Voisitko asua asunnossa, jossa ei ole parveketta?
Onko asialla niin paljon vaikutusta kesähelteillä, kun kuumuus tulee sisälle väistämättä?
Asunnot ilman parveketta halvempia, mutta riippuu kai siitä miten aurinko paistaa.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
En ikinä! Ahdistavia koppeja,kyllä ulos on päästävä.
Mun kodissa on ulko-ovi sitä varten, että pääsee ulos. Etkö sä koskaan ulkoile muualla kuin parvekkeellasi?
Olen asunut aina talossa jossa ei ole ollut parveketta ,eikä tuo ole minua haitannut. Ei ole haitannut hissittömyyskään, mutta tavallaan ne molemmat olisivat omakotitaloissa melko turhia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla ole kämpässä muuta mahdollisuutta ulospääsyyn kuin parveke?
Ehdottomasti voisin ja haluaisinkin. Itselleni mielummin ei parveketta lainkaan kuin parveke.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut aina talossa jossa ei ole ollut parveketta ,eikä tuo ole minua haitannut. Ei ole haitannut hissittömyyskään, mutta tavallaan ne molemmat olisivat omakotitaloissa melko turhia.
Mä tykkään meidän omakotitalossa nimenomaan parvekkeesta. Se on kolmannessa kerroksessa ja sieltä on kauniit järvinäkymät.
Yleensä parvekkeella on joko liian kylmä tai kuuma. Nykyisin suositut akvaarioparvekkeet ovat kauheita. Eli voisin.
Mitä merkitystä sillä on jos kuitenkin asuu vain vuokralla? Hölmöä tuollaista on edes miettiä. Eri asia jos olisit omaksi ostamassa, mutta sitä päivää tuskin koskaan eteesi tulee. Kukaan ei noin kanamaista hölmöä huoli ja että vieläpä sellaiselle kodin ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkitystä sillä on jos kuitenkin asuu vain vuokralla? Hölmöä tuollaista on edes miettiä. Eri asia jos olisit omaksi ostamassa, mutta sitä päivää tuskin koskaan eteesi tulee. Kukaan ei noin kanamaista hölmöä huoli ja että vieläpä sellaiselle kodin ostaisi.
No niin, Veeti. Se olisi nukkumaanmenoaika. Huomenna on taas koulupäivä sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään meidän omakotitalossa nimenomaan parvekkeesta. Se on kolmannessa kerroksessa ja sieltä on kauniit järvinäkymät.
Ja alakerrassa paremmat lärvinäkymät kun sinä mörköilet siellä vintillä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkitystä sillä on jos kuitenkin asun vain vuokralla? Hölmöä tuollaista on edes miettiä. Eri asia jos olisin omaksi ostamassa, mutta sitä päivää ei koskaan eteeni tule. Kukaan ei näin kanamaista hölmöä huoli ja että vieläpä sellaiselle kodin ostaisi.
Näinhän se menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja alakerrassa paremmat lärvinäkymät kun sinä mörköilet siellä vintillä.
Älä kerro enempää sinun kotioloistasi, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti voisin ja haluaisinkin. Itselleni mielummin ei parveketta lainkaan kuin parveke.
Ihme ajatus 😁
En voisi. Paitsi silloin jos olis pakko mututtaa sellaiseen. Tykkään kuivattaa parvekkeella pyykkiä ja on mukava saada partsin ovi auki kun on käynyt suihkussa. Lähtee kosteus pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme ajatus 😁
Niin, onhan se varmasti 10-vuotiaalle kovinkin ihmeellinen ajatus, että kaikki ihmiset eivät halua samoja asioita. Edes parvekkeen osalta.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt ainakin on helvetin hyvä, että parvekkeella ei saa tupakoida.
Riippuu taloyhtiöstä, kaikissa ei ole parveketupakointi kielletty.
Meillä ei ole ja juuri sen vuoksi ostinkin parvekkeellisen asunnon. Parveke vaan jäänee ensi kesänä vähälle käytölle koska olen lopettanut tupakanpolton puolisen vuotta sitten. Miksi menisin sinne "saunaan" hikoilemaan ilman syytä?
Vierailija kirjoitti:
En voisi. Paitsi silloin jos olis pakko mututtaa sellaiseen. Tykkään kuivattaa parvekkeella pyykkiä ja on mukava saada partsin ovi auki kun on käynyt suihkussa. Lähtee kosteus pois.
Kuulostaa melko eksoottiselta, jos ihminen nauttii siitä, että suihkun jälkeen saa värjötellä esim. -15 asteen pakkasilmassa.
En voisi. Käytetään kesäisin paljon parveketta. Mikään sen kivempaa kuin istua juomassa aamukahvia, lukea aamun lehti ja katsella lintujen puuhastelua. Illalla auringonlaskua, iltatee ja kirjojen lukemista. Välillä olen innostunut kasvattamaan yrttejä ruukuissa, kiva saada basilikat ja timjamit omasta yrttitarhasta.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on parvekkeen ovi kylppärissä? Jos ei, eipä se oven avaaminen sitä kylppärissä olevaa kosteutta poista.