Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025

Vierailija
26.01.2025 |

Tehdään uusi ketju kun kerran tulossa on uusi kausi vaikka 2024 olikin täydellinen floppi

Kommentit (698)

Vierailija
61/698 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi jee, kivaa kun tämä taas alkaa!

Pahoin kyllä pelkään että virallisen naimisiin menon puuttumisen takia tähän hakee vähän eri tyyppisiä ihmisiä kuin aiemmin. Olen tykännyt Suomi-ETAsta just sen takia että tässä mentiin oikeasti naimisiin ja hakijat olivat siksi jo lähtökohtaisesti enemmän vakavissaan. Toivottavasti tämä ei muutu nyt tusinadeittiohjelmaksi. 

Toisaalta huojentavaa. ettei ole ohjelmaformaatin myötä kenenkään "pakko" avioitua. - Mutta on myös ilahduttavaa huomata, että on muitakin, jotka oikeasti vielä arvostavat avioliittoa, eivätkä pidä sitä vain syybä järjestää bilee tms. 

Vierailija
62/698 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän ETA-pressissä kerrottiin mm. että sateenkaariparia ei ole tälläkään kaudella (tuskin kukaan odottikaan, haastavaa löytää), parit tapaavat toisiaan enemmän ja savat toisistaan vertaustukea (tämä hyvä juttu, ei tarvi ahdistua yksin), ohjelman esityspäivä muuttuu tiistailta torstaille (harmittaa vähän, koska toi piristystä nimenomaan ankeaan alkuviikkoon), ja Katsomoon tulee ennakkokatsojille heti 3 jaksoa katsottavaksi! Eli jatkossa ennakkokatsojat on peräti 2 jaksoa tv-katsojia edellä (keskustelusta tulee siis entistä vaikeampaa).

Näkyykö Katsomossa ilmaiseksi ennakkoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/698 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ensitreffit alttarilla -hakuprosessi elää. 

Joku saattaa sanoa kesken kaiken, ettei pystykään osallistumaan ohjelmaan. Toinen taas ehtii löytää itselleen kumppanin toisaalta.

Tänä vuonna sopivien parien löytäminen sujui asiantuntijoilta helposti. Tarjolla olisi ollut useita vaihtoehtoja.

On eroavaisuuksia, joita Hanna ei voi sivuuttaa pareja muodostaessaan. Näitä ovat esimerkiksi elämäntilanne, välimatka sekä poliittiset ja eettiset arvot.

- Jos esimerkiksi toisella on lapsia, mutta toinen sanoo tälle ehdottoman ein. Tai toinen haluaa heti lapsia, toinen taas ensin seikkailla yhdessä.

- Nämä ovat koskemattomia asioita, joista ihminen ei ole valmis antamaan periksi. Ne ovat tosi tärkeitä, Hanna sanoo.

Joillakin koskemattomiin asioihin lukeutuu myös kumppanin ulkonäkö.

- Naiset usein toivovat miehen olevan itseään pitempi, ja miehet taas toivovat itseään lyhyempää nais

Minusta tuo pituusasia on ihan ymmärrettävä, jos toive ei ole ihan kohtuuton (tyyliin vain 185 cm pidemmät miehet kelpaavat). Olen itse 163 cm ja olen toivonut miesteni olevan minua pidempiä. Miesten pituus on vaihdellut 169 cm-190 cm välillä. Toive ei minusta ole ollut kohtuuton, koska olen lyhyehkö ja miesten suhteen on ollut yksi lysti, onko minua muutaman sentin pidempi vai enemmän. Suurin osa miehistä tuohon natsaa, harva on minua lyhyempi.

Nauratti vain tuo kommentti naisten sporttisista vartaloista. Suomennettuna halutaan hoikka kumppani. Minusta on turha olettaa, että +30 v ikäisille suunnatussa deittiohjelmassa tulisi vastaan hoikka kumppani. Tilastollisesti suurin osa suomalaisista ei ole hoikkia, joten todennäköisesti ohjelmassa pariksi ei tule joku missin mitoissa oleva. Sama miesten kohdalla, todennäköisemmin vastassa on tavis kuin miesmalli.

Vierailija
64/698 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pahoin pelkään, että pari asiaa on naula tämän ohjelman arkkuun:

-Se, että parit eivät enää mene naimisiin. Miten tämä sitten poikkeaa perusdeittiohjelmasta? Ainahan sitä voi hokea, että joojoo, olen avioituvaa tyyppiä, mutta jos kumppani ei olekaan mieleen, niin voi luikkia kaikessa rauhassa karkuun. Uskon myös, että tämä avioitumattomuus kannustaa ohjelmaan osallistumaan sellaisiakin, joilla ei ole aikomustakaan avioitua, vaan hakevat ohjelmasta näkyvyyttä itselleen.

-Uudet asiantuntijat, varsinkin se mies. Miksi tähän ohjelmaan otetaan tuollaisia asiantuntijoita, joilla kokemus on ihan alkutekijöissään? Missä ovat pitkän linjan kokeneet parisuhdeterapeutit, sosiaalipsykologit yms? Mieluummin minä kuuntelisin tässä jonkun "Leena 60 v:n takana vuosikymmenten ura parisuhdetyön parissa" -asiantuntijan osaamista kuin näitä someajan kasvatteja. 

Vierailija
65/698 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään jaksoa ei ole vielä julkaistu, mutta veikkaan:

-yksikään pari ei lopulta jatka yhdessä (suurin osa eroaa jo kauden aikana)

-joukossa on taas pareja, joista sokea reettakin (paitsi asiantuntijat) näkee, että homma ei tule toimimaan jonkun perustavaa laatua olevan eroavaisuuden vuoksi

-asiantuntijat ihmettelevät, miten kemia ei vaan joskus syty (vaikka selkeästi kyse on siitä, että toinen parin osapuoli lyö jarrut pohjaan jo heti alussa, kun kumppani ei miellytä eikä edes anna tälle mahdollisuutta luoda parisuhdetta)

Vierailija
66/698 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku saattaa sanoa kesken kaiken, ettei pystykään osallistumaan ohjelmaan. Toinen taas ehtii löytää itselleen kumppanin toisaalta.

Tänä vuonna sopivien parien löytäminen sujui asiantuntijoilta helposti. Tarjolla olisi ollut useita vaihtoehtoja.

On eroavaisuuksia, joita Hanna ei voi sivuuttaa pareja muodostaessaan. Näitä ovat esimerkiksi elämäntilanne, välimatka sekä poliittiset ja eettiset arvot.

- Jos esimerkiksi toisella on lapsia, mutta toinen sanoo tälle ehdottoman ein. Tai toinen haluaa heti lapsia, toinen taas ensin seikkailla yhdessä.

- Nämä ovat koskemattomia asioita, joista ihminen ei ole valmis antamaan periksi. Ne ovat tosi tärkeitä, Hanna sanoo.

- Naiset usein toivovat miehen olevan itseään pitempi

Tämä ulkonäköasia on monilla se, mihin kosahtaa. Vaaditaan aivan liikaa. Petytään siihen, kun siellä vastassa onkin ihan tavallinen mies/nainen, eikä mikään unelmien täyttymys. Herkästi myös käy niin, että kun osallistujat näkevät toistensa kuvia hakuvaiheessa, niin mielikuvissaan ajattelevat sen kaikista kauneimman/komeimman tapauksen seisovan hääpäivänä vastassa. Pettymys onkin melkoinen, kun siellä onkin ihminen, joka on sellainen "seiskan" tyyppi kympin sijaan.

Vierailija
67/698 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtään jaksoa ei ole vielä julkaistu, mutta veikkaan:

-yksikään pari ei lopulta jatka yhdessä (suurin osa eroaa jo kauden aikana)

-joukossa on taas pareja, joista sokea reettakin (paitsi asiantuntijat) näkee, että homma ei tule toimimaan jonkun perustavaa laatua olevan eroavaisuuden vuoksi

-asiantuntijat ihmettelevät, miten kemia ei vaan joskus syty (vaikka selkeästi kyse on siitä, että toinen parin osapuoli lyö jarrut pohjaan jo heti alussa, kun kumppani ei miellytä eikä edes anna tälle mahdollisuutta luoda parisuhdetta)

Hyvä analyysi!

Vierailija
68/698 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on aina häirinnyt tässä ohjelmassa se, että asiantuntijat laittavat yhteen parin, jolla on selvästi jokin iso kynnyskysymys jo valmiiksi. Tyyliin järkyttävän pitkä välimatka tai merkittävä ero elintavoissa. Jos toiselle on todella tärkeää aktiivinen urheilu ja toinen käy harvakseltaan kuntosalilla, niin ei ne elintavat kohtaa. 

Kaikista typerintä on ajatella, että erilaiset ihmiset tasapainottaisivat toisiaan. En minä muutu sen sosiaalisemmaksi, vaikka puolisoksi annettaisiin kaikkiin kissanristiäisiin juokseva kaveri. Ja minulta vain palaisi hermot, jos kumppaniksi annettaisiin todella rento tapaus, kun itse olen järjestelmällinen ja arvostan ennakoitavuutta ja vakautta. Tai kun itse en käytä alkoholia terveyssyistä ollenkaan, olisi minulle vaikea paikka se, jos kumppani tissuttelisi pari kertaa viikossa.

Kun eroavaisuudet on isoissa asioissa, lähtökohta suhteelle on jo huono. 

Vierailija
69/698 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa et täs on nyt someidoli Pesojoonas! Aion kattoo 🥰

Vierailija
70/698 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että avioliiton puuttuminen vaikuttaa lopputulokseen. Eipä se virallinen sopimus ole aiemmilla kausilla estänyt luovuttamasta jo hääpäivänä tai viimeistään häämatkalla. Avioeron hakeminen käy niin helposti ja eronneita on niin paljon, että projektin jälkeen parisuhdemarkkinoilla ketään ei kiinnosta, onko jollakulla taustalla pikaliitto ja -ero.

Vierailija
71/698 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parithan on jo tehty ja kuvaukset alkaa olla purkissa. Toivottavasti tällä kertaa tosiaan ajteltiin asiaa vähän pitemmälle, eikä yhteen ei lyöty tuhlaria ja sentin venyttäjää, sali pumppaajaa ja sohvalla leffan ääressä viihtyvää ja ettei vahingossakaan laitettu yhteen Gazan vastakkaisilla puolilla olijoita. Ja katsojia ajatellen se säännöksi, että yhdessä on pakko viettää aikaa! Ei ahdistuta joka asiasta, vaan koitetaan panostaa siihen suhteeseen, vaikka olis osunut kohdalle pari joka ei ole lähellekään omaa ihannekuvaa.

Tuo pari kuukautta on niin lyhyt aika elämässä, että sen ajan voi seistä vaikka päällä ja edes yrittää olla kaveri jos ei muuta.

Vierailija
72/698 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on aina häirinnyt tässä ohjelmassa se, että asiantuntijat laittavat yhteen parin, jolla on selvästi jokin iso kynnyskysymys jo valmiiksi. Tyyliin järkyttävän pitkä välimatka tai merkittävä ero elintavoissa. Jos toiselle on todella tärkeää aktiivinen urheilu ja toinen käy harvakseltaan kuntosalilla, niin ei ne elintavat kohtaa. 

Kaikista typerintä on ajatella, että erilaiset ihmiset tasapainottaisivat toisiaan. En minä muutu sen sosiaalisemmaksi, vaikka puolisoksi annettaisiin kaikkiin kissanristiäisiin juokseva kaveri. Ja minulta vain palaisi hermot, jos kumppaniksi annettaisiin todella rento tapaus, kun itse olen järjestelmällinen ja arvostan ennakoitavuutta ja vakautta. Tai kun itse en käytä alkoholia terveyssyistä ollenkaan, olisi minulle vaikea paikka se, jos kumppani tissuttelisi pari kertaa viikossa.

Kun eroavaisuudet on isoissa asioissa, lähtökohta suhteelle on jo huono. 

