Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laulatteko useasti eli onko hyvä lauluääni? Mulla oli musiikki 10.

Vierailija
26.01.2025 |

Miten on?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kyllä laulan toisinaan. 

Mitä sitten?

Vierailija
2/50 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulan ja on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulan silloin kun soitan kitaraa. Yksin. Pysyn kyllä nuotissa, mutta ääneni on hentoinen ja ohut.

Vierailija
4/50 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee

Vierailija
5/50 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa peruskoulun musanumeron 10 ei merkitsi kyllä vielä mitään. Voit toki olla oikeastikin hyvä laulaja, mut noi peruskoulujen luovien aineiden numerot kertoo enemmän innokkuudesta ja osallistumisesta kuin taidoista. Terv. musiikki ja kuvaamataito 10, mut ei osaa piirtää edes tikku-ukkoa.

Vierailija
6/50 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulan paljon. Minulla on huono lauluääni mutta se ei estä sitä.

Vierailija
7/50 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan aikuisille sopivaa kuoroa pk.seudulla?

Vierailija
8/50 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oli mullakin. Musiikinopettajalla vaan oli tytär, jonka halusi joka paikkaan laulamaan.

Vierailija
9/50 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja ollut 18v aktiivisesti kuorossa eli laulan paljon. 

Vierailija
10/50 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laula, mutta olen soittanut isoilla festareilla ulkomaita myöten. Musiikinnumero on numero. Mulla on tuhansia yleisössä.

Vierailija
11/50 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa peruskoulun musanumeron 10 ei merkitsi kyllä vielä mitään. Voit toki olla oikeastikin hyvä laulaja, mut noi peruskoulujen luovien aineiden numerot kertoo enemmän innokkuudesta ja osallistumisesta kuin taidoista. Terv. musiikki ja kuvaamataito 10, mut ei osaa piirtää edes tikku-ukkoa.

Niinpä, mulla lauluääni 9,5. Olis 10, mutta jännitin koelaulua. Musiikin numero oli 8. 

Vierailija
12/50 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on musiikki 10 vaikka en ole hääppönen laulaja. En ole laulanut sitten -80 luvun. Musaopettaja perusteli numeron sillä, että olin/olen hyvin kiinnostunut musiikista ja pärjäsin hyvin teoriakysymyksissä. 

Vierailija
13/50 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuben karaoken ja oman kitaran säestyksellä toisinaan laulan. ääni on makuasia, ite en täysin pidä omastani, mutta kehuja on tullut kapakkien karaokeissa ja bändissä mölytessä(kyllä vähän haukkujakin)

Vierailija
14/50 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin, koska olen laulaja. Musiikin kymppiin riittää, että pysyy nuotissa ja on kunnolla tunneilla. Se ei hyvästä äänestä varsinaisesti kerrokaan, vaan siitä että äänikorvaa ja rytmitajua on siunattu.

Vierailija
15/50 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulan, mutta hirveältä se kuulostaa. Jos kuulen sen jo itse, niin voin vaan kuvitella miten huonolta muiden korviin kuulostaa. Musiikki koulussa sujui, mutta ei se lauluääntä parantanut.

Vierailija
16/50 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan aikuisille sopivaa kuoroa pk.seudulla?

Onhan niitä vaikka kuinka. Riippuu siitä, oletko ennen laulanut kuorossa, luetko nuotteja, minkälainen ohjelmisto kiinnostaa, ja saako kuorossa olla lukukausimaksu.

Vierailija
17/50 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onki vaikea kuulla oma ääni "toisten korvilla" kun pitäis ensin deletoida oman pään äänentuottajana olemisen vaikutus siihen miten itse kuulee. Ainakin het laulaessa mahdoton, nauhalta sitten kyllä.

Vierailija
18/50 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin, koska olen laulaja. Musiikin kymppiin riittää, että pysyy nuotissa ja on kunnolla tunneilla. Se ei hyvästä äänestä varsinaisesti kerrokaan, vaan siitä että äänikorvaa ja rytmitajua on siunattu.

Kasarilla myös äänellä oli merkitys. 

Vierailija
19/50 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasarilla myös äänellä oli merkitys. 

Niin, käytännöt varmaan vaihtelee ajan hengen mukaan. Meillä oli niin, että jos lauloi oikein, niin sai kympin ainakin laulukokeesta.

Vierailija
20/50 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä ei kympille ole omia kriteereitä, mutta opetushallituksen sivuilta voi käydä katsomassa, mitä nykyään vaaditaan ysiin peruskoulun päättöarvioinnissa. Muun muassa oman laulutaidon aktiivista kehittämistä, toisten kannustamista ja auttamista, omaa luovaa työtä, esim. säveltämistä, moninaiseen kekseliäiden ideoiden toteuttamista, monipuolista musiikkiteknologian käyttöä, kykyä puhua musiikista analyyttisesti jne.