Syntyvyyden lasku on ollut tiedossa jo ainakin viimeiset 30-40 vuotta. Miksei asialle ole tehty mitään?
Miksi vasta nyt poliitikot ovat alkaneet valittamaan, että asialle pitäisi tehdä jotain?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Koska suomalaiset halutaan korvata muilla
Kalergi suunitelma,GCM-sopimus,eikö se koskaan tule teille selväksi?
Folkutbyte-väestönvaihto
Alapeukuttajat eivät tiedä mitään vapaamuuraruudesta
Vierailija kirjoitti:
Eläkepommiin pitää löytyä muitakin ratkaisuja kuin lasten synnyttäminen. Pitää löytää keinoja, miten esim. terveydenhuolto hoidetaan tehokkaammin jatkossa pienemmillä resursseilla (vähemmän hallintoa, byrokratiaa ja paperitöitä, nopeampi hoitoon pääsy ennen kuin vaivat pahenevat ja vaativat kalliimpaa hoitoa, lääketieteen kehitys).
Koululääketiede ja pakkomonikulttuuri alas
Miesten on aina helppo syyllistää naisia, kun ei itse tarvitse edes raskautta kokea. Itselle ainakin suurin kynnys, menetänkö terveen ja toimivan kehoni, toimiiko enää edes pidätyskyky vai tuleeko kehoon jokin pysyvä vammautuminen. Ei raskaus ole mikään läpihuutojuttu ja sekin on vasta pieni osuus siinä lapsen elämässä ja vanhemmuudessa.
Pitäisikö keksiä muuta talouden korjaamistapaa kuin synnytys? Lisää synnyttäminen on kierre, joka ei lopu koskaan. Miten olisi vaikka robotit työelämään?
Kehitys tapahtuu aina kriisien ja romahdyksen kautta. Sitä odotellessa....
Vierailija kirjoitti:
👉👌
Valtakunnallisia vapaapäiviä 👉👌
Taidat olla vähän yksinkertainen mies, jos tämä on mielestäsi joku ratkaisu asiaan? Naisille kunnon raskausvapaa ja velvoite osallistua työelämään vaikka alkuun pois. Äitiys tulisi olla ihan oikea ammatti eikä mikään ilmainen elämänmittainen työleiri.
Onhan päättäjät tehneet jotain, kun syntyvyys on laskeutunut.
...synnytyslaitoksia on suljettu! Tosin se varmaankin vielä huonontaa tilannetta...
Suomessa on syntyvyys ollut yli 2 viimeksi 1960-luvulla.
Ei mikään uusi juttu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt osani. Olen nussinut kuin viimeistä päivää ja ainakin viisi lasta on.
Tässähän se miesten käsitys lasten hankinnasta onkin tiivistettynä. Helppoa nautintoa, josta ei seuraa itselle edes mitään fyysistä harmia.
Kyllä minä olen viiden lapseni isyyden hoitanut erittäin hyvin. Kellan ei ole ollut valittamista. Minä en sille mahda yhtään mitään etten omista synnytyselimiä, joten voit miesvihassasi mennä vaikka terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt osani. Olen nussinut kuin viimeistä päivää ja ainakin viisi lasta on.
Kelvottomia miehiä kyllä on tarjolla, mutta tikkua ristiin ei laiteta sen perheen eteen.
Edelleen, olen hoitanut isyyden ja perheeni erittäin mallikkaasti. Miesvihaan voi hakea apua alkuun vaikkapa psykiatriselta sairaanhoitajalta.
Vierailija kirjoitti:
Miesten on aina helppo syyllistää naisia, kun ei itse tarvitse edes raskautta kokea. Itselle ainakin suurin kynnys, menetänkö terveen ja toimivan kehoni, toimiiko enää edes pidätyskyky vai tuleeko kehoon jokin pysyvä vammautuminen. Ei raskaus ole mikään läpihuutojuttu ja sekin on vasta pieni osuus siinä lapsen elämässä ja vanhemmuudessa.
Naisten on aina helppoa syyttää miehiä siitä että ovat sattuneet syntymään miehiksi, eivätkä voi itse synnyttää. Miesten syytähän se on tietysti, eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
👉👌
Valtakunnallisia vapaapäiviä 👉👌
Taidat olla vähän yksinkertainen mies, jos tämä on mielestäsi joku ratkaisu asiaan? Naisille kunnon raskausvapaa ja velvoite osallistua työelämään vaikka alkuun pois. Äitiys tulisi olla ihan oikea ammatti eikä mikään ilmainen elämänmittainen työleiri.
Ei naisille ole mitään velvoitetta osallistua työelämään. Ihan oma valinta se on. Se vaan on sitten turhaa valittaa kun ei ole rahaa, eikä ole enää maksutonta peruskouluakaan, kun maksetaan kotiäideille palkkaa kotona olemisesta.
Sain lapset vuosina 1987 ja 1990. Silloin meitä nuoria äitejä syyllistettiin maapallon ylikansoittamisesta. Omalta osaltani lisääntyminen loppuikin siihen: toinen lapsistani kuoli ennen kuin ehti saada omia lapsia, toinen on vela.
Mikään ei ole ikinä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä poliitikot voivat asialle tehdä?
Rahasta ainakin olisi apua todennäköisesti koska raha on nykyajan ylijumala. Omaan lapsuusaikaan oli aviopuolisoiden lapsivähennykset ja aviopuolisoiden yhteisverotus niin muistan kun isän veroprosentti oli alle kymmenen. Yksinäinen maksoi helposti yli 25% tuloveroa. Kannusti, tai ei ainakaan haitannut perheen perustamista. Onko merkitystä, viisaammat tietää.
Suomen väestönkasvu oli suurimmillaan 1880-1910. Sen jälkeen käyrä on ollut tasaisen laskeva. Poikkeuksena kaksi "suurta ikäluokkaa". Ensimmäinen pieni sisällissodan jälkeen. Toinen suuri, toisen maailmansodan jälkeen. Näiden jälkeen on aina palattu takaisin sille tasaisesti laskevalla käyrälle (tai oikeastaan loivalle alamäelle).
Ongelma on se että ihmiset kuvittelevat että suuret ikäluokat olisivat olleet sääntö vaikka kyseessä oli poikkeus.
Miksi asialle pitäisi tehdä mitään, jos ihmiset itse ovat tyytyväisiä omaan lapsilukuunsa? Ihmetyttää tämä jatkuva valtakunnallinen voivottelu syntyvyyden laskusta. He, ketkä eivät ole saavuttaneet toivomaansa lapsilukua, niin heitä toki voisi sen saavuttamiseen tukea. Mutta muuten voivottelu syntyvyydestä on täysin turhaa.
Lapseni eivät halua lapsia. He ovat ymmärtäneet, etteivät ole sitä tyyppiä. Se on erittäin viisas ajatus, kun ottaa huomioon millaisilla geeneillä mennään. Edellisten sukupolvien elämä on ollut vaikeaa, mutta heidän ei tarvitse kärsiä. Vihdoin ja viimein, tuskan ja pskan ketju on katkaistu meidän vanhempien kohdalla!
Komeita, pitkiä, hyvätuloisia, urallaan menestyviä, ulospäinsuuntautuneita ja tervehenkisiä miehiä nyt ei vaan riitä kaikille naisille. Tälle ei nyt ei vaan voi mitään.
"Suomen kielen puhujien määrä on laskenut 2010-luvun ja 2020-luvun taitteessa, sillä vuonna 2017 suomea puhui Suomessa 4 848 761 henkeä, ja vuonna 2020 heitä oli 4 811 067. Samaan aikaan ruotsin puhujien määrä laski 289 052 puhujasta 287 871 puhujaan.
https://fi.wikipedia.org
Suomen kielet - Wikipedia