Miksi naiset asettavat miehille aina liian kovat vaatimukset?
Miksi se on aina näin? Olen ihan tavallinen, kiltti mies, enkä pyydä mahdottomia vain rehellistä, tasavertaista kumppania. Mutta sitten näkee, kuinka pullukkanainen, joka ei ole itseään kehittänyt tai panostanut itseensä yhtään, odottaa saavansa miehen, joka on huippukunnossa, hyvässä työssä ja tienaa sen 5000e/kk. Siis mitä ihmettä?
Se turhauttaa, koska tuntuu, ettei pelisäännöt ole reilut miehille. Itse yritän pitää huolta itsestäni ja olla hyvä tyyppi, mutta samaan aikaan naiset yliarvioivat oman tasonsa ja kuvittelevat ansaitsevansa kaiken maailman miesmallilentäjääkärit. Miksi naiset ei voi katsoa peiliin ja miettiä, mitä itse tuo suhteeseen?
En halua kuulostaa ilkeältä, mutta tämä ajatusmaailma, jossa naiset vaativat miehiltä enemmän kuin ovat itse valmiita antamaan, on kuluttavaa ja turhauttavaa. Jos minä voin hyväksyä omat vikani ja puutteeni, miksei se toimi toisinpäin? Missä on naisten realismi?
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni nainen on mieluummin yksin, kuin huonon miehen kanssa 🤷🏻
Mikään mahti maailmassa ei saisi ainakaan minua vaihtamaan sinkkuelämääni parisuhteeseen jonkun netissä naisettomuuttaan vänisevän tyypin kanssa. En jaksa työn ulkopuolella viettää hetkeäkään aikaa sellaisten ihmisten seurassa, joista en pidä ja joiden kanssa en viihdy. Ja sitten jonkun mielestä pitäisi vielä alkaa parisuhteeseen sellaisen kanssa. Elämä on muutenkin ihan riittävän rankkaa, kiitos vaan. Mieluummin kohtaan elämän yksin kuin huonossa seurassa.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että miksi se on vinkumista jos miehet puhuu miesten asioista? Naiset saa valittaa asioista ja naiset saa vaatia miehiltä vaikka kuun taivaalta mutta mies ei saa vaatia naisilta mitään. Onko tämä si
Kyllähän se tuntuu pahalta kun itsereflektoi ja tekee kaikkensa parantaakseen omaa tilannetta muttei silti kelpaa muille ihmisille.
Naiset pariutuu aina ylöspäin eli miehen on oltava aina naista tasokkaampi. Nainen ei ikinä pariudu alaspäin.
Mies on se joka joutuu pariutumaan alaspäin koska naisille on valta parisuhdemarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kas tässä mun vaatimukset miehelle:
- savuton ja alkoton
- hygieniastaan huolta pitävä ja siisti
- osallistuu myös kotitöihin
- eläinrakas
- ei sairaalloisen mustasukkainen (otetaanpa esimerkiksi exäni joka oli mustasukkainen miespuoliselle serkulleni...)
- pituus mielellään yli 174 mutta alle 180
- painolla ei väliä
- osaa käytöstavat ja on ystävällinen
Harmittavasti kaikki muu täsmää mutta olen sentin liian pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menestykseni seuranhakusovelluksissa viimeisen kuuden vuoden aikana on ollut olematon, mutta mikään listaamistasi syistä ei riitä selittämään miksi. Sain viime vuonna yhden tykkäyksen ja nolla paria.
Profiilissani on yksi selkeä kasvokuva hymyn kanssa, kaksi kuvaa urheilukisoista, yksi rannalta kavereiden kanssa, kaksi askartelemasta verstaalta ja yksi puutarhatöiden parista. Ei ole outoja kuvakulmia, itse otettuja kuvia, aurinkolaseja naamalla, vihaisia ilmeitä, alkoholia, kalasaaliita, autojen rassausta, turistirysiä tai muuta sellaista, mistä ei yleensä tykätä. Kuvat ovat käsittelemättömiä, jos ei lasketa rajausta ja valkotasapainon säätöä. Tekstini sävy on positiivinen ja leikkisä olematta kuitenkaan rivo. Se sisältää lyhyen luonnekuvauksen, muutamia harrastuksia ja sen mitä etsin eli kavereita tai elämänkumppania. Ilmais
Ilmeisesti olet siis hyvin ruma, kun yksikään nainen ei sinusta kiinnostu.
Jos on treenattu ja hyvin koulutettu, eikä kuulu niihin 70 %:iin suomalaisista miehistä, jotka ovat ylipainoisia, erottuu jo selvästi edukseen muista treffipalstalla. Jotain täytyy olla pahasti sinussa vialla, olet naamasta yhtä karu kuin katkera luonteesi?
Vierailija kirjoitti:
En ole tykännyt kuin ehkä joka kymmenennestä profiilista. Sen ei pitäisi olla liikaa. Pidin kerran yli kolmen kuukauden tauon, jotta henkilötietoni poistettaisiin. Sama meno jatkui sen jälkeen. Kysyin vielä asiakaspalvelusta onko minut varjobannattu, johon he vastasivat, että ei ole, vaan kaikki toimii normaalisti. Sama meno jatkui edelleen.
Minulla on tällä hetkellä Tinderissä kaksi tykkäystä ja nolla paria. En saanut profiilia tehtyä Bumbleen tai Hingeen, kun yritin. Suomi24 Treffit ja muut perinteiset seuranhakuilmoitukset ovat toimineet vielä huonommin kuin Tinder. Kuvittelin sen riittävän, että olen treenattu, siisti, korkeakoulutettu ja sosiaalisesti aktiivinen mies, joka etsii elämänkumppania, mutta se ei näköjään riitä alkuunkaan.
Kuulostaa omituiselta. Luulisi, että edes jonkin verran tykkäyksiä tulisi. Millaisia asioita kerrot profiilitekstissä itsestäsi ja kiinnostuksenkohteistasi?
Tuo viimeinen lauseesi paljastaa, että sinulla on täysin vinoitunut käsitys asioista. Olen itse normaalipainoinen, jopa hoikahko, korkeasti koulutettu nainen, mutta esim. itse swaippaan vasemmalle kaikki sporttiset miehet, eikä korkeakoulutus ole itselleni se, mikä herättää miehessä kiinnostuksen. Itse haen taiteesta ja kulttuurista kiinnostuneita, vähän boheemin oloisia miehiä. Joten moni treenattu, siisti, korkeakoulutettu ja sosiaalisesti aktiivinen elämänkumppania etsivät mies menee vasemmalle. Ei siksi, että heissä olisi mitään erityistä "vikaa", vaan koska he eivät vaikuta olevan sitä, mitä etsin. Aika moni hakee Tinderissä kuitenkin samanhenkistä ihmistä, jolloin profiilitekstin ja kiinnostuksenkohteisen merkitys on iso. Se, että joku ei tykkää sinun profiilista, ei tarkoita sitä, että hänelle "