Töitä ON! Lähihoitajia tarvitaan 31 000 lisää vuoteen 2040 mennessä.
"Sairaanhoitajia ja lähihoitajia tarvittaisiin palvelutarpeen kasvun vuoksi yli 20 000 lisää vuoteen 2030 mennessä, ilmenee Valtioneuvoston teettämästä tuoreesta arviosta. Vuoteen 2040 mennessä hoitajatarve kasvaa noin 45 000:lla.
Kun vuonna 2019 Suomessa oli runsaat 71 000 lähihoitajaa, vuonna 2040 heitä tarvittaisiin yli 31 000 lisää.
Sairaanhoitajia tarvittaisiin vuoteen 2040 mennessä lisää vajaat 14 000. Heistä suuri osa työskentelee erikoissairaanhoidossa, jossa palvelutarve ei kasva yhtä nopeasti kuin ikääntyneiden hoivassa."
Työttömät! Nyt selitykset sikseen ja TÖIHIN! Töitä ON! Ja on tiedossa jatkossakin, yhä vain enenevissä määrin!
Kommentit (304)
Vierailija kirjoitti:
No voi ku kiva, mutta kun mulla on jo lähihoitajan tutkinto. Ongelma on siinä että olen työkyvytön tekemään sitä, niin kuin mitä tahansa muutakin vähänkään fyysistä työtä.
Mene töihin! Kaiki töihin!!1 3mea leikkeleitä!! 1
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaan lisää hoitsumassaa tähän maahan. Kaikki pitkäaikaistyöttömät mars mars kouluttautumaan.
Jos julkisella ei ole varaa palkata, niin yksityiselle. Vanhuksia eli asiakkaita tulee varmasti lisää, yhä isompi osuus heistä on varakkaita kovalla eläkkeellä, joilla varaa maksaa omasta hoidosta.
Kouluunkin vaan mennään? "Joo, mä tulin nyt. Kai mun henkilökohtainen avustaja saa tulla kans, kun muuten en pärjää?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi ku kiva, mutta kun mulla on jo lähihoitajan tutkinto. Ongelma on siinä että olen työkyvytön tekemään sitä, niin kuin mitä tahansa muutakin vähänkään fyysistä työtä.
Mene töihin! Kaiki töihin!!1 3mea leikkeleitä!! 1
Ja äänestäkää Kokoomus tai persu! Niin ku minä ja hera tomitusjohtaja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaan lisää hoitsumassaa tähän maahan. Kaikki pitkäaikaistyöttömät mars mars kouluttautumaan.
Jos julkisella ei ole varaa palkata, niin yksityiselle. Vanhuksia eli asiakkaita tulee varmasti lisää, yhä isompi osuus heistä on varakkaita kovalla eläkkeellä, joilla varaa maksaa omasta hoidosta.
Kouluunkin vaan mennään? "Joo, mä tulin nyt. Kai mun henkilökohtainen avustaja saa tulla kans, kun muuten en pärjää?"
Ei mitään koluja tarvita. Töihin vaan! Leikkeleitä pöytää! 11
Milloin voin aloittaa lähärin työt, vai tarviiko siihen käydä ensin koulut? Kyselee juuri nyt työttömäksi jäänyt rkm, vm 65.
Vierailija kirjoitti:
Saatanan vasemmistorotat MENKÄÄ TÖIHIN!
Sori, en ole poliittisesti oikein missään ja työkykyä ei ole. Ei valmiiksi sairasta palkata mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän saataisiin työttömät kantasuomalaiset miehet kiinnostumaan lähihoitajan ammatista?
Raha yleensä toimii.
Niillä on jo kurjaa kotona kun joutuvat painoskuksesta tekemään keittiötöitä ja lapsenhoitoa. Raksalla olisivat parempia.
Mitä tarkoitat? Kotitöistä ja oman lapsen hoitamisesta pitäisi maksaa? Jotkut viihtyvät lastensa seurassa. Ja harrastavat ruoanlaittoa. Eikö se ole ihan normaalia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi vaan maksaa parempaa palkkaa niin olisi halukkaita tulemaan alalle. Hyvä se on sieltä puskista huudella, että mars mars eikun töihin vain, jos palkka ei motivoi kun siitä ei paljoa käteen jää niin miksi vaivautua
Kyllä palkkaa tulee ihan riittävästi. Se on toinen asia mihin sen rahan laittaa. Suomessa on hyvät palkat Keski-Eurooppaan nähden. Ulkomaalainen hoitaja saa 13 euroa tunnilta. Miten mahtaa suomen palkat olla?
Mites ostovoimalla mitattuna?
Kaikista ei ole lähihoitajan hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihinkähän ne kaikki hoitajat laitetaan seuraavan viiden vuoden aikana? Nytkin on lähes 6500 lähihoitajaa ja yli 1000 sairaanhoitajaa työttöminä, ja koko ajan tulee lisää.
Hoitajista on pulaa pienillä paikkakunnilla ja suomalaiset eivät halua sinne muuttaa.
Ei ole. Rekrykielto. Hoivakoteja suljetaan.
Filippiiniäläinen hoitaja oli kotimaassaan tehnyt yli 40 tunnin vuoroja. Hän oli tyytyväinen elämäänsä Suomessa. Ihmetteli, vähän toki ääntään madaltaen, miksi lähihoitajat hänen työpaikallaan valittavat niin paljon. Tästä ei voi tietenkään työpaikalla puhua. Saisi eukkolauman kimppuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa tuolla työterveydessä vaikein ryhmä olla lähärit.
No mene ap vit## töihin, mun pääomatulot oli 138 000e!
Vierailija kirjoitti:
Filippiiniäläinen hoitaja oli kotimaassaan tehnyt yli 40 tunnin vuoroja. Hän oli tyytyväinen elämäänsä Suomessa. Ihmetteli, vähän toki ääntään madaltaen, miksi lähihoitajat hänen työpaikallaan valittavat niin paljon. Tästä ei voi tietenkään työpaikalla puhua. Saisi eukkolauman kimppuunsa.
Aivan varmasti. Meilläpäin vuorokaudessakin on vain 24 tuntia. Pirilläkö se hiihtää?
Vierailija kirjoitti:
Aika köyhä kyllä
"Tarvitaan lisää hoitsumassaa tähän maahan. Kaikki pitkäaikaistyöttömät mars mars kouluttautumaan.
Jos julkisella ei ole varaa palkata, niin yksityiselle. Vanhuksia eli asiakkaita tulee varmasti lisää, yhä isompi osuus heistä on varakkaita kovalla eläkkeellä, joilla varaa maksaa omasta hoidosta."
Tarvitaan vielä se koulutus. Sitä tuskin ne varakkaat eläkeläiset järjestävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihinkähän ne kaikki hoitajat laitetaan seuraavan viiden vuoden aikana? Nytkin on lähes 6500 lähihoitajaa ja yli 1000 sairaanhoitajaa työttöminä, ja koko ajan tulee lisää.
Hoitajista on pulaa pienillä paikkakunnilla ja suomalaiset eivät halua sinne muuttaa.
Ei ole. Rekrykielto. Hoivakoteja suljetaan.
Myös terveyskeskuksia suljetaan.
Vierailija kirjoitti:
En kehtaisi noin pieniä pääomatuloja edes mainita. Mene sinä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia lähihoitajiahan on työttöminä. Kuka nyt juksaa? Ja ketä?
Ei ole!
T. Arto Satonen
Ei tarvi enää syödä xtra jukur ttia!!1