Kun tapaan toksisen ihmisen niin energiani katoavat ainakin viikoksi. Tietääkö kukaan mitä tarkoitan?
Lähisukulainen, jota silloin tällöin tapaan niin aina sama ilmiö tapahtuu. Hänen kanssaan tunnelma on kireä, huolestunut ja joudun pienentämään itseäni tai joudun miellyttämään. Tunnelmaa täytyy yrittää jollain tavalla hallita, että se olisi helpompaa.
Kun pääsen kotiin niin olen todella uupunut. Keho ei vain jaksa toimia enkä esimerkiksi ole pystynyt poistumaan kotoa viikkoon. Tätä en edes tiedostanut, ennen kuin huomasin, että tämä tapahtuu joka ikinen kerta tapaamisen jälkeen. On vähän outoakin miten keho reagoi vaikka henkisesti yritän olla välittämättä asiasta liikaa.
Kommentit (76)
Sama homma. Nämä ihmiset on yleensä minua vanhempia ja yrittävät kontrolloida minua ja saada minut tuntemaan itseni huonoksi ja ylistävät itseään. Eivät ymmärrä että olemme eri sukupolvea enkä halua elää niinkuin he ja heidän harmaahapsijoukkionsa tiukkoine sääntöineen ja sukupuolirooleineen. Lopputuloksena joko mielistely tai riita. Ylimielisiä ja väärässä. Normit normien vuoksi voi heittää romukoppaan. Varsinkin kun heidän norminsa eivät edes ole enää tätä päivää
Toksisesti positiivinen ja raatorealisti eivät tule toimeen keskenään.
Jo on heikkoa. Vika ei ole siinä "raskaassa" ihmisessä. Omat ongelmat, kuten tuo kuvailu itsensä pienentämisestä kertoo. Se ettei viitsi ruveta kinastelemaan, tai on hienotunteinen ei vie voimia.
Vierailija kirjoitti:
Normaalia, jos olet uupunut loppupäivän ja ehkä seuraavanakin aamupäivänä juuri tapaamisen jälkeen, mutta jos tuo kestää useamman päivän ja jopa viikon, niin olet liian heikosti suojattu. Et ole omassa voimassasi.
Mikä on suojaus? Voi hyvänen aika näitä taikauskoja. Tutkitusta psykologiasta löytyy asianmukaiset termit.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä kaatavat kaiken läheisilleen?
Mihin itse kaadat jos haluat kertoa asioistasi jollekulle. Vieraille bussissa?
Vierailija kirjoitti:
Vedä sitä kuokkaan.
Ota persselfie ja jaa se eetteriin miten upea oletkaan
Nykyisin läheisetkin saattavat olla hyvänpäivän tuttuja. Ihmiset ramppaavat terapiassa.
Juu, tuota sattuu. Älä enää tapaa kyseistä ihmistä tai reagoi hänen yhteydenottoihinsa. Ole kuin häntä ei olisikaan
Tsemppiä. Ei tuo ole tervettä edes traumatisoituneelle, ts. on pahempaa kuin mitä yleensä.
Terapia voi auttaa, varsikin sellainen, joka auttaa sinua löytämään omaa voimaasi.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma. Nämä ihmiset on yleensä minua vanhempia ja yrittävät kontrolloida minua ja saada minut tuntemaan itseni huonoksi ja ylistävät itseään. Eivät ymmärrä että olemme eri sukupolvea enkä halua elää niinkuin he ja heidän harmaahapsijoukkionsa tiukkoine sääntöineen ja sukupuolirooleineen. Lopputuloksena joko mielistely tai riita. Ylimielisiä ja väärässä. Normit normien vuoksi voi heittää romukoppaan. Varsinkin kun heidän norminsa eivät edes ole enää tätä päivää
Hyökkäävän ja alistavan ihmisen kanssa ei tarvites olla vuorovaikutuksessa. Ihan yhtä lailla jos aviomies hakkaa, jos sukulainen käyttäytyy ala-arvoisesti niin yhteydenpito katki ja tarvittaessa poliisi väliin. Jos tämä on jollekin ongelma niin se on ongelma sille, ei sinulle
Utan att läsa brödtexten förstår jag det fullständigt. Även jag har svårt med människor som inte ens kan sitt modersmål och i detta fall ersätter ordet "myrkyllinen" med kvasiordet "toksinen". Man orkar inte riktigt med sådana.
Huoh. Onneksi on tällaisia palstoja missä voi purkaa tunteita anonyymisti.
Pari viikkoa sitten perjantaina olin työviikon jälkeen ihan puhki henkisesti, just tällaisten toksisten idioottikollegoiden takia.
Nää tyypit ei savusta mua ulos työyhteisöstä, se on varma. Pidän mahdollisimman pienenä kommunikoinnin.
Ap joutuu vuosiksi terapiaan kun woke nyt kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Ap joutuu vuosiksi terapiaan kun woke nyt kuolee.
Trollaa sinä vaan mutta samalla teet pilkkaa meistä joilla on ympärivuorokautista hirveää tuskaa aiheuttava diagnosoitu invalidisoiva ylisukupolvinen traumaperäinen psykoosihäiriö lisätekijöineen ja halvaannuttavia katatonisia pelkotiloja aiheuttavine triggereineen. Et pysty pilkaltasi edes pisaran verran ymmärtämään minkälainen tuska on kun mieleen palavat useita kertoja minuutissa kouluaikaiset kiusaajat jotka heittivät penaalini roskikseen v 1978. Olen laskenut että näen heidät elävänä silmissäni JOKA päivä 17403 kertaa. Ajattele sitä kun seuraavan kerran kirjoitat hirveää naistuskaani trollaavia viestejä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Suojaa energiasi ennen tapaamista ja koeta viettää henkilön kanssa mahdollisimman vähän aikaa.
#akat
#huuhaa
#hullut
Parodia on mahdotonta, sillä ne tekevät sen itse.
- Paavo Haavikko
Vierailija kirjoitti:
Kehosi ja mielesi viestittää, että sinun ei pitäisi viettää aikaa tuon ihmisen kanssa. Opettele kuuntelemaan viisauttasi sinussa ja elämään niin, että voit paremmin.
Kyllä huomaa että naisten paskat self help -opukset on luettu tarkkaan 🤣
Miksi nämä kaatavat kaiken läheisilleen?