Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko elatusmaksuista luistaa, vaikka ei osallistu lapsen elämään? Kokemuksia?

Vierailija
25.01.2025 |

Onko kukaan muu ollut tällaisessa tilanteessa? Miten olette käsitelleet tällaisia tilanteita lastenvalvojalla tai oikeudessa? Kaipaisin vertaistukea ja vinkkejä siihen, miten tässä kannattaa edetä.

Tuntuu raskaalta joutua perustelemaan lapseni oikeutta elatukseen, joka pitäisi olla itsestäänselvyys.

Lapseni toinen vanhempi haluaa, ettei hän maksaisi enää elatusmaksuja. Hänellä on tilapäisesti alentuneet tulot ja sanojensa mukaan tarvitsee rahoja enemmän kuin lapsi. 

Minulla on yksinhuoltajuus, ja olen huolehtinut lapsestamme yksin viimeiset kymmenen vuotta. Elämme lapsen kanssa hyvin pienellä budjetilla.

Minusta on väärin, että toinen vanhempi yrittää tehdä lapsen elatuksesta vain oman mielensä mukaisen "mielipideasian". Tuntuu epäreilulta, että lisää vastuuta yritetään vierittää minulle. 

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta, eilen juuri oli kerju, jossa vaadittiin itä-eurooppalaisia  naisia Suomeen miehille, että suomalaiset miehet  pääsevät tekemään lapsia näiden kanssa. Miehet kuuulema haluaa lapsia , mutta suomalaiset naiset ei suostu niitä synnyttämään. 

Olisko tässä yksi syy? Miehet ei halua elättää lapsiaan. 

Siitähän tämä vähäinen syntyvyys taitaakin johtua. 

Jotain ketjusta täällä av:llä aikaisemmin luin, että jos haluaa välttyä eltusmaksuilta, kannattaa muuttaa pois Suomesta ja kadota jäljettömiin. Sitten siellä voi taas huijata jonkun naisen  raskaaksi ja paeta jälleen paikalta. 

Kyllä se on miesraukoilla raskasta tuo elämä, kun lapsia kyllä halutaan, mutta kun ne pitäis elättääkin. nyyn nyyh... 

Ja kun ei se elättäminen vielä yksistään riitä, vaan niitä lapsia pitäisi hoitaakin. 

Vierailija
22/22 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä pakenee vastuutaan. Polkee huolella lapsen oikeuksia. Säälittävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla