Luumumehusta, mistä sitä saa?
Eli neuvolan täti sanoi että vauvalle (3kk) pitäisi antaa ummetukseen luumumehua. Katsoin Jumbon Citymarketista ja Prismasta enkä löytänyt. Onko se vauvan ruokaosastolla vai mehuosastolla vai kylmässä?
Kommentit (7)
...luumunektari punainen tetra tuoremehuhyllystä, siis ei kylmästä. On muuten aika hintavaa tavaraa, n. 3.20 e litra (sis. luumua ja rypäleitä muistaakseni) mutta toimii ainakin tämän äidin vatsa sillä mehulla (3 dl/pvä) ja se säilyy avattuna jääkaapissa noin viikon. Ehkäpä sitä voisi pakastaakin?
ns. luumuvettä,eli sekoitat vauvojen luumusosetta veteen...yksinkertaista =)
mutta sitä saa aika harvasti kaupasta. Se on litran tölkeissä. Vauvojen luumumehua ei suomesta saa niin kuin ei muitakaan vauvamehuja, niitä saa esim. ruotsista ja tallinnasta.
Tipy
litran tölkissä olevaa antaa vauvoille? Vauva vasta 3,5 kk. Sanoin sille th:lle että ostin jo sosetta, mutta en vielä antanut niin vastasi siihen että voi antaa sitäkin varovasti. Eli se siis tarkoitti valmista mehua, ei niin että soseesta tekisi. Tietenkin niin voisi mielestäni myös ihan hyvin tehdä.
Nyt kun poika ei ole suostunut sosetta syömään lusikalla olen laittanut sosetta ja nannia pulloon, sekoittanut hyvin ja näin on luumuvellinä juonut.
vauvoille ei ole tiedossa, ehkä kannattaa neuvolasta kysellä miten noiden rypäleiden kanssa on, ovatko kovin allergisoivia. Mulla ei nyt just ole sitä jääkaapissa kuin kannussa (laimennan sitä kun on muuten aika paksua tavaraa) että voisin kertoa tarkemman tuoteselosteen. Tosin tuon luumumaidon luulisi ajavan saman asian ja olevan vauvalle parempi pakkauskoko. Pelkkää luumumehua en ole kaupoista löytänyt.
Hei,
Apteekit myyvät luumumehua, taitaa olla Novartis-tuotemerkki. Aiemmin ollut Semperillä tuota mehua. Meidän 5kk-tytöllä myös kakkaongelmia, olen kokeillut luumusosetta, ruusunmarjaa ja mallasuutetta, joista ei apua. Vielä pitäisi kokeilla tuota mehua.
Minä tein itse meidän neitille. Keitettyyn veteen laitoin likoamaan muutaman kivettömän luumun. Annoin olla niin kauan että luumu oli melkein muussia ja sit vielä tilsasin loput siivilän läpi. Ja hyvin toimi. Tuli vähän sekavasti selitettyä, mut toivottavasti auttas!