Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvatusalan valintakoe 2025

Vierailija
26.01.2025 |

Kasvatusalan aiemmin VAKAVA-kokeena tunnettu nykyinen valintakoe E sisältää vuonna 2025 niin kasvatusalat kuin liikuntapedagogiikan. Se on yksi yhdeksästä erilaisesta digitaalisesta yliopistovalintakokeesta.

https://yliopistovalinnat.fi/valintakokeet/valintakoe-e

Aiempien valintakokeiden kysymykset - VAKAVA + soveltuvuuskoe

https://www.helsinki.fi/fi/verkostot/kasvatusalan-valintayhteistyoverkosto/valintakoe

https://helpotnopat.fi/soveltuvuuskoe.html

Kommentit (887)

Vierailija
41/887 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kiinnostaisi minuakin!!

hoblo
42/887 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä yhdistäminen valintakoe E:eksi automaattisesti nosta hakijoita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/887 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä hakijoiden ison määrän, mutta kokeessa oli pelkkiä monivalintatehtäviä ja se tehtiin sähköisesti. Siksi kuvittelisin, että tarkistaminenkin olisi nopeaa. 

Vierailija
44/887 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä hakijoiden ison määrän, mutta kokeessa oli pelkkiä monivalintatehtäviä ja se tehtiin sähköisesti. Siksi kuvittelisin, että tarkistaminenkin olisi nopeaa. 

He ovat epätoivoisia :D

Tyhjiä papereita, parin vastauksen papereita, kaikki päin honkia. Sisäänpääsyraja joku 15 p.

Vierailija
45/887 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala, jos toi on syy niin jaksan kiltisti odottaa huomiseen 😂 

Vierailija
46/887 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He ovat epätoivoisia :D

Tyhjiä papereita, parin vastauksen papereita, kaikki päin honkia. Sisäänpääsyraja joku 15 p.

Mikä tämä päätelmä on? Ja mihin on 15p, ehkä vakaan. Erkkaan tuskin ei-enskana on asiaa alle 110p.

Vierailija
47/887 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kova toi 110p., vaikkakin max pistemäärä oli isoin varmaan ikinä. Yhden valmennuksen kyselyssä, jossa vastaajia oli noin 170, kokeen kesken jättäneitä oli melkein 50%. Jos tuo otanta pitää kutinsa isommassa mittakaavassa, voi heittämällä alle 100p. päästä erkkaankin. Tai ainakin uskottelen itselleni näin!😅😅

Vierailija
48/887 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuun yleiseen kuulemma tullu pisteet, onpa outoa kun nehän tulee vasta 3.7 viimeistään yleensä.

Vierailija
49/887 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kova toi 110p., vaikkakin max pistemäärä oli isoin varmaan ikinä. Yhden valmennuksen kyselyssä, jossa vastaajia oli noin 170, kokeen kesken jättäneitä oli melkein 50%. Jos tuo otanta pitää kutinsa isommassa mittakaavassa, voi heittämällä alle 100p. päästä erkkaankin. Tai ainakin uskottelen itselleni näin!😅😅

Oudolta kuulostaa, että 50% ois jättänyt kokeen kesken sellaisista jotka valmennuskurssillaki on? Oisko kuitenkin koe jäänyt kesken noin. 50%?

Vierailija
50/887 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, juuri näin, eli ei ollut kerennyt tekemään koetta loppuun. 🙌🏼

Vierailija
51/887 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli tullut äsken kutsu sähköpostiin, 118,2 pistettä ja oon ei-ensikertalainen ja erkkaan hain.  En voi uskoo tätä todeksi vielä.. 😭

Vierailija
52/887 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee jo tuloksia Helsingistäkin, jännittää perkule

Hoblo
53/887 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle oli tullut äsken kutsu sähköpostiin, 118,2 pistettä ja oon ei-ensikertalainen ja erkkaan hain.  En voi uskoo tätä todeksi vielä.. 😭

Onnittelut, täällä ei näy vielä mitää

Vierailija
54/887 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut, mihin kaupunkiin?

Vierailija
55/887 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kaikkialle on jo pisteitä ja kutsuja tullut?

Hoblo
56/887 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo vielä kauheasti minnekkään, jotkut saaneet. 

Osalla menee tod näk huomiselle

Vierailija
57/887 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut, mihin kaupunkiin?

kiitos!! Joensuuhun, en tänä vuonna ees hakenut muualle, vaikka ehkä olis kannattanu! 

Vierailija
58/887 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin tekemään kokeen puolitosissani, oon ei-ensikertalainen ja hain erkkaan. Vajaa 90 pistettä kokeesta, ei kutsua soveltuvuuskokeeseen. Hain puhtaasta mielenkiinnosta kaikkiin yliopistoihin! Kiinnostaa tsekata tilastot olisiko omat valintakoepisteet riittänyt muihin opekoulutuksiin! Erkkaan tiedän että on korkeimmat. 

Vierailija
59/887 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin kaikkialle on jo pisteitä ja kutsuja tullut?

Äsken tuli sähköpostiin kutsu soveltuvuuskokeeseen! :) Hain Turkuun ja Helsinkiin luokanopettajakoulutukseen. 

Vierailija
60/887 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö jostain pisteet mitä vaadittiin soveltuvuuskokeeseen kutsumiseen? 96 pistettä ja ei kutsua Raumalla luokanopeen ei ensikertalaisena. Vuosina 2020-2024 korkeimmillaan pisterajat ollu 92 ni kyllä tosiaanki näköjää on sit korkeet rajat tänä vuonna. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi