Kuuluuko teidän pääsiäiseen puput, noidat vai munakoristeet?
Kommentit (23)
Kotona ei oo mitään pääsiäisjuttuja, mutta eiköhän töis askarrella kaikenlaista 🐣
Jahdataan tipuja illalla, herätään noita-akan vierestä aamulla ja munasta löytyy yllätys.
Meillä on pääsiäispupu ja 1950-luvulta pajunkissakoristeet.
Aamulla sheivasin munat. Haluutko tulla tarkastamaan kelpaako pääsiäiseksi?
Maalatut munat, ikonit, koristellut pajunoksat.
Narsissit, pääsiäisruoho, tiput. Keväistä keltaista ja vaaleanvihreää, muutoin en sen ihmeemmin pääsiäistä vietä.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla sheivasin munat. Haluutko tulla tarkastamaan kelpaako pääsiäiseksi?
Joo voidaan vertailla kummalla on hienommat.
Pääsiäispupulla on kumilenkki palleissa ja porkkana pyllyssä.
Muutama pääsiäiskukko, tipu ja pupu on koristeena ympäri vuoden. Vain suklaamunia ostan pääsiäisenä lisäksi.
En noteeraa tai juhli pääsisäistä. Enkä muitakaan juhlapyhiä.
Ei kuulu. Saatan ostaa pashan jos toisenkin.
https://cdn.s-cloud.fi/v1/w1200h630@_q75/assets/dam-id/9IpBApM4qh99nzkQ…
Vierailija kirjoitti:
Mämmi
Mämmi ei kuulu tällaisen vanhan suomipakanan kevätjuhlaan vaan kekriin. Kevään juhlaan kuuluu minulla puput, munat, tiput, taiat, tuli. Kai minua jonkinlaisena noitana voi pitää, mutta sitä olen 24/7/365(+1 karkausvuosina).
Vaikka täytyy myöntää että mämmistä pidän vähän turhankin paljon, joten sitä tulee välillä syötyä ihan ilman juhliakin. Eikä ollut tarkoitus arvostella että joku syö mämmiä pääsiäisenä, silloin niitä on helppo löytää kaupoista. Ja jos kristitty juhlii pääsiäistä ja tykkää mämmistä, niin tietysti saa syödä mämmiä juhlansa aikana, ei se minulta ole mitenkään pois, ruokaa se vain on, vaikka joku rasittava voisikin jotain kulttuurin omimisesta nillittää tavalla tai toisella.
Rairuoho joka yleensä päätyy kissan suuhun
Kuuluu tietysti. Minä koristelen joka vuosi munani ihan omin käsin.
Pupuja🐇, tipuja🐤ja suklaatimunia laitan näkyville.
kaikki ihanuudet, upeita oksia ,sitten luonnostakin pajunkissoja, tipuja joka sirttia, täytekakku, iso kattaus asetelmia, kukkoa kanaa, rairuohoa jne leikkokukkia. parvekkeella ulkonarsissit. harmi että nykymunat rumia. ennen oli sädehtäviä papereita ja eri värisiä kristallimaisia kauniita sormuksia. munissa usein isot rusetit.
joo pöytätableit myös,vaikka mitä kivaa,mutta hallitusti ja ei liikaa.
Noidat. Niitä tulee joka pääsiäinen oven taakse kolme kpl. Naapurin tytöt. Varaan karkkia ja joskus muutakin heille jo valmiiksi.
Ihanaa, että vielä jotkut tavat elää.
Pääsiäiskoristeita en viitsi laitella, kun ei ole lapsia.