Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli kyllä pohjat: Lidliin 3400 hakijaa!

Vierailija
26.01.2025 |

Tytär hakee lukion oheen töitä, mutta niitä on näköjään mahdotonta saada mistään. Nyt tuli Lidlistä vastaus: Kiitos mielenkiinnosta, hakijoita oli 3400! Mitä helvettiä. 

Kukaan ei palkkaa enää minnekään, tyttären kaverit KAIKKI ilman työtä. Jokaikinen, vaikka hakevat ja hakevat koko ajan. Reippaita nuoria, joilta katoaa usko yhteiskuntaan. Tämä on järkyttävää.

Kommentit (566)

Vierailija
21/566 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo luovuttanut. 

N.21

Vierailija
22/566 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päin näin hurja tilanne?

PPk-seudulla asumme. Tytär itsekin naurahti nähtyään tuon sähköpostin. Suomi hylkää nuorensa näköjään.

Siis pk-seudulla 

paska pääkaupunkiseutu sisältää 2 p-kirjainta siihen alkuun, näköjään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/566 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Olen aivan helvetin huolissani kolmesta lapsestani. Kaikki hakevat jotain duunia, mutta MITÄÄN EI SAA. Nuorten silmissä katoaa ikäänkuin toivo ja valo. -

Purra: ELÄKEIKÄÄ ON VÄLTTÄMÄTÖN NOSTAA

(Lainaus /ILTALEHTI /POLITIIKKA / OTSIKKO 6.4.2024 /Karvala)

Vierailija
24/566 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä kesäsiivoojia hakenut hotelliketju kertoi saaneensa 6000 hakemusta. Pääkaupunkiseutu kyseessä.

Vierailija
25/566 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän auttaa eläkeiän nosto, tukien leikkaus ja palkkojen alennus, lakko-oikeuden rajoittaminen, paikallinen sanelu ja ammattiliittojen lopettaminen.

T. Hallitus.

Vierailija
26/566 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maleksivia nuoria pilvin pimein ostoskeskuksissa. Kaikki ilman työtä, opiskelupaikkaa -- tulevaisuuden suunnitelmia. Kukaan ei palkkaa mihinkään. Ei ole rahaa harrastaa, tehdä mitään.

Eläkeikää on välttämätön nostaa. 

Vierailija
27/566 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä suurin osa työntekijöitä on ma mu ja. 

Vierailija
28/566 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Lakkaa maalittamasta.

Vierailija
29/566 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minun lapset on eläneet koko elämänsä köyhyydessä. Ne ei odota elämältä mitään ja pärjäävät vähällä. Meidän pihan entiset lapset on jo 25v pitkäaikaistyöttömiä kun valmistuttuaan 19v ei ole päässeet vieläkään ensimmäiseenkään työpaikkaan.

Vierailija
30/566 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä töissä niin kiehtoo että niitä on pakko saada että pääsee tekemään niitä, onko tässä joku harvinaisuusharha kyseessä? Eli himoitaan vaikka kakkaduunia tai ämpäriä kunhan se on harvinaista ja muidenkin himoamaa

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kognitiivinen_vinouma

Vierailija
31/566 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sitten telkkarissa oli juttu kesätöistä. Kuulemma HOK-Elanto (vai mikä se pk-seudun osuuskauppa on) palkkasi viime kesänä 2000 ihmistä kesätöihin. Hakijoita oli ollut 20000.

Vierailija
32/566 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessäkään Lidlissä, joissa olen asioinut, en ole nähnyt/kuullut yhtään mmuuttotaustaista työntekijää.

Vierailija
33/566 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kysykö mistä johtuu suomi-nuorten lisääntyneet mielentyervey- ja päihdeongelmat.

Eläkeikää on välttämätön kuiteskin nostaa.

Vierailija
34/566 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä niissä töissä niin kiehtoo että niitä on pakko saada että pääsee tekemään niitä, onko tässä joku harvinaisuusharha kyseessä? Eli himoitaan vaikka kakkaduunia tai ämpäriä kunhan se on harvinaista ja muidenkin himoamaa

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kognitiivinen_vinouma

Raha tietenkin.

Vierailija
35/566 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

. . .lapset on jo 25v pitkäaikaistyöttömiä kun valmistuttuaan 19v ei ole päässeet vieläkään ensimmäiseenkään työpaikkaan...

Eläkeikää on välttämätöntä nostaa.

Vierailija
36/566 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi palkata lukiolainen kun on täysi-ikäisiäkin tarjolla?

Vierailija
37/566 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi tarvitsee enemmän työtä - kotona asuva lukiolainen vai yksin asuva 25-vuotias?

Vierailija
38/566 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi tarvitsee enemmän työtä - kotona asuva lukiolainen vai yksin asuva 25-vuotias?

Epäolennaista. Katso tuota lukua, se on tuhansien hakijoiden summa. Se tässä on oleellista.

Vierailija
39/566 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työllistäminem maksaa liikaa vaikka halutaan työllistää. Yhteiskunnan täytyisi maksaa työllistämisestä niin kyllä työllistettäisiin!

Aina olette yhteiskunnalta mankumassa milloin mitäkin. No nyt siitä on onneksi tulossa loppu.

Vierailija
40/566 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pääsee töihin enää vain hyvä-veli-sisko-kerhoon kuulumalla. Koulutus, CV ja osaaminen eivät auta lainkaan työnhaussa, hakijoita on niin paljon joka paikkaan.

Olen aivan helvetin huolissani kolmesta lapsestani. Kaikki hakevat jotain duunia, mutta MITÄÄN EI SAA. Nuorten silmissä katoaa ikäänkuin toivo ja valo. Minulla ei ole mitään suhteita minnekään, olen ihan vaan opettaja itse. En tunne firmojen omistajia, eikä suvussa ole ketään.

Ennenkin on lähdetty ulkomaille.

Suomi on Euroopan sairas mies, talouskasvu vuosina 2019 - 2024 ainoana EU maana miinuksella. Joissain maissa talouskasvu samana aikana ollut toistakymmentä prosenttia. Sen lisäksi Suomi velkaantuu nopeiten Euroopassa.

Mistään ei tietenkään leikata eikä säästetä. IMF ja troikka tulee jossain vaiheessa laittamaan Suomen kuriin kuten Kreikan aikoinaan.  

Nuorten kannattaa opiskella stem-aloja tai muuta hyödyllistä ja lähteä ulkomaille töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan