Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä terveysongelma on se kun "korva menee kiinni ihan koko ajan"?

Vierailija
27.01.2025 |

En ole jaksanut lääkärillä käydä. Mutta yli vuoden ajan mulla on ollut outo ongelma, mun oikeanpuoleisessa korvassa. Tämä ongelma: korva menee kiinni 100 kertaa päivässä, ihan koko ajan, ihan aina.

Siis, te tiedätte, että jos sukeltaa syvälle veteen, niin "korva menee kiinni". Tai jos lentää lentokoneella korkealle ylös ilmaan niin "korva menee kiinni". Niin: tuo "korvan kiinni meneminen" on korvan normaali reaktio ilmanpaineen muutokseen. Mutta: en mä lentele, en mä sukeltele. Vaan ihan täällä maan päällä mä vaan oleskelen. Ja silti korva vaan koko ajan menee kiinni. Yli puolet kaikesta mun ajasta mun korva on kiinni. Useimmiten mun korva on kiinni. Ja sitten joskus toisinaan yhtäkkiä mun korva "aukeaa". Ja sitten se taas menee kiinni! Ja joskus se taas aukeaa! Ja sitten se taas menee kiinni ja se pysyy kiinni tieskuinka kauan!

Eli: en ole huolissani. Ei se haittaa. Ei se ole vaarallista. Ei se millään lailla vaikeuta mun elämää. Ei tee mun elämästä yhtään entistä huonompaa. Mutta täytyy myöntää: on tämä vähän outoa. Ja tähän outouteen minä tahtoisin jonkin selityksen. Mikä selitys? Häh? Selittäkää tämä outous!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne apteekista saatavat kumipallon muotoiset pumputkin voi toimia. Ja kannattaa hankkia myös vaikkua pehmentäviä tippoja joita käytetään ennen puhdistusta.parina yönä.

Ei tarvitse lääkäriä, voi varata ajan hoitajalle, jos haluaa jonkun muun huuhtovan korvansa.

Vierailija
22/24 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku paineongelma korvassa tai lihaskireys? Entä onko vettä korvassa. Paine voi ehkä tasaantua, jos ottaa nenästä kiinni ja suu kiinni, puhaltaa hieman nenään. Nielaisee. Hengittää. Se ei ehkä lähde ekoilla yrityksillä. Päivän mittaan voi kokeilla, varovasti, ei liikaa puhaltaen. Voi kokeilla myös poistaa vettä korvasta tekniikkaa paineeseen, eli pää sivuttain kallelleen ja painaa sormella korvan kiinni, auki, kiinni jne. Entä leukojen kireys ja hermosto, niskat ja kylmä ilma, lihasjännitys - joka voi vaikuttaa korviin hieman. Kofeiinia liikaa? Stressiä pois. Ehkä lekuri osaa sanoa jos siellä on joku muu. Painaako tyyny yöllä tai liian litteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa Otrivin nenäsuihke. Limakalvoturvotus vähenee nenänielussa ja korvat aukenee. 

Tiedän, että myös bruxismi voi aiheuttaa samoja korvaoireita.

Vierailija
24/24 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muistaa, että mitään topsiuikkoja tai muita esineitä ei saa tunkea korvaansa-

Jos käy niin, että molemmat korvat menevät vaikusta umpitukkoon, nin voi seurata kamala kiertohuimauskohaus. Toki muistakin syistä sen voi saada.