Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan kuntoutus. Kokemuksia kaivataan?!

Vierailija
28.01.2025 |

Minkälaista on Kelan kuntoutus? Kestää 11 päivää ainakin. Mitä siellä tapahtuu? Onko jotain ryhmätoimintaa vai yksilölle suunnattua? Jotain lappusia tuli postissa täytettäväksi, kysyttiin liian henkilökohtaisia. Miten asuminen ja ruokailu kun joutuu toiselle paikkakunnalle?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Oisko lisää kuntoutuskokemuksia jaettavaksi?

Vierailija
22/25 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee hyvin sujuvasti sekaisin kuntouttava työtoiminta, kuntoutus (esim tules-kurssi) ja vielä ammatillinen kuntoutusselvityskin 

jotta alkuperäinen saisi oikeita vastauksia pitäisi tietää mistä noista hän oikeasti lisätietoa kysyy 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kivaa kaukana kotoo..sit oli tosi lähellä muut.Kolmessa ollut.Kyllä siel jotain eväitä sai.Ruoka mahtavaa nautin täysillä..Juna matkat Kela maksaa kuitit pitää olla.Huippuuuu..

Vierailija
24/25 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatillisessa kuntoutusselvityksestä olen käynyt ja huonot kokemukset. Ei saanut lääkäriltä lähetteitä tutkimuksiin. Sitä olisin erityisesti tarvinnut. Piti kuunnella esitelmiä siitä miten kyseinen kuntoutuslaitos toimii. Juttelua kaikki neljä alkupäivää sairaanhoitajan, psykologin, fysioterapeutin, sosiaalityöntekijän ja lääkärin kanssa. Ihan yleisellä tasolla, ei potilaan tarpeista ja lähtökohdista. Jouduin opettajan rooliin kun kukaan ei tiennyt sairaudestani mitään. Keskustelut oli lähinnä sitä että toinen lukee paperista tekstiä ja kuntoutuja kuuntelee. Tai samanlaista juttelua kuin ystävien kanssa. Mitään apua en saanut. Täysin turhanpäiväistä. Kyselivät todella henkilökohtaisia asioita jotka eivät millään lailla liity yhdenkään ihmisen työkykyyn.

Vierailija
25/25 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan kuntoutusta on ihan todella monenlaista, en tiedä tarkoittaako ap nyt kelan laitoskuntoutusta? 

Itse olen ollut laitoskuntoutuksessa Peurungassa 14vrk neurologisen sairauden takia. Ihan todella mahtavaa oli! Ihan täyshoito, hyvät ruuat, vapaasti sai käydä kuntosalilla ja uimassa. 

Kuntoutuksessa oli sekä yksilö- että ryhmäkuntoutusta. Tapasin lääkäriä, psykologin, ravitsemusterapeutin, sairaanhoitajan, toimintaterapeutin ja fysioterapeutteja. Itse sain vaikuttaa millaista kuntoutusta tarvitsen eniten. Valitsin fysio- ja toimintaterapiaan painottuvan, jolloin minulla oli eniten erilaisia jumppia kuntosalilla ja vedessä sekä erilaisia rentoutusharjoituksia. Ryhmissä oli myös jumppia, keilausta, luentoja ja keskusteluja. Sai paljon vertaistukea, vaikka olikin eri sairauksia sairastavia. Että ihan koska vaan lähtisin uudestaan! 

Nyt minulle on myönnetty laitoskuntoutusjakso mielenterveydellisistä syistä ja innolla odotan, mitä se jakso tuo tullessaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän