Onko rippijuhlat sama, kuin Tupperware tai Partylite kutsut? Vai miksi kaikki peruuttaa tulon?
Muistan ensimmäiset Tupperkutsut, talo oli täynnä porukkaa ja seuraaville kutsuille tuli enää muutama tyyppi. Lopetin niiden pitämisen kokonaan, koska peruutuksia tuli.
Tästä tulikin mieleen ihan toinen juttu..Vanhemman lapsen rippijuhliin tulivat kaikki kutsut eli sukulaiset ja kummit. Nyt toinen lapsista pääsee ripille ja koko aamun olen ottanut peruutuksia vastaan :(
Eihän toki flunssille ja työvuoroille mitään voi...harmi vaan tytön puolesta!
Kommentit (8)
ollut kipeänä tämän viikon, en todellakaan menisi mihinkään juhliin juuri nyt....
meillä on monta lasta. Ensimmäisen ristiäisiin halusivat tulla kaikki sukulaiset, nekin, joiden kanssa ei olla missään tekemisissä. Olikohan se sitten kolmas meidän lapsista, jonka ristiäisiin ei enää edes isovanhemmat ja mieheni sisarukset vaivautuneet tulemaan, koska " olivat meillä jo käyneet" .
Kutsu lisää ihmisiä, että tyttö saa ansaitsemansa juhlat. Yritä miettiä löytyisikö vielä jotain tytölle tärkeitä ihmisiä.
Meille kun eka lapsi syntyi, niin saatiin paljon onnittelukortteja, jotka olivat sitten takanreunalla rivissä. Se oli pitkä takanreuna ja pitkä rivi. Jotkut vieraat sitten sanoivat, että kyllä noita kortteja vielä ekasta lapsesta tulee, mutta tokasta ei juuri kukaan enää jaksa lähettää.
Musta se sillon kuulosti surulliselta ja jäi hyvin mieleen kaivelemaan. Kun toinen sitten syntyi, niin säälillä häntä jo katselin, kun ei tule korttejakaan saamaan. Meillä sitten niin ei käynytkään, vaan kyllä niitä kortteja toisellekin tuli riittävän paljon, ettei ainakaan silmiinpistävää eroa jäänyt. Meillä sitten kävi kai poikkeuksellisen hyvä tuuri.
Ihan yhtä huono aika kuin juhannuspäivä!
Meillä nimittäin yksi tuttava perhe jotka eivät ole olleet yksissäkään toisen lapsen ja vain muutamissa toisen synttäreistä. Ja aina peruvat viimetingassa tulonsa.
Tosi ärsyttävää ja päätinkin että enää en taida kutsua ilmaista, tulevat jos jaksavat. Ja yleensä syy ollut etteivät viitsi turhaan ajaa (meillä väli matkaa n. 100 km) mutta me olemme kuitenkin aina olleet heidän juhlissaan.
Eivät ajattele miltä lapsesta tuntuu kun hän on viikkoja suunnitellut juhlia ja laskenut vieraita :( eikä sitten tullakaan..... ja aina sama.
itse olen huomannut samaa että jotkut ihmiset eivät arvosta kutsua eivätkä välitä tuon taivaallista asiasta. Ärsyttävintä on kun perutaan tulo viime hetkillä. Tällaiset " ainaiset perujat" olen nykyään jättänyt kokonaan kutsumatta. Eipähän jää itselle pahaa mieltä siitä eikä tule laitettua turhan takia ruokaa/tarjottavaa heidän varalleen. Niin, eikä lapsikaan pety.
Mä luulen, että on kyllä myös niin, että ihmiset ovat niin ylityöllistettyjä ja väsyneitä, että edes juhlat eivät jaksa piristää, vaan jäädään mieluummin kotiin nukkumaan.
Meillä onneksi sukulaiset ovat tulleet kiltisti kaikkiin juhliin ja itsekin mennään aina jos kutsutaan, eikä kyllä peruuteta menoa helposti. Kerran jouduttiin peruuttamaan tätini perinteinen loppiaislounas, kun oltiin koko jengi vatsataudissa ja se kyllä muistetaan ainakin tämä vuosisata.