Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pomo (nainen) ottanut miehen silmätikuksi

Vierailija
25.01.2025 |

Mieheni aloitti uudessa työssä. Nyt naispuolinen uusi pomo (pätevä, miellyttävä, perheetön uranainen) ottanut miehen (myös pätevä ja kysytty asiantuntija) silmätikuksi. Tietojeni mukaan nainen on hyvinkin pidetty, arvostettu. 

Mistä on kyse? Valtataistelu? Muuta? Miten voin tukea miestäni? Ongelma on hankala kun perheemme muutti työn perässä uudelle paikkakunnalle. 

Mieheni kyllä osaa olla ärsyttävä myös (ei siedä neuvomista siviilissä yhtään) mutta aiemmin on aina tullut kaikiss työpaikoissa hyvin toimeen, ollut suosittu ja arvostettu. 

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan sen vielä sanoa, että pari ihmistä on sanonut mulle, että mun mies vois olla narsisti. On itsekäs mutta ei oo paha mies. 

Meidän 20 v suhde on hyvä mutta kyllä se on siihen perustunut, että minä joustan. Tiedän, että olen miehelleni ykkönen (tai hän itse on ykkönen sitten vasta minä) ja hän arvostaa minun panostani uraansa. Sanoo, ettei ilman minua ja perhettä olisi mitään. Hän haluaa viettää kaiken vapaa-ajan kanssani. Olen hulluna mieheeni mutta toki näen, että voi olla ärsyttävä tapaus.

Hän tulee toimeen kun hänen ympärillään on hovi, aiemmin sihteerit/alaiset on hoitaneet kaiken. Jos uusi pomo on vaikkapa tasa-arvon kannattaja niin mieheni saattaa jotenkin näyttäytyä vaikeana. Puheissa hän kannattaa naisten oikeuksia mutta ei ehkä käytännössä? Jos tuo asenne paistaa sieltä läpi että ei oikeasti arvosta naista pomona. 

Vierailija
22/79 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tavallaan samalla alalla mutta täysin eri ammatissa/tehtävissä ja eri yksikössä  eli tunnetaan ihmisiä ja kuullaan juttuja.

Yleisesti tiedetään, että nainen nauttii arvostusta johtamisperiaatteistaan, arvoistaan. Tuskin on täydellinen mutta kuitenkin. Ei ole vaikean tyypin maineessa. 

Pelkään, että mieheni onkin hankala tyyppi pohjimmiltaan. Itse aina ihaillut miestäni ja luullut, että kaikki palvoo häntä mutta kyllä mieheni myös osaa olla hankala, jos hänen kanssaan on eri mieltä Yleensä on aina itse ollut pomona. Mutta tämä on nii iso organisaatio. 

Pitäisikö sinun miettiä mikä hitto sua itseäsi vaivaa? Pelkään, että mieheni onkin mulkku.🥱 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis olet aina tiennyt, että miehessäsi on narsistisia ja sovinistisia piirteitä, ja nyt naispomon kanssa tajuat, että muutkin näkevät ne, ja pelkäät, mitä siitä seuraa?

Vierailija
24/79 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on kerran ollut naispomo. Silloinkin oli jotain ongelmia. Mutta pärjäsivät  (oli vanhempi, vahva räväkkä persoona), jopa huumorilla. Mies ihan tykkäsi siitä ihmisestä.

Ap 

Vierailija
25/79 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen narsistinen naispomo joka vihaa miehiä. Hyvin tavallista.

Vierailija
26/79 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan sen vielä sanoa, että pari ihmistä on sanonut mulle, että mun mies vois olla narsisti. On itsekäs mutta ei oo paha mies. 

Meidän 20 v suhde on hyvä mutta kyllä se on siihen perustunut, että minä joustan. Tiedän, että olen miehelleni ykkönen (tai hän itse on ykkönen sitten vasta minä) ja hän arvostaa minun panostani uraansa. Sanoo, ettei ilman minua ja perhettä olisi mitään. Hän haluaa viettää kaiken vapaa-ajan kanssani. Olen hulluna mieheeni mutta toki näen, että voi olla ärsyttävä tapaus.

Hän tulee toimeen kun hänen ympärillään on hovi, aiemmin sihteerit/alaiset on hoitaneet kaiken. Jos uusi pomo on vaikkapa tasa-arvon kannattaja niin mieheni saattaa jotenkin näyttäytyä vaikeana. Puheissa hän kannattaa naisten oikeuksia mutta ei ehkä käytännössä? Jos tuo asenne paistaa sieltä läpi että ei oikeasti arvosta naista pomona. 

Okei, alat heräilemään että olet nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, viha naisia kohtaan, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa? 

Vierailija
27/79 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies on sanonut, kun olet kertonut että sinua on alkanut ärsyttämään? 

No että tää nainen puuttuu kaikkeen. Onhan hänellä direktio-oikeus, mieheni on tottunut että ihan vapaat kädet aina on. Jotain eri näkemyksiä on.

ap

Vierailija
28/79 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut todella v-maisia akkapomoja työsuhteissani muka-pomon paikalta. Sanat eivät riitä kertomaan. Naisella ei ole päässä jarrua, joka saisi asioita kohtuullisemmaksi. Samalla puolihysterialla ja miesvihalla paahdetaan kaikki asiat läpi. Ei ihme että monet miehet puolestaan VIHAAVAT naisia, ja se on akkojen oma syy.  Oli eräskin ison kaupungin työväenopiston jonkinlainen tiedottaja, voi vttu, mikä kiusaaja.

Vierailija
29/79 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo ns päättänyt mikä, mitä, jne miehesi on. Mikä oli aloituksen motiivi? 

Vierailija
30/79 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (nainen) ja eräs mies olimme vähän tuollaisessa tilanteessa, tosin tasavertaisissa asemissa.

Olimme liian samanlaisia ja en voinut sietää miten tuo mies oli avoimesti välillä ärsyttävä, ilman yritystäkään lieventää rektioitaan, sillä itse olin tehnyt ison työn etten itse sellaista tekisi. Päädyimme vihaamaan toisiamme hyvinkin avoimesti ja kaikki ympärillä kärsivät asiasta. Lopulta mies lähti ja minä pääsin olemaan taas se työstetympi versio itsestäni, pidetympi ja arvostetumpi, ympärillä olleet saivat huokaista helpotuksesta.

Tuokin mies on pidetty ja arvostettu, tiettyjä asioita hänessä arvostinkin, hän oli hyvä. Mutta hän oli kuin olisin peilistä nähnyt sen mitä en todellakaan halunnut nähdä.

Ehkä miehesi voisi yrittää lieventää reaktioitaan, opetella kuuntelemaan neuvomista, ottaa ne keskustelun ja uusien oivallusten toivossa (mitä kyllä harvoin tapahtuu), niin sellaista valtataistelua ei pääsisi syntymään, vaan tehokasta yhteistyötä? Jos olisi jokin käytöstapakurssi, niin miehesi varmasti hyötyisi siitä, jos on valmis työstämään itseään että työpaikassa ilmapiiri rauhottuisi.

Voi toki olla että miehesi ja pomonsa tilanne on jotain muuta, eihän sitä ulkopuolinen voi tietää varmasti, varsinkaan kun ei ole päässyt kuulemaan ja näkemään varsinaisia osapuolia.

Vierailija
31/79 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Tai olisikohan sittenkin niin, että tuo pomonainen on miehesi silmätikku? Keksii kaiken maailman juttuja hänestä. Itse nimittäin työskennellyt tuollaisen miehen kanssa.

Mun mies siis kyllä haluaisi tän naisen paikan. Ja pitää itseään siihen pätevämpänä. Aikaisemmin ei ole ollut tässä organisaatiossa töissä joten halusi sinne ja tää oli avoinna. Hyvä pesti tämäkin.

Ap

Vierailija
32/79 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mies on sanonut, kun olet kertonut että sinua on alkanut ärsyttämään? 

No että tää nainen puuttuu kaikkeen. Onhan hänellä direktio-oikeus, mieheni on tottunut että ihan vapaat kädet aina on. Jotain eri näkemyksiä on.

ap

En nyt tarkoittanut kysymykselläni tätä. Mitä mies on sanonut, kun olet tuonut esille että sinua on alkanut ärsyttämään? Onko parisuhteesta puhuminen teille arka aihe? 

Vierailija
33/79 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi sinun pitäisi puuttua miehesi työpaikan asioihin?

No kyllä tää stressaa. Kohta mies taas irtisanoutuu ja muutto eri puolelle Suomea. Just saatu koti, lasten koulut ja harrastukset pyörimään, itse löydän kyllä töitä mutta ei oo kivaa jos taas vaihtaa. 

Mulle siis kaiket illat puhuu niitä. Toki aina ollaan oltu toisillemme tukena mutta nyt puhutaan tuntitolkulla. Saunassa, iltapalalla. Kuuntelen lähinnä. 

Ap

Vierailija
34/79 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi sinun pitäisi puuttua miehesi työpaikan asioihin?

No kyllä tää stressaa. Kohta mies taas irtisanoutuu ja muutto eri puolelle Suomea. Just saatu koti, lasten koulut ja harrastukset pyörimään, itse löydän kyllä töitä mutta ei oo kivaa jos taas vaihtaa. 

Mulle siis kaiket illat puhuu niitä. Toki aina ollaan oltu toisillemme tukena mutta nyt puhutaan tuntitolkulla. Saunassa, iltapalalla. Kuuntelen lähinnä. 

Ap

Taas irtisanoutuu. Ja perhe kärsii. Eli tiedät, että miehesi on se ongelma. Ei vaan pomolle, vaan myös teille kaikille. 

Vierailija
35/79 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen narsistinen naispomo joka vihaa miehiä. Hyvin tavallista.

Erittäin tavallista, erittäin ja täysin vaiettu ongelma. Niitä alkaa todella vihata.

Vierailija
36/79 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tavallaan samalla alalla mutta täysin eri ammatissa/tehtävissä ja eri yksikössä  eli tunnetaan ihmisiä ja kuullaan juttuja.

Yleisesti tiedetään, että nainen nauttii arvostusta johtamisperiaatteistaan, arvoistaan. Tuskin on täydellinen mutta kuitenkin. Ei ole vaikean tyypin maineessa. 

Pelkään, että mieheni onkin hankala tyyppi pohjimmiltaan. Itse aina ihaillut miestäni ja luullut, että kaikki palvoo häntä mutta kyllä mieheni myös osaa olla hankala, jos hänen kanssaan on eri mieltä Yleensä on aina itse ollut pomona. Mutta tämä on nii iso organisaatio. 

Yleisesti tiedetään, että muista selän takana pahan puhuminen ei ole eduksi itselleen. Varsinkin Suomessa jossa piirit on pienet oikeita mielipiteitä pidätellään hysteerisemmin kuin pieruja.

Vierailija
37/79 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pätevä ihminen ei äyski tai öykkäröi muille. Hänen ei tarvitse osoittaa muille mitään, hänen ei tarvitse korostaa egoaan, tehdä itseään näkyväksi tai alistaa muita. 

Olivatko Halonen ja Marin epäpäteviä johtajia?

Tai Sauli? Se kuulemma äksyili koko ajan. Ja naispääministeriä ei tajunnut ollenkaan, kun se ei madellut edessä.

Vierailija
38/79 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis olet aina tiennyt, että miehessäsi on narsistisia ja sovinistisia piirteitä, ja nyt naispomon kanssa tajuat, että muutkin näkevät ne, ja pelkäät, mitä siitä seuraa?

En ole aina ajatellut niin. En nyt minkään hullun miehen kanssa olisi. Mutta tätä pohdin, että jos onkin näin. Tiedostan, että hänellä saattaa olla ongelma tiedostavampien naisjohtajien kanssa. Perinteisen vanhan liiton väen, miesten ja naisten, kanssa pärjää. Helsingissä myös ihmiset ovat erilaisia kuin vaikka Pohjanmaalla. Tosiasia.

Vierailija
39/79 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinkuin ao sanoo, hönen miehensä on ärsyttävä ja hankala, vaikka onkin asiantunteva. Aikaisemmin mies on saanut  ärsyttävyytensö ja hankaluutensa anteeksi työpaikoilla. Syy tähän on voinut olla, että hänen asiantuntemustaan on tarvittu, että hän on ollut söpö nuori mies, tai pomot ovat olleet välinpitämättömiä. Nyt ne syyt eivöt enää kuitenkaan päde.

Miehen on siis syytä kasvaa työroolissaan astetta aikuisemmaksi, lakata olemasta hankala ja ärsyttävä ja opetella ottamaan vastaan palautetta ja kannettava vastuunsa töiden sujumisesta ja sujuuvuuden kehittämiseetä.

Vierailija
40/79 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä (nainen) ja eräs mies olimme vähän tuollaisessa tilanteessa, tosin tasavertaisissa asemissa.

Olimme liian samanlaisia ja en voinut sietää miten tuo mies oli avoimesti välillä ärsyttävä, ilman yritystäkään lieventää rektioitaan, sillä itse olin tehnyt ison työn etten itse sellaista tekisi. Päädyimme vihaamaan toisiamme hyvinkin avoimesti ja kaikki ympärillä kärsivät asiasta. Lopulta mies lähti ja minä pääsin olemaan taas se työstetympi versio itsestäni, pidetympi ja arvostetumpi, ympärillä olleet saivat huokaista helpotuksesta.

Tuokin mies on pidetty ja arvostettu, tiettyjä asioita hänessä arvostinkin, hän oli hyvä. Mutta hän oli kuin olisin peilistä nähnyt sen mitä en todellakaan halunnut nähdä.

Ehkä miehesi voisi yrittää lieventää reaktioitaan, opetella kuuntelemaan neuvomista, ottaa ne keskustelun ja uusien oivallusten toivossa (mitä kyllä harvoin tapahtuu), niin sellaista valtataistelua ei pääs

Itse arvostan sanaa, luottamus. Ihminen joka koko ajan ohjaa ja säätelee toisen tekemistä ei luota toisen ammattitaitoon.