Vaaditaanko hotellissa rahatalletus ulkomailla
Olemme mieheni kanssa lähdössä viettämään pitkää viikonloppua Varsovaan, ja hotelliksi valikoitui Intercontinental. Olen yrittänyt googlettaa vaaditaanko hotellissa rahatalletusta sisäänkirjautumisen yhteydessä, mutta en löytänyt varmaa tietoa. Kuinka isosta summasta yleensä puhutaan? Pankkikortti on mutta ei luotto-ominaisuutta, joten olisi kurja jos joutuisi tallettamaan koko matkabudjetin.
Kommentit (38)
Thaimaassa useampi hotelli halunnut suunnilleen yhtä hotelliyötä vastaavan pantin avaimesta. Siis 20-30 euroa, joskus 40-60 euroa.
Olen majaillut tuossa samassa hotellissa viikon ja voin kertoa, että hotelli on täynnä ilolintuja ja aikamoista seksibisnestä pyöritetään hotellissa. Yökerhossa villiä menoa, saatat päästä seuraamaan aktia suoraan istumapaikaltasi.
En ole vielä tähän ikään mennessä kuullut että missään hotellissa joutuisi rahatalletusta tekemään. Jos matka maksettu etukäteen, kävelet hotellin tiskille, saat avaimen ja menet huoneeseen, loman lopussa lähdet ja viet avaimen takaisin tiskille ja siinä kaikki. Taitaa AP olla trolli
Vierailija kirjoitti:
Olen majaillut tuossa samassa hotellissa viikon ja voin kertoa, että hotelli on täynnä ilolintuja ja aikamoista seksibisnestä pyöritetään hotellissa. Yökerhossa villiä menoa, saatat päästä seuraamaan aktia suoraan istumapaikaltasi.
Itse yöpynyt myös ko. hotellissa mutta en ole mitään tällaista havainnut..
Omenahotellissa ei vaadita talletuksia. Miksi pitää väkisin saastuttaa maapalloa lentämällä ulkomaille ja stressata tämmösiä juttuja, kun voi edullisesti yöpyä Ompussa kotimaassa. :) paljon ympäristöystävällisempää matkustella junalla ja tutustua kotimaan kaupunkeihin.
Matkatoimiston pakettimatkalla Adejessa Teneriffalla, laadukas hotelli, vaadittiin 100e pantti, kun en antanut luottokorttia. Matka oli tietty maksettu etukäteen. Matkustin lapsen kanssa, joten ei ehkä oltu tyypillisiä minibaarin käyttäjiä.
Hotelli oli kyllä hieno, ja joku mies työntekijä kuljetti meidän laukut huoneeseen. Ei tarvinnut itse roudata ja etsiä huonetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse yöpynyt myös ko. hotellissa mutta en ole mitään tällaista havainnut..
No sillehän minä en mitään mahda, jos et havainnut. Me havaitsimme ja huvittuneina seurailimme touhua. Yökerhossa näimme kaikkea suihinotosta yhdyntään, vaikka piilossa yrittivät touhunsa tehdä. Joka päivä mainoslappusia ilmestyi oven alta huoneeseen.
Luottokortti pyydetään lähes aina. Varmaan tosiaan käteistä sitten, jos ei luottokorttia löydy. Kysy nyt ihmeessä sieltä hotellista heidän käytäntönsä.
Rahattomana ei pidä matkustaa vaan pysyä kotona.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä joutunut maksamaan mitään panttia. Missä muka joutuu?
Kaikissa?
Kyllä "deposit" on ihan normaali käytäntö, joskin voi olla myös paikkoja, jossa sitä ei peritä.
En lähtisi ulkomaille ilman luottokorttia. Sen maksut sentään pystyy kuolettamaan, jos jokin carlos päättääkin ottaa korttihöylästä omia summiaan.
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys. Mutta noin yleisesti, matkoilla voi tarvita käteistä. Vaikka vessaan kolikko. Joissain maissa kerätään turistivero, se voi olla vaikka 1euro. Avainpantti voi myös olla. Euroopassa hotellin voi varata kortin depit ominaisuudella, ei tarvi credit eli luotto ominaisuutta. Ne on ne 16 numeroa ja tarkistusluku nimikirjoituksen jälkeen.
Se on "Tepit" ja "Qreedit".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä joutunut maksamaan mitään panttia. Missä muka joutuu?
Kaikissa?
Kyllä "deposit" on ihan normaali käytäntö, joskin voi olla myös paikkoja, jossa sitä ei peritä.
En lähtisi ulkomaille ilman luottokorttia. Sen maksut sentään pystyy kuolettamaan, jos jokin carlos päättääkin ottaa korttihöylästä omia summiaan.
Lisäisin tuohon että matkavakuutus pitää olla.
Itsekään en ole usein törmännyt panttiin hotelleissa, mutta autonvuokrauksessa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Häh? Tosi harva hotelli mitään tuollaisia vaatii.
Käytännössä kaikki hotellit vaativat luottokorttia, vaikka maksaisi etukäteen, mahdollisia jälkikorvauksia varten.
Ehkä kannattaisi yrittää hommata luottokortti, aika vähän vaaditaan siihen. Voi saada opiskelijana, määräaikaisella työsuhteella. Pääsee paljon helpommalla.
Joissain paikoissa voidaan vaatia jopa kaksi luottokorttia, mutta nykyään aika harvassa.
Varsovan Intercontinentalissa sanoin aikoinaan, ettei minulla ole luottokorttia mukana, ja he sanoivat että ookei ei sitten. Asiaan saattoi kyllä vaikuttaa se, että olin ison yrityksen maksamalla ryhmämatkalla, ja varmaan arvelivat että saavat kompensaation sieltä jos jätän jotain maksamatta.
Mutta käyntäntöjä on niin paljon kuin hotelleja, hotelliketjuja ja maita. Viime kesänä Berliinin hotelli ei kysellyt depositia, mutta Riiassa taas se tarvittiin (ekassa hotellissa ei ollut minibaaria huoneessa, toisessa oli). Varman vastauksen käytännöstä saa vain tarkistamalla hotellista. En jättäisi tämän tarkistusta saapumispäivään.
Sen panttimaksun voi myös maksaa debit-kortilla. Kortilla pitää tietysti olla sen verran rahaa. Hotelli siis tekee katevarauksen kortilta ja se palautetaan myöhemmin takaisin kortille.
Yövyttiin joskus puolison kanssa kalliissa 5 tähden hotellissa ulkomailla, viikko oltiin ja siellä taidettiin vaatia jopa parin tonnin pantti.