Jäähallilla asialliset hommat hoidetaan muuten ollaan kuin ellun kanat
Hei teille,
Olen saanut tietooni havaintoja, että jääkiekon ottelutapahtumissa nuoret ja joskus vanhemmatkin käyttäytyvät kuin huomista ei olisi. Jos minä olen asian oikein käsittänyt nousee aurinko kuitenkin myös huomenna, vaikka sitä ei näin pilvisellä säällä välttämättä havaitsekaan.
Käytöshäiriöihin lukeutuu muun muassa tuopin heitto vastustajaa kohti, kolikonheitto jäälle, maskotin tarpeeton retuuttaminen sekä asiattomuuksien huutelu. Raskauttavinta on, että ottelutapahtumassa ei käytetä suosikkijoukkueen pelipaitaa, tuota urheilu-univormuista oivallisinta.
Muistanemme että jääkiekkoilijat taistelivat maamme, sydämiemme Suomen ulos lamasta, tätä uhrausta on syytä kunnioittaa pukemalla päälle mielijoukkueen pelisotisopa.
Ei tarvinne erikseen korostaa miten tässä puhtoisessa palvelusasussa eli fänipaidassa on käyttäydyttävä: Asiallisesti! Humalointi ja muu örvellys ei silloin kuulu asiaan vaan valpas katse ja kirkas mieli on kannattajalla oltava.
Onpa niinkin, että leukaluitaan saa loksuttaa, mutta se on tehtävä tavalla, joka ei aseta omaa kotiorganisaatiota häpeään. Pahansuopuus vastustajaa kohtaan suotakoon, mutta taistelun tauottua on oltava valmis paiskamaan kättä ja juomaan virkistävää voimajuomaa veljeyden ja sisaruuden maljasta.
Kun palvelusasun päälleen peliin pukeva muistaa asiallista käytöstä noudattaa, saavuttaa hän korkeimman, kanssayhteisön kunnioituksen. Siinä kelpaa hänen paistatella, seuraavaan kiekonpudotukseen asti.