Kasvatusalan valintakoe 2025
Kasvatusalan aiemmin VAKAVA-kokeena tunnettu nykyinen valintakoe E sisältää vuonna 2025 niin kasvatusalat kuin liikuntapedagogiikan. Se on yksi yhdeksästä erilaisesta digitaalisesta yliopistovalintakokeesta.
https://yliopistovalinnat.fi/valintakokeet/valintakoe-e
Aiempien valintakokeiden kysymykset - VAKAVA + soveltuvuuskoe
https://www.helsinki.fi/fi/verkostot/kasvatusalan-valintayhteistyoverkosto/valintakoe
Kommentit (887)
En päässyt ja aivan valtava pettymys. Voimia kaikille joilla sama tilanne ja valtavasti onnea muille!
Vierailija kirjoitti:
Paljon erkkaan ollut pisterajat eri yliopistoissa?
Turku 67/74,5
Oon kyl tosi pettyny itteeni, oon varasijoilla ja ei kyllä hyvältä näytä. Miulla meni soveltuvuuskoe omasta mielestä ihan hyvin, mutta ei nähtävästi tarpeeks hyvin. En ollu varautunu ihan tämmöseen tilanteeseen ):
Vierailija kirjoitti:
Oon kyl tosi pettyny itteeni, oon varasijoilla ja ei kyllä hyvältä näytä. Miulla meni soveltuvuuskoe omasta mielestä ihan hyvin, mutta ei nähtävästi tarpeeks hyvin. En ollu varautunu ihan tämmöseen tilanteeseen ):
Lohdutushali sinulle! Soveltuvuuskoe on aika raju, kun jotain puolet karsitaan sen perusteella. Hyvälläkin suorituksella voi siksi jäädä kauas.
Varasijalla 2 Joensuuhun erityisopettajaksi, onkohan miten mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
En päässyt ja aivan valtava pettymys. Voimia kaikille joilla sama tilanne ja valtavasti onnea muille!
Varmasti sattuu! Paljon lämpimiä tsemppejä täältä. Tämä tilanne menee kyllä ihon alle ja tuntuu tosi henkilökohtaiselta!
Vierailija kirjoitti:
Paljon erkkaan ollut pisterajat eri yliopistoissa?
Joensuu korkeampi kuin Turku 78,5/78
Olen hiukan ihmeissäni. Opintopolun mukaan koko suoritukseni hylättiin, koska sain "yhdestä tai useammasta osa-alueesta alle neljä pistettä". En millään kykene hahmottamaan, millä osa-alueella tai osa-alueilla olisin suoriutunur kaikilla pysäkeillä niin huonosti, etten olisi saanut raavittua niistä kasaan edes neljää pistettä.
Vierailija kirjoitti:
Olen hiukan ihmeissäni. Opintopolun mukaan koko suoritukseni hylättiin, koska sain "yhdestä tai useammasta osa-alueesta alle neljä pistettä". En millään kykene hahmottamaan, millä osa-alueella tai osa-alueilla olisin suoriutunur kaikilla pysäkeillä niin huonosti, etten olisi saanut raavittua niistä kasaan edes neljää pistettä.
Itsellä ainakin oli reflektiosta vaan 7 pistettä, eli tiukille meni. Kaikista muista pysäkeistä/osa-alueista yli 13 pistettä. Pääsin siis luokanopettajaksi opiskelemaan Raumalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ainakin oli reflektiosta vaan 7 pistettä, eli tiukille meni. Kaikista muista pysäkeistä/osa-alueista yli 13 pistettä. Pääsin siis luokanopettajaksi opiskelemaan Raumalle.
Mistä näet nämä osiokohtaiset pisteet?
Vierailija kirjoitti:
Miten/mistä näki ne omat pisteet?
Tuossahan tuo linkki on kommenttisi yläpuolella😊
Vierailija kirjoitti:
https://www.helsinki.fi/fi/verkostot/kasvatusalan-valintayhteistyoverko…
Kannattaa sit kokeilla tätä koneella, itellä ainakaan ei puhelimella toiminut.
Mitäköhän on olleet kokeen maksimit, onko vielä 120? Ja minkälaista Gaussin käyrää tästä voi vetää.. ilmeisen hyvät pisteet jo heti 70 päälle, kun sillä avautunut jo esim. erkkapaikkoja 🤔
Hei,
minut hyväksyttiin Joensuun yliopistoon ja olen varasijalla 3 Jyväskylän yliopistossa. Tietääkö joku milloin selviä pääsekö Jyväskylään vai ei?