Miksi aborttioikeus on sinulle niin kamala asia?
Taloudellisesta näkökulmasta abortti tulee yhteiskunnalle halvemmaksi kuin vuosien peruskoulu & toinen aste, lapsilisät, neuvolat jne. Valitus verorahojen käytöstä ei siis oikein toimi.
Kommentit (855)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin kamalaa, että suhtautuu tunteella syntymättömään lapseen. Eli tunteet paha. Miksi menee sitten tunteisiin se, että suoraan sanotaan, että abortissa kyse on vauvan tappamisesta? Kun on niin "coolia" olla tunteeton ja piittaamaton, niin ei pitäisi myöskään tuntua missään puhua suoraan vauvan tappamisesta. Miksi peitellä ja höpistä loisista ja limamöykyistä? Ja ihan ensimmäisinä raskausviikkoina ei yleensä vielä abortoida. Meillä 12 raskausviikkoa on raja (erityistapauksissa myöhemmin) katsokaa sitä sikiönkehitystä sillä kohdin.
Fine kriminalisoidaan se sitten. Miten sitä valvotaan? Miten erotetaan toisistaan omakätinen abortti tai keskenmeno? Tuomitaanko myös abortin tehnyt lääkäri, jos tekee naiselle abortin? Miten erotaan toisistaan lääketieteellinen ja ideo
Yleisimmin aborttia käytetään kyllä valitettavasti jälkiehkäisynä
Ja jälleen kerran vetoat johonkin mahdollisimman pieneen marginaaliin, jolla mukamas "ehkäisy pettää" todellisuudessa emme tiedä miten sitä ehkäisyä on käytetty silloin kun se muka on pettänyt.
Aika monilla se ehkäisy ei kuitenkaan petä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin kamalaa, että suhtautuu tunteella syntymättömään lapseen. Eli tunteet paha. Miksi menee sitten tunteisiin se, että suoraan sanotaan, että abortissa kyse on vauvan tappamisesta? Kun on niin "coolia" olla tunteeton ja piittaamaton, niin ei pitäisi myöskään tuntua missään puhua suoraan vauvan tappamisesta. Miksi peitellä ja höpistä loisista ja limamöykyistä? Ja ihan ensimmäisinä raskausviikkoina ei yleensä vielä abortoida. Meillä 12 raskausviikkoa on raja (erityistapauksissa myöhemmin) katsokaa sitä sikiönkehitystä sillä kohdin.
Fine kriminalisoidaan se sitten. Miten sitä valvotaan? Miten erotetaan toisistaan omakätinen abortti tai keskenmeno? Tuomitaanko myös abortin tehnyt lääkäri, jos tekee naiselle abortin?
"Yleisimmin aborttia käytetään kyllä valitettavasti jälkiehkäisynä "
Annappa lähde tälle väitteelle. Oma mutu tai "kaverille sattui näin" ei kelpaa.
Ja toisaalta jos joku käyttää kivuliasta aborttia jälkiehkäisynä, niin ei sellaisesta kyllä ole tasapainoiseksi vanhemmaksi muutenkaan.
Näin toki itsekin uskon ja toivon, että on vähäisempi määrä kevyesti suhtautuvia, kuin miltä äkkiseltään kuulostaa. Haluan kuitenkin herätellä, että se elämän arvoa vähättelevä ja abortin todellisuuden peittelevä suuntaus ei saisi levitä. Ja myös miettimään miltä keskenmenon saaneista tuntuu. Kyllä vauvasta ihan vauvana puhutaan, kun vauvaa odotetaan. Ei se mikään klöntti ole. Enkä todellakaan ole aborttia kieltämässä, vaikka kai sitten joku öyhö olen🙄
Vierailija kirjoitti:
Näin toki itsekin uskon ja toivon, että on vähäisempi määrä kevyesti suhtautuvia, kuin miltä äkkiseltään kuulostaa. Haluan kuitenkin herätellä, että se elämän arvoa vähättelevä ja abortin todellisuuden peittelevä suuntaus ei saisi levitä. Ja myös miettimään miltä keskenmenon saaneista tuntuu. Kyllä vauvasta ihan vauvana puhutaan, kun vauvaa odotetaan. Ei se mikään klöntti ole. Enkä todellakaan ole aborttia kieltämässä, vaikka kai sitten joku öyhö olen🙄
Nimenomaan miehet ovat niitä, jotka sanovat "ainahan voi tehdä abortin" ja kuvittelevat, että abortti on naiselle vaan kuin joku p*skalla käyminen. Ei minkäännäköistä ymmärrystä siitä, kuinka isosta asiasta naiselle on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fine kriminalisoidaan se sitten. Miten sitä valvotaan? Miten erotetaan toisistaan omakätinen abortti tai keskenmeno? Tuomitaanko myös abortin tehnyt lääkäri, jos tekee naiselle abortin? Miten erotaan toisistaan lääketieteellinen ja ideologinen syy? Mitä näille tuomituille tehdään? Ku
Mene sanomaan tuo sille naiselle, joka on ehkä joutunut tekemään tosi vaikean valinnan olosuhteiden pakosta. Käännä veistä haavassa.
"Mene sanomaan tuo sille naiselle, joka on ehkä joutunut tekemään tosi vaikean valinnan olosuhteiden pakosta. Käännä veistä haavassa."
Hauku häntä päälle vielä murhaajaksi, koska sinusta se on eettistä.
Vierailija kirjoitti:
En itse ekoilla viikoilla puhunut vauvasta. Minua itse asiassa ärsytti, kun mieheni puhui vauvasta heti kun raskaustesti näytti plussaa. Juurikin varhaisen suuren keskenmenoriskin takia, ja myöskin siksi ettei se aluksi nyt vain ole vauva.
Vois tehdä kokonaan uuden aloituksen tuosta, että kuinka moni suhtautuu aborttiin kevyesti. Miesten ja naisten vastaukset erikseen. Kenelle se on "pieru" ja kenelle vaikea päätös.
Vierailija kirjoitti:
Ja jälleen kerran vetoat johonkin mahdollisimman pieneen marginaaliin, jolla mukamas "ehkäisy pettää" todellisuudessa emme tiedä miten sitä ehkäisyä on käytetty silloin kun se muka on pettänyt.
Aika monella lähipiirissäkin on pillereistä huolimatta saatu lapsi, jollakin kierukasta huolimatta saatu lapsi. Näillä ihmisillä ei ole mitään syytä valehdella ehkäisyn käytöstään, sillä ei lähipiirissä kukaan tuomitsisi heitä sen puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella lähipiirissäkin on pillereistä huolimatta saatu lapsi, jollakin kierukasta huolimatta saatu lapsi. Näillä ihmisillä ei ole mitään syytä valehdella ehkäisyn käytöstään, sillä ei lähipiirissä kukaan tuomitsisi heitä sen puutteesta.
Eli aborttia ei ole tehty, vaikka ehkäisy petti. Tähän iso osa naisista todennäköisesti päätyykin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse ekoilla viikoilla puhunut vauvasta. Minua itse asiassa ärsytti, kun mieheni puhui vauvasta heti kun raskaustesti näytti plussaa. Juurikin varhaisen suuren keskenmenoriskin takia, ja myöskin siksi ettei se aluksi nyt vain ole vauva.
Meidän esikoisemme näytti rv 8 tehdyssä ultrassa (kävin yksityisellä tarkistamassa, oliko siellä todella joku) pavulta. Hänellä ei näyttänyt silloin olevan raajoja ollenkaan. Rakenneultrassa ne jo näkyivät ja ihan normaalit raajat ne ovat olleet tässä reilut kymmenen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan miehet ovat niitä, jotka sanovat "ainahan voi tehdä abortin" ja kuvittelevat, että abortti on naiselle vaan kuin joku p*skalla käyminen. Ei minkäännäköistä ymmärrystä siitä, kuinka isosta asiasta naiselle on kyse.
Näin juuri. Minut kai on jo mieheksikin täällä leimattu, mutta nainen olen. Ja juuri tämä abortin laimennus pieneksi toimenpiteeksi, jolla ei ole tekemistä pienen ihmiselämän kanssa, on aivan loistavaa juuri niille paskamiehille, jotka haluaa kyntää joka vaossa kumitta. Oikeat hyvät miehet eivät ole kellään aborttia teettämässä, vaan ovat vastuullisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli aborttia ei ole tehty, vaikka ehkäisy petti. Tähän iso osa naisista todennäköisesti päätyykin.
Jos suhde on hyvällä pohjalla eikä itsellä ole mitään suurempaa fyysistä tai psyykkistä estettä, niin mikä ettei. En kuitenkaan itse lähde tuomitsemaan ketään päinvastaisestakaan päätöksestä.
Nämä "kannatan aborttioikeutta, mutta tuomitsen abortintekijät" ovat oikeastaan kaikkein pahimpia, koska siihen ei liity edes mitään vakaumusta. Kunhan nyt vaan halutaan esittää parempaa ihmistä ja nostaa itsensä muiden yläpuolelle.
Olin itekin sellainen ennen (parikymppisenä). Sitten kasvoin aikuiseksi, kun ymmärsin, että on erilaisia tilanteita eikä päätöstä tehdä helposti. En ymmärrä, miten keskenmenot liittyvät toisten abortteihin. Ei se toisen abortti vaikuta sinuun keskenmenoosi mitenkään. Keskenmenokin on tavallaan helpompi hyväksyä, kun ymmärtää, miten kehittyvästä olennosta oli vielä kyse.
Olen itse kokenut kohtukuoleman, enkä tuomitse edes niitä, jotka ovat tehneet abortin myöhäisillä viikoilla. Se on tehty silloin oikeasti hyvästä syystä ja päätös on ollut varmasti vaikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Abortti ei ole myöskään koskaan 100% riskitöntä. Komplikaatioita voi tulla. Voi muunmuassa menettää kokaan kykynsä raskautua enää koskaan. Sitten myöskin kaikki psyykkset ja emotionaaliset seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Nämä "kannatan aborttioikeutta, mutta tuomitsen abortintekijät" ovat oikeastaan kaikkein pahimpia, koska siihen ei liity edes mitään vakaumusta. Kunhan nyt vaan halutaan esittää parempaa ihmistä ja nostaa itsensä muiden yläpuolelle.
Olin itekin sellainen ennen (parikymppisenä). Sitten kasvoin aikuiseksi, kun ymmärsin, että on erilaisia tilanteita eikä päätöstä tehdä helposti. En ymmärrä, miten keskenmenot liittyvät toisten abortteihin. Ei se toisen abortti vaikuta sinuun keskenmenoosi mitenkään. Keskenmenokin on tavallaan helpompi hyväksyä, kun ymmärtää, miten kehittyvästä olennosta oli vielä kyse.
Olen itse kokenut kohtukuoleman, enkä tuomitse edes niitä, jotka ovat tehneet abortin myöhäisillä viikoilla. Se on tehty silloin oikeasti hyvästä syystä ja päätös on ollut varmasti vaikea.
Samoilla linjoilla kanssasi. Alkion kohdalla ei ole vielä mitään takeita, että se edes olisi normaaliksi vauvaksi kehittyvä solurypäs.
Jos keskenmenoa miettii, on ollut todennäköistä, että alkiossa on ollut jotain niin pahasti pielessä, ettei siitä olisi ihmistä tullut koskaan. En tiedä tosin, helpottaako vai pahentaako tämä keskenmenon saaneiden taakkaa.
Ja ne kuparikierukan käyttäjät, joilla alkio saattaa abortoitua vaikka joka kuukausi. En pidä heitä murhaajina.
Vierailija kirjoitti:
"Mene sanomaan tuo sille naiselle, joka on ehkä joutunut tekemään tosi vaikean valinnan olosuhteiden pakosta. Käännä veistä haavassa."
Hauku häntä päälle vielä murhaajaksi, koska sinusta se on eettistä.
Abortin nyt ei koskaan ikinä kuulu olla helppo ja hälläväliä ratkaisu. Ei edes lapsen isälle.
"Yleisimmin aborttia käytetään kyllä valitettavasti jälkiehkäisynä "
Täällä tuntuu olevan tosi paljon näitä salakuvaajia, jotka tietävät, mitä toisten seksielämässä on tapahtunut ja mitä aborttiin päätynyt on ajatellut ja tuntenut.
Viisautta olis olla olettamatta, mitä joku toinen henkilö on kokenut ja tuntenut, ja mitä hänen perustelunsa ovat.
Minä tunnen pariskunnan, joiden ensimmäinen lapsi syntyi terveenä. Seuraavat kaksi vauvaa kuolivat täysiaikaisina jonkin perinnöllisen sairauden vuoksi (en tiedä mikä, eivätkä hekään tienneet ennen, kuin seuraavakin vauva oli kuollut). Ensimmäinen kuoli pian synnytyksen jälkeen ja toinen jouduttiin synnyttämään kuolleena.
En todellakaan tuomitsisi, jos tämä nainen tulisi myöhemmin raskaaksi ja päätyisi aborttiin. Ei häntä vaan voi vaatia suurella todennäköisyydellä synnyttämään kolmatta kuollutta vauvaa.
Perhe olisi kyllä halunnut lapsia enemmän, mutta heillä se vaan meni näin. Adoptoivat sitten myöhemmin kolme lasta.
Osuit homman ytimeen. "Mieli muuttuu" on liian usein se syy miksi steriä ei saa, vaikka lain vaatimat kriteerit täyttyisivätkin. Tietty sen voi riitauttaa ja ilmiantaa lakia rikkovan lääkärin. Asenteet steriä kohtaan voivat joskus vaan olla hyvin vanhakantaisia: "kylhän nyt lisääntyä pitää".
Täysin samaa mieltä siinä, ettei sterin purkuja/purun yrityksiä pidä missään tapauksessa tehdä verovaroin. Jos kadut, niin maksat itse. Sterin taas pitäisi olla julkisessa terveydenhuollossa mahdollista. (Oliko niin että klipsit todettiin vaarallisiksi ja niitä ei enää käytetä, vaan muita metodeja....)