Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pistorasian vaihto uuteen?

Vierailija
27.01.2025 |

Melko kallis lasku, kun jopa rikkinäisen pistorasian vaihto maksaa 250 €? Melkoinen huijaus firma. No, tästä oppi sen, että kyseiseen firmaan ei oteta enää yhteyttä. 

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyytää tarjous jos haluaa tietää tarkan hinnan etukäteen.

Vierailija
2/95 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaiseksi kuvittelit jonkun tulevan töitä tekemään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti näin tyhmä, että ei sitä ilmaiseksi kukaan ole pyytänytkään, mutta kohtuullinen maksu suhteessa työhön. 

Vierailija
4/95 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 - 150 olisi kohtuullinen hinta riippuen miten kaukaa tulee.

Vierailija
5/95 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen itse sähkäri, niin ei tarvitse maksaa noita riistohintoja. Tuollaisen pistorasiaan vaihtaa vartissa ja osa maksaa muutaman euron. Kaikkien kulujen jälkeen ei kukaan vaihda sitä alle 100€.

Vierailija
6/95 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeasti näin tyhmä, että ei sitä ilmaiseksi kukaan ole pyytänytkään, mutta kohtuullinen maksu suhteessa työhön. 

Ja sun mielestä kohtuullista on, että joku opiskelee monta vuotta sähköasennuksia, hankkii pakettiauton ja työkalut, hakee sähkötukusta tarvikkeet, sopii käynnistä sinun kanssa, tulee tekemään työn, hoitaa laskutuksen, maksaa verot ja muut oheiskulut.

Tämä sitten pitäisi tehdä muutamalla kympillä talkootyönä?

Vierailija
7/95 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sun mielestä kohtuullista on, että joku opiskelee monta vuotta sähköasennuksia, hankkii pakettiauton ja työkalut, hakee sähkötukusta tarvikkeet, sopii käynnistä sinun kanssa, tulee tekemään työn, hoitaa laskutuksen, maksaa verot ja muut oheiskulut.

Tämä sitten pitäisi tehdä muutamalla kympillä talkootyönä?

AP varmasti juristi tmv kovapalkkainen kun noin pahasti pihitauti iskenyt.

Vierailija
8/95 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi todella monta tuollaista keikkaa pystyä jokaisena työpäivänä hoitamaan jotta sähköasennus yritys pystyisi toimimaan menemättä konkurssiin. Tosi vaikea olisi saada pakattua päivään tyyliin seitsemän tuollaista keikkaa. Etenkin jos pitää ajella ympäri kaupunkia kohteesta toiseen ja hakea osia.

Vierailija
9/95 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen itse sähkäri, niin ei tarvitse maksaa noita riistohintoja. Tuollaisen pistorasiaan vaihtaa vartissa ja osa maksaa muutaman euron. Kaikkien kulujen jälkeen ei kukaan vaihda sitä alle 100€.

Ei ole kovin fiksua liiketoimintaa jos saa hädin tuskin kulut katettua.

Vierailija
10/95 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pistorasian vaihto muka niin vaikea työ ettei sitä voisi ukko kuin ukko tehdä? Kytkee vaan johdot, ne on varmaan ruuveilla kiinni pistorasian takana, tietysti sähköt pääkytkimestä pois ensin, ja lopuksi rasia ruuveilla kiinni seinärakenteeseen. Lainsäätäjät vaan turhaan pakottavat määräyksillään ylimääräisiä kustannuksia ihmisille vaikka ainakin joillain pysyy se ruuvimeisseli käsissä ilman tutkintoakin.

Vierailija
11/95 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pistorasian vaihto muka niin vaikea työ ettei sitä voisi ukko kuin ukko tehdä? Kytkee vaan johdot, ne on varmaan ruuveilla kiinni pistorasian takana, tietysti sähköt pääkytkimestä pois ensin, ja lopuksi rasia ruuveilla kiinni seinärakenteeseen. Lainsäätäjät vaan turhaan pakottavat määräyksillään ylimääräisiä kustannuksia ihmisille vaikka ainakin joillain pysyy se ruuvimeisseli käsissä ilman tutkintoakin.

Ei se ole vaikeea jos tietää mitä tekee.

- Joku voisi sanoa, ettei lakimiehen työ ole vaikeaa. Lukee vain kirjasta pari lausetta ääneen.

- Joku voisi sanoa, ettei lääkärin työ ole vaikeaa. Kirjoittaa vaan reseptiin mitä lääkettä pitää syödä ja kuinka paljon.

- Joku voisi sanoa, ettei lentäjän työ ole vaikeaa. Suurimman osa matkasta autopilotti hoitaa kaiken.

- Ohjelmointikin on helppoa. Painelee vain näppäimistön nappuloita.

Vierailija
12/95 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartissa!? 5min max ja siinä on mittauksetkin tehty pöytäkirjaan.

Vierailija
13/95 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutus ei korvaa vahingon sattuessa jos sähkötyöt on tehnyt sellainen jolla ei siihen ole lupaa. Suomessa sähköala on tiukasti säänneltyä ja siksi hinnat ovat kalliita.

Vierailija
14/95 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin poliisi ilmoituksen petoksesta. 

Vierailija
15/95 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä hinta ensin ja vasta sitten tilata työ.

Vierailija
16/95 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaankaan kuvitellut, että työ olisi ilmainen; kohtuullisuutta työn hinnoittelussa hän varmaankin tarkoittaa.

Vierailija
17/95 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teepä ite sitten. Polta tönö tai tapa ittes.

Vierailija
18/95 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdeksan tunnin työpäivän aikana sähköasentaja käy 96 eri asiakkaan luona vaihtamassa yhden pistorasian. Sitä tarkoittaa tuo sinun viisi minuuttia. Tuo olisi mahdoton määrä pistorasian vaihto keikkoja edes viikossa tehtäväksi.

Vierailija
19/95 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole vaikeea jos tietää mitä tekee.

- Joku voisi sanoa, ettei lakimiehen työ ole vaikeaa. Lukee vain kirjasta pari lausetta ääneen.

- Joku voisi sanoa, ettei lääkärin työ ole vaikeaa. Kirjoittaa vaan reseptiin mitä lääkettä pitää syödä ja kuinka paljon.

- Joku voisi sanoa, ettei lentäjän työ ole vaikeaa. Suurimman osa matkasta autopilotti hoitaa kaiken.

- Ohjelmointikin on helppoa. Painelee vain n

"Joku voisi sanoa, ettei lakimiehen työ ole vaikeaa. Lukee vain kirjasta pari lausetta ääneen."

Tekoäly käy lakikirjat läpi äkkiä ja antaa nopeasti vastauksen.

"Joku voisi sanoa, ettei lääkärin työ ole vaikeaa. Kirjoittaa vaan reseptiin mitä lääkettä pitää syödä ja kuinka paljon."

Lääkäreillä on jostain syystä monopoli määrätä lääkkeitä. Aika moni potilas voi sairastua usein samaan sairauteen, esim. veritulpan olen itse saanut monta kertaa tiettyyn paikkaan ja tunnen sen aina 100 % varmuudella kun sellainen on tullut. Silti aina joutuu menemään lääkäriin kaiken maailman kokeisiin ja uä-kuviin, josta näkee täysin saman kuin minkä itse jo tiesin ja olen aina ollut oikeassa ja uä kertonut samaa kuin minä itsekin. Siksi aina kun minulle tulee näitä nykyään, niin yritän säästää edellisistä hoidoista osan ohennuslääkkeistä, sillä aikaisin kun ottaa niin ongelma korjaantuu pois nopeasti. Ja ovat kalliita pillereitä ja eipä tuo lääkärillä käyntikään oikeasti maksaisi vaivaa kun tietää ihan itse miten ongelman saa korjattua. Mitään syytä lääkärit eivät ole löytäneet tuolle että MIKSI tapahtuu eivät ole löytäneet, joten olisi hyvä jos vain itse voisin tarvittaessa hakea ohennuslääkkeet jollain rajoitetulla määrällä per vuosi ilman lääkäreillä ravaamista!

"Joku voisi sanoa, ettei lentäjän työ ole vaikeaa. Suurimman osa matkasta autopilotti hoitaa kaiken."

Tämä on oikeasti vaikeaa ja lentäjän tulee opetella kaikki laitteet ja lentokoneen teknisiä ominaisuuksia yms. Ja pitää lentää kokeneemman pilotin/kapteenin kanssa oppiakseen homman.

"Ohjelmointikin on helppoa."

Tämä ei ole helppoa muille kuin matemaattisesti lahjakkaille henkilön. Olen itse käynyt alan koulutuksen ja en oikein koskaan tullut sit kuitenkaan koodiukoksi. Ja ihan oikeasti ne matemaattisesti lahjakkaat tyypit ovat parhaita koodaajia, vaikka jotkut muutkin väittävät osaavansa koodata, mutta varmaan sit kuitenkin aika huonosti. Pitäisi olla lapsesta lähtien alkanut opetella koodaamista, "harrastuksena". Jostain kumman syystä jotkut bloginaiset ja naiset ylipäänsä kouluttautuvat alalle ja pääsevät helposti rahakkaisiin koodihommiin, mutta mielestäni tämä on tätä IT-alan DEI-palkkaamista, jota on tapahtunut jo ennen kuin koko DEI oli keksitty. Miehillä alalla eteneminen onkin sitten tolkuttoman paljon vaikeampaa ilman hyväveli-suhteita tai matemaattista erityislahjakkuutta.

Vierailija
20/95 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdeksan tunnin työpäivän aikana sähköasentaja käy 96 eri asiakkaan luona vaihtamassa yhden pistorasian. Sitä tarkoittaa tuo sinun viisi minuuttia. Tuo olisi mahdoton määrä pistorasian vaihto keikkoja edes viikossa tehtäväksi.

Pölvästi. Matkoihin menee suurin aika ja ne laskutetaan normaalisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi