Kannattaa miettiä, ketä Ylen heikentäminen palvelee. Maassa on aina media, joko oma tai vieras
Jos eräiden poliitikkojen ehdottamat suuret lisäleikkaukset Yleen toteutuisivat, Suomessa ei olisi jatkossa enää pohjoismaista laajan julkisen palvelun yleisradiota.
Voimme toki kuvitella myös Suomen, jossa on heikko Yleisradio. Ylen kuristaminen ei kuitenkaan palvele kotimaista kaupallista mediaa.
Muussa tapauksessa kannattaa miettiä, ketä Ylen heikentäminen palvelee. Maassa on aina media, joko oma tai vieras. Elon Musk kumppaneineen on näyttänyt, että sosiaalisen median jäteillä on halu kahmia poliittista valtaa. Myös itärajan takana ollaan varmasti tyytyväisiä suomalaisen luotettavan median heikkenemiseen.
Suomi on pieni maa ja suomalaiset pieni kansa. Jos me emme pidä kiinni omasta kulttuuristamme ja sivistyksestämme, ei siitä huolehdi kukaan muukaan. Toivon poliitikoilta isänmaallisia valintoja.
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010989281.html
Kommentit (478)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko tämä ajojahti yleä kohtaan ollut pelkästään ideologinen ja osittain tuloksellinen. Yleltä jää 66 miljoonaa tuloja saamatta. Näillä toimenpiteillä tuli vajaan 30 miljoonan säästö. On ihan päivän selvää, että vähintään yhtä suuret irtisanomiset tulee vielä kohta eteen. PS:n kannattajat nauttikoon orgastisesta olotilastaan tässä asiassa, job well done. Vaaliuurnilla voikin sitten odottaa vähemmän miellyttäviä asioita. Kaupunkilaistunut Suomi ei PS:lle ääniään anna.
Täällä kehä 3 sisäpuolella mä asun ja Perussuomalaisia/Sinimustaa liikettä äänestän. Mun inttivuodesta kuulunu 30.000€ palkka on hassattu Merja Ylä-Anttilan palkkaan.
Ahaa, hölmö meni ilmaiseksi töihin? No se ei ole mun vika eikä ylen. Ihan oma vika se on, olisi kannattanut selvittää ennen paljon saat rahaa vai saatko yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko tämä ajojahti yleä kohtaan ollut pelkästään ideologinen ja osittain tuloksellinen. Yleltä jää 66 miljoonaa tuloja saamatta. Näillä toimenpiteillä tuli vajaan 30 miljoonan säästö. On ihan päivän selvää, että vähintään yhtä suuret irtisanomiset tulee vielä kohta eteen. PS:n kannattajat nauttikoon orgastisesta olotilastaan tässä asiassa, job well done. Vaaliuurnilla voikin sitten odottaa vähemmän miellyttäviä asioita. Kaupunkilaistunut Suomi ei PS:lle ääniään anna.
Täällä kehä 3 sisäpuolella mä asun ja Perussuomalaisia/Sinimustaa liikettä äänestän. Mun inttivuodesta kuulunu 30.000€ palkka on hassattu Merja Ylä-Anttilan palkkaan.
Milloin kävit intin?
2003-04. Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, hölmö meni ilmaiseksi töihin? No se ei ole mun vika eikä ylen. Ihan oma vika se on, olisi kannattanut selvittää ennen paljon saat rahaa vai saat
Silleen maanpuolustuslaki menee.
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmiston oppositiomedioiden YLE HS IS DEMOKRAATTI vaikutus Suomen yhteiskuntaan on pelkästään haitallinen. Ne ovat haittamedioita.
Ne aiheuttavat aktivismillaan ja politikoinnillaan kansan kahtia jakautumista Kremlin piikkiin. Ne provosoivat vasemmistoaktivistien hyökkäyksiä tavallisten pulliaisten itsenäisyyspäivän juhlintaa kohtaan. Ne ajavat hengetöntä ja hapetonta sosialismiin perustuvaa talous ideologiaa maahan jossa on pula yrittäjistä, yrityksistä ja työpaikosta. Ne toimivat kansalaisten menestymistä ja vaurastumista vastaan yhteiskuntapoliittisella agendallaan. Ne edistävät Suomen muuttamista ulkomaalaiseksi ja ajavat Suomeen väestön vaihtoa.
Millainen sää on siellä Pietarissa?
Vierailija kirjoitti:
Pienemeekö myös ylevero?
Vai maksammeko yleverona jotain muuta kuin YLEn toimintaa?
Ei kun se menee elämämkoululaisten tukiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin kävit intin?
2003-04. Miten niin?
Ei ollut yleveroa silloin jaettavaksi varusmiehille :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin kävit intin?
2003-
Mut Yleisradiolla on ollu sillonki valtava budjetti ja varusmiesten päiväraha 3,6€/vrk ensimmäiseltä kuudelta kuukaudelta :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin kävit intin?
2003-04. Miten niin?
Koko sinun aiemmalta kritiikiltä putosi pohja kokonaan tuon seikan vuoksi. Eli mitään yleveroa ei silloin ole ollut edes suunnitelmatasolla, joten sillä ei sinun inttiajan tuloihin ole ollut mitään merkitystä. Ja varsinkaan nykyisellä Ylen johdon palkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Salli mun nauraa.
Suomi on täynnä medioita.
Yle ei ole koskaan ollut luotettava.
Vanhuksille kanava 1 on tärkeä, mutta kakkosen voisi poistaa. Ei sitä kukaan katso.
Kuinkas Teema/Fem?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yle on markkinahäirikkö, sen heikentäminen palvelee median moniäänisyyttä.
Pazka väite vailla totuuspohjaa. On kaupallisen median ihan rurha syyttää yleä mistään, koska niiden markkinat on kyllä vieneet ulkomaiset isot alustajätit. Suurin osa mainoseuroista valuu niille. Yle ei vie markkinoilta euron euroa. Ja jos kansalainen ei halua tilata lehteä tai kanavapakettia, niin sekään ei ole ylen vika. Vika on silloin ihan siinä kaupallisessa toimijassa itsessään, kun se ei kykene tuottamaan sellaista sisältöä, josta ollaan valmiita maksamaan. Tunnen myötähäpeää jokaista sellaista kohti, joka väittää ylen olevan markkinahäirikkö. Ihan sama juttu kun kuulisi vaikkapa Terveystalon johdon itkevän, että julkinen puoli vie meidän asiakkaita ja on markkinahäirikkö.
Terv mainostoimiston tyyppi
"Sinulla ei ole mitään realistista käsitystä totuudesta, joten voit poistua. Joku saattaa vlelä uskoa suoltamasi valheet. Tuossahan lukee kiistaton totuus mikä yhtiö on se markkinahäirikkö, haittayhtiö. Mellastaa ilman budjettirajoitetta aivopesemässä sosialismia ihmisten ajatuksiin."
Älä nyt viitti olla noin hölmö. Onko mielestäsi julkinen terveydenhuolto markkinahäirikkö kaupallisille toimijoille? Onko kirjastolaitos markkinahäirikkö kaupallisille toimijoille? Onko kaupunkien pysäköinnin valvonta markkinahäirikkö kaupallisille toimijoille? Onko valtion/kaupunkien liikuntapaikat markkinahäiriköitä kaupallisille toimijoille? Listaahan voisi jatkaa vaikka kuinka, mutta ehkä tajusit jo pointin? Aina kun lähtee alalle jossa on mukana myös valtiollinen/kunnallinen toimija, pitää se oma tekeminen olla niin hyvää, että siitä halutaan maksaa. Ja ihan tiedoksesi vielä, että ylellä on budjettirajoite, niin kuin muillakin valtiollisilla toimijoilla on.
Koita, entinen varusmies, kestää. Toivotaan, ettet koskaan joudu käyttämään ruostuneita taitojasi. Olisi ikävää lähettää tuollainen nelikymppinen rintamalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin kävit intin?
2003-
Tuo ylevero on pelkkä järjestelykysymys. Sillon 2003ki yleisradioon poltettiin nykyrahassa se yli puoli miljardia euroa, ja meillä oli varaa siihen ku varusmiehet ei saa palkkaa vaan on käytännössä ilmasta työvoimaa.
"Mut Yleisradiolla on ollu sillonki valtava budjetti ja varusmiesten päiväraha 3,6€/vrk ensimmäiseltä kuudelta kuukaudelta :("
Vasta vuonna 2013 lähtien Ylen rahoitus on ollut nykyisenlainen. Sitä ennen oli käytössä tv-lupamaksu, sitä et ole ilmeisesti edes maksanut, kun et tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tietysti kysyä että ketä tuo Yle nykyisellään palvelee?
Kerro yksikin sivistysvaltio, jossa ei ole omaa valtion kanavaa?
Kuka hoitaa jatkossa kansalaisille tiedotteet esim. onnettomuuksista ja kuinka luotettavia ne ovat?
Jos Suomessa olisi suuronnettomuus tai joku vieras valtio tulisi rajan yli, kansa nukkuisi Ruususen unta, kun tiedotusvälineet ei toimi. Tästä saatiin makua korona-aikana.
Näihin minäkin haluaisin vastauksen. Mutta turha odottaa, vastaus on tasoa wöö woke vasemmisto öyh.
Vierailija kirjoitti:
Koita, entinen varusmies, kestää. Toivotaan, ettet koskaan joudu käyttämään ruostuneita taitojasi. Olisi ikävää lähettää tuollainen nelikymppinen rintamalle.
Nythän lakia muutettiin et 65-vuotiaat miehetki lähetetään sotaan että 25-vuotiaat naiset vois edelleen sodan aikana istua sohvalla ja kattoa netflixiä.
Vierailija kirjoitti:
Viisaus menee näin: "Maassa on aina armeija - joko oma tai vieras."
Costa Ricalla ja Panamalla ei ole lainkaan armeijaa; ei omaa eikä vierasta. Kumpikin lakkautti armeijansa omilla poliittisilla päätöksillään: Costa Rica 1949, Panama 1990-luvun alkupuoliskolla (päätös tehtiin 1990, lopullisesti sinetöitiin 1994).
1940-luvun lopulta saakka Costa Rica on ollut alueensa vanhin ja vakain demokratia. Eikä Panamakaan ole sen rauhattomampi.
Tasan ei ole onnenlahjat suotu.
Ulkomaalaiset tekee täällä kohta kaikki työt. Mikään ammatti tai perustyö ei kelpaa suomalaiselle pullamössönössölle.
Olen järkyttynyt: ammattiin koulutusikäinen on pudonnut kelkasta. Mitä viddua: sisällön tuottaja, itsensä kelagold johtaja, laulaja...
Noin Kymmenen vuotta meni ja peruskoulun taso on pazkottu täysin. Digiloikat ja mitään ei vaadita. Paapitaan kaikki pilalle kotona ja kouluissa.
Kaikki lapset ja nuoret on vaan joka paikassa "uupuneita, ahdistuneita, masentuneita". Mitä viddua?
Suomi on myyty muiden valloitettavaksi
"Tuo ylevero on pelkkä järjestelykysymys. Sillon 2003ki yleisradioon poltettiin nykyrahassa se yli puoli miljardia euroa, ja meillä oli varaa siihen ku varusmiehet ei saa palkkaa vaan on käytännössä ilmasta työvoimaa."
Etkö ole maksanut tv-lupaa? Et vaikuta edes tietävän, että rahoitus kerättiin ennen niin. Eli vain ne maksoivat, joilla oli TV.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaalaiset tekee täällä kohta kaikki työt. Mikään ammatti tai perustyö ei kelpaa suomalaiselle pullamössönössölle.
Olen järkyttynyt: ammattiin koulutusikäinen on pudonnut kelkasta. Mitä viddua: sisällön tuottaja, itsensä kelagold johtaja, laulaja...
Noin Kymmenen vuotta meni ja peruskoulun taso on pazkottu täysin. Digiloikat ja mitään ei vaadita. Paapitaan kaikki pilalle kotona ja kouluissa.
Kaikki lapset ja nuoret on vaan joka paikassa "uupuneita, ahdistuneita, masentuneita". Mitä viddua?
Suomi on myyty muiden valloitettavaksi
Ylen lakkautus sopisi jotenkin tähän kokonaisuuteen täydellisesti. Meillä olisi persujen oma persulandia, mutta he eivät olisi silti tyytyväisiä. Paha vihervasemmisto edelleen kiusaisi heitä kaikkialla.
Niinpä niin. Toki Yleverosta päätettiin vuonna 2011, kun perussuomalaiset olivat vielä jokseenkin normaalia porukkaa. Nyt johdossa ovat äärioikeistolaiset haittapersut ja meno sen mukaista.