Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä eteenpäin traumaattisen suhteen jälkeen?

Vierailija
24.01.2025 |

Mies hyväksikäytti, petti ja valehteli päin naamaa minkä kerkesi. Itselle jäi niin pahat traumat suhteesta, että nukkuminenkin ylitsepääsemättömän vaikeaa. Mies jo uuden naisen kanssa eikä varmasti paljoa paina mikään mitä on mulle tehnyt. 

Suhteen jälkeen mies vielä sanoi, ettei pitänyt meidän suhdetta edes vakavana vaikka silloin toista väitti ja vannoi rakkauttaan. En tiedä sitten sanoiko tosissaan vai halusiko vain loukata, mutta pahalta tuntuu. 

Päivästä toiseen se ajatus päässä miten minä en kelvannut ja onko nyt uuden naisen kanssa sitten kaikki täydellistä ja kohteleekin häntä hyvin. Tiedän, että typerää edes miettiä koko ihmistä mutten voi itselleni mitään. 

Tein kaikkeni, että hän olisi onnellinen ja lopputulos tämä, että itse olen rikkinäisempi kuin koskaan.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolison kanssa 5 v kimpassa ja ainaista rutinaa ja tyytymättömyyttä loppukliimaksi huipentui lasien heittelemiseen ja ovien paiskomiseen ja poistui paikalta, traumatisoiduin 10 sekunniksi ja kun auto käänty postilaatikolta eteenpäin pistinkin jo tekstaria vanhalle fuck budylle ja illalla kävin sekstaa sen kanssa ja muutaman viikon työstettiin orkkua molemmille. eli eikun rauta o taotava kun se on kuumaa (valuu)

Vierailija
22/86 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisiin tekoihin kykenevät ihmiset ovat mieleltään sairaita ja epävakaita. Vika ei ole sussa, eivätkä he loppujen lopuksi tule saamaan mitään aidosti hyvää ja kestävää elämäänsä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä suosittelen terapiaa. Olisi itsenikin kannattanut, mutta halusin pärjätä yksin. Tuon väkivaltaisen suhteen päättymisestä on jo kymmenen vuotta enkä ole vieläkään täysin toipunut traumoista. En ole tänä päivänäkään kyennyt uuteen parisuhteeseen, vaan käpertynyt omaan yksinäisyyteeni. Enkä usko enää kohdalleni parisuhdetta. Jotenkin turvallisempi olo yksin. Olen liian rikkinäinen sielu. Olisi vaan pitänyt hakeutua terapiaan. Olen heittänyt hukkaan monta vuotta elämästäni, kun olen yksin yrittänyt käsitellä asioita.

Suosittelen siis todellakin terapiaan hakeutumista, jotta pääset takaisin jaloillesi etkä tuhlaa tulevia vuosiasi kipuillessa traumojen kanssa. Ehjät ihmiset päätyvät ehjiin parisuhteisiin.

Voihan sinne terapiaan mennä vieläkin? Kun et ole toipunut itseksesi <3

Niille, joiden kukkaro kestää, suosittelen vastaavassa tilanteessa heti, kun tilanne on päällä etsimään narsismiin, parisuhde/seksuaaliväkivaltaan tms erikoistuneen kriisiterapeutin. He eivät suhtaudu ihmisiin ylioptimistisesti ja auttavat empaattista ihmistä avaamaan silmät ja muodostamaan rajat. Jokainen panostettu euroni oli sen arvoinen. Paranin aidosti ja opin hirveästi.

Sinisilmäinen hyväntahtoinen ihminen on maalitaulu lopun ikäänsä muuten.

Vierailija
24/86 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olit luonut ihannekuvan miehestä ja mies jalustalle ihailluksi, joka ei ollutkaan totta. Vaan sai muuta paketissa. Uusikin saa jotain paketissa. Joiko mies. Ihmisten todellinen luonne tulee aina esiin ja arvomaailma. Nyt voit elää itsesi kautta enemmän, et tarvitse siihen toista tai olla. Tunteiden eheytyminen vie aikaa. Joku alitajuinen trauma voi jäädä joillekin (jonka kautta näkee todellisuuden aina paremmin), mutta sen kanssa eletään ja muut irtipäästetty joskus. Huonojakin puolia on ihmisissä, että ihannekuva läsähtää ja ei enää jossain vaiheessa kaipaa sitä - se vie aikaa ja aikaa. Alkoholia ei kannata ottaa hetkeen, jos haluaa pikakaistan paranemiseen, vähentää ahdistusta edes millin ja selkeyttää ajatuksia. Vaikka kaipa jotkut haluavat sitten ottaa.

Vierailija
25/86 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi tolleen ihan samanlailla kerran. Olin varmaan kaksi/kolme kuukautta aivan sängyn pohjalla. Suhde oli lyhyt ja kesti viisi kuukautta. Alkoi miehen rakkauspommituksella ja lopuksi mies sanoi haluavansa erota mielenterveysongelmiensa takia? Näin unen, missä petti exänsä kanssa. Laitoin myöhemmin miehen exälle viestiä ja hän kertoi, että mies petti minua exän kanssa ja haukkui minua tälle exälle kokoajan!! Ex kertoi, että mies on valehtelija ja teki saman tempun hänelle. Nyt mies on jo uuden kanssa tai kolmannen, en tiedä. Mies paljastui patologiseksi valehtelijaksi vailla mitään empatiakykyä ketään kohtaan. Oli valtava shokki uskoa ihmisestä, jonka luulin olevan hyvä se shokki oli järkyttävä. En ollut hänelle mitään. En tiedä oliko mies narsisti vai psykopaatti, mutta jälkeenpäin mietittynä piirteitä oli valtavasti. Terapia auttoi minut selviämään tästä. Päätin, että jokainen päivä kun ajattelen tuota miestä on vain ajanhukkaa. 

Vierailija
26/86 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ymmärrän sinua todella hyvin minulla on suhde takana erään miehen kanssa, joka ystäviensä kanssa vannoi minulle rakkauttaan, teki kaiken vuokseni ja hulppeat rapujuhlat minulle. Viikon päästä oli toisen naisen kanssa vaeltamassa ulkomailla, ja laittoi minulle kaipaavia viestejä. Sain tietää yhteisten tuttavien kautta jälkeenpäin. Sydämeni oli täysin murtunut, sillä mies vannoi rakkauttaan minulle kokoajan teoin ja sanoin. :(

Vierailija
27/86 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi tolleen ihan samanlailla kerran. Olin varmaan kaksi/kolme kuukautta aivan sängyn pohjalla. Suhde oli lyhyt ja kesti viisi kuukautta. Alkoi miehen rakkauspommituksella ja lopuksi mies sanoi haluavansa erota mielenterveysongelmiensa takia? Näin unen, missä petti exänsä kanssa. Laitoin myöhemmin miehen exälle viestiä ja hän kertoi, että mies petti minua exän kanssa ja haukkui minua tälle exälle kokoajan!! Ex kertoi, että mies on valehtelija ja teki saman tempun hänelle. Nyt mies on jo uuden kanssa tai kolmannen, en tiedä. Mies paljastui patologiseksi valehtelijaksi vailla mitään empatiakykyä ketään kohtaan. Oli valtava shokki uskoa ihmisestä, jonka luulin olevan hyvä se shokki oli järkyttävä. En ollut hänelle mitään. En tiedä oliko mies narsisti vai psykopaatti, mutta jälkeenpäin mietittynä piirteitä oli valtavasti. Terapia auttoi minut selviämään tästä. Päätin, että jokainen päivä kun ajattelen tuota miestä on vain ajanhukkaa.&n

Mulla oli samanlainen kokemus. Niitä naisia oli peräkkäin ja limittäin ja yritti pyörittää uusia ja vanhoja miten vaan pystyi. Minä onneksi kuulin varoituksen yhdeltä eksältä, enkä langennut sitten siihen, että uuuu olinkin maailman ihanin, hän nyt vaan vähän pelästyi tunteitaan. Ja joo, myös hän aina vetosi johonkin keksittyihin mielenterveysongelmiin (siis keksi ne, joihin vetosi, mutta ei vedonnut niihin, joita oikeasti oli: narsismi ja psykopatia). 

Vierailija
28/86 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ymmärrän sinua todella hyvin minulla on suhde takana erään miehen kanssa, joka ystäviensä kanssa vannoi minulle rakkauttaan, teki kaiken vuokseni ja hulppeat rapujuhlat minulle. Viikon päästä oli toisen naisen kanssa vaeltamassa ulkomailla, ja laittoi minulle kaipaavia viestejä. Sain tietää yhteisten tuttavien kautta jälkeenpäin. Sydämeni oli täysin murtunut, sillä mies vannoi rakkauttaan minulle kokoajan teoin ja sanoin. :(

Minä opin tuollaisessa, että sana hurmata ihan oikeasti tarkoittaa hurmata. Tietoisesti yritetään saada toinen hurmaantumaan eikä vain iloita löydetystä uudesta ihmisestä ja siinä sitten tehdä kivoja tekoja ja puhuta mukavia. Ne hurmaamisteot menevät kyllä övereiksi, kun niitä tarkemmin miettii. Ainakin minun kohdallani. 

Vierailija
29/86 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös esimerkki miehestä, joka on töissä pitkiä pätkiä ulkomailla. Mies pyörittää naisia miten haluaa ja tekee mitä haluaa. Esittelee eri kaveriporukoilleen eri naiset, jotta nämä eivät epäile mitään. Valehtelee päin naamaa ja pettää. On kuitenkin niin kiltinoloinen herrasmies ettei ikinä uskoisi, että kykenisi moiseen. Selittää olevansa vain kiireinen työnsä takia! 

Vierailija
30/86 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tunteiden tulla. Sitten päästä irti. Loputtomiin ei jaksa pahaa oloa, huomio alkaa luontaisesti kääntyä elämässä eteenpäin ja parempia asioita kohti. Mutta älä mitätöi pahaa oloasi tai yritä torjua sitä. Pitää vain pidempään jumissa.

Toki jos tuntuu, ettei millään helpota ja mahdollisuus on käydä puhumassa ammattilaiselle, voi se jouduttaa prosessia.

Vierailija
31/86 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan hirveää tajuta se, ettei merkinnyt toiselle mitään. On hirveää tajuta se, että kaikki mitä on, on valhetta. Miten joku pystyy katsomaan rakastavalla katseella ja vetää maton jalkojen alta seuraavana päivänä? Se sattuu niin paljon. Toivon Ap, että löydät oman voimasi. Suosittelen sinulle teosta Narsistit ympärilläni, tämä auttoi yhdessä terapian kanssa. 

Vierailija
32/86 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kolusin Youtubesta todella paljon (pääasiassa englanninkielistä) asiaa narsisteista ja psykopaateista. Kaikkein parasta oli nähdä, kun narsistit ja psykopaatit ihan itse, omilla kasvoillaan kertoivat siitä, millaisia he ovat ja miten heidän temppunsa oppii tunnistamaan. Se takoi aivoihin, että jooo, tuollaisia ihmisiä ihan oikeasti on, kun eihän sitä haluaisi uskoa. 

Olet heille esine tai hyödyke. Ehkä joskus myös pelinappula. 

Vierailija
33/86 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomainen ketju, tajuaa ettei ole ollut ainoa simputettava kynnysmatto.

Meidän erosta on nyt 1, 5 vuotta. Pikkuhiljaa alkanut miettimään että olis ihan mukavaa alkaa tapailemaan jotain järkevää miestä.

Exän kanssa oltiin yli 30 vuotta. Harrasti muita naisia, etsi jännitystä elämään, omat sanansa.

Just nyt mua vatuttaa etten sillon jo nuorena kuunnellut sisäistä ääntä että kyseessä on MINÄ ITSEMIES, isoilla kirjaimilla. Paljo kärsimistä olis jäänyt kärsimättä.

Katotaan mitä kevät tuo mukanaan.

Vierailija
34/86 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erinomainen ketju, tajuaa ettei ole ollut ainoa simputettava kynnysmatto.

Meidän erosta on nyt 1, 5 vuotta. Pikkuhiljaa alkanut miettimään että olis ihan mukavaa alkaa tapailemaan jotain järkevää miestä.

Exän kanssa oltiin yli 30 vuotta. Harrasti muita naisia, etsi jännitystä elämään, omat sanansa.

Just nyt mua vatuttaa etten sillon jo nuorena kuunnellut sisäistä ääntä että kyseessä on MINÄ ITSEMIES, isoilla kirjaimilla. Paljo kärsimistä olis jäänyt kärsimättä.

Katotaan mitä kevät tuo mukanaan.

Tänään oli joku toinen ketju, miten päästä yli pettäjästä tms. niin siellä tuollainen minämunaitsemies kertoili, miten joskus vaan on pakko panna, kun ne hormonit nyt vaan on niin eläimellisen pakottavat. Joo. Ei olisi kiva olla naimisissa sellaisen eläimen kanssa. 

Onneksi pääsit hänestä eroon. Älä anna hänen jäädä notkumaan ympärillesi. 

Vierailija
35/86 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkkejä näit miehessä silloin nuorena jo tästä Minäitsemiehestä, jotka sivuutit?

Vierailija
36/86 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minämunaitsemies" 😂😂😂

Vierailija
37/86 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen eteen tekee kaikkensa, koska se toisen valehtelu ja pettäminen ei ole vielä paljastunut. Joten turha syyllistää siitä että miksi ihmeessä olet tuollaisen pettävän valehtelijan kanssa. Se pska osataan yleensä hyvin peittää hurmaavalla naamiolla, kunnes totuus paljastuu...

Aika auttaa ja uudet harrastukset, ystävät. Kuten joku jo kirjoitti, keskity hyvään.

Vierailija
38/86 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama kokemus. Se tuntui todella hurjalta, kuin koko elämältä olisi lähtenyt pohja, ei mikään normiero. Sitä ennen sitä vielä kuvitteli, että kaikissa ihmisissä on jotain hyvää. Tunsin myös itseni todella mitättömäksi ja itsetuntoni oli pohjamudissa. Olin myös hirveän väsynyt, nukuin vaan. Silti järjellä ymmärsin, että se oli minulle vain hyväksi, että pääsin eroon. 

Mies seurusteli silloisen parhaan ystäväni kanssa, ei edes vaihtanut lennosta, vaan heillä oli salasuhde puolisen vuotta jo ennen eroamme. 

Luonnollisestikin se silloinen ystäväni sai lopulta täsmälleen saman kohtelun kuin minäkin, miksikäs ei. Ja oli ihan yhtä sekaisin ja pohjamudissa eron jälkeen kun minäkin olin ollut. 

Mutta toipui, niin kuin minäkin. Ja niin toivut sinäkin. 

Vierailija
39/86 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen eteen tekee kaikkensa, koska se toisen valehtelu ja pettäminen ei ole vielä paljastunut. Joten turha syyllistää siitä että miksi ihmeessä olet tuollaisen pettävän valehtelijan kanssa. Se pska osataan yleensä hyvin peittää hurmaavalla naamiolla, kunnes totuus paljastuu...

Aika auttaa ja uudet harrastukset, ystävät. Kuten joku jo kirjoitti, keskity hyvään.

En halunnut syyllistää, eikä ole tarvetta syyllistyä. 

On kuitenkin erittäin vahvasti sanottu, että TEKII KAIKKENSA suhteessa. Ei sellaista kuulu olla suhteessa, että tekee kaikkensa. Mitä ihmettä se toinen teki? Sitähän on mielummin yksin kuin urakoi suhteessa rakkautta joltain, ellei ole läheisriippuvuus tms. ongelmaa. 

On ihan tervettä tiedostaa se, ei tarvitse syyllistyä menneistä, mutta miettiä tarkkaan seuraavan suhteen alkaessa oma rimansa ja se, aikooko mennä rusetille rakkautta tai "rakkautta" saadakseen vai ei. En suosittele. Se pelasti minut pidemmästä suhteesta psykopaatin kanssa. Minä olin liian pitkään. Jokusen kuukauden. Joku toinen tajusi lähteä päivässä, viikossa tai kuukaudessa. Jotkut taas pysyivät vuoristoradan kyydissä vuoden tai vuosia. 

Vierailija
40/86 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tälläisiin empatiakyvyttömiin hirviöihin kannata tuhlata aikaa. Vaikka vaikeaa onkin niin koita jättää hänet taakse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi