Pomo (nainen) ottanut miehen silmätikuksi
Mieheni aloitti uudessa työssä. Nyt naispuolinen uusi pomo (pätevä, miellyttävä, perheetön uranainen) ottanut miehen (myös pätevä ja kysytty asiantuntija) silmätikuksi. Tietojeni mukaan nainen on hyvinkin pidetty, arvostettu.
Mistä on kyse? Valtataistelu? Muuta? Miten voin tukea miestäni? Ongelma on hankala kun perheemme muutti työn perässä uudelle paikkakunnalle.
Mieheni kyllä osaa olla ärsyttävä myös (ei siedä neuvomista siviilissä yhtään) mutta aiemmin on aina tullut kaikiss työpaikoissa hyvin toimeen, ollut suosittu ja arvostettu.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
No niinkuin ao sanoo, hönen miehensä on ärsyttävä ja hankala, vaikka onkin asiantunteva. Aikaisemmin mies on saanut ärsyttävyytensö ja hankaluutensa anteeksi työpaikoilla. Syy tähän on voinut olla, että hänen asiantuntemustaan on tarvittu, että hän on ollut söpö nuori mies, tai pomot ovat olleet välinpitämättömiä. Nyt ne syyt eivöt enää kuitenkaan päde.
Miehen on siis syytä kasvaa työroolissaan astetta aikuisemmaksi, lakata olemasta hankala ja ärsyttävä ja opetella ottamaan vastaan palautetta ja kannettava vastuunsa töiden sujumisesta ja sujuuvuuden kehittämiseetä.
Samoin ottamaan perheensä huomioon. Kaikki eivät muuta siksi, että yksi ei pidä pomostaan. Joko oppii sietämään pomoaan, tai etsii uuden työn samalta paikkakunnalta. Jatkuva lapsen muuttamaan laittaminen omien oikkujen takia ei ole hyvää vanhemmuutta, ja aloittajalla on täysi valta pysäyttää tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi sinun pitäisi puuttua miehesi työpaikan asioihin?
No kyllä tää stressaa. Kohta mies taas irtisanoutuu ja muutto eri puolelle Suomea. Just saatu koti, lasten koulut ja harrastukset pyörimään, itse löydän kyllä töitä mutta ei oo kivaa jos taas vaihtaa.
Mulle siis kaiket illat puhuu niitä. Toki aina ollaan oltu toisillemme tukena mutta nyt puhutaan tuntitolkulla. Saunassa, iltapalalla. Kuuntelen lähinnä.
Ap
Eli et ole puhunut miehellesi mitä tunteita asia sinussa herättää? Kun mies tulee kotiin työpäivästä kärttyisenä, otat niskoilleen tämän tunteen, koska tunnet olevasi vastuussa miehesi tunteesta?
Mies vaikuttaa keskenkasvuiselta kuspäältä, joja luulee, että koko universumi pyörii hänen ympärillään. Nyt on kasvunpaikka. Te ette enää muuta hänen perässään. Teillä on oikeus pusyvyyteen ja elämän rakentamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet jo ns päättänyt mikä, mitä, jne miehesi on. Mikä oli aloituksen motiivi?
Tuoda esiin täysin vaiettu yleinen ongelma.
Se, että miehet ei siedä naispomoja?
Haha, kuopiolainen rekkalesbo pomona. Nyt ei oikein auta muu kuin vaihtaa firmaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies vaikuttaa keskenkasvuiselta kuspäältä, joja luulee, että koko universumi pyörii hänen ympärillään. Nyt on kasvunpaikka. Te ette enää muuta hänen perässään. Teillä on oikeus pusyvyyteen ja elämän rakentamiseen.
Mikä vtun lehmä täällä on rikkomassa vallanhimossaan ihmisten avioliittoja? Tyypillinen akka, josta tulisi po. perseestä- pomo.
"Yleensä on aina itse ollut pomona." "on omasta mielestään pätevämpi kuin ko nainen"
Aika isoja red flageja. Ennen saanut siis tehdä mitä halusi koska oli esimiesasemassa.
Nyt otti ja valitsi ITSE asiantuntija- ja tiimiroolin eikä managerin ja ottaa egon päälle jo se, saati sitten että on naispomo. Eli isoegoinen sovinisti työelämässä ainakin, eikä ota myöskään vaimon tai lapsien tunteita ja vaikeuksia ja muuttoa huomioon. Ugh.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Aloittaja on ylikilttinä piilonarsistina julkinarsistille aivan täydellinen kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vtun lehmä täällä on rikkomassa vallanhimossaan ihmisten avioliittoja? Tyypillinen akka, josta tulisi po. perseestä- pomo.
Kuka tuossa rikkoo avioliittoja? Ei se, että ei jatkuvasti muuta yhden ihmisen perässä, ole liiton rikkomista. Miehellä on täysi valta asettaa myös omat lapsensa etusijalle.
Aina toisen ammattitaitoon ei voi luottaa, varsinkin silloin kun se toinen sooloilee eikä ota palautetta vastaan.
Eli et ole puhunut miehellesi mitä tunteita asia sinussa herättää? Kun mies tulee kotiin työpäivästä kärttyisenä, otat niskoilleen tämän tunteen, koska tunnet olevasi vastuussa miehesi tunteesta?
Tottakai puhun hänelle. Mutta ongelmat näin pian tulivat yllätyksenä miehelleni. Hän on henkisesti valmistautunut sitoutumaan tuohon uuteen organisaatioon. Emme muuta enää mihinkään mutta vaihtoehtona on sitten miehen etätyö tai osaviikkoinen työ muualla. Hän on kysytty asiantuntija joten ei hätää sinänsä.
Mutta olen hämmästynyt kun viimeisessä 3 työssä on ollut ongelmaa. Hän on nopeasti lopettanut. Yhteinen piirre on ollut, että ovat olleet isoja organisaatioita, joissa on ollut häntä ylempiä pomoja. Aiemmin ehkä 1 pomo mutta jossain etäällä ja työ ollut hyvin itsenäistä, ihan vapaat kädet aina aiemmin.
Hän itse hoitaa asiansa mutta ihan kiinnostava kuvio (olen itsekin asiantuntijatyössä mutta en ole johtajana koskaan ollut enkä törmännyt tällaiseen edes vierestä). Toivon, että oppisivat tulemaan toimeen. Mieheni työtavat ja näkemykset/ideologia ja mieheni tapa ilmaista itseään pomoa ilmeisesti ärsyttävät. Mies on rento ja saattaa vaikka kiroilla joskus. Onko nainen sitten joku pyhäkoululainen, tuskin.
Ämmälaumat yllyttävät vaimoja miehensä kimppuun täällä, samoin heidän avioliittonsa. Ja tyhmä nainenhan tottelee kellokaslehmän ääntä.
Vierailija kirjoitti:
Aina toisen ammattitaitoon ei voi luottaa, varsinkin silloin kun se toinen sooloilee eikä ota palautetta vastaan.
Tää vois olla se, mitä se pomo miettii mun miehestä. Kun ei tunne, niin voi syntyä tällainen kuva ensin. Kun luottaa, sitten tykkää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi sinun pitäisi puuttua miehesi työpaikan asioihin?
No kyllä tää stressaa. Kohta mies taas irtisanoutuu ja muutto eri puolelle Suomea. Just saatu koti, lasten koulut ja harrastukset pyörimään, itse löydän kyllä töitä mutta ei oo kivaa jos taas vaihtaa.
Mulle siis kaiket illat puhuu niitä. Toki aina ollaan oltu toisillemme tukena mutta nyt puhutaan tuntitolkulla. Saunassa, iltapalalla. Kuuntelen lähinnä.
Ap
Tuollaisten narsistien suhteessa ei yleensä uskalleta puhua työstä, säästä tai uutisista kummemmista asioista. Parisuhde olisi jo liian arka aihe keskusteltavaksi, koska niissä joutuisit puhumaan omista tunteistasi. Nyt tarvitsi avata se suu miten sinä ja lapset tarvitsette pysyvyyttä. Ja nyt ihan aluksi siitäkin, että tuntitolkulla miehen työstä puhuminen aiheuttaa sinussa negatiivisia tunteita ja tämä jauhaminen ei johda mihinkään hyvään.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai puhun hänelle. Mutta ongelmat näin pian tulivat yllätyksenä miehelleni. Hän on henkisesti valmistautunut sitoutumaan tuohon uuteen organisaatioon. Emme muuta enää mihinkään mutta vaihtoehtona on sitten miehen etätyö tai osaviikkoinen työ muualla. Hän on kysytty asiantuntija joten ei hätää sinänsä.Mutta olen hämmästynyt kun viimeisessä 3 työssä on ollut ongelmaa. Hän on nopeasti lopettanut. Yhteinen piirre on ollut, että ovat olleet isoja organisaatioita, joissa on ollut häntä ylempiä pomoja. Aiemmin ehkä 1 pomo mutta jossain etäällä ja työ ollut hyvin itsenäistä, ihan vapaat kädet aina aiemmin.
Hän itse hoitaa asiansa mutta ihan kiinnostava kuv
Eli miehesi ei pärjää isoissa firmoissa, joissa on kilpailua ja sääntöjä.
Esimiehen tehtävä ei muuten ole sopeutua alaisten epäasialliseen käytökseen tai kielenkäyttöön, vaan tehdä siitä loppu yleisen työhyvinvoinnnin varmistamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai puhun hänelle. Mutta ongelmat näin pian tulivat yllätyksenä miehelleni. Hän on henkisesti valmistautunut sitoutumaan tuohon uuteen organisaatioon. Emme muuta enää mihinkään mutta vaihtoehtona on sitten miehen etätyö tai osaviikkoinen työ muualla. Hän on kysytty asiantuntija joten ei hätää sinänsä.Mutta olen hämmästynyt kun viimeisessä 3 työssä on ollut ongelmaa. Hän on nopeasti lopettanut. Yhteinen piirre on ollut, että ovat olleet isoja organisaatioita, joissa on ollut häntä ylempiä pomoja. Aiemmin ehkä 1 pomo mutta jossain etäällä ja työ ollut hyvin itsenäistä, ihan vapaat kädet aina aiemmin.
Hän itse hoitaa asiansa mutta ihan kiinnostava kuv
Nyt valoja päälle, et osaa itsekään jauhaa mistään muusta kuin miehestä ja hänen työstään. Julistat tuota oman pään pyhää totuutta kuin jotain evankeliumia lukematta mitä aiemmin on kirjoitettu.
Kysy itseltäsi yksi tiukka kysymys, kenen takia sinä oikein tätä teet?
Vierailija kirjoitti:
Huntu päähän ja hiljaa!
Aloittaja on jo pukenut itsensä näkymättömään säkkiin.
Naispomo mahdollisesti narsisti, uusi hyvä alainen uhka ?
Tuoda esiin täysin vaiettu yleinen ongelma.