Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALImasut lauantaihin!!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöistä kenties sekä tanja :)

Voisin ilomielin liittyä seuraanne ;)

Pulssia...

1. Mies on kotona, eikä lähdetty mihinkään tänään, paitsi sinne kauppaan.

2. Mies laitto ruokaa, lohta ja lohkoperunoita.

3. Sain päivällä nukuttua reilun tunnin.

4. Olen saanut tehtyä hieman käsitöitä, vaikkakin käsi puutuu armottomasti, mutta vähän kerrallaan... yhtä vauvan neulepeiton reunaa kudon kierros kerrallaan, hiljaa hyvä tulee.

5. Kuulin, kun mies puhui työkaverinsa kanssa puhelimessa synnytyksistä, saavutus sinänsä kun on mun miehelle ensimmäinen lapsi, työkaverilla on jo 4, sai vissiin neuvoja tulevaan! ;)))

Eiliset ässät meni ihan hukkaan, siis kaikki 4 ! Näin vain unta siitä, että olin lähdössä synnyttämään :/ Aamulla oli vähän epätoivoinen olo, että eikö tosiaan mitään ole oikeasti tapahtunut.

Despelote: Ehkä me yskitään nämä vauvat pihalle ? Onnistuiskohan :P Mulla ei tuo kuume näytä nousevan, mutta hengitys vinkuu maatessa, ehkäpä nukun ensiyön keinutuolissa. Päivälläkin on pakko nukkua, kun tuo nukkuminen on jotenki nyt vaikeaa, korvat on hieman kipeät, sekä kurkku, sitten välillä yskittää ihan toivottomasti, välillä ei ollenkaan.

Appelsiinikausi oli mullakin, mutta on hieman rauhoittunut, kun ei oikein nuo appelsiinit maistunut millekkään, mitkä viimeksi ostin. Tuoremehu närästää toivottomasti, joten senkin juominen on jäänyt.

Vauva liikkuu lähes 24 t/vrk ja se nyt alkaa tuntua aika raskaalta. Kaupassa käynnissä vaikeinta on autossa istuminen, kun vaavi oikoo silloin itseään oikein kunnolla, samaan aikaan kylkiluut rutisee ja rakko on tiukilla. Kävin äsken pojan(tai no olihan tää masupojuki mukana) pienellä lenkillä, kun oli pakko hetki käydä tuolla ulkonakin(muutenkin kuin vain autolla kauppaan ja kotiin). En tiedä johtuuko tämänhetkinen raskas olo nyt flunssasta vai mistä, ehkäpä ois parempi jos vaavi odottelis hetken, eikä ihan tähän hätään syntyis kun olo ei ole lainkaan sellainen hyvä, voimat on tosi vähissä. Mietin myös josko siinä pissassa olis sittenki jotain kun olo on näin heikko, eikä ole edes kuumetta.

t. punkeli 38+5, jolla toinen pää tuntuu hajoavan ja toinen pää senku pysyy koossa kiusaallaanki, supistuksetki on kadonnu jonnekki.

Vierailija
22/28 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rimma. Sainpas muitakin vedet kielelle :) Ajattelin vaan, että en ihan yksin herkuttele =)

Masuli: Minulla on myös joku ihme tankkaus menossa. Mulla on jatkuvasti nälkä, en käsitä mikä minuun on mennyt?? En yleensä syö näin paljon ja raskaana varsinkaan kun tuo vatsalaukkukin on vähän ahtaalla. Iltapalalla meni kevyesti kolme sämpylää, kaakaota, kaksi omenaa ja vielä sitä saakutin kääretorttua. Eikä tehnyt tiukkaakaan :O

Supistuksista, minulla on myös kaksi edellistä synnytystä käynnistynyt ihan tuosta vaan. Ennakoivia napakoita on tietty ollut ennen laskettua aikaa mutta ei mitään säännöllistä. Sitten on vaan aamuyöstä tullut ihan yllätyslähtö kovien supistusten saattelemana. Ja ne ovat tulleet saman tien 2-3 minuutin välein. Siinä on saanut pitää jo vähän kiirusta jotta selviää tajuissaan synnärille.

Hieman siis syystäkin hirvittää millainen lähtö on nyt edessä.

Puuenkuli: Mikähän siinä appelsiinissa on, että siihen on tullut himo? Minä jo ajattelin c-vitamiinin puutetta mutta kun syös sitä tabletteina ja nyt viruksen kourissa on mennyt litroittain mustaherukkamehua. Siinä lienee aika tavalla c-vitamiinia. Ei siis loogista selitystä. Menee raskauden piikkiin sekin.

Kovasti saunoin tänään, otin oikein kunnon löylyt, niin että nahka oli punainen pitkään mutta äh... ei sillä synnytystä käynnistetä. Minä en uskokaan enää näihin kepulikonsteihin enkä mihinkään ässiin. Kai se sitten tulee kun niin tahtoo. Ei kai kukaan ole jäänyt syntymättä? Tai voisinhan minä olla ensimmäinen jolle näin käy ;)

Täällä oli sisarusten välillä jälleen joku tilanne. Isoveli löi sitten siskoaan selkään ja arvaahan sen mikä huuto siitä seurasi. Voi helvatun helvattu sanon minä. Tuosta lyömisestä on puhuttu monet kerrat eikä tunnu menevän jakeluun. Eskari-ikäinen poikamme on muuttunut, välillä hän ei tunnu ollenkaan samalta pojalta kuin puoli vuotta sitten. Juttelinkin eskarissa tästä ja siellä sanottiin, että kuuluu kuulemma ikään. Eskari-ikäisillä on kuulemma tällaisia raivokohtauksia ja kiukkuja. Ja meidän poika ei ole koskaan ollut näin hankala, ei koskaan!! Olen jo siitä järkyttynyt, että hän sanoo minulle vastaan mitä ei ole kuunaan tehnyt. Ja siitä lyömisestä sain sitten itkukohtauksen ja otin hänelle niin rakkaat tamagotsit jemmaan ja sanoin, että keskiviikkona saa. Ja voi hel... mikä siitä sitten alkoi. No, tilanne on nyt rauhoittunut ja katsotaan mitä on huomenna edessä... ne tamat on henki ja elämä.

Anteeksi vuodatus, mutta helpotti kun sai edes kirjoittaa ja purkaa pahaa mieltään. Hypätkää yli jos oli liikaa ----

Z

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto soikoon ei tule yhtään plussaa mieleen juuri tänään, koska v-käyrä ollut noususuhdanteessa. Miehen kanssa kinataan joka viikonloppu, ja aikaisemmin ollaan oltu niin säyseä pari :-// Tai siis rehellisyyden nimissä MINÄ haastan riitaa ' asiasta kuin asiasta' Mutta tänään suutuin oikeastaan ihan oikeasta asiastakin, no nyt on jo sovittu :-)) Kait tämän riitelynkin voi laittaa raskauden piikkiin (?)

Täällä myös yksi aplari-fani, olen syönnyt kilokaupalla mandariineista appelsiiniin, aivan raskauden alusta tähän päivään. Ollaankin miehen kanssa mietitty, että millainenkohan oranssi pallero sieltä syntynee, mun mieliteot raskaudenaikana ovatkin olleet aplarit, lakut ja vichy vesi ja tietenkin leipä.

Eilen olin Nlassa:

-pisu oli puhdas

-paineet korkealla, mutta kotona ihan normit

-paino oli noussut 2.5kg/viikko :-(( ja 20kg poksui rikki ..

-turvotusta kasvoissa, käsissä ja jaloissa ihan sellaista näkyvää ...

-vauvan sykkeet 155krt/min hyvät, liikkeet ++

-sf-mitta 35.5cm, oli kasvanut 0.5cm viikossa, ei tarttis enää masun kasvaa ..huoh..

Supistuksia on ollut joitakin, ja sellaista menkkamaista jomotusta, mutta ei erityisen kivuliaita. Väsyttää mielettömästi, ja nukkuisin koko ajan, eilen illalla menin nukkumaan klo. 22 ja heräsin klo. 9.30, toki käyn melkein joka tunti yöllä vessassa, mutta nukahdan aina samantien, kun sänkyyn pääsen- Vauva on liikuskellut ahkeraan tänään, ja liikkeet aika kivuliaita ja tuntuvat epämiellyttäviltä ..

ONNITTELUT-TANJA-77, AINULIINU JA KENTIES !!!! Ihanaa vauvantuoksuista arkea teille jokaiselle. Nauttikaapa pikkuisista kääröistä.

Ja täytyy oikein ihmetellä miten te jaksatte pelailla sitä ' kivaa' ässää edelleen. Meillä on pelailtu ihan mukavasti koko raskauden ajan, mutta nyt en taida enää jaksaa tai taipua, tai edes haluta. Täytyy vissiin odotella parempia aikoja :-))

Oikein hyvää yötä kaikille ja huomiseen ! emmi rv-36+

Vierailija
24/28 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen näistä suppareista (mulla kun kumpikaan synnytyksistä ei ole käynnistynyt niillä). Onko sellasilla suppareilla vaikutusta jotka on napakoita, mutta ei kuitenkaan kipeitä ja kestää yli minuutin?

-m-

Vierailija
25/28 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ei mulla ekassa odotuksessa ollut lähimaillakaan. Ei hajuakaan vieläkään sellasesta kunnon supistuksesta, nipistelyä ja pientä masun kiristelyä on, esim sauvakäevlyllä, mutta mitään isoa supistusta ei missään ????

Edellinen synnytys tosiaan alkoi siitä kun menen tarkistamaan, mistä verinen vuoto tuli, kohdunsuu oli hieman auki ja kätilö ei halunnut päästää mua yksin kotiin, joten jäin laitokselle nukkumaan, kun siellä ei ollut silloin ketään. Sittenpä tulivat tunnin päästä kattomaan, että jestas sentään paikat alkaa aueta, että käyppäs suihkussa, siellä seisoskellessa alko paikat aukemaan sellaista tahtia, että synnytys kesti kokonaisuudessaan sitten lopulta alle 3 tuntia. Oishan se kiva pääst nytkin yhtä helpolla, mutta tämä odotus on jotenkin ... odottavan aika on pitkä !

t. punkeli ja kipuileva masu, liekkö jotain supistuksen sukulaisia tai jotain ?Tai ehkä tämä yskiminen on repiny nuo rintakehän alueen lihakset palasiksi ja siksi on niin kipee tuosta rintojen alta.

Vierailija
26/28 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis nyt on nuita outoja supistuksia tai niitten jotain esimuotoja.

t. punkeli taas... menis nukkumaan.

Vierailija
27/28 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Z:

Arvaa kuka kävi kaupassa ja teki sitä appelsiinikääretorttua? (onneksi oli kauppaan muutenkin asiaa) On ihana yhdistelmä tuo appelsiini ja kaakao! Tuota ilkee tarjota muillekin. Tein samalla parit erilaiset pullat pakkaseen. Mies hymyillen pyörittelee päätään; mä en nääs oikeesti ikinä leivo. Kai tää loppuraskauden pesänrakennusvietti tekee tän mulle. Nyt on pakkasessa pullaa, kuivakakkuja, keksejä. Vaikka olishan sitä voinu sit kaupastakin ostaa kun vauvankatsojia tulee, mut tää vietti vaan pakottaa mua...leipomaan. Onneksi mies niitä mielissään syö, mä kun en niin kauheesti oo makean perään. Ja poikakin mussutteli iltapalaksi (!) silmät vinossa kääretorttua ja pullaa kaakaolla. Tosi terveellinen ja ravitseva iltapala. Noh, viikonlopun nautintoja pikku-ukollekin.

Käytiin eilen Citymarketissa kaupassa ja appelsiinit oli taas kalliita. Ostin sitten niitä pirkan(kohan ne oli) appelsiineja, jotka on niissä verkoissa. Olivat halvimpia. Ne ainakin on nyt tosi hyvän makuisia! Jotkut on tosi mauttomia, mut nää oli raikkaita. Saa vain tarkkaan katsoa, että kaikki verkossa olevat appelsiinit on syöntikuntoisia. Aina on yksi pehmeä tai homehtunut mukana.

Meidän poika on muuten varmaan seonnut. Eilen illalla meni ihan itse vapaaehtoisesti sänkyynsä nukkumaan. Helppo se on laittaa nukkumaan; laittaa verhot kiinni, pojan sänkyyn ja oven kiinni. 10 min kuluttua on jo täydessä unessa. Mut ei se aiemmin oo ikinä sinne ite menny nukkumisaikeissa.

Jospa raahautuis vielä miehen kainaloon ja telkun ääreen ennen yöunia. Kerkeis hetken nukkua, ennen kuin naapurit alkaa tappelemaan vaihteeksi.

rimma

Vierailija
28/28 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa koko synnytystarina ja muistakaa ennen kaikkea kertoa raskausviikot. Saadaan me muut täällä vihreinä kärvistellä.