"Niin missäs sä ootkaan töissä?"
Mitä te muut vastaatte, joilla ei ole työtä? Tai ehkä (orja)työ joka ei lainkaan vastaa sitä mihin olette kouluttautunut?
Nuo tilanteet on niin noloja. Alan sopertamaan jotain tyhmää missä ennen olin töissä ja miten sen jälkeen ei ole löytynyt... En haluaisi että kukaan enää löy mua vyön alle tuolla kysymyksellä! Miten ohittaa se?
Kommentit (70)
"Opinnäytetyön yksi kriteeri on, että sitä voidaan hyödyntää siellä missä sen tekee. En sanonut, ettei ole mahdotonta tehdä opparia muualle, mutta kyllä ne, ketkä ovat töissä, tekevät tietenkin sellaisen kehittämistyön, joka hyödyttää a) omaa työpaikkaa ja b) omaa ammatillista kehittymistä.
t. Juuri saanut YAMK-opparin tehtyä"
Mulla on mielenkiintoinen oppari jo aluillaan, ison organisaation toimeksianto. Tuostakin paikasta muuten potkittiin syksyllä toistasataa korkeakoulutettua asiantuntijaa pihalle, että se siitäkin "omasta työpaikasta". Kai mullakin on oikeus kehittää itseäni ammatillisesti vaikka ei ole työtä? Ap
Vierailija kirjoitti:
Pitäisiköhän yrittäjiltä rueta aina tavattaessa kyselemään että: "Niin, minnekäs sinä makseletkaan veroja..."
Pikkemminkin tuottaako voittoa vai puuhasteletko vaan?
Sanon yleensä että jäin juuri työttömäksi edellisestä duunistani x, vaikka oikeasti siitä olisi jo useampi kuukausi. Muunneltu totuus.
En muista, että tuommoista olisi kysytty moneen vuoteen.
Itsehän en vastaa, jos kysyttäis. Mä en tykkää, kun ihmisiä lokeroidaan ammatin perusteella.
Itsellä on työpaikka ja vastasin silti tähän ketjuun, koska voin. :) Kiitos. Olkaa rohkeasti omia itsejänne, jättäkään vastaamatta hankaliin kysymyksiin!
Vierailija kirjoitti:
En muista, että tuommoista olisi kysytty moneen vuoteen.
Itsehän en vastaa, jos kysyttäis. Mä en tykkää, kun ihmisiä lokeroidaan ammatin perusteella.
Itsellä on työpaikka ja vastasin silti tähän ketjuun, koska voin. :) Kiitos. Olkaa rohkeasti omia itsejänne, jättäkään vastaamatta hankaliin kysymyksiin!
Kun olin edellisessä työssä niin inhosin sitä kysymystä, ja sitä lokerointia kun se ei ollut mikään toiveammatti vaan sellainen johon satuin pääsemään, joten se ei kuvastanut minua mitenkään. Nyt olen työttömänä ja tämäkään asiantila ei kuvasta minua mitenkään.
Itse vastasin että etsin töitä. On ihan eri asia esitteleekö itsensä että olen työtön =passiivinen. Jos sanoo että etsii töitä, niin tulee heti aktiivisempi kuva.
Kun olen ollut tuossa tilanteessa, olen sanonut, että etsin parhaillaan töitä, mieluiten siltä ja tältä alalta. Ei siinä ole hävettävää ja itse asiassa muutamankin kerran on vastapuolella ollut tiedossa joku työpaikka, jota on voinut hakea, ja johon hän on voinut laittaa omalta puoleltaan sanansa tueksi. Joku niistä on tärpännytkin, vaikkei tietenkään kaikki.
Pitäisiköhän yrittäjiltä rueta aina tavattaessa kyselemään että: "Niin, minnekäs sinä makseletkaan veroja..."