Nyt REHELLISESTI: Mitä ajattelette äideistä jotka tupakoi odotusaikana?
Minusta suoraan sanottuna tämmöisten ihmisten ei pitäisi hankkia lapsia lainkaan. Jos ei kykene lopettamaan sauhuttelua niin ei kyllä ole kelpo äidiksi! Ihanaa kun sain sanoa sen täällä av:lla suoraan, jossain toisella keskustelupalstalla mut olis lynkattu.
Kommentit (34)
En voi ymmärtää sellaista julmuutta!
Siellä on todellakin äitejä jotka kynsin ja hampain puolustelevat tupakointiaan väittämällä kivenkovaan että tupakoinnin lopettaminen on joskus mahdotonta ja ettei siitä mukamas välttämättä ole lapselle haittaa... sitten siellä syyllistetään kovasti ihmisiä jotka sanovat suoraan mielipiteensä tupakoinnista...
Samana päivänä sitten, kun vauva syntyi, lopetin röökin ja en ole polttanut enää sen jälkeen. Nyt kaduttaa suuresti, koska kyllä lapselle olisi voinut siitä jotain tulla. Onneksi ei tullut. Lapsi on terve, kuin pukki. Ei ole kertaakaan sairastellut ja on todella fiksu ja suloinen. Olen sitä mieltä, että on todella väärin polttaa raskauden aikana, ja röökin voi kyllä lopettaa, jos tarpeeksi yrittää. Mutta sitä se ei kyllä tarkoita, että olisi muuten huono äiti. Minä ainakin olen mielestäni ja muiden mielestä todella hyvä äiti lapselleni, vaikka poltinkin vähän raskaana ollessani. Ja olemme todella onnellisia. Ja ole siitä todella onnellinen, että pystyin lopettamaan edes sitten, kun lapsi syntyi, eikä saa maidon mukana niitä myrkkyjä. Kannustan kaikkia tupakoivia äitejä lopettamaan röökaamisen. Se on hyväksi sekä lapselle, että äidille. Puhtaus ja raikkaus tekee paljon iloisemmaksi ja elämä hymyilee varmasti enemmän. :)
Minkä tahansa tavan ja riippuvuuden pystyy lopettamaan, jos vain tosissaan haluaa. Kaikki selitykset on tekosyitä ja halveksun sellaisia raukkamaisia ja heikkoja ihmisiä, jotka laittavat oman mukavuutensa lapsen terveyden edelle.
No se kyllä selittäis miksi yhdellä tutulla on autistinen lapsi.
Veti röökiä kun viimeistä päivää kun oli raskaana. En ikinä ymmärtänyt sitä mutta en sanononut mitään.
Tupakointi ei sentäs ole mikään heroiini tai vastaava, josta irroittautumiseen tarvii ammattiapua. Kyllä tupakasta pääsee irti kuka vaan haluaa. Mä poltin 5 vuotta askin päivässä, mutta kun plussasin se loppui kuin seinään. Olihan se tuskaa aluksi, mutta mietin että pieni uhraus tämä on lapsen terveyden takia...
eikö tää syyllistys ikinä lopu??? Pitäkää ihmiset huoli omista asioistanne! Ne jotka ei ole polttaneet eivät voi tietää miten vaikeaa lopettaminen on! Ja nekin jotka on polttaneet tietää että se on yksilöllistä kuinka hyvin kestää vieroitusoireita. Mä tulin raskaaksi yllättäen ja koitin kyllä parhaani lopettaa mutta tuloksetta...tupakka on mulle ystävä, pakkomielle ja nautinto samalla kertaa, enkä siitä niin vaan eroon pääse. Hienoa että te olette kaikki niin täydellisiä kuitenkin!
lyhyt kyllä oon, mutta johtunee muista tekijöistä, kuitenkin olen äitiäni melkein 10 cm pidempi.
itse lopetin tupakoinnin esikoista odottaessani, käytännössä heti plussatestin jälkeen (no, rehellisesti puhuen poltin vielä n. 7 savuketta siinä hermoillessani ja totutellessani asiaan. sitten lopetin tyystin).
minunkin mielestäni odottava äiti rööki suupielessä on kurja näky. ja tosi kurjaa on joidenkin naisten suhtautuminen asiaan. eräs tuttu veti aina ihan vittuillakseen tupakan vielä neuvolan ovella, häntä kun arsytti neuvolantädin puuttuminen henk. koht. asioihinsa (siis tupakointiin). jopa kohdistui ilkeily oikeaan osoitteeseen..
ja riippuvuuden aste on aina yksilöllistä. Toiselle lopettamien on helppoa, toiselle ei millään onnistu.
Vierailija:
Tupakointi ei sentäs ole mikään heroiini tai vastaava, josta irroittautumiseen tarvii ammattiapua. Kyllä tupakasta pääsee irti kuka vaan haluaa. Mä poltin 5 vuotta askin päivässä, mutta kun plussasin se loppui kuin seinään. Olihan se tuskaa aluksi, mutta mietin että pieni uhraus tämä on lapsen terveyden takia...
tta ja vieläkin tekee mieli päivittäin, mutta sitten katson aina vauvaani ja ajattelen tulevaisuudessa häämöttävää vanhusaikaa ja muistan aina, että kyllä tämä kannattaa.... :) t: 15
Tupakoinnin lopettaminen on vaikeaa! Mutta en usko millään, ettet muka pystyisi siihen.
skaa aiheesta.
Kyllä, olen tupakoinut vuosikaudet, mutta en lasteni odotusaikoina. se ei vaan ole minulle vaihtoehto, viakka tiukkaa tekeekin.
Itse kärsin hengitystieoireista sekä jatkuvista korvatulehduksista koko lapsuuteni ajan, keskimmäinen meistä on allerginen joka toiselle aineelle mitä löytyy sekä vuotaa nenästään verta todella herkästi ja nuorimmainen astmaatikko ja verenvuoto nenästä herkässä. Ja todellakin uskon noiden johtuvan äidin raskauden aikaisesta tupakoinnista, osalta olisimme ainakin välttyneet jos olisi ollut tupakoimatta. Nuo allergiat on sisaruksillani puhjenneet vasta myöhemmällä iällä. Se on hyvä että joku pystyy sanomaan että lapsensa on täysin terve kun on itse tupakoinut raskauden aikana, lapsen täytyy siis olla jo aikuinen sillä moni tupakoinnista aiheutunut ongelma (esim. lapsen hedelmättömyys) ilmenee vasta aikuisiällä. Mutta tämän varmasti tietääkin jokainen...
ja muuten miksi jatkaa imetystäkään, jos tupakoi? Imettävätkö tupakoivat äidit tosiaan? Luulis maidonkin maistuvan pahalta, yöks!