Pahassa velkakierteessä
Stressaa tilanne paljon ja kaikki. Velkaa tullut paljon enempi muutamassa vuodessa. Noin 40 tonnia 2 eri luottoa makselen ja isot korot ja lyhennys pieni. En ole hoitanut raha sotkujani. Työpaikka vakituinen on mut lainan kk erä niin iso ettei jää kun pakollinen elämiseen. Monta vaihtoehtoa täs miettiny mitä tekisi. En ole ulosotossa.
Kommentit (380)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tapelltu ja selvitellut kokoajan asiaa ja mistää ei irtoa lainaa ei lainavertailuistakaa penniäkää ei mistää irtoo enää lainaa millä voisi ees maksaa toisen pois ja saisi pi83enemmän koron tai pienemmän kk erän
Näin voi käydä kun hoitaa paskasti asiansa. Olet aivan liian iso riski pankeille niin et tietenkään saa lisää lainaa. Ja tasan tarkkaan et maksaisi lainoja pois jos uuden lainan saisit...
NO todellaki maksaisin,, miten sekopää sä olet tai luulet mun olevan?
Kyllä 20 tuhatta oli vielä velkaa niin sain kyllä lainaa, nyt on laki muutokset tullut niin ei saa juuri ketään enää penniäkää lainaa
Ihan kun mä olisin lukenut tämän keskustelun täältä ennenkin, mutta päiväys on tälle päivälle.
Jos sulla ap ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tämän hetkinen tilanne, niin sitten elät sen mukaan. Sä saat kuitenkin lyhennettyä niitä lainoja, sulla on työ ja ilmeisesti myös ruokaa eli perustarpeet on kunnossa. Jossain vaiheessa ne lainat on maksettu, elät sitten leveämmin. Tai pystyykö sulla vanhemmat tai sukulaiset auttamaan ja antamaan rahaa jos pyydät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tapelltu ja selvitellut kokoajan asiaa ja mistää ei irtoa lainaa ei lainavertailuistakaa penniäkää ei mistää irtoo enää lainaa millä voisi ees maksaa toisen pois ja saisi pi83enemmän koron tai pienemmän kk erän
Näin voi käydä kun hoitaa paskasti asiansa. Olet aivan liian iso riski pankeille niin et tietenkään saa lisää lainaa. Ja tasan tarkkaan et maksaisi lainoja pois jos uuden lainan saisit...
Jos et olisi sekopää, niin ET OLISI tuossa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 20 tuhatta oli vielä velkaa niin sain kyllä lainaa, nyt on laki muutokset tullut niin ei saa juuri ketään enää penniäkää lainaa
Niin? kun velkaa oli PUOLET vähemmän niin riskikin oli pienempi. NYT kun olet vain jatkanut holtitonta tuhlaamista niin TIETENKÄÄN enää ei kukaan anna kun on viimeistään nyt nähty että et osaa kuin tuhlata, ja takaisin et saa maksettua vaan velka senkun kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kun mä olisin lukenut tämän keskustelun täältä ennenkin, mutta päiväys on tälle päivälle.
Jos sulla ap ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tämän hetkinen tilanne, niin sitten elät sen mukaan. Sä saat kuitenkin lyhennettyä niitä lainoja, sulla on työ ja ilmeisesti myös ruokaa eli perustarpeet on kunnossa. Jossain vaiheessa ne lainat on maksettu, elät sitten leveämmin. Tai pystyykö sulla vanhemmat tai sukulaiset auttamaan ja antamaan rahaa jos pyydät?
Kyllä tämä tilanne juuri nyt, niin saan, mutta ei ole tässä tilanteessa järkeä kun korot ovat niin valtavat todella valtavat ja vielä toinen laina eli 2. ei voi yhdistää. Ei pysty kukaan antamaan rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et olisi sekopää, niin ET OLISI tuossa tilanteessa.
Ai sekopää jtsu just.. jos olen elänyt nuorena veloissa ja elänyt velkarahalla ja mulla on romu auto nyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? kun velk
Kyllä ymmärrän sen ihan hyvin, toisia töitä ei löydy mistään.. että turha toivo kun ei töitä saa mistään!!!!!!!!!
Miettiny kyllä että joo lisätuloja joo mutta mutta mutta mistä,,? olen mustalla listalla tietyissä duunipaikoissa eivät ne anna töitä ja nykyää työnteko on todella vaikee löytää mistään
Ketjusta näkee, että ap ei ole käynyt lähelläkään velkaneuvojaa tai sitten ei ole hyväksynyt tai ymmärtänyt, mitä velkaneuvoja sanoo. Velkajärjestely edellyttää pääsääntöisesti mm sitä että
- velallinen voi perustella syyn velkaantumiseensa, jos ei muuta, niin mielenterveyssairauden. Pelkkä halu elää yli varojensa ei ole sairaus.
- velallinen voi osoittaa1-2 vuoden ajalta että hän on pyrkinyt maksamaan velkansa. Käytännössä tarkoittaa kulutuksen säätämistä toimeentulotuen tasolle ja realisoitavissa olevan omaisuuden myyntiä (edes yritystä myydä) velkojen maksua varten. Uutta velkaa ei saa ottaa. Ulosotto ei ole este.
Velkajärjestelyssäkin oma kulutus on määrätty tt tasolle, vieläpä niin ettei siihen mitään harkinnanvaraisia lisätukia saa.
Myös takuusäätiöllä on tiukat ehdot ja muistaakseni jokin katto velan määrälle.
Eli ihminen joutuu nykyää elämään sillä mitä saa palkalla vuosikausia ei varaa tehdä mitää ei mitään, istua kotona, no sitten laina lyhenee 100 € kk ja siinäkään ei tunnu olevan oikein järkeä, lisätuloja ei oikein mistään saa eli se menee minimin mukaan ja sitte ihmetellään mitä sitte.
Vierailija kirjoitti:
Ketjusta näkee, että ap ei ole käynyt lähelläkään velkaneuvojaa tai sitten ei ole hyväksynyt tai ymmärtänyt, mitä velkaneuvoja sanoo. Velkajärjestely edellyttää pääsääntöisesti mm sitä että
- velallinen voi perustella syyn velkaantumiseensa, jos ei muuta, niin mielenterveyssairauden. Pelkkä halu elää yli varojensa ei ole sairaus.
- velallinen voi osoittaa1-2 vuoden ajalta että hän on pyrkinyt maksamaan velkansa. Käytännössä tarkoittaa kulutuksen säätämistä toimeentulotuen tasolle ja realisoitavissa olevan omaisuuden myyntiä (edes yritystä myydä) velkojen maksua varten. Uutta velkaa ei saa ottaa. Ulosotto ei ole este.
Velkajärjestelyssäkin oma kulutus on määrätty tt tasolle, vieläpä niin ettei siihen mitään harkinnanvaraisia lisätukia saa.
Myös takuusäätiöllä on tiukat ehdot ja muistaakseni jokin katto velan määrälle.
Kyllä olen montakin kertaa ottanut yhteyttä velkaneuvojaan ja velkajärjestelyyn ei mahdollisuutta päästä.
Että on aika vituiksi menny asiat kyllä, ja nyt ei auteta ja lisätöitäkään ei saa, ennen vielä sai ja asiat oli paremmin ja jäikin enempi rahaa
No en jaksa kertoa mitää ihan sama, parempi pitää sisällä kaikki tieto ja ei kerro kellekkää
No, millaiset tulot sinulla on? Nettotulot? Ja oletko ajatellut että alkaisit tehdä jotain lisätyötä? Vuokrafirmojen kautta saa aika helposti lisätöitä, jos on kunnollinen työntekijä. Tiedän monia jotka ovat saaneet.
Kyllä tässä jotenkin pärjää vielä toistaseksi, ei ole ainaskaa niin paha hätä että menis ulosottoon kaikki jutut, että hyvä niin ja töitä on varmasti vuosiksi eteenpäin, että sillain ei ole ongelma, hiljenen ja piste.
Vierailija kirjoitti:
No, millaiset tulot sinulla on? Nettotulot? Ja oletko ajatellut että alkaisit tehdä jotain lisätyötä? Vuokrafirmojen kautta saa aika helposti lisätöitä, jos on kunnollinen työntekijä. Tiedän monia jotka ovat saaneet.
alle 2000 € nettona minimit. Olen miettinyt tajuatko moneen kertaa olen kyllä miettinyt, minä en saa kun olen aikoinaa kussu asioitani ja saanut töitä enkä ole mennyt paikalle ja ottanut töitä vastaan, olen joissaki mustalla listalla.
Ennen ttätä nykyistä työpaikkaa olen käytännössä aina ollut työtön ja ottanut velkaa.
Mutta prempi nyt ei jaksa vaan, hiljentyä, ei ihmiset aina ymmärrä ja toiset on niin hyvin ilkeitäki
Kyllä sä Allu selviät. Lajittele nopeammin sitä postia Vantaan yössä.