Asioita, jotka olet tajunnut vasta jälkeenpäin -peukutusketju
Peukku ylös = samaa mieltä, peukku alas = eri mieltä. Yksi asia per viesti, ap aloittaa.
Ensimmäinen aviomieheni ei koskaan rakastanut minua. Oli rakastanut, mutta rakastamiseksi tunne ei hänen puoleltaan koskaan syventynyt.
Ap
Kommentit (43)
"Keltaista lunta ei kannata syödä."
Tajusin vasta aikuisena, että päivähoito ei ole perheille ilmaista, vaan siitä maksetaan muutama satanen joka kuukausi. Kuvittelin pitkään, että verovaroista kustannetaan koko lysti.
On parempi olla yksin kuin huonossa parisuhteessa/ystävyyssuhteessa.
Olisinpa tajunnut tämän aiemmin, niin olisin säästynyt monelta surulta.
Surin sitä, kun eräs ystäväni äkisti lähti ja sanoi, ettei halua olla tekemisissä.
Ymmärsin vasta jälkikäteen, että hän oli jo pitkään yrittänyt erkaannuttaa minua elämästään. Vastaili viesteihin harvakseltaan, ei ehtinyt juuri koskaan näkemään jne. Minä uskoin kaikki selitykset kiireestä, en tajunnut sen olevan tekosyy.
Eräs miespuolinen esihenkilö palkkasi minut siksi, että tykkäsi ulkonäöstäni. Olin siis ihan maisteri ja työkokemustakin oli, mutta tuon esihenkilön vaakakupissa painoi ulkonäköni.
nyt vasta tajusin kuinka kalliiksi lapset ovat käyneet...v i t u n kauan elatusmaksuja...ainakin kolmen uuden auton hinta on uponnut niihin...kyllä kyrsii..
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin kouluaikana, miten yläasteella muutamat luokkalaiseni pääsivät luokalta. Olivat todella huonoja aineessa x, lensivät usein luokasta ulos ja heille pidettiin usein erikseen pienryhmää, kun häiritsivät niin paljon opetusta. Saivat aineesta vitoset päättötokariin.
Olen vasta myöhemmin ymmärtänyt, miksi he nuo vitoset saivat. Opettaja ei olisi jaksanut enää sekuntiakaan heidän kanssaan. Oli helpompaa päästää nuo oppilaat luokalta kuin opettaa heitä vielä seuraava vuosi. Eli eivät oppilaat "taitojensa" takia noita vitosia saaneet (arvosana-asteikko oli siis 4-10), vaan opettaja halusi heidät pois luokaltaan.
Sama pätee nykyäänkin, paitsi että vitonen on harvinainen numero. Se ei tarkoita, että oppilasaines olisi viisastunut, päinvastoin.
Lasten, erityisesti erityislasten, vanhempana, on tärkeintä kuunnella itseään ja omaa vaistoaan. Kyllä asiantuntijatkin tietysti tietää asioista yleisen kokemuksen perusteella, ja voi antaa näkemyksiä, mutta ei he elä sitä kyseisen lapsen ja perheen tilannetta. Eli tärkeissä ratkaisuissa kannattaa luottaa omaan vaistoonsa.
Että vaikeistakin asioista voi selvitä ja kaikki järjestyy tavalla tai toisella, vaikkei aluksi uskoisi.
Yrittäjä on yrittäjä aina myös siviilissä. Heillä on tietty hyväksikäyttämispotentiaalin mentaliteetti myös läheisimmissä suhteissaan. Varjoista sakkia. Markkinatalouden prostituutteja.
Että nuoruus ei ole ikuista, ja miten kurjaa on olla raihnainen: kun kroppa menee eri tahtia kuin mieli.
Vierailija kirjoitti:
nyt vasta tajusin kuinka kalliiksi lapset ovat käyneet...v i t u n kauan elatusmaksuja...ainakin kolmen uuden auton hinta on uponnut niihin...kyllä kyrsii..
Se riippuu aika paljon siitä, että ostaako Toyotan vai Bentleyn. Yhden Bentleyn hinnalla saa 3-5 Toyotaa mallista riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Että nuoruus ei ole ikuista, ja miten kurjaa on olla raihnainen: kun kroppa menee eri tahtia kuin mieli.
Tämän kyllä olen jotenkin aina tiennyt kun olen katsonut vanhempaa sukupolvea, mutta tämä on asia, joka on vaikea sisäistää. Nyt kun omat vanhemmat ovat jatkuvan avun tarpeessa ja itsekin olen jo kuusikymppinen, olen suorastaan ruvennut pelkäämään vanhenemista. Suvussa tuntuu kaikilla menevän hiukan päälle seitsemänkymppiseksi tosi hyvin. Kroppa ja muisti pelaa. Sitten tapahtuu jotain, ja kunto rupeaa rapistumaan, vaikka kuinka yrittää elää aktiivista ja reippailevaa elämää.
Terveydestä kannattaisi nauttia, kun sitä on eikä kuvitella, että sairastuu vasta joskus vanhana.
Nimimerkillä sairastuin pysyvästi 27-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani puolestasi. Ilmeisesti et ole kauheasti ollut mukana lastesi elämässä, jos vertaat heitä autoihin ja olisit mieluummin ottanut autoja elämääsi.
Vasta nyt tajusin, että kymmenen vuotta sitten Suomeen tuodut ulkomaalaistaustaiset miehet eivät tulleetkaan tänne töihin, vaan loisimaan ja tekemään seksuaalirikoksia.
Oikein hävettää, kun seisoin Tornion tulliasemalla iso "R*fu**es W*lco*e"-kyltti kädessäni.
Yhtään kivaa leipomis- tai pelihetkeä en ole viettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vasta nyt tajusin, että kymmenen vuotta sitten Suomeen tuodut ulkomaalaistaustaiset miehet eivät tulleetkaan tänne töihin, vaan loisimaan ja tekemään seksuaalirikoksia.
Oikein hävettää, kun seisoin Tornion tulliasemalla iso "R*fu**es W*lco*e"-kyltti kädessäni.
Yhtään kivaa leipomis- tai pelihetkeä en ole viettänyt.
Ilmiannettu rasistisena
Vierailija kirjoitti:
Että vaikeistakin asioista voi selvitä ja kaikki järjestyy tavalla tai toisella, vaikkei aluksi uskoisi.
Niin, voi järjestyä huonostikin ja epäonnisesti. Mutta järjestyy kuitenkin.
Älä jää huonoon suhteeseen. Älä sekoita sääliä rakkauteen. Jos sinua loukataan rakkaudessa tai jätetään tylysti, älä raivoa, vaan nouse tyynesti ylös, poistu paikalta ja unohda koko tyyppi. Kun vuosia on kulunut, kiität siitä itseäsi.
Ihmettelin kouluaikana, miten yläasteella muutamat luokkalaiseni pääsivät luokalta. Olivat todella huonoja aineessa x, lensivät usein luokasta ulos ja heille pidettiin usein erikseen pienryhmää, kun häiritsivät niin paljon opetusta. Saivat aineesta vitoset päättötokariin.
Olen vasta myöhemmin ymmärtänyt, miksi he nuo vitoset saivat. Opettaja ei olisi jaksanut enää sekuntiakaan heidän kanssaan. Oli helpompaa päästää nuo oppilaat luokalta kuin opettaa heitä vielä seuraava vuosi. Eli eivät oppilaat "taitojensa" takia noita vitosia saaneet (arvosana-asteikko oli siis 4-10), vaan opettaja halusi heidät pois luokaltaan.