Kuinka lopettaa alkoholin juominen
Kertokaa vinkkejä, kokemuksia. Minun kohdallani ei toimi nämä "älä vain osta alkoholia, simppeliä" tai "älä juo". Juon siis yleensä 3x viikossa jokaisella kerralla 10-13 olutta. Aina lupaan itselleni että nyt en enää juo, mutta sama homma vaan toistuu. Pelkään että menetän pian kontrollin ja tuo 3x viikossa on pian 7x viikossa sekä sitä että määrät kasvavat.. En tiedä mitä tehdä.
Kommentit (32)
Menet AA-kerhoon ja otat jumalan sydämeesi tunnustat kaiken herralle. Koska ilman AA-kerhoa ja uskoa jumalaan ei voi raitistua!
Miksi kysyt täältä palstalta joka on täynnä alkoholisteja?
Vähennät annoksia pikkuhiljalleen, niin ei tunnu muutos pahalta. Itsellä meni varmaan pari vuotta, että sain tupakan lopetettua. Takapakkeja tulee, se on aika varmaa, mut jatkaa vaan sitä vähentämistä kunnes pystyy olla ostamatta kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt täältä palstalta joka on täynnä alkoholisteja?
No mikä muka olis parempi vertaistukiryhmä sitten??
Vierailija kirjoitti:
Menet AA-kerhoon ja otat jumalan sydämeesi tunnustat kaiken herralle. Koska ilman AA-kerhoa ja uskoa jumalaan ei voi raitistua!
Painu uskis vidduun
Itse pitää ottaa vastuu omasta elämästään ja lopettaa. Kukaan muu sitä ei voi tehdä.
Edessä on helvetti muussa tapauksessa. Kuolevan alkoholistin elämä on melko kurjaa seurattavaa.
Sellaiset lupaiut, eivät oikein toimi. Pitää vaan ruveta toimimaan. Itse olen huomannut, että minulla on tapa, että jos otan, niin se ottaminen jatkuu sitten muutaman päivän ehkä viikon.
Sitten se loppuu, kun kyllästyn. Kun huomasin tuon, että jää putki päälle, kokeilin että otin muutaman kaljan. Ja testasin, että pystynkö lopettamaan siihen. Pystyin. Kun halusin. Kun tiedostin asian.
Ole rehellinen itse itsellesi.
Mieti tapasi ja motiivisi.
Tämä on ihan järkipeliä.
Sellainen lupailu ja itselle häpeän tuottaminen- on paljolti kyse HÄPEÄSTÄ.
Ota asia asiana.
Lopeta sellainen tunteilu, että kyllä minä nyt lupaan kautta kiven ja kannon, että olen hyvä ihminen- ja sitten eivaiskaan!! En olekaan. Voi voi😮💨.
Tuo on peliä. Se on sinulle itsellesi raskasta.
Jos ihan oikeasti haluat, niin sinä vasn lopetat. Alat katsoa muita asioita kiinnostuksella ja uteliaisuudella. Jaksat enemmän jaksat innostua uudista jutuista. Energiaa riittää kiboijin asioihin.
Kiinnitä huomiosi sinne, mitä haluat! Se vahvistuu.
Mitä kaikkea voikaan olla? Mikä sinua kiinnostaa? Pistä paukkusi sinne.
Ja ole itse itsellesi armollinen. Jos olet tuota pelailua ja itsellesi pettymyksiä tuottanut, niin voit nyt alkaa toimia toisin. Sinun elämäsi.
Riippuu täysin juomisen syistä. Jos on jotain traumoja taustalla niin tilanne on ihan eri kuin pelkästään fyysisessä koukussa olevalla suurkuluttajalla jolle juominen on lähinnä huono tapa. Ihmiset ovat erilaisia ja nämä kaikkitietävät appien, antabuksen, AA:n ja ties minkä muun tuputtajat eivät kykene ymmärtämään ettei se itselle toiminut tapa ole ainoa oikea tie. Valitettavasti jokainen joutuu siis itse harkitsemaan mikä juuri itseä auttaisi
Uskokaa nyt että ainoastaan jumala voi auttaa! Ihminen on heikko alkoholia vastaan!
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset lupaiut, eivät oikein toimi. Pitää vaan ruveta toimimaan. Itse olen huomannut, että minulla on tapa, että jos otan, niin se ottaminen jatkuu sitten muutaman päivän ehkä viikon.
Sitten se loppuu, kun kyllästyn. Kun huomasin tuon, että jää putki päälle, kokeilin että otin muutaman kaljan. Ja testasin, että pystynkö lopettamaan siihen. Pystyin. Kun halusin. Kun tiedostin asian.
Ole rehellinen itse itsellesi.
Mieti tapasi ja motiivisi.
Tämä on ihan järkipeliä.
Sellainen lupailu ja itselle häpeän tuottaminen- on paljolti kyse HÄPEÄSTÄ.
Ota asia asiana.
Lopeta sellainen tunteilu, että kyllä minä nyt lupaan kautta kiven ja kannon, että olen hyvä ihminen- ja sitten eivaiskaan!! En olekaan. Voi voi😮💨.
Tuo on peliä. Se on sinulle itsellesi raskasta.Jos ihan oikeasti haluat, niin sinä vasn lopetat. Alat katsoa muita asioita kiin
Kiitos tästä.
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa nyt että ainoastaan jumala voi auttaa! Ihminen on heikko alkoholia vastaan!
Usko nyt jo uskis että painu vidduun
Tottahan tuo. Matkustaminen on kallista, tylsää ja vaivalloista. Mieluummin kännissä kotona.