Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuloerot ja miten saan puolison töihin

Vierailija
24.01.2025 |

Olen kyllästynyt olemaan aina maksava osapuoli. Tämä oli ok suhteen alussa, mutta nyt kun lapset kasvavat ja kulut nousevat, minun kukkaroni ei enää riitä. Puoliso elää tuilla ja työllistyminen edistyy niin hitaasti, että hermot menee.

Sovimme, että hän hoitaa kodin ja menee töihin, kun lapset on isompia. Silti kun tulen töistä, koti on kaaoksen vallassa ja toinen vain selaa puhelinta. Minä käyn töissä ja maksan kaikki laskut, silti saan kotona siivota ja pyykätä. Jos töiden jälkeen istun sohvalle, alkaa napina kun en leiki lasten kanssa tai auta kotitöissä. Samalla hän ei ole hoitanut osuuttaan, eli tehnyt niitä kotitöitä tai etsinyt työpaikkaa. Lapset käyvät osa-aikaisesti hoidossa ihan siksi, että hän voisi etsiä töitä. 

Olen kyllästynyt olemaan kaiken maksaja ja oma talouteni ei enää kestä sitä, että taloudessamme on aikuinen, joka ei halua käydä töissä. Miten saan työhaluttoman töihin?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi on alunperin ollut roolit. Suorittava työ naiselle, vaativa työ miehelle. Ei aiemmin täytynyt yhden revetä kaikkeen.

Vierailija
22/60 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä ap jos puolisosi ei vaan työllisty vaikka töitä hakisikin?

Miksi sitten tekee lisää "veronmaksajia"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä ap jos puolisosi ei vaan työllisty vaikka töitä hakisikin?

Miksi sitten tekee lisää "veronmaksajia"?

Tuskin hän enää lisää lapsia tekeekään.

Vierailija
24/60 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you. Mulla tosin mies sairastui ja on ollut pois työelämästä. Nyt pitäis sit hakee uutta työpaikkaa mutta joka päivä tuntuu olevan tärkeempää tekemistä. Oon yrittänyt selittää, että tätä menoa täytyy kohta muuttaa kerrostaloon, kun menot on niin paljon suuremmat kuin tulot. Ei voi jatkua enää vuosikausia näin. Säästöjä on ollut mutta ei ole kohta. Mut mikään ei mee jakeluun. Ite oon kohta ihan loppu kun teen töitä ihan hitosti ja kaikki menee ihan pakollisiin menoihin eikä tosiaan enää riitäkään.

Vierailija
25/60 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään. Ellette ota kaksi asuntoa lähekkäin ja ei enää sotkuja. Ehkä hänen vanhempi ei tue. Ellei sitten valmista tuotteita itse turvallisella tavalla mistä pitää, osta ja myy tai kirjoita kirjan. Taiteile. Varmasti ajotaitoiselle on töitä vaikka pakettien toimittamisessa luukkuihin, mutta kaikilla ei ole korttia tai voimia siihen. Koulutuksissa voi olla omat ongelmansa, onko motivaatio. Kaikki pakotus ja väkisin tuputus PAHENTAA joillakin ongelmia ja pääsyä, kokee olevansa huono silloin. Päätyy ehkä "huonommalle" alalle kuin pitäisi ja palkka jää pysyvästi alas. Pitää olla ystävällinen, ymmärtävä ja kuuleva toista kohtaan - ettei pahenna sitä. On aloja jotka eivät sovellu melko paljon ja se tapa millä ne tehdään tai missä, koska moni on miesten ala ja fyysisesti vaativa. Osa voi olla jopa sairauksien vuoksi kyvyttömiä tai talvi vie energian. Toinen tietysti aikuisena valitsee itse kiinnostuksia ja motivoivia juttuja, ettei se lässähdä koko homma alkuunsa.

Vierailija
26/60 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistuisi meillä. Lokki ulkoruokintaan.

Vierailija
27/60 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisi vuotta motivoinut, kannustanut, tsempannut, ohjannut mielenkiintojen pariin. Hänellä on taipumus jättää epämiellyttävät asiat kesken ja jumahtaa paikalleen, vaikka kuinka koittaisi olla pakottamatta. Tämä piirre näkyy myös kotitöissä, kun hän tekee vain itselleen mieleiset hommat ja jättää mulle loput 80%. 

Enkä minäkään jaksa olla kaiken tämän päälle vielä uraohjaaja ja työkkärin virkailija ja etsiä hänelle työpaikkailmoituksia.

Ap

Vierailija
28/60 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viisi vuotta motivoinut, kannustanut, tsempannut, ohjannut mielenkiintojen pariin. Hänellä on taipumus jättää epämiellyttävät asiat kesken ja jumahtaa paikalleen, vaikka kuinka koittaisi olla pakottamatta. Tämä piirre näkyy myös kotitöissä, kun hän tekee vain itselleen mieleiset hommat ja jättää mulle loput 80%. 

Enkä minäkään jaksa olla kaiken tämän päälle vielä uraohjaaja ja työkkärin virkailija ja etsiä hänelle työpaikkailmoituksia.

Ap

Puolisosi on jo pitkäaikaistyötön, eikä joka tapauksessa tule enää pääsemään oikeisiin töihin. Sinä päätät jaksatko katsoa tuota vai et. 

Vierailija
29/60 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei just nyt saa töitä mistään jos on ollut koti-isänä pitkään. Ei ollu väärässä se joka käski perustamaan firman ja työllistämään.

Vierailija
30/60 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko aina ollut vetelä vai muuttuiko sellaiseksi liikakansoittaessa?

Vierailija
31/60 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sitten vain ero ja alat yh.ksi.

Vierailija
32/60 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota vahingossa kännykkänsä töihin mukaan, ja katso onko siistimpää kotona, kun ei rouva pääse sinä päivänä vauvapalstailemaan, miten hirveä mies hänellä on, kun ei auta töistä tultuaan.

Luin ton avauksen kaksi kertaa. En löytänyt mainintaa, että toi kotona loisiva olisi vaimo. Oma kokemus on se, että kun mä (nainen) olin kotona lasten kanssa kämppä oli siisti, pyykit pesty, jääkaapissa ruokaa ja valmis ruoka pöydässä kun herra tuli kotiin. Sit hän jäi työttömäksi: kämppä oli kuin pommin jäljiltä, pyykit pesemättä ja jääkaapissa valo eli mä tulin töistä ja käännyin samantien kannoillani käymään ruokakaupassa. Puhumattakaan, että jotain ruokaa olisi ollut valmiina odottamassa. Ja meillä lapset oli tuolloin jo kouluikäisiä, että lastenhoidolla tuota ei pystynyt selittåmään.

Vierailija
33/60 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sitten vain ero ja alat yhteishuoltajaksi.

Vierailija
34/60 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille vaan että "mene töihin" Se on täällä se persujen yleisohje. Voitte sitten keskustella miksi kummassa se ei mennyt töihin.

Vierailija
35/60 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota vahingossa kännykkänsä töihin mukaan, ja katso onko siistimpää kotona, kun ei rouva pääse sinä päivänä vauvapalstailemaan, miten hirveä mies hänellä on, kun ei auta töistä tultuaan.

Luin ton avauksen kaksi kertaa. En löytänyt mainintaa, että toi kotona loisiva olisi vaimo. Oma kokemus on se, että kun mä (nainen) olin kotona lasten kanssa kämppä oli siisti, pyykit pesty, jääkaapissa ruokaa ja valmis ruoka pöydässä kun herra tuli kotiin. Sit hän jäi työttömäksi: kämppä oli kuin pommin jäljiltä, pyykit pesemättä ja jääkaapissa valo eli mä tulin töistä ja käännyin samantien kannoillani käymään ruokakaupassa. Puhumattakaan, että jotain ruokaa olisi ollut valmiina odottamassa. Ja meillä lapset oli tuolloin jo kouluikäisiä, että lastenhoidolla tuota ei pystynyt selittåmään.

Miten subjektiivinen stoorisi liittyy tähän? 

Vierailija
36/60 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) Jos on ollut vetelä jo astutuksessa, miksi astuit?

B) Jos muuttui tuollaiseksi vasta sikiämisvaiheessa, sinua on huijattu.

Joka tapauksessa pääset eronneena helpommalla & halvemmalla.

Vierailija
37/60 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen puhunut hänelle ja kertonut suoraan, että tällä menolla pitää kohta myydä talo ja autot, koska minä en ole miljonääri ja pian pitää suhteuttaa menot tuloihin, jossei ala työnteko maistua. Hän on samaa mieltä ja kyllä hän hakee töitä heti huomenna, mutta seuraavana päivänä löytyy syyt miksei työnhakua voinut tehdä. Välillä hän tsemppaa, mutta viikon päästä on sama meno. 

Ymmärrän, että väsyttää. Mutta väsyttää muakin. 

Ap

Työttömyys passivoittaa. Tavallinen 10 min. homma menee työttömällä 100 min., siksi pitkäaikaistyöttömiä harvoin palkataan. Työteho ei riitä. Kokeile houkutella johonkin vapaaehtois- tai järjestöhommiin. Sais uuden rutiinin alulle. Jos väsymys johtuu sairaudesta, tilanne on hankalampi.

Vierailija
38/60 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso lähtee tontuksi Lappiin ja sä jäät kotiin kausi-yh:ksi? 

Olis varmaan euforia tolle miehelle 

Vierailija
39/60 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hänen tarvitse jaksaa venyä muualta kuin alapäästään. Itsepähän valitsit.

Vierailija
40/60 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mit

Siten, että osoittaa suht matalaa älykkyyttä vain olettaa jotain omien kuvitelmiensa perusteella. Faktatkin voi olla kiinnostavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän