Syntyvyysongelman ratkaisu: Voisiko Suomeen tuoda lisää itäeurooppalaisia naisia?
Monet miehet Suomessa ei saa lapsia koska eivät löydä naista josta kiinnostuvat. Itäeuroopassa kauniita naisia ja monella aika perinteiset arvot eli haluaisivat perheen.
Voisiko Suomi eri tavoilla houkutella tänne itäeurooppalaisia naisia? Esim kampanjoilla jne.
Ja pyrkiä sijoittamaan heitä eri puolille maata esim varmistamalla asuntojen saatavuuden.
Tällöin useampi mies löytäisi kauniin naisen kumppaniksi ja lapsia syntyisi enemmän.
Kommentit (522)
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole väärin, että pullukka nainen etsii tasokasta miestä kumppaniksi? Jos ajatellaan asiaa kylmän rationaalisesti, eikö olisi reilumpaa, että jokainen etsisi kumppanin omasta "sarjastaan"? Tämä ajatus nousee usein esiin, kun puhutaan ulkonäöstä ja statuksesta. Jos nainen ei itse vastaa yleisiä kauneusihanteita, miksi hänen tulisi silti odottaa saavansa kumppaniksi niin sanotusti "tasokkaan" miehen eli hyvännäköisen, menestyvän ja itsevarman?
Olisiko oikeudenmukaisempaa, että pullukka nainen suuntaisi katseensa alhaisen tason miehiin, jotka jakavat samat realiteetit hänen kanssaan? Onhan tasapainoisessa parisuhteessa usein tärkeää, että molemmat osapuolet kokevat olevansa samalla viivalla.
Ootko koskaan miettinyt, että ihmisen ulkonäkö voi muuttua ajan saatossa? Ennen niin sopivasta pariskunnasta toinen lihoo tms tai toinen parantaa ulkonäköään. Pitääkö sillon erota?
Vierailija kirjoitti:
"Mun mies tienaa >6000€/kk, mutta en minä siitä varsinaisesti mitään hyödy. Mies on tarkka rahoistaan ja vaatii, että kaikki maksetaan tarkasti puoliksi. Tarkoittaa käytännössä sitä, että mun palkka määrittää perheen elintason, koska en voi elää yli varojeni. Sen puoleen mulle ei ole merkitystä, tienaako mies enemmän kuin minä.
Vaatteet, kampaajakäynnit ja meikit saan maksaa ihan omista rahoistani, jos haluan ulkonäkööni panostaa. Joskus mietin, että kuvitteleeko muut, että mies niitä mulle rahoittaa."
Onpa kurja tilanne että mies tienaa hyvin muttei halua perheen hyötyvän siitä. Jätä se sika.
M43
No tavallaan mä ymmärrän kyllä. On köyhästä perheestä lähtöisin ja on ihan itse opiskellut akateemisen ammatin ja edennyt uralla. On ansainnut rahansa, eivätkä ne ole minun rahoja.
Itse olen myös korkeastikoulutettu ja mediaanipalkkainen, mutta en ole pysynyt urakehityksessä mieheni tahdissa.
Yksi lapsi on, vauva-ajan minä olin kotona.
Onpa kurja tilanne että mies tienaa hyvin muttei halua perheen hyötyvän siitä. Jätä se sika.
"Suomen ryöstöveroista johtuen 6000€ brutto on 3500€ netto. Vääristää pahasti keskustelua kun heitellään bruttonumeroita joista oikeasti varastetaan puolet muiden taskuihin.
Minusta aiemmassa esimerkissä kurja tilanne on enempikin naisen vastuulla, koska hänen ammatinvalinnastaan johtuen hän on koko perheen hyvinvoinnin jarruna."
No sinä sitten varmaan arvaat, mikä olen ammatiltani? Jos olen kerran huonosti ammattini valinnut.
Minusta aiemmassa esimerkissä kurja tilanne on enempikin naisen vastuulla, koska hänen ammatinvalinnastaan johtuen hän on koko perheen hyvinvoinnin jarruna."
"No sinä sitten varmaan arvaat, mikä olen ammatiltani? Jos olen kerran huonosti ammattini valinnut."
Niin ja mistä päättelit, että tilanteemme on kurja, vaikka tienaankin vähemmän, kuin mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mun mies tienaa >6000€/kk, mutta en minä siitä varsinaisesti mitään hyödy. Mies on tarkka rahoistaan ja vaatii, että kaikki maksetaan tarkasti puoliksi. Tarkoittaa käytännössä sitä, että mun palkka määrittää perheen elintason, koska en voi elää yli varojeni. Sen puoleen mulle ei ole merkitystä, tienaako mies enemmän kuin minä.
Vaatteet, kampaajakäynnit ja meikit saan maksaa ihan omista rahoistani, jos haluan ulkonäkööni panostaa. Joskus mietin, että kuvitteleeko muut, että mies niitä mulle rahoittaa."
M43
No tavallaan mä ymmärrän kyllä. On köyhästä perheestä lähtöisin ja on ihan itse opiskellut akateemisen ammatin ja edennyt uralla. On ansainnut rahansa, eivätkä ne ole minun rahoja.
Itse olen myös kork
On oikeasti tosi vaikea kuvitella, että on lapsia ja asutaan samassa perheessä ja sitten perheen sisällä on kaksi eri tulotasoa. Mitä jos jäisi esim. työttömäksi? Eihän voi esim. saada asumistukea, kun toisella on liian suuret tulot. Kelakin olettaa puolison olevan elatusvelvollinen perheen sisällä. Tietysti siis kaikki saavat elää juuri siten, miten ovat onnellisia, mutta omaan korvaan todella kummallinen systeemi, johon harva suostuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43
Itse olen myös kork
Miten miehesi kompensoi sinulle vauva-aikana tulotason laskua, kun sait vähemmän rahaa ja hoidit teidän yhteistä lasta?
Vierailija kirjoitti:
Slaavilainen solakka nainen isohkoilla luomutisseillä kokkaamassa keittiössä sopisi hyvin mun asuntoon. Pitäisin häntä hyvänä kuin kukkaa kämmenellä.
Mun mielestä näitä on aina niin ihana lukea, kun tulee selväksi se, että naisen persoonalla, luonteella tai harrastuksilla ei ole yhtään mitään väliä. Kunhan on keho, joka kelpaa, ja sit kokkailee. Kun joskus tulee humanoidirobotti, joka voi hoitaa nämä hommat, niin sitten ei enää tartte tuoda palvelusnaisia aluskunnista.
Tuoda? Kenen ne pitäisi tuoda, äidin? Miehet voi ihan itse lähteä reissuun ja katsoa, onnistuisiko hurmaamaan sieltä naisen ja saisiko houkuteltua mukanaan Suomeen pykäämään lapsia.
"Suomalainen nainen ei halua tehdä miehelleen ruokaa eikä edes pesukonetta pistää päälle. Liian raskasta ja naista alentavaa."
Miesten mukaan maailman parhaat kokit ovat miehiä. Kummasti miehiä ei kuitenkaan kiinnosta olla vastuussa perheen ruokahuollosta. Jos nainen ei osaa muuta kuin lämmittää eineksiä mikrossa, niin eikö loogisesti ajatellen mies voisi tehdä perheen ruuat? Mies syö mieluummin eineksiä kuin hyvää kotitekoista ruokaa.
"On oikeasti tosi vaikea kuvitella, että on lapsia ja asutaan samassa perheessä ja sitten perheen sisällä on kaksi eri tulotasoa. Mitä jos jäisi esim. työttömäksi? Eihän voi esim. saada asumistukea, kun toisella on liian suuret tulot. Kelakin olettaa puolison olevan elatusvelvollinen perheen sisällä. Tietysti siis kaikki saavat elää juuri siten, miten ovat onnellisia, mutta omaan korvaan todella kummallinen systeemi, johon harva suostuisi."
Tämä on joskus opiskeluaikoina aiheuttanutkin päänvaivaa, kun molemmilla on omat rahat, mutta Kela katsoo toisen osapuolen elatusvastuulliseksi, eikä tukia heru. Silloin olen rahoittanut elämääni säästöillä, koska opiskelu oli kuitenkin sijoitus ja maksaa itsensä vielä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kaukaa idästä, ap?
Otsikossahan lukee itä-EUROOPPA joka siis loppuu Uralille. Rajoina myös Kaukasus vuoret, musta meri ja Bosporinsalmi
On siinä ap:lla reissaamista! Miksi vastasit ap:n puolesta?
"Miten miehesi kompensoi sinulle vauva-aikana tulotason laskua, kun sait vähemmän rahaa ja hoidit teidän yhteistä lasta?"
Hän maksoi myös minun osuuteni vuokrasta. Eihän se niitä tulonmenetyksiä riittänyt kattamaan, kun jouduin valitettavasti minimipäivärahalle ja työssä olisin tienannut pari tonnia enemmän. Mutta maksoi edes sen. Empä enempää älynnyt vaatiakaan, koska hänhän siellä töissä kävi niin on palkkaansakin oikeutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Slaavilainen solakka nainen isohkoilla luomutisseillä kokkaamassa keittiössä sopisi hyvin mun asuntoon. Pitäisin häntä hyvänä kuin kukkaa kämmenellä.
Mun mielestä näitä on aina niin ihana lukea, kun tulee selväksi se, että naisen persoonalla, luonteella tai harrastuksilla ei ole yhtään mitään väliä. Kunhan on keho, joka kelpaa, ja sit kokkailee. Kun joskus tulee humanoidirobotti, joka voi hoitaa nämä hommat, niin sitten ei enää tartte tuoda palvelusnaisia aluskunnista.
No mutta tämä Herrahan on oikein suvaitsevainen, kun ei ollut ikäkriteeriä ollenkaan! Voihan vanhemmallakin hoikalla naisella isot kannut olla.
Huomasin Anu Saagimin puheesta, että virolainen aksentti on hyvin seksikäs, kun hän puhuu Suomea. Virolaiset ja Venäläiset naiset ovat kauniita.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo elämä hirveästi ole muuttunut Suomi vs itäeurooppalainen vaimon kanssa. Perus kotiasiat rullaa ihan samalla tavalla eikä arkielämässä ole juurikaan eroja. Jotain pientä kulttuurieroa toki on, niinkuin kaikissa suhteissa missä on eri lähtökohdat, mutta eipä juuri mainittavia. Samoja kulttuurieroja löytyy ihan Suomen sisältä, jos niitä asioita haluaa alkaa perkaamaan. Kotona ollaan ihan "pieru verkkareissa" ja joskus niillä mennään jopa lähikauppaankin. Ja jos niitä huonoja puolia tarkastellaan niin keskustelut on joskus liian pitkiä ja syvällisiä, eikä hiljaisia hetkiä juurikaan ole. Siis suomalaiselle miehelle joka on tottunut välillä hiljaiseen hetkeen. Ja toisena. Mikään ei tapahdu heti, ns spontaanisti. Positiivisena erityismainintana voisin taas sanoa ruokailut, vrt suomalaiseen naiseen. Eineksiä tai valmisruokia meillä ei ole ikinä jääkaapissa, koska ruuat valmistetaan aina hyvistä ja tuoreista raaka-aineista, sekä ruoka valmistet
Miten on mahdollista, että vaimosi tulee töistä kotiin aina ennen sinua? Entä jos hän joskus jää ylitöihin tai vaihtaa työpaikkaa niin, että sinä olet aiemmin kotona? Istutko sohvalla odottamassa, että rouva ehtii ruuanlaittoon vai miten toimit?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista naisista alle puolet on ylipainoisia, venäläisistä melkein kaksi kolmasosaa, ja ukrainalaisistakin selvästi useampi kuin suomalaisista. Slaavit ovat tukevampia kuin skandinaavit.
Vierailija kirjoitti:
Mikset itse käy hakemassa sellaista naista? Kyllä varmaan joku huolii mutta muista että sun pitää elättää nainen ja hemmotella häntä. Toivottavasti palkan lisäksi sulla on kiva velaton asunto ja auto sekä säästössä rahaa xD
Edellisen ohella tarvitaan myös halua ostaa vaimolle hienoja ja kalliita lahjoja ympärin vuoden ja kutsua tämän sukulaisia kylään Suomeen sekä kustantaa vieraiden oleskelu ja shoppailu Suomessa).
"Miten miehesi kompensoi sinulle vauva-aikana tulotason laskua, kun sait vähemmän rahaa ja hoidit teidän yhteistä lasta?"
Erittäin hyvä pointti. Onko silloinkin yksin naisen vika, jos hän jää tulokehityksessä miehestä jälkeen siksi, että on huolehtinut yhteisistä lapsista mahdollistaen miehen työssäkäynnin?
Vierailija kirjoitti:
"Suomalainen nainen ei halua tehdä miehelleen ruokaa eikä edes pesukonetta pistää päälle. Liian raskasta ja naista alentavaa."
Miesten mukaan maailman parhaat kokit ovat miehiä. Kummasti miehiä ei kuitenkaan kiinnosta olla vastuussa perheen ruokahuollosta. Jos nainen ei osaa muuta kuin lämmittää eineksiä mikrossa, niin eikö loogisesti ajatellen mies voisi tehdä perheen ruuat? Mies syö mieluummin eineksiä kuin hyvää kotitekoista ruokaa.
Ainahan miehet on julistamassa, miten ovat kaikessa parempia ja tekisivät kaiken paremmin ja naiset tekee kaiken väärin tai huonosti. Mutta kumminkin sillon, kun pitäis ryhtyä tuumasta toimeen, ei miestä näy mailla halmeilla.
Miksi suomalaiset miehet aina haaveilevat ihmisten tuomisesta ulkomailta käytännössä orjiksi suomalaisille miehille? Kai niitä olisi sieltä jo tullut bussilasteittain, jos vain olisivat halunneet tulla. Mutta kun eivät ole halunneet. Ihan samoista syistä, kun ei kiinnosta suomalaisiakaan naisia.