"Niin missäs sä ootkaan töissä?"
Mitä te muut vastaatte, joilla ei ole työtä? Tai ehkä (orja)työ joka ei lainkaan vastaa sitä mihin olette kouluttautunut?
Nuo tilanteet on niin noloja. Alan sopertamaan jotain tyhmää missä ennen olin töissä ja miten sen jälkeen ei ole löytynyt... En haluaisi että kukaan enää löy mua vyön alle tuolla kysymyksellä! Miten ohittaa se?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Hankala valehdella jossain tilanteissa. Aloitin alani yamk-opinnot toivoen sen parantavan työllistymistä kun tämä työttömyysjakso nyt venyy. Tuolla opiskelujen yhteydessä kysellään koko ajan missä on töissä ja oletetaan että kaikilla siellä on alan työpaikka. Ap
Vastaa reilusti tuo mitä kerroitkin- älä kiertele ja kaartele. Tuo on ihan hyvä vastaus:
Opiskelen yamkissa koska toiveissa on saada enemmän työmahdollisuuksia- piste
Vierailija kirjoitti:
Valehtele suurimittaisesti. Se ei varmasti vahingoita epäkohteliaden kysyjää mitenkään ja hän jää suuren epätietoisuuden valtaan. Väritä oikein paksusti
Kyllä. Uteliaita on kiva sumuttaa ja sitten kun totuus valkenee heille. Se suuttumus hihihihi
Teen työttömille lohtua eli viinaa. Olen heidän sankari suorastaan Jumala.
Vierailija kirjoitti:
Teen työttömille lohtua eli viinaa. Olen heidän sankari suorastaan Jumala.
Perheiden rikkoja sinä olet.
Minua kanssa ärsyttää tuo kysymys. Ihan sen takia, etten halua kertoa työpaikkaani tai asemaani kun antaa tietyn kuva. Samoin inhoan koulutus kysymystä. Usein vastaan, että oon opiskellut vähän vaihtelevasti kaiken näköistä..
No mitä nolosteltavaa tuosa ap! Et sentään makaa kotona. Hienoa että opiskelet, nostan hattua! Ole ylpeä itsestäsi.
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä syystä joka ei näy päällepäin, joten tuomitsevat katseet välttääkseni valehtelen aina jotain ympäripyöreätä etätöistä kotoa käsin. Keneltäkään ei voi edellyttää terveystietojen raportoimista jokaiselle kysyjälle, joten en koe toimivani millään tavalla väärin valehdellessani asiasta. Lähipiiri tietää tilanteen ja se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Minua kanssa ärsyttää tuo kysymys. Ihan sen takia, etten halua kertoa työpaikkaani tai asemaani kun antaa tietyn kuva. Samoin inhoan koulutus kysymystä. Usein vastaan, että oon opiskellut vähän vaihtelevasti kaiken näköistä..
Itse olen myös tällaisessa työssä, että nopealla googlettelulla selviää vähän liikaakin asemastani. Yleensä siis vastaan aika ympäripyöreästi koska en halua joutua kenenkää stalkkaamaksi työasioissa, vaikka ne ei salaisia olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme sinulta ap tuota kysyy? Perheesi, sukulaisesi, ystäväsi ja tuttavasihan tietävät tilanteesi. Tuiki tuntemattomien utelulle voit kohauttaa olkiasi.
Opiskelen siis yamk-tutkintoa ja yhdenkin kurssin alussa opettaja käski jokaisen esittäytymään ja kertomaan mitä tekee työkseen. Ap
Puhuisin tuosta opolle tmv. Ei ihmisiä saisi laittaa noin tikun nokkaan. Osa voi olla esim. Osatyökykyisiäkin
Vierailija kirjoitti:
Hankala valehdella jossain tilanteissa. Aloitin alani yamk-opinnot toivoen sen parantavan työllistymistä kun tämä työttömyysjakso nyt venyy. Tuolla opiskelujen yhteydessä kysellään koko ajan missä on töissä ja oletetaan että kaikilla siellä on alan työpaikka. Ap
Sano vaikka että olet sukulaisesi pienfirmassa töissä tekemässä sen alan töitä joita opiskelit. Ei ketään kiinnosta sun sukulaisesi nyrkkipaja.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme sinulta ap tuota kysyy? Perheesi, sukulaisesi, ystäväsi ja tuttavasihan tietävät tilanteesi. Tuiki tuntemattomien utelulle voit kohauttaa olkiasi.
Entä jos on elämä siten, että ei edes oma äiti teidä missä asut(turvakileto) eikä työstäsi. Näin ollen et voi muodostaa ystävyyssuhteita. Työmatkat a-b väli suojattava,muokattava. Asuminen valittu hyvin toisaalta. Elämä aika hankalaa ja aina kyselijöitä riittää. Ja ei uksota jos sanoo, että ei voi kertoa, teidot suojattu,luullaan että siinähän keksii, joo joo joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitä saa olla työttömänä, siis kotona. Eikö ne jollekin työllisyyskurssille passita?
Ei, jos ei nosta tukia. Kukaan ei patista mihinkään.
Silloin ei olekaan virallisesti työtön vaan toimeton.
Tasan ei käy muuten onnen lahjat, itse käyn töissä ja aina kun teen videon Tiktokiin saan kommentteja, että mene töihin. Ilmeisesti olen niin työttömän näköinen.
Minä ainakin olen KeValla joutonomina. Minulla ei ole työvelvoitteita, mutta saan siitä huolimatta joka kuukausi heiltä alle 3000 euroa.
Oon töissä mutta yleensä seuraava kysymys on "häh mitäettä?" kun sanon tuon firman nimen joka ei ole mitenkään yleisesti tuttu monellekaan.
Vierailija kirjoitti:
Tähän voi sanoa tietenkin suoraa, että keskityn opiskeluihin tällä hetkellä. Itse yamkin aikana olin meidän työryhmässä ainut työssäkäyvä ja koin taas puolestani huonoa omaatuntoa, kun en tietenkään pystynyt samaa panosta antaa tehtäviin kuin ne joiden päätyö oli opiskella ja siihen selkeästi päivänsä käyttivätkin.
Opiskelen siis yamk-tutkintoa ja yhdenkin kurssin alussa opettaja käski jokaisen esittäytymään ja kertomaan mitä tekee työkseen. Ap