Ainakin aikaisemmilla kausilla on tehty se moka, että joidenkin osallistujien kohdalla on kuunneltu sellaista "unelmaminä" -puhetta. Eli osallistuja on kuvaillut itseään siten, millainen haluaisi unelmissaan olla. Eikä sitä, millainen todellisuudessa on.

Mielestäni pitäisi myös olla tiukempi sen suhteen, että osallistujat todella tietävät huonot puolensa. Ei niin, että tiukka pingottaja sanoo olevansa superrento ja ahdistuu jo ekana päivänä, kun puoliso ei täytäkään tiukkoja kriteerejä.

Vierailija
73/698 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo unelmaminä lienee se suurin ongelma. Ja ihmisen taipumus kaunistella itseään ja valkopestä ne omat viat.

Toivottavasti käytössä olisi ollut se useampaan kertaan ehdotettu malli hakulomakkeessa, että ei ole mahdollisuutta tehdä itsestään kiiltokuvaa, vaan kysymykset tyyliin vastaa joko kyllä tai ei, tai valitse jompikumpi, oletko aamuihminen vai iltakukkuja. Näin tulee pakosti esiin se millainen ihminen siellä hakemuksen takana on.

Jää nähtäväksi kuinka tämän kauden parivalinnat meni, edellinen kausi oli kyllä sellainen pohjanoteeraus, että sitä huonommin ei voi enää mennä! Vai voiko?

Vierailija
74/698 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toiveikas sen suhteen, kun Kanala jäi pois. Kanala viime vuonna yritti saada Jyrkistä ja Jennistä mätsin. Kanalasta kuvio oli Jyrkin kannalta mainio: futismiehelle appiukoksi alan arvostettu ammattilainen plus kaupan päälle rennolle miehelle huolehtivainen vaimo. Kanala ei tippaakaan käsittänyt, että Jennille tuo diili oli aivan huono. Jyrkillä ei ollut vakituista työtä eikä muutakaan vakautta, jota Jenni mieheltä kaipasi. Ei Jenni odottanut mitään 100 000 euron vuosituloja vaan sitä, että mies ennakoi ja säästää vaikka pienestä palkastaan sukan varteen. Sen sijaan Jyrki keskittyi vippailemaan Jenniltä, kun ei kyennyt suunnittelemaan talouttaan. Jyrkin kuvio oli siitäkin erikoinen, että asuminen Kotkassa on halpaa. Sitä suuremmalla syyllä olisi pitänyt saada säästöön.

Vierailija
75/698 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi kausi ja uudet ihmiset. Ei tarvitse enää tänne tulla jauhamaan tuota Jyrki-asiaa! Se aihe on kaluttu loppuun jo viime vuonna. Pysytään siis tämän kauden ihmisissä, kiitos.

Vierailija
76/698 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä karsisin ohjelmasta osallistujat, joilla on kovin tiukat ulkonäkökriteerit. Aika moni aiempien kausien miehistä on ollut hyvinkin tarkkoja naisen painosta. Jos nainen ei olekaan ollut hoikka, vaan vähän pyöreä, niin turn off on ollut välitön. Esimerkkinä Assi ja Otto. Otto olisi saanut Assista kivan, koulutetun ja ystävällisen vaimon. Ulkonäkö taas ei kelvannut, kun sievä Assi oli vähän pyöreämpi.

Turhauttaa joka kerta nämä ulkonäköä painottavat osallistujat, sillä pettymys tulee varmasti. Ei käsitetä, että ei sieltä ole tulossa sitä luonteeltaan ihanaa, missin mitoissa olevaa, upeaa kaunotarta, joka mystisesti sattuu olemaan vapaalla jalalla. Sellaiset tapaukset on viety jo ihan tosielämässä hyvän aikaa sitten. Sievän ja kivan kumppanin ohjelmassa voi saada, mutta ei siellä missit pyöri.

Vierailija
77/698 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä karsisin ohjelmasta osallistujat, joilla on kovin tiukat ulkonäkökriteerit. Aika moni aiempien kausien miehistä on ollut hyvinkin tarkkoja naisen painosta. Jos nainen ei olekaan ollut hoikka, vaan vähän pyöreä, niin turn off on ollut välitön. Esimerkkinä Assi ja Otto. Otto olisi saanut Assista kivan, koulutetun ja ystävällisen vaimon. Ulkonäkö taas ei kelvannut, kun sievä Assi oli vähän pyöreämpi.

