Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isyyden kumoaminen

Vierailija
26.01.2025 |

Onko täällä kenelläkään kokemusta isyyden kumoamisesta.

erosin väkivaltaisesta kumppanistani ollessani ensimmäisellä kolmanneksella raskaana. Vauva tehtiin muumimukimenetelmällä tutun luovuttajan avulla, ex-kumppani on transmies eikä voi siis biologisesti olla lapselle sukua. 

lapsi syntyi kuitenkin ennenaikaisesti rv32 ja koska harkinta-aika ei ollut mennyt umpeen, jäi ex-puoliso isyysolettaman perusteella lapselleni juridiseksi vanhemmaksi. 

Nyt hän terrorisoi elämääni jatkuvasti mm vaatimalla vauvaa joka päivä tapaamisille jopa yön yli, tulemalla väkisin kotiini, olemalla minua kohtaan henkisesti väkivaltainen. 

lain mukaan isyys tulee kumota jos isä ei ole lapselle biologisesti sukua eikä ole saanut alkuaan hedelmöityshoitojen avulla. DVV vahvisti tämän mutta eivät voi auttaa koska huolimatta exän transtaustasta vaadittaisiin kumoamiseen DNA-testi ja exän suostumus. Tämän vuoksi isyyden kumoamista haetaan nyt käräjäoikeudelta. 

olen täysin pulassa asian kanssa koska käsittely kestää hirveän pitkään ja jos/kun se ei ehdi ennen vanhempainvapaani päättymistä on ex vaatimassa puolia vsnhempainvapaasta itselleen ja lain mukaan hän sen saa. Lastensuojelun mielestä puolivuotiaan vauvan pitäisi silloin muuttaa exän luokse asumaan mikä ei ole millään tavalla lapsen etu. 

mitä voin tehdä? Miten pidän lapseni turvassa? Minulla on hyvä juristi, mutta esim tapaamisajoista on nyt kuukausia taisteltu mutta sopimusta ei ole koska ex ei suostu neuvottelemaan. Lastenvalvoja ei vahvista muita kuin sovussa tehtyjä sopimuksia.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä