan kuluessa kun niiden päällä kävellään.
No tämä laitoin 10 vuotta sitten ja alkaa väleihini tulla muutamissa kohdissa jo kohoumia ja liitokset irtoaa. Paskin lattiamateriaali, mikä on ikinä keksitty. Ikea-kuraa.
Joskus harvoin ne kuprut laminaatista tasoittuvat itsestään (kokemusta on). Aina ei. Ole vaan hiljaa asiasta, lasku tulee jos tulee mutta älä sano vuokranantajalle mitään etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duunit päälle, niin maksaahan se, vaikka laminaatit ei itsessään niin kalliita ole.Vuokranantaja tuskin päästää APta tekemään lattiaremonttia itse.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän alkaa kuulostaa kamalalta! :(
ap
No opitpahan ottamaan asioista ensin selvää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä on, jotain puuntapaista.
ap
Että pesit vaan lattian yhtään ottamatta selvää mitä se on ja miten puhdistetaan?
Hyvälä tuurilla se "puuntapainen" on halpaa laminaattia. Huonolla tuurilla kallista parkettia. Eli alahan miettimään säästökohteita vähäksi aikaa, sulle on tulossa ylimääräinen lasku.
No, kallis parketti ei yhdestä pesusta kupruille mene 😅
t.Kalliin omistava
No samaa olin tulossa kirjoittamaan. Ei mikään lattia nyt yhdestä pesusta mene pilalle, ellei siihen lattialle ole kaadettu ämpärillistä vettä ja jätetty likoamaan vuorokaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on varmaan se sama, joka arveli banaanin kumoavan keliakian aiheuttaman ripulin.
No, periaatteessa se banaani on ihan hyvä
Neekereidenruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutamalla tonnilla olisit saanut jo oikean pinnoitteen. Halvinkin vinyyli voittaa kalleimman laminaatin.
En halunnut moista rumaa pintaa. Minulle siis laminaatit ei ole ongelma kun osaan niitä käsitellä, mutta kuten sanoin jos apn laminaatit on paskana ja talo on jossain Eiralla tai muulla arvo-alueella, niin kymppitonni voi mennä, jos asunnon omistaja niin vaatii ja haluaa asentaa vaikka marmorilaatat sinne lattialle. AP korvaa ja itkeä tirauttaa maailma pahuudelle. Saatana voitti jälleen!