The voice of finland 2025
Tänään se alkaa.
Mielenkiintoista nähdä minkälainen kausi on tällä kertaa luvassa.
Katso lähetysajat : The Voice of Finland - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (6136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adele kalastelee vanhojen mummujen ääniä :DDD Karmea esitys oli.
Suomalaiset juntit eivät ymmärrä jazzin päälle, siksi sitä niin vähän kotimaisella kielellä esitetään. LOISTAVA VETO JA SOVITUS. Jos julkaistaan iTunesiin, ostan taatusti!
Suomalaiset juntit? Rakastan jazzia ja soitankin, mutta tämä oli aivan kammottava veto. Minkäs teet.
Fuusiojazzia ilmeisesti, jos et tuota ymmärtänyt :D
Vierailija kirjoitti:
Olen pettynyt... symppis Jimmy ois saanut jatkaa
Tää on kuitenkin laulukilpailu. Jimmy on symppis, mutta kyllä nuo nuoret naiset nyt onnistui paremmin tuossa laulupuolessa. Ja minusta Adele ja Julia molemmat on myös hyvin herttaisia tyyppejä, eli niitä symppiksiä.
Vierailija kirjoitti:
Uskoin että ihmiset olisi äänestäneet Jimmyn jatkoon.
Julia oli kyllä selvä ykkönen. Arvasin, että hänet valitaan ja Juliaa olisin itsekin äänestänyt, mutta meidän hybridiTV ei suostunut yhteistyöhön :D
Vierailija kirjoitti:
Oikeat meni jatkoon molemmista viimeistä.
Mutta koska suomea puhuttiin niin vähän ja enimmäkseen keskustelut käytiin englanniksi mies meni nukkumaan kesken ohjelman
Kaikki ei kuitenkaan vielä puhu/ymmärrä englantia niin hyvin, että pysyisivät kärryillä mitä puhutaan.
Aika ikävää, kun kuitenkin Suomessa ollaan.
Niinpä, Suomessa ollaan ja suomalaisia halutaan olla. Jos esiintyjä ei ymmärrä kieltä niin opetelkoon. Tämä on Ääni ratkaisee Suomi!!!
Mutta miksi viiksekäs tyttö ei päässyt jatkoon? Syrjintää?
Tuo tapa että jos jotakuta ei valita, niin pitää muka päät yhdessä olla kuiskuttelevinaan- kai ettei tarvi katsoa silmiin sitä hylättävää?
Adele on kyllä piristysruiske tuossa kilpailussa. Jo silloin alussa säväytti kun esitti Josen pimeää puolta.
Vaikka tämä on laulukisa, niin kappalevalinnalla on valtava merkitys. Minua harmitti aivan hirveästi, kun suosikkini Arttu putosi kisasta. Mutta minusta se eilinen kappalevalinta meni pieleen. Sanni sanoi hänelle jo aikaisemmassa jaksossa, että hänen pitää valita jokin riisuttu kappale. Jos hän olisi vetänyt vaikka tuon Johanna Kurkelan biisin, voisi olla, että hän olisikin ollut jatkossa. Tai jonkun muun kappaleen, missä tunnetta voi välittää. Koska tämä on kisa, mihin ovat vapaaehtoisesti lähteneet mukaan, kai sitten arvostellakin saa hiukan. En voi vaan millään pitää tuosta Rosan laulusta. Omaa kurkkuani kuristaa, kun hän laulaa, minusta ääni ei tule normaalisti. Tottahan hän on valloittava, kaunis ja ihanalta vaikuttava nuori ja kaiken lisäksi taitava, mutta nämä ovat niin makuasioita.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi viiksekäs tyttö ei päässyt jatkoon? Syrjintää?
Se oli harmi. Hän oli niin hyvä ja valloittava.
Olipa vaikea ilta kaikille laulajille. Tuntui kuin olisi ollut eri laulajat lavalla kuin aiemmin. Oliko kyse jännityksestä tai ehkä teknisistä ongelmista, eikö monitorit toimineet kunnolla? Taso oli monilla romahtanut, toisilla taas ihan väärä biisivalinta, kuten valitettavasti Jimmyllä ja Artulla. Adelekin oli jotenkin ihan hukassa, vaikka on hyvä laulaja.
Rosa on ihana, mutta ei nyt ihan täysin uniikki, kuunnellut varmasti paljon myös Ane Bruunia, joka on minunkin suosikkini.
Toivottavasti seuraavat vedot menevät kaikilla paremmin, oli vähän tuskaisaa seurattavaa eilen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä Ukrainalainen nainen sen kuin laulaa täällä Suomessa, mutta nuoret ja vanhemmat miehet sotivat ja kuolevat maansa puolesta. Tällaista tasa-arvoa naiset haluavat. Hohhoijaa.
Suomessa ainakin miehet itse on halunneet tämän tasa-arvon.
Ei ole kauaakaan siitä, kun Suomessa heräsi keskustelu siitä, että naistenkin kuuluu PÄÄSTÄ armeijaan. Mutta mitä teki miehet? Meinasivat kuolla nauruun ja siinä samalla perustelivat, miten nainen ja armeija EI kuulu yhteen.
Ilaman Elisabeth Rehniä ei armeijassa olisi vielä tänäkään päivänä yksikään nainen. Niin suurta oli vastustus asiaa kohtaan juurikin MIESTEN keskuudessa.
Miehet vastusti naisten armeijaan pääsyä henkkeen ja vereen. Jos asia olisi ollut yksin miesten päätettävissä, ei Suomen armeijassa olisi ensimmäistäkään naista, vielä nytkään.
Revi siitä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo tapa että jos jotakuta ei valita, niin pitää muka päät yhdessä olla kuiskuttelevinaan- kai ettei tarvi katsoa silmiin sitä hylättävää?
No olispa outoa, jos he mykkinä tuijottelisivat sitä ihmistä siinä lavalla, eivätkä yhtään keskustelisi siitä, valitaanko hänet vai ei:D
Eihän sitä voi etukäteen tietää, kumman valmentaja valitsee ja kumpi jää kaapattavaksi. Eikä sitäkään, miten tuo ihminen on esityksestään selvinnyt.
Minä en pystynyt kuuntelemaan Rosan määkimistä loppuun asti. Tulee mieleen teuraaksi vietävä lammas. Ihan järkyttävä ääni. Toisaalta en tykkää yhtään myöskään Shakirasta, jolla myös lampaan määkimistä.
Julia onnistui tänään, esitys oli ehjä ja kaunis. Tosin biisikin oli sellainen, josta kukaan ei voi olla pitämättä.
Jimmy laulaa hienosti korkealta, mutta siinä matalassa laulussa ääni ei soi. Väärä biisivalinta hänen äänelleen.
Artusta olen tykännyt aina, mutta biisi oli tänään outo. Tietysti kun omaan musiikkimakuun ei sovi, niin vaikea tempautua mukaan.
Adelesta en tiedä, onko se lintu vai kala. Se on joka ikinen kerta ihan erilainen. Ääni erilainen, tyyli erilainen. Esitys oli illan hauskin, se nauratti, mutta kun jokainen esitys on niin eri planeetalta, niin artisti-minästä ei saa selkoa.
Se Mohammed tai Mohamad tai mikä lienee on ihan vanhan ukon tyylinen. Järkyttävää, on vasta 33 v., eli minua 5 vuotta nuorempi. Ääni on hieno, ja tulkinnat kivoja, mutta en voisi mennä keikalle, koska en ole yli 50 v. Sen pitäisi saada jotain eloa, olla oman ikäisensä. Ei sillä tule olemaan kuulijoita muualla kuin kirkkokonserteissa.
Erikoinen ohjelma, kun melkein kaikkien taso vaan laskee ohjelman edetessä.
Onneksi Arttu (ei Viskari) oli nyppinyt viiksensä pois. En tiedä muista, mutta minulta ne veivät huomion pois itse laulusta. Olivat jotenkin häiritsevät.
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen ohjelma, kun melkein kaikkien taso vaan laskee ohjelman edetessä.
Niin. Voit kokeilla itse. Nyt on iso sali, iso yleisö. Olen tehnyt laulukeikkaa 15-vuotiaasta alkaen. Laulanut häissä ja pienissä tapahtumissa covereita. Laulaminen on minulle harrastus, ei työ. Opiskeluaikaan ei tarvinnut paljon miettiä, mitä kesätöitä tekisi. Yhden tutun kosketinsoittajan kanssa kierrettiin vaikka minkälaista kylätapahtumaa, peijaisia, häitä, kesäsoittoja, jopa siihen aikaan leirintäalueiden kahviloissa. Covereita siksi, että niissä ihmiset lähtee mukaan. Kyllä laulaisin omiakin biisejä, mutta en ole taitava säveltämään. Musiikkiteatteriakin olen tehnyt, pieniä esityksiä.
Se on ihan eri asia esiintyä pienellä lavalla lähellä yleisöä kuin isossa salissa. Lava on tuolla suuri, bändi kaukana, yleisöä paljon ja isot katsomot. Tuolla oli suuren maailman valoshowt, siinä helposti menee pasmat sekaisin, kun ei ole ennen ollut keskellä valoshowta. Voit itse mennä kokeilemaan, jos oma kantti kestää.
Vierailija kirjoitti:
Jimmy on ihana ja ihana äänikin, mutta tää live esitys ei menny ihan putkeen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jimmy on ihana ja ihana äänikin, mutta tää live esitys ei menny ihan putkeen..
Ei kyllä mennyt. Se näytti olevan ihan hukassa siinä isolla lavalla. Lisäksi alku meni epävireisesti eikä matala osuus sopinut edes hänelle. Alkoi jännittää, saako se loppuun asti koko esitystä edes. Kyllä se loppua kohden paransi.
Vierailija kirjoitti:
Miksei hän sitten ole puolustamassa maataan Ukrainassa? Sen sijaan hän laulaa ja nauttii elämästään. Luulisi naisillekin löytyvän jokin sopiva tehtävä sotaa käyvässä maassa. Sosiaalista mediaa selaamalla huomaa kyllä, kuinka Ukrainan sotaa pakenevat naiset vain nauttivat elämästään postaamalla kuvia maailmanympärysmatkoiltaan. Jos suomi joskus joutuu sotaan, tekevätkö "isänmaalliset" naiset tätä samaa?
Todella paljon olet seurannut sotatilannetta. Ukrainasta on joutunut lähtemään pakolaiseksi paljon ihmisiä, joilta on mennyt koti, eikä ole lähiaikoina paluuta sille alueelle. Toki he odottavat sodan päättymistä, että saisivat palata takaisin kotimaahansa. Tällä hetkellä ei ole heille mahdollista. Se on raskas tilanne. Ukrainan valtion rahat eivät riitä jälleenrakentamiseen, tuskin pidemmällä tähtäimellä edes kaikkien kansalaisten elättämiseen, joilta on mennyt koti ja työpaikka. Jääkö silloin paljon vaihtoehtoja kuin ohjeistaa väkeä lähtemään?