Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka lopettaa alkoholin juominen

Vierailija
27.01.2025 |

Kertokaa vinkkejä, kokemuksia. Minun kohdallani ei toimi nämä "älä vain osta alkoholia, simppeliä" tai "älä juo". Juon siis yleensä 3x viikossa jokaisella kerralla 10-13 olutta. Aina lupaan itselleni että nyt en enää juo, mutta sama homma vaan toistuu. Pelkään että menetän pian kontrollin ja tuo 3x viikossa on pian 7x viikossa sekä sitä että määrät kasvavat.. En tiedä mitä tehdä. 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lueskele netistä tietoa alkoholin haitoista, katso kuvia miltä näyttää alkoholin tuhot kehossa. Mieti rahaa mitä menee alkoholiin viikossa ja kuukaudessa sekä vuodessa. Mieti että voit kuolla alkoholiin. Mieti. 

Jos mulle olisi sanottu nämä, kun join, en olisi välittänyt pjaskaakaan. Olisin nauranut, että entä sitten, mieluummin lyhyt ja hauska elämä kuin kuiva ja pitkä - ja kippis, otetaan sille. Raha taas, mitä sillä edes tekisin, kun en kerran mitään muuta kaivannut kuin juomani, mikään muu ei kiinnostanut. Esim. jotkut matkat - miksi, kun paremman olon saa kotisohvalla vain juomalla, ilman vaivaa.

Tottahan tuo. Matkustaminen on kallista, tylsää ja vaivalloista. Mieluummin kännissä kotona.

Vierailija
22/32 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet AA-kerhoon ja otat jumalan sydämeesi tunnustat kaiken herralle. Koska ilman AA-kerhoa ja uskoa jumalaan ei voi raitistua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt täältä palstalta joka on täynnä alkoholisteja? 

Vierailija
24/32 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennät annoksia pikkuhiljalleen, niin ei tunnu muutos pahalta. Itsellä meni varmaan pari vuotta, että sain tupakan lopetettua. Takapakkeja tulee, se on aika varmaa, mut jatkaa vaan sitä vähentämistä kunnes pystyy olla ostamatta kokonaan.

Vierailija
25/32 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt täältä palstalta joka on täynnä alkoholisteja? 

No mikä muka olis parempi vertaistukiryhmä sitten??

Vierailija
26/32 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet AA-kerhoon ja otat jumalan sydämeesi tunnustat kaiken herralle. Koska ilman AA-kerhoa ja uskoa jumalaan ei voi raitistua!

Painu uskis vidduun

Vierailija
27/32 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pitää ottaa vastuu omasta elämästään ja lopettaa. Kukaan muu sitä ei voi tehdä.

Edessä on helvetti muussa tapauksessa. Kuolevan alkoholistin elämä on melko kurjaa seurattavaa.

Vierailija
28/32 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset lupaiut, eivät oikein toimi. Pitää vaan ruveta toimimaan. Itse olen huomannut, että minulla on tapa, että jos otan, niin se ottaminen jatkuu sitten muutaman päivän ehkä viikon.

Sitten se loppuu, kun kyllästyn. Kun huomasin tuon, että jää putki päälle, kokeilin että otin muutaman kaljan. Ja testasin, että pystynkö lopettamaan siihen. Pystyin. Kun halusin. Kun tiedostin asian.

Ole rehellinen itse itsellesi.

Mieti tapasi ja motiivisi.

Tämä on ihan järkipeliä.

Sellainen lupailu ja itselle häpeän tuottaminen- on paljolti kyse HÄPEÄSTÄ.

Ota asia asiana.

Lopeta sellainen tunteilu, että kyllä minä nyt lupaan kautta kiven ja kannon, että olen hyvä ihminen- ja sitten eivaiskaan!! En olekaan. Voi voi😮💨. 

Tuo on peliä. Se on sinulle itsellesi raskasta.

Jos ihan oikeasti haluat, niin sinä vasn lopetat. Alat katsoa muita asioita kiinnostuksella ja uteliaisuudella. Jaksat enemmän jaksat innostua uudista jutuista. Energiaa riittää kiboijin asioihin.

Kiinnitä huomiosi sinne, mitä haluat! Se vahvistuu.

Mitä kaikkea voikaan olla? Mikä sinua kiinnostaa? Pistä paukkusi sinne.

Ja ole itse itsellesi armollinen. Jos olet tuota pelailua ja itsellesi pettymyksiä tuottanut, niin voit nyt alkaa toimia toisin. Sinun elämäsi.

Vierailija
29/32 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin juomisen syistä. Jos on jotain traumoja taustalla niin tilanne on ihan eri kuin pelkästään fyysisessä koukussa olevalla suurkuluttajalla jolle juominen on lähinnä huono tapa. Ihmiset ovat erilaisia ja nämä kaikkitietävät appien, antabuksen, AA:n ja ties minkä muun tuputtajat eivät kykene ymmärtämään ettei se itselle toiminut tapa ole ainoa oikea tie. Valitettavasti jokainen joutuu siis itse harkitsemaan mikä juuri itseä auttaisi

Vierailija
30/32 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa nyt että ainoastaan jumala voi auttaa! Ihminen on heikko alkoholia vastaan!

Vierailija
31/32 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset lupaiut, eivät oikein toimi. Pitää vaan ruveta toimimaan. Itse olen huomannut, että minulla on tapa, että jos otan, niin se ottaminen jatkuu sitten muutaman päivän ehkä viikon.

Sitten se loppuu, kun kyllästyn. Kun huomasin tuon, että jää putki päälle, kokeilin että otin muutaman kaljan. Ja testasin, että pystynkö lopettamaan siihen. Pystyin. Kun halusin. Kun tiedostin asian.

Ole rehellinen itse itsellesi.

Mieti tapasi ja motiivisi.

Tämä on ihan järkipeliä.

Sellainen lupailu ja itselle häpeän tuottaminen- on paljolti kyse HÄPEÄSTÄ.

Ota asia asiana.

Lopeta sellainen tunteilu, että kyllä minä nyt lupaan kautta kiven ja kannon, että olen hyvä ihminen- ja sitten eivaiskaan!! En olekaan. Voi voi😮💨. 

Tuo on peliä. Se on sinulle itsellesi raskasta.

Jos ihan oikeasti haluat, niin sinä vasn lopetat. Alat katsoa muita asioita kiin

Kiitos tästä. 

Vierailija
32/32 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa nyt että ainoastaan jumala voi auttaa! Ihminen on heikko alkoholia vastaan!

Usko nyt jo uskis että painu vidduun