Kasvatusalan valintakoe 2025
Kasvatusalan aiemmin VAKAVA-kokeena tunnettu nykyinen valintakoe E sisältää vuonna 2025 niin kasvatusalat kuin liikuntapedagogiikan. Se on yksi yhdeksästä erilaisesta digitaalisesta yliopistovalintakokeesta.
https://yliopistovalinnat.fi/valintakokeet/valintakoe-e
Aiempien valintakokeiden kysymykset - VAKAVA + soveltuvuuskoe
https://www.helsinki.fi/fi/verkostot/kasvatusalan-valintayhteistyoverkosto/valintakoe
Kommentit (887)
Eikös tämä yhdistäminen valintakoe E:eksi automaattisesti nosta hakijoita?
Ymmärrän kyllä hakijoiden ison määrän, mutta kokeessa oli pelkkiä monivalintatehtäviä ja se tehtiin sähköisesti. Siksi kuvittelisin, että tarkistaminenkin olisi nopeaa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä hakijoiden ison määrän, mutta kokeessa oli pelkkiä monivalintatehtäviä ja se tehtiin sähköisesti. Siksi kuvittelisin, että tarkistaminenkin olisi nopeaa.
He ovat epätoivoisia :D
Tyhjiä papereita, parin vastauksen papereita, kaikki päin honkia. Sisäänpääsyraja joku 15 p.
Ai kamala, jos toi on syy niin jaksan kiltisti odottaa huomiseen 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He ovat epätoivoisia :D
Tyhjiä papereita, parin vastauksen papereita, kaikki päin honkia. Sisäänpääsyraja joku 15 p.
Mikä tämä päätelmä on? Ja mihin on 15p, ehkä vakaan. Erkkaan tuskin ei-enskana on asiaa alle 110p.
Aika kova toi 110p., vaikkakin max pistemäärä oli isoin varmaan ikinä. Yhden valmennuksen kyselyssä, jossa vastaajia oli noin 170, kokeen kesken jättäneitä oli melkein 50%. Jos tuo otanta pitää kutinsa isommassa mittakaavassa, voi heittämällä alle 100p. päästä erkkaankin. Tai ainakin uskottelen itselleni näin!😅😅
Joensuun yleiseen kuulemma tullu pisteet, onpa outoa kun nehän tulee vasta 3.7 viimeistään yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Aika kova toi 110p., vaikkakin max pistemäärä oli isoin varmaan ikinä. Yhden valmennuksen kyselyssä, jossa vastaajia oli noin 170, kokeen kesken jättäneitä oli melkein 50%. Jos tuo otanta pitää kutinsa isommassa mittakaavassa, voi heittämällä alle 100p. päästä erkkaankin. Tai ainakin uskottelen itselleni näin!😅😅
Oudolta kuulostaa, että 50% ois jättänyt kokeen kesken sellaisista jotka valmennuskurssillaki on? Oisko kuitenkin koe jäänyt kesken noin. 50%?
Anteeksi, juuri näin, eli ei ollut kerennyt tekemään koetta loppuun. 🙌🏼
Mulle oli tullut äsken kutsu sähköpostiin, 118,2 pistettä ja oon ei-ensikertalainen ja erkkaan hain. En voi uskoo tätä todeksi vielä.. 😭
Nyt tulee jo tuloksia Helsingistäkin, jännittää perkule
Vierailija kirjoitti:
Mulle oli tullut äsken kutsu sähköpostiin, 118,2 pistettä ja oon ei-ensikertalainen ja erkkaan hain. En voi uskoo tätä todeksi vielä.. 😭
Onnittelut, täällä ei näy vielä mitää
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut, mihin kaupunkiin?
Mihin kaikkialle on jo pisteitä ja kutsuja tullut?
Ei oo vielä kauheasti minnekkään, jotkut saaneet.
Osalla menee tod näk huomiselle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut, mihin kaupunkiin?
kiitos!! Joensuuhun, en tänä vuonna ees hakenut muualle, vaikka ehkä olis kannattanu!
Menin tekemään kokeen puolitosissani, oon ei-ensikertalainen ja hain erkkaan. Vajaa 90 pistettä kokeesta, ei kutsua soveltuvuuskokeeseen. Hain puhtaasta mielenkiinnosta kaikkiin yliopistoihin! Kiinnostaa tsekata tilastot olisiko omat valintakoepisteet riittänyt muihin opekoulutuksiin! Erkkaan tiedän että on korkeimmat.
Vierailija kirjoitti:
Mihin kaikkialle on jo pisteitä ja kutsuja tullut?
Äsken tuli sähköpostiin kutsu soveltuvuuskokeeseen! :) Hain Turkuun ja Helsinkiin luokanopettajakoulutukseen.
Näkeekö jostain pisteet mitä vaadittiin soveltuvuuskokeeseen kutsumiseen? 96 pistettä ja ei kutsua Raumalla luokanopeen ei ensikertalaisena. Vuosina 2020-2024 korkeimmillaan pisterajat ollu 92 ni kyllä tosiaanki näköjää on sit korkeet rajat tänä vuonna.
Tämä kiinnostaisi minuakin!!