Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perussuomalaiset: Tupakoimattomuudesta ja raittiudesta voisi saada tuloverovähennyksen

Vierailija
27.01.2025 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010991080.html?utm_medium=alsoread…

Taas on persuilla kovia lupauksia, kun vaalit lähestyy, jotka sitten taas kivasti unohdetaan heti vaalien jälkeen, kuten persuilla on tapana.

Kommentit (264)

Vierailija
101/264 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää populismia, jonka jopa persut itse tietävät käytännössä mahdottomaksi toteuttaa. Nyt vaan yritetään kalastella ääniä muka vastustamalla yleisesti paheksuttuja tapoja kuten päihteiden käyttö ja lupaamalla verovähennyksiä, joita ei todellakaan ole mahdollisuuksia antaa. Jos tämä soopa uppoaa persujen äänestäjiin, niin menetän lopullisesti uskoni heihin. 

Vierailija
102/264 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykellosta vaan data valtiolle. Jos liikkuu tarpeeksi, niin tuskin ihan hirvesti siinä samalla dokailee ja kessuttaa ketjussa. Aukoton tuo ei ole, mutta kyllä se suuntaa antaa. Sitten vain rajat, että jos on kolme tunnin sporttisettiä viikossa, se on -1% tuloverossa. Neljästä tunnin liikuntakerrasta se voisi olla -1,5%. Jos henkilö ei halua hankkia sopivaa urheilukelloa, niin sitten ei halua ja ei saa noita vähennyksiä. Samoin jos henkilö joutuu vuoden aikana tekemisiin poliisin kanssa niin, että on päihtyneenä, niin poliisi voisi tehdä merkinnän siitä ettei henkilö todellakaan ole päihteetön. Poltettava tupakka pitäisi muutenkin saada kortille. Eli jos nyt on täysi-ikäinen ja tupakoi, voi hakea tupakan ostoon oikeuttavan luvan. Tällöin verovähennystä ei tietenkään saisi. Uusia lupia 18v täyttäville ei myöskään enää myönnettäisi, jolloin kessuttelu loppuisi pitkälti kokonaan tässä vuosien k

Henkilökohtainen siru kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/264 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vasemmistolaiset säikähtää tätä ehdotusta, kun samalla on kova kiire vakuuttelemaan, että persut on itse ne, jotka tästä kärsii? Ihan kuin oltaisiin huolissaan, että persut kurittaa itseään?

Ei säikähdä, vaan vasemmistolaiset ymmärtää miten idioottimainen tämä ehdotus on. Mietippäs nyt ihan itse miten mahdotonta olisi tämän valvominen. 

Vierailija
104/264 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vasemmistolaiset säikähtää tätä ehdotusta, kun samalla on kova kiire vakuuttelemaan, että persut on itse ne, jotka tästä kärsii? Ihan kuin oltaisiin huolissaan, että persut kurittaa itseään?

Ei säikähdä, vaan vasemmistolaiset ymmärtää miten idioottimainen tämä ehdotus on. Mietippäs nyt ihan itse miten mahdotonta olisi tämän valvominen. 

Ei ollenkaan mahdotonta.

Vierailija
105/264 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä samalla poistetaan tupakkavero? Itseasiassa tupakointi on yhteiskunnalle hyvä juttu noin taloudellisesti. Aina puhutaan tupakan aiheuttamien sairauksien hoitokustannuksista. Mutta samalla nuo maksaa tuhottomasti veroja plus todennäköisesti kuolevat nuorempana. Eivät ole nostamassa eläkettä 30 vuotta. Lisäksi unohdetaan, että 90+ elävä on myös kallis. Hoitaa sitäkin pitää ja vielä pidempään ja todennäköisesti loppupäässä kalliisti. 

Että rööki vaan kaikille suuhun ja vanhusongelma helpottuu.

Vierailija
106/264 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että ne jotka maksavat vähemmän veroa palkitaan siitä että maksavat vähemmän veroa.

Vierailija
107/264 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii minulle. terv. tupakoimaton absolutisti

Vierailija
108/264 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuilla taas ennen vaaleja kieli syvällä äänestäjien rektuumissa.

Kansaa ei vaan voi uunottaa loputtomasti. Kaikkihan me muistamme persujen lupaukset ennen viime eduskuntavaaleja ja kuinka niille lupauksille kävikään.

Riikka lupasi pyhästi, ettei köyhiltä leikata ja bensan hinnankin piti puolittua.

Olen ex-persu joka on lopettanut alkoholinkäytön ja tupakoinnin. Viimeksi äänestin persuja eduskuntavaaleissa. Jos nyt äänestäisin uudelleen niin tuo röökaamattomien absolutistien verohelpotus kääntyisi vaalien jälkeen joksikin eduskunnan lisäverouudistukseksi jossa vietäisiin vähän lisää terveyspalveluja ja tupakka-askin hinta olisi uuden veron jälkeen 30 euroa.

Kuntatasolla tällä ei tietenkään olisi muuta merkitystä kuin saada persuille lisää kuntapäättäjiä. Meillä päin PS on siinäkin edelleen osaava ja tunnen tällaisia muutaman, mutta en vain enää voi äänestää persuja. Sori siitä.

Vierailija
109/264 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuilla on kannatussyöksyssä kova paniikki päällä, niinpä kaikki epätoivoisimmat oljenkorretkin käytetään ja tässä on tulos.

Aivan saatananmoista myötähäpeäähän tämä persujen epätoivoinen sekoilu herättää.

Vierailija
110/264 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh, siitähän tulee veron vähennys muutenkin jos ei maksele tupakka/alkoholiveroja.

Vierailija
111/264 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niinkö? Se kun annettaisi vain niille ketkä lopettavat eli nyt sun täytyy äkkiä alkaa röökaamaan ja dokaamaan.

Vierailija
112/264 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollenkaan mahdotonta.

Ajatus on täysin mahdoton pelkästään jo siksi, että ansiotulon verotuksesta ei päätetä kunnanvaltuustoissa.

Vierailija
113/264 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollenkaan mahdotonta.

Ajatus on täysin mahdoton pelkästään jo siksi, että ansiotulon verotuksesta ei päätetä kunnanvaltuustoissa.

Ei vielä. Eiköhän nekin hv-alueille vyörytetä. Teknisesti myös helppoa ja vaivatonta: kaikille henkilökohtainen siru, johon kirjautuvat mm.ostokset. Tulossa oleva terveydenhuollon lifecare-järjestelmä mahdollistaa mittaukset, mm.häkämittauksen ja verikokeen näppärästi oman kodin rauhassa.

Vierailija
114/264 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt sentään saa kuitenkin vähän humalassa ammuskella baari illan jälkeen? 

Vierailija
115/264 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä samalla poistetaan tupakkavero? Itseasiassa tupakointi on yhteiskunnalle hyvä juttu noin taloudellisesti. Aina puhutaan tupakan aiheuttamien sairauksien hoitokustannuksista. Mutta samalla nuo maksaa tuhottomasti veroja plus todennäköisesti kuolevat nuorempana. Eivät ole nostamassa eläkettä 30 vuotta. Lisäksi unohdetaan, että 90+ elävä on myös kallis. Hoitaa sitäkin pitää ja vielä pidempään ja todennäköisesti loppupäässä kalliisti. 

Että rööki vaan kaikille suuhun ja vanhusongelma helpottuu.

Nimenomaan näin

Vierailija
116/264 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko joku kommentoinut vielä, et ei tänään oo viel aprillipäivä, mutta alko naurattamaan koko juttu kun persuissahan on just eniten lössiä, jotka noudattaa ko. elintapoja. :D "Öyh, öyh, rajat kiinni ja neppet v*ttuun ja nyt pitääkin luopua kaljasta ja makkarasta.

Vierailija
117/264 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niinkö? Se kun annettaisi vain niille ketkä lopettavat eli nyt sun täytyy äkkiä alkaa röökaamaan ja dokaamaan.

Hienoa. Vähemmän juoppoja ja tupakoijia julkisilla paikoilla, vähemmän sairauksia kustannettavaksi. 

Vierailija
118/264 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas ihan fuulaa. Ja Purrahan sanoi, että se on keskustelunavaus, aikaisemmin vaaleja ennen persut kertoivat kannanottoja, ei lupauksia.

Vierailija
119/264 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On EU:n hankkeita. Euroopasta tehdään pikku-Kiina.

Behavioural taxes, such as those levied on tobacco, alcohol, and fossil fuels, serve as instruments to influence consumer behaviour, as well as to collect revenue.16.10.2024

https://www.europarl.europa.eu

Shaping choices: Behavioural taxation in the EU | Think Tank

Vierailija
120/264 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuiltahan jäisi juurikin tuo vähennys saamatta

Riikka nauraa pulloon saunanlauteiden alla, koska se hakee viinat Latviasta. Ei näy sitten viranomaisvalvonnassa, että onko Alkossa käyty asioimassa.