Syntyvyysongelman ratkaisu: Voisiko Suomeen tuoda lisää itäeurooppalaisia naisia?
Monet miehet Suomessa ei saa lapsia koska eivät löydä naista josta kiinnostuvat. Itäeuroopassa kauniita naisia ja monella aika perinteiset arvot eli haluaisivat perheen.
Voisiko Suomi eri tavoilla houkutella tänne itäeurooppalaisia naisia? Esim kampanjoilla jne.
Ja pyrkiä sijoittamaan heitä eri puolille maata esim varmistamalla asuntojen saatavuuden.
Tällöin useampi mies löytäisi kauniin naisen kumppaniksi ja lapsia syntyisi enemmän.
Kommentit (522)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja millä se tyotön suomalainen mies nämä elättäisi
Esim itse tienaan yli 4k ja olen lapseton koska ei löytynyt naista josta kiinnostuisin
m36
Kysymys ei ole siitä, paljonko tienaat, vaan kuinka paljon olet valmis rahoistasi laittamaan perheen elatukseen. Isopalkkaisella kitupiikillä ei mitään tee.
4k kuussa ei edes ole isopalkkainen. Itse tienaan 4500e/kk bruttona, enkä todellakaan miellä itseäni isopalkkaiseksi, saati että kuvittelisin palkallani elättäväni kokonaisen perheen. Nyt kun ostovoima on vielä kaiken lisäksi heikentynyt, kuukausipalkallani ei tosiaankaan eletä leveästi. Joten kyllä, palstapoikien käsitys taloudenhallinnasta ja palkkatasoista on aivan ala-
Tähän on pakko sanoa, että itse tienaan muutaman tonnin vaimoani enemmän ja tottakai maksan enemmän perheen yhteisistä kuluista. Toisaalta vaimo pitää myös aviovuoteen lämpimänä, joten en valita. Näin se maailma menee, tykkäsitte tai ette.
Niin, mulle kyllä ihan sopii tää, että mulla on mun rahat ja miehellä omat. En sitten ainakaan ole "myynyt itseäni" tai ole missään kiitollisuuden velassa miehelle. Mulla on naiseksi ihan hyvä palkka, niin elän ihan mukavasti ihan omillakin rahoilla. Näin se maailma menee, tykkäsitte tai ette.
Naisia.
Itä-aasialaisia kauniita nuoria naisia.
Vierailija kirjoitti:
"Kyse on ihan normaalista toiminnasta avioliitossa. En ymmärrä kysymystäsi. Avioliitto on ennen kaikkea myönnytysten tekemistä toiselle. Olen tehnyt niitä itsekin paljon eri asioissa. Tämä on varmaan se syy, että liittomme myös toimii. "
Mun ex oli kanssa tällainen. Painosti seksiin korostamalla minun vuokseni tekemiään uhrauksia ja myönnytyksiä. Yleensä sitten suostuin ja purin hammasta.. Noh pidemmän päälle ahdistus kasvoi liian suureksi ja lähdin.
Sitten tapasin nykyisen mieheni. Opin ekaa kertaa, että seksi saa ja voi olla hauskaa myös minulle. Hän ei koskaan painosta, vaan haluni häntä kohtaan saavat syttyä vapaasti. Seksi hänen kanssa on kivaa ja harrastetaankin sitä paljon.
Mitä hauskaa seksissä on? Nauratko kokoajan sitä tehdessäsi?
Miksi niitä kiinnostaisi joku Kelan etuuksilla elävä hikikomori?
Vierailija kirjoitti:
Eihän miehen tuloilla pitänyt olla väliä.
"Mun mies tienaa >6000€/kk, mutta en minä siitä varsinaisesti mitään hyödy. Mies on tarkka rahoistaan ja vaatii, että kaikki maksetaan tarkasti puoliksi. Tarkoittaa käytännössä sitä, että mun palkka määrittää perheen elintason, koska en voi elää yli varojeni. Sen puoleen mulle ei ole merkitystä, tienaako mies enemmän kuin minä.
Vaatteet, kampaajakäynnit ja meikit saan maksaa ihan omista rahoistani, jos haluan ulkonäkööni panostaa. Joskus mietin, että kuvitteleeko muut, että mies niitä mulle rahoittaa."
Onpa kurja tilanne että mies tienaa hyvin muttei halua perheen hyötyvän siitä. Jätä se sika.
M43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän miehen tuloilla pitänyt olla väliä.
Suomalaisille ei niinkään, mutta nuo slaavinaiset kyllä kysyy palkkasi ja säästösi ennen kuin saat sujautettua timanttisormusta sormeen.
t: korkeakoulutettu nainen, seurustelin 20 vuotta työttömän suomalaisen taiteilijamiehen kanssa ja elätin meidät. Kyllästyin lopulta kun alkoi käyttää aineita.
Vierailija kirjoitti:
Eikö niiden ukrainalaisten pa kolaisten pitänyt ratkaista tämä, tai sillä lailla te ainakin puhuitte kolme vuotta sitten? Hekö eivät sitten olleetkaan tarpeeksi epätoivoisia?
Opetelkaa kohtelemaan naisia ihmisinä, niin sitten teistä voivat kiinnostua suomalaiset naiset, ukrainalaiset p akolaiset, itäeurooppalaiset maahanmuuttajat ja ylipäätään ketkä tahansa sinkkunaiset. Jos taas ette viitsi, niin ei ole olemassa mitään sellaista naisvarastoa, josta teille voisi ammentaa naisia, joilla ei ole mitään standardeja kumppaneilleen. Ihan kaikilla naisilla niitä standardeja on.
Eivät varmaan olleet tarpeeksi kauniita. Muistan katselleeni pakolaisnaisten haastatteluja ja miettineeni, että ei niitä tavallisesta suomalaisesta naisesta erota mikään muu kuin slaavilaiset kasvonpiirteet. Samanlaiset vähän pullerot vartalot, hiukset eivät mitenkään erityisen laitetut ja naamakin melko meikitön. Samanlaiset rönttävaatteetkin eikä mitään kynähameita ja korkkareita.
Eikö ole väärin, että pullukka nainen etsii tasokasta miestä kumppaniksi? Jos ajatellaan asiaa kylmän rationaalisesti, eikö olisi reilumpaa, että jokainen etsisi kumppanin omasta "sarjastaan"? Tämä ajatus nousee usein esiin, kun puhutaan ulkonäöstä ja statuksesta. Jos nainen ei itse vastaa yleisiä kauneusihanteita, miksi hänen tulisi silti odottaa saavansa kumppaniksi niin sanotusti "tasokkaan" miehen eli hyvännäköisen, menestyvän ja itsevarman?
Olisiko oikeudenmukaisempaa, että pullukka nainen suuntaisi katseensa alhaisen tason miehiin, jotka jakavat samat realiteetit hänen kanssaan? Onhan tasapainoisessa parisuhteessa usein tärkeää, että molemmat osapuolet kokevat olevansa samalla viivalla.
Eipä tuo elämä hirveästi ole muuttunut Suomi vs itäeurooppalainen vaimon kanssa. Perus kotiasiat rullaa ihan samalla tavalla eikä arkielämässä ole juurikaan eroja. Jotain pientä kulttuurieroa toki on, niinkuin kaikissa suhteissa missä on eri lähtökohdat, mutta eipä juuri mainittavia. Samoja kulttuurieroja löytyy ihan Suomen sisältä, jos niitä asioita haluaa alkaa perkaamaan. Kotona ollaan ihan "pieru verkkareissa" ja joskus niillä mennään jopa lähikauppaankin. Ja jos niitä huonoja puolia tarkastellaan niin keskustelut on joskus liian pitkiä ja syvällisiä, eikä hiljaisia hetkiä juurikaan ole. Siis suomalaiselle miehelle joka on tottunut välillä hiljaiseen hetkeen. Ja toisena. Mikään ei tapahdu heti, ns spontaanisti. Positiivisena erityismainintana voisin taas sanoa ruokailut, vrt suomalaiseen naiseen. Eineksiä tai valmisruokia meillä ei ole ikinä jääkaapissa, koska ruuat valmistetaan aina hyvistä ja tuoreista raaka-aineista, sekä ruoka valmistetaan suurella sydämellä, eikä pelkästään kehon polttoaineeksi. En ole tähän 4 vuoteen vielä kokenut sitä että jos ja kun saavun kotiin, aloitan kotona ruokakaupassa asioinnilla ja ruuan teolla. Se näyttää olevan meillä ihan kunnia-asia.
Ei missään tapauksessa ainakaan yhtään venäläistaustaisia ihmisiä Suomeen. Onhan se jo nähty miten käyttävät tämmöistä vähemmistöä keppihevosens agressioilleen.
Itseäni aina naurattaa nämä aloitukset, koska olen töissä alalla jossa työskentelee paljon itäeuroopasta muuttaneita naisia. Eivät kyllä ulkonäön puolesta erotu suomalaisista ja vaatimukset miesten osalta on aivan eri luokkaa. Palautteen antaminen on myös niin suoraa, että siitä moni suomalaismies järkyttyisi ja loukkaantuisi aivan taatusti.
Eiköhän kaikki kustanna tarvittaessa ne omat puolisonsa Suomeen olivat nyt sitten mistä päin maailmaa tahansa. Ne mallikaunottaret ei tänne halua, kun keskieuroopasta löytyy rikkaita ja hyvänäköisiä nuoria miehiä. Niille ei taatusti kelpaa suomalaisten jämät :D
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo elämä hirveästi ole muuttunut Suomi vs itäeurooppalainen vaimon kanssa. Perus kotiasiat rullaa ihan samalla tavalla eikä arkielämässä ole juurikaan eroja. Jotain pientä kulttuurieroa toki on, niinkuin kaikissa suhteissa missä on eri lähtökohdat, mutta eipä juuri mainittavia. Samoja kulttuurieroja löytyy ihan Suomen sisältä, jos niitä asioita haluaa alkaa perkaamaan. Kotona ollaan ihan "pieru verkkareissa" ja joskus niillä mennään jopa lähikauppaankin. Ja jos niitä huonoja puolia tarkastellaan niin keskustelut on joskus liian pitkiä ja syvällisiä, eikä hiljaisia hetkiä juurikaan ole. Siis suomalaiselle miehelle joka on tottunut välillä hiljaiseen hetkeen. Ja toisena. Mikään ei tapahdu heti, ns spontaanisti. Positiivisena erityismainintana voisin taas sanoa ruokailut, vrt suomalaiseen naiseen. Eineksiä tai valmisruokia meillä ei ole ikinä jääkaapissa, koska ruuat valmistetaan aina hyvistä ja tuoreista raaka-aineista, sekä ruoka valmistet
Suomalainen nainen ei halua tehdä miehelleen ruokaa eikä edes pesukonetta pistää päälle. Liian raskasta ja naista alentavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja millä se tyotön suomalainen mies nämä elättäisi
Esim itse tienaan yli 4k ja olen lapseton koska ei löytynyt naista josta kiinnostuisin
m36
Kysymys ei ole siitä, paljonko tienaat, vaan kuinka paljon olet valmis rahoistasi laittamaan perheen elatukseen. Isopalkkaisella kitupiikillä ei mitään tee.
4k kuussa ei edes ole isopalkkainen. Itse tienaan 4500e/kk bruttona, enkä todellakaan miellä itseäni isopalkkaiseksi, saati että kuvittelisin palkallani elättäväni kokonaisen perheen. Nyt kun ostovoima on vielä kaiken lisäksi heikentynyt, kuukausipalkallani ei tosiaankaan eletä leveästi. Joten kyllä, palstapoikien käsitys taloudenhallinnasta ja palkkatasoista on aivan ala-astelaisten luokkaa.
Aijaa. Mulla on vähän alle 4000€/kk palkka ja on iso omistusasunto kehä 3 sisäpuolella ja BMW, ja käyn joka vuos ulkomaanmatkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mun mies tienaa >6000€/kk, mutta en minä siitä varsinaisesti mitään hyödy. Mies on tarkka rahoistaan ja vaatii, että kaikki maksetaan tarkasti puoliksi. Tarkoittaa käytännössä sitä, että mun palkka määrittää perheen elintason, koska en voi elää yli varojeni. Sen puoleen mulle ei ole merkitystä, tienaako mies enemmän kuin minä.
Vaatteet, kampaajakäynnit ja meikit saan maksaa ihan omista rahoistani, jos haluan ulkonäkööni panostaa. Joskus mietin, että kuvitteleeko muut, että mies niitä mulle rahoittaa."
Onpa kurja tilanne että mies tienaa hyvin muttei halua perheen hyötyvän siitä. Jätä se sika.
Suomen ryöstöveroista johtuen 6000€ brutto on 3500€ netto. Vääristää pahasti keskustelua kun heitellään bruttonumeroita joista oikeasti varastetaan puolet muiden taskuihin.
Minusta aiemmassa esimerkissä kurja tilanne on
Itse tienaan nettona tuplat vaimooni verrattuna eikä tulisi mieleenkään mikään 50-50 ja elintaso vaimon tulojen mukaan.
"Aijaa. Mulla on vähän alle 4000€/kk palkka ja on iso omistusasunto kehä 3 sisäpuolella ja BMW, ja käyn joka vuos ulkomaanmatkalla."
Niin, mutta onko vaimoa ja perhettä? Ne maksavat paljon enemmän kuin nuo luettelemasi.
"Minusta aiemmassa esimerkissä kurja tilanne on enempikin naisen vastuulla, koska hänen ammatinvalinnastaan johtuen hän on koko perheen hyvinvoinnin jarruna."
En ymmärrä miten voit ajatella noin. Entä jos toinen osapuoli tienaa vaikka 50k kuukaudessa käteen ja toinen 1,2k niin 50-50 ja syödään vaan perunoita ja kärvistellään kun huonompi palkkainen jarruttaa perheen hyvinvointia?
Keskimääräinen ukrainalainen nainen on ihan tavallinen ja ei minkään näköinen maatuska. Kyllä, olen ollut sielläkin töissä.