Kasvatusalan valintakoe 2025
Kasvatusalan aiemmin VAKAVA-kokeena tunnettu nykyinen valintakoe E sisältää vuonna 2025 niin kasvatusalat kuin liikuntapedagogiikan. Se on yksi yhdeksästä erilaisesta digitaalisesta yliopistovalintakokeesta.
https://yliopistovalinnat.fi/valintakokeet/valintakoe-e
Aiempien valintakokeiden kysymykset - VAKAVA + soveltuvuuskoe
https://www.helsinki.fi/fi/verkostot/kasvatusalan-valintayhteistyoverkosto/valintakoe
Kommentit (887)
Minullakin keskiviikkona ja jännittää kyllä!
Miulla on torstaina ja ei vielä sinäänsä jännitä, teen parhaani ja olen oma itseni. Riittää sitten mihin riittää ja sillä mennään. Uskon kyllä, että ennen omaa suoritusta jännitys iskee kunnolla ja sitten täytyy vain pärjätä (:
Tsemppiä kaikille! :) Itse yritän myös asennoitua niin, että yritän parhaani ja katsotaan mihin riittää. Olen lukenut aiempia kysymyksiä ja miettinyt niihin vastauksia. En oikein tämän ihmeemmin ole osannut valmistautua.
Hellurei.
Edelleen oliskos jollain tietoa Joensuu yleinen pisteistä? Eli paljon riittivät sisään.
Olisi kriittistä tietoa itselle.
Haluaako joku tänne jakaa niitä pysäkkien kysymyksiä kun käynyt kokeessa? 👀😅
Tsemppiä kaikille täältäkin, pitää vaan yrittää parhaansa!
Muistetaanhan jakaa kysymykset vasta perjantaina, kun kaikki ovat käyneet kokeessa!
En varmasti nuku ensi yönä :D
t. Kokeeseen huomenna aamulla
Vierailija kirjoitti:
En varmasti nuku ensi yönä :D
t. Kokeeseen huomenna aamulla
Tsemppiä kovasti; huomenna oot todellakin kokemusta rikkaampi! Itsellä koitos vasta perjantaina
Vierailija kirjoitti:
Joko olit kokeessa? Miten meni?
Meni kai ihan hyvin, mutta luulen, että vastasin vähän kysymysten ohi. Ne oli muotoiltu mielestäni haastavasti :/
Munkin mielestä olit kysymykset haastavasti muotoiltu. Varsinkin B-pysäkki.
Vierailija kirjoitti:
Meni kai ihan hyvin, mutta luulen, että vastasin vähän kysymysten ohi. Ne oli muotoiltu mielestäni haastavasti :/
Oliko minkä tyylisiä kysymyksiä?
Luuletteko oikeasti, että kerrottaisiin tulokset? Sehän heikentäisi meidän asemaa kun pystyisitte valmistautumaan paremmin :D
Anteeksi ei tuloksia, vaan kysymykset.
t. edellinen
Jos haastattelija kirjoitti ylös asioita, olikohan ne sellaisia, joista saisi pisteitä? Vai kirjoittaako he kaikki vastaukset ja katsoo sitten niistä pisteet? Tietääkö kukaan?
Uskon että kirjoittaa vastauksen pääpointteja. Mahdotonta saada kirjoitettua koko vastausta ylös, koska pointteja voi olla todella paljon ja aikaa on vähän
Jännittää tosi paljon! Mun vuoro on vasta keskiviikkona. :)