Pomo (nainen) ottanut miehen silmätikuksi
Mieheni aloitti uudessa työssä. Nyt naispuolinen uusi pomo (pätevä, miellyttävä, perheetön uranainen) ottanut miehen (myös pätevä ja kysytty asiantuntija) silmätikuksi. Tietojeni mukaan nainen on hyvinkin pidetty, arvostettu.
Mistä on kyse? Valtataistelu? Muuta? Miten voin tukea miestäni? Ongelma on hankala kun perheemme muutti työn perässä uudelle paikkakunnalle.
Mieheni kyllä osaa olla ärsyttävä myös (ei siedä neuvomista siviilissä yhtään) mutta aiemmin on aina tullut kaikiss työpaikoissa hyvin toimeen, ollut suosittu ja arvostettu.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Eli et ole puhunut miehellesi mitä tunteita asia sinussa herättää? Kun mies tulee kotiin työpäivästä kärttyisenä, otat niskoilleen tämän tunteen, koska tunnet olevasi vastuussa miehesi tunteesta?
Tottakai puhun hänelle. Mutta ongelmat näin pian tulivat yllätyksenä miehelleni. Hän on henkisesti valmistautunut sitoutumaan tuohon uuteen organisaatioon. Emme muuta enää mihinkään mutta vaihtoehtona on sitten miehen etätyö tai osaviikkoinen työ muualla. Hän on kysytty asiantuntija joten ei hätää sinänsä.Mutta olen hämmästynyt kun viimeisessä 3 työssä on ollut ongelmaa. Hän on nopeasti lopettanut. Yhteinen piirre on ollut, että ovat olleet isoja organisaatioita, joissa on ollut häntä ylempiä pomoja. Aiemmin ehkä 1 pomo mutta jossain etäällä ja työ ollut hyvin itsenäistä, ihan vapaat kädet aina aiemmin.
Hän itse hoitaa asiansa mutta ihan kiinnostava kuv
Mis-tä si-nä pu-hut hä-nel-le? Sinulta on yritetty kysyä mitä mies on sanonut, kun puhut SINUN tunteista, mutta sinä jankkaat vain miehen työstä. Koko teidän elämä pyörii miehen työn ympärillä?
Mulla siis aito halu vaan hahmottaa kuvio etäältä (täällä ehkä samoissa asetelmissa olleita).
Lähtökohtaisesti tuo uusi naispomo kuulostaa hyvältä, omat ammatilliset tuttuni ovat kehuneet upeaksi tyypiksi. Itsekin voisin tuollaisen pomon ottaa.
Mieheni on aviomiehenä hyvä ja hauska, mutta haluan nähdä puolueettomasti missä nyt mättää. Ehkä hänen vaan olisi paras tehdä sitä itsenäisempää työtä etäällä muista, siinä sujui hyvin.
Ap
Meidän elämä pyörii miehen työn ympärillä, kyllä. On alallaan kansainvälisesti tunnettu. Osaaminen ei ole tullut vähällä vaivalla.
Ap
Firman vaihto ja vähän äkkiä sitten. Narsisti nainen pomona, kuoleman laakson kierre firmassa tai ainakin siinä organisaatiossa alkanut. Toki tuo kierre käynnistyy monella muullakin tapaa.
Vierailija kirjoitti:
No ei oo suhdetta ja uudessa työssä vasta alle 2 kk.
Yleensä aina puolustan miestäni mutta ollen saanut naisesta erittäin myönteisen kuvan (en ole tavannut vielä) joten alkaa ärsyttämään, että jos mieheni onkin hankala alainen. Minä tietysti joudun tuntitolkulla juttuja kuuntelemaan.
Mä tiiän kanssa yhden miehen, joka aina jaksoi jokaisen naisen kohdalla muistuttaa, miten nämä ovat päässeet etenemään vain, koska ovat naisia. Siis kiintiöiden takia, ei tietenkään omien saavutusten ja panostuksen takia. Sitten jaksoi uhriutua, miten häntä syrjitään, koska hän on mies ja hänelle olisi kuulunut se ja se kunnia ja paikka.
Tämä valittaminen ja uhriutuminen sekä naisten tekemän työn mitätöinti oli kaikkea muuta, kuin rakentavaa ja työyhteisön henkeä parantavaa.
Voi olla, että joskus näin todellisuudessa onkin. Tässä tapauksessa en vaan usko, kun vika oli aina vaan naisissa eikä omassa toiminnassa nähty mitään kehitettävää.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on jäärä, ei siedä neuvomista, on työssään luova ja omaehtoinen, ikään kuin luonnonlapsi. Hänellä on hyvät verkostot mutta ne ovat pääasiassa muualla kuin pääkaupunkiseudulla. Hän kannattaa feminismiä ja tällaista mutta musta tuntuu, että se joillekin huokuu läpi että se on vaan puheen tasolla se hänen ideologia.
Oon itse vähän perinteisempi nainen (en todellakaan ole missään hellan ja nyrkin välissä) mutta tiedostan, että joitakin hyvin tiedostavia naisia saattaa mieheni tyyli ärsyttää.
Arvostaa (mies) pomoja, jotta antavat vapaat kädet. Tällaisten kanssa saattaa olla hyvät ja läheiset suhteet vuosia töiden loppumisen jälkeen.
Ap
Siinähän se tuli. Hän ei arvosta pomoaan tämän sukupuolen takia, vaan katsoo oikeudekseen vaikeuttaa pomonsa tekemää työtä ja kiukutella, kuin pikku kakara. Ei ole ainoastaan pomon vastuulla olla hyvä johtaja, vaan on myös työntekijän vastuulla olla hyvä johdettava.
Prässäämällä yrittää napata sun miehen. Ylellä oli keissi kun naispomo nappasi alaisensa ukkomiehen aviovuoteesta ja vaimo jäi lehdille soittelemaan.
Jotkut pomot on m*lkkuja. Haluavat hovin miellyttäviä ihmisiä.
Itsenäisen asiantuntijan kannattaisi alkaa yrittäjäksi.
Aloittaja on itse tuo aloituksen mies eli oikutteleva kullihupakko. Että oikein esihenkilön paikan haluat saman tien itsellesi 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei oo suhdetta ja uudessa työssä vasta alle 2 kk.
Yleensä aina puolustan miestäni mutta ollen saanut naisesta erittäin myönteisen kuvan (en ole tavannut vielä) joten alkaa ärsyttämään, että jos mieheni onkin hankala alainen. Minä tietysti joudun tuntitolkulla juttuja kuuntelemaan.Mä tiiän kanssa yhden miehen, joka aina jaksoi jokaisen naisen kohdalla muistuttaa, miten nämä ovat päässeet etenemään vain, koska ovat naisia. Siis kiintiöiden takia, ei tietenkään omien saavutusten ja panostuksen takia. Sitten jaksoi uhriutua, miten häntä syrjitään, koska hän on mies ja hänelle olisi kuulunut se ja se kunnia ja paikka.
Tämä valittaminen ja uhriutuminen sekä naisten tekemän työn mitätöinti oli kaikkea muuta, kuin rakentavaa ja työyhteisön henkeä parantavaa.
Voi olla, että joskus näin todellisuudessa onkin. Tässä tapauksessa en vaan us
Tämä lienee aika yleistä. Itsekin törmännyt näihin, jotka kuvittelevat, että koska heillä on kulli, tarvitsee vain oleilla työssä. Omasta kokemuksestani surkeimmat esimiehet ja työntekijät ovat olleet miehiä. Näillä on ihan ihmeellisiä luuloja siitä, millä tasolla työpaikoilla voi muka työnsä suorittaa ja muiden pitäisi se vain hyväksyä. Tekemisen määrässä, asioiden informoinnissa yms. täysin luokatonta touhua. Esimiesasemaan taas hakeutuvat ovatkin jollain tasolla narsistisia ja tämä on korostunut näissä miehissä enemmän kuin naisissa. Miehet suosivat omia tuttujaan, pimittävät tietoa, antavat epäloogisia ohjeita, eivät ymmärrä kokonaisuuksia jne.
Musta ei oo esimieheksi. Mä oon seksuaalisesti myös kokeileva eli otetaan vaikka pomo meille kolmanneksi pyöräksi jos sitten olis leveä hymy huulilla
No, vitsi vitsinä. Mutta siis mieheni mielestä kyseessä on joku pätemisen tarpeessa oleva vanhapiika, joka ei oo saanut 20 vuoteen meisseliä. No sekin varmaan vitsi.
Voi kun ne oikein kerran tappelisi kunnolla niin ilmapiiri kevenisi. Nyt kuulostaa siltä, että kumpikin oikein korostetusti pitää kiinni omista näkemyksistään.
Mies muuten vuosia sitten oli yrittäjä, sujui hyvin. Itsenäinen työ yhteistyökumppaneiden kanssa sujuu hyvin. Organisaatiot ei, tämä on iso firma.
Ap
No mä olen nainen hyvin miesvaltaisella asiantuntija-alalla ja koko työuran ajan törmännyt joidenkin kollegoiden taholta sellaiseen piilossa olevaan vähättelyyn. Eli että neuvotaan kysymättä, haastetaan ja kyseenalaistetaan. Jätetään vähän ulkopuolelle, ei todellakaan kysytä multa neuvoa mihinkään vaan niiltä miespuolisilta kavereilta eikä tule kiitosta mistään. Ehkä miehesi tiedostamattaan käyttäytyy pomoaan kohtaan näin. Ei kai hän ole kamala kaikkitietävä besserwisser, joka kuvittelee olevansa muita parempi kaikessa?
Vierailija kirjoitti:
No mä olen nainen hyvin miesvaltaisella asiantuntija-alalla ja koko työuran ajan törmännyt joidenkin kollegoiden taholta sellaiseen piilossa olevaan vähättelyyn. Eli että neuvotaan kysymättä, haastetaan ja kyseenalaistetaan. Jätetään vähän ulkopuolelle, ei todellakaan kysytä multa neuvoa mihinkään vaan niiltä miespuolisilta kavereilta eikä tule kiitosta mistään. Ehkä miehesi tiedostamattaan käyttäytyy pomoaan kohtaan näin. Ei kai hän ole kamala kaikkitietävä besserwisser, joka kuvittelee olevansa muita parempi kaikessa?
Kiitos hirveän valaisevista kommenteista ja omista kokemuksista,
Kyllä hän saattaisi vähätellä tätä pomoa ja varmasti on besserwisser. Hän nauttii haastamisesta ja kilpailusta. Hänen mielestään muiden miesten kanssa päteminen on työelämän suola ja hauskaa, asian ydin.
Naiset: mä oon ruvennut miettimään, että jos hän ei olekaan niin tasa-arvoinen kuin antaa ymmärtää. Koko ajan puhuu tasa-arvosta. Hän on kiltti kouluttamattomille yh-äideille ja huomaavainen kaupan kassoille - onko tää muka oikeaa feminismiä?
Ei kestä itseään pätevämpiä naisia (tai edes yhtä päteviä) työelämässä - tästä sitten kyse? Politiikassa mukana on. Puoluekannasta ei hirveästi voi päätellä, yrittäjien asialla.
Ap
Kannattaisikohan tuollaisenvajakin vain siirtyä yrittäjäksi työpaikan ilmapiiriä pilaamasta. Vai eikö asiakkaatkaan kestä ko. tyyppiä.
Aapeen jankkaamisesta ja kuvatun miehen päivänselvästä sovinismista tulee väistämättä olo, että tämän täytyy olla provo.
Mutta uskomatonta on kyllä, että ihan omalla työpaikalla on ollut parikin tuollaista tapausta, eivätkä he tosiaan ymmärrä sitä itse. Kiroilu ja alapäävitsit on rentoutta, pomon halveksiminen asiantuntemusta, prosessien ja jopa lakien ohittaminen on luovuutta ja ne siitä seuraavat (lailliset ja taloudelliset) jatkuvat ongelmat on vain pikkujuttuja, joihin pilkunnuffijat takertuvat.
Vierailija kirjoitti:
Musta ei oo esimieheksi. Mä oon seksuaalisesti myös kokeileva eli otetaan vaikka pomo meille kolmanneksi pyöräksi jos sitten olis leveä hymy huulilla
No, vitsi vitsinä. Mutta siis mieheni mielestä kyseessä on joku pätemisen tarpeessa oleva vanhapiika, joka ei oo saanut 20 vuoteen meisseliä. No sekin varmaan vitsi.
Voi kun ne oikein kerran tappelisi kunnolla niin ilmapiiri kevenisi. Nyt kuulostaa siltä, että kumpikin oikein korostetusti pitää kiinni omista näkemyksistään.
Mies muuten vuosia sitten oli yrittäjä, sujui hyvin. Itsenäinen työ yhteistyökumppaneiden kanssa sujuu hyvin. Organisaatiot ei, tämä on iso firma.
Ap
Hyi!!!! Nyt meni miehestä viimeisetkin pisteet. Miten kukaan itseään kunnioittava nainen viihtyy miehen seurassa, joka puhuu noin kuvottavasti ja halventavasti toisesta ihmisestä?
On minusta tuon pomoon liittyvän kommentin perusteella täysin selvä, että vika on miehessä. Hyi!
Inhottavasti puhut sinäkin. Miksi ihmeessä pomo haluaisi kolmanneksi pyöräksi sinun kanssasi?
Hyi!!!! Nyt meni miehestä viimeisetkin pisteet. Miten kukaan itseään kunnioittava nainen viihtyy miehen seurassa, joka puhuu noin kuvottavasti ja halventavasti toisesta ihmisestä?
Oli mauton kevennys. Vain heille, kun täällä useampi oli sitä mieltä, että pomo haluaa mieheni kanssa vain sänkyyn.
Kiitos kommenteista! Tuossa ei ollut lopussa ap:n kommentteja vaan joku trollasi.
Katsotaan, miten asia etenee. Löytävätkö pomo ja mies yhteisen näkemyksen.
t. Oikea Ap
Mieheni on jäärä, ei siedä neuvomista, on työssään luova ja omaehtoinen, ikään kuin luonnonlapsi. Hänellä on hyvät verkostot mutta ne ovat pääasiassa muualla kuin pääkaupunkiseudulla. Hän kannattaa feminismiä ja tällaista mutta musta tuntuu, että se joillekin huokuu läpi että se on vaan puheen tasolla se hänen ideologia.
Oon itse vähän perinteisempi nainen (en todellakaan ole missään hellan ja nyrkin välissä) mutta tiedostan, että joitakin hyvin tiedostavia naisia saattaa mieheni tyyli ärsyttää.
Arvostaa (mies) pomoja, jotta antavat vapaat kädet. Tällaisten kanssa saattaa olla hyvät ja läheiset suhteet vuosia töiden loppumisen jälkeen.
Ap