Turhauttaa joka kerta nämä ulkonäköä painottavat osallistujat, sillä pettymys tulee varmasti. Ei käsitetä, että ei sieltä ole tulossa sitä luonteeltaan ihanaa, missin mitoissa olevaa, upeaa kaunotarta, joka mystisesti sattuu olemaan vapaalla jalalla. Sellaiset tapaukset on viety jo ihan tosielämässä hyvän aikaa sitten. Sievän ja kivan kumppanin ohjelmassa voi saada, mutta ei siellä missit pyöri.

Tässä taas nähdään naisen mielipide vs miehen mielipide.

Assi ei ollut sievä vaan ihan vaan puhtaasti pullukka.

Vierailija
78/698 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käsittänyt sitä, miksi asiantuntijat ajattelevat vastakohtien viehättävän ja täydentävän toisiaan. Vuosien saatossa on nähty monta paria, joissa on ajateltu toisen osapuolen tasapainottavan tilannetta. Lempeä tapaus rauhoittelisi töksäyttelijää, urheilullinen tsemppaisi sohvaperunaa ja kaupunkilainen toisi maalaiselämästä nauttivan elämään draivia. Todellisuus on se, että isoissa asioissa ihminen kaipaa rinnalleen samankaltaista kumppania. Arki on oikeasti raskasta, jos toinen haikailee kaupungista maaseudulle, toista turhauttaa kumppanin epäterveet elämäntavat ja liikkumattomuus tai jos jatkuvasti saa jännittää, mitähän ilkeää se puoliso nyt töksäyttää huumorin varjolla.

Ohjelmassa on myös vähätelty aivan liikaa tavallisen arjen merkitystä. Sen sijaan pohditaan, yhdistäisikö joku harrastus pariskuntaa. Ei se arjessa paljon paina, jos kumpikin tykkää kerran vuodessa lähteä etelän lämpöön tai jos kumpikin käy pari kertaa viikossa uimahallissa. Varsinkin, jos parille koittaa jossain vaiheessa vuosikausiksi pikkulapsiarki, niin jää herkästi ne uimahallikäynnit ja muut menot yhdessä vähiin, ellei lapsille saa hoitajaa. Enemmän kannattaisi satsata siihen, että arkiset tavat ovat samankaltaiset. En tätä itsekään tajunnut nuorempana katsoa, kun alettiin seurustella. Ai että olisi ihanaa, kun oltaisiin miehen kanssa molemmat siistejä ja säntillisiä aamuihmisiä. Sen sijaan mies kukkuu yömyöhään, inhoaa aamuja, eikä siisteys ja säntillisyys ole hänen vahvuuksiaan. Toki rakastan miestä, mutta arki olisi 100 kertaa helpompaa, jos olisimme arjen asioissa samanlaisia.

Vierailija
79/698 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Naiset usein toivovat miehen olevan itseään pitempi

163 on noin keskipituus naiselle, ei siis lyhyt. Valtaosa miehistä on pidempiä. Kuitenkin jotkut toivovat todella pitkää miestä, riippumatta omasta koosta. Samoin toivotaan sitä hoikkaa ja hyvännäköistä vaikka itse olisi pyöreä perustavis. Tässäkin ohjelmassa on ensin oltu innoissaan, mutta näkemisen jälkeen on kaikki lopahtanut. Harvoinhan mitkään sokkotreffit toimii muutenkaan.

Onnistuneita pareja yhdistää saman näköisyys ja rento avoin asenne. Esim. Lari ja Niina, Viola ja Esa, Ville ja Anniina.

Vierailija
80/698 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- N

Ville ja Anniina ovat molemmat pyöreitä, muut mainitsemasi ihmiset hoikkia.

Tuosta painoasiasta on ihan turha valittaa. Kannattaa mennä Prismaan katsomaan neli-viisikymppisiä pariskuntia. Kuinkas monet siellä on tikissä kunnossa? Suurin osa ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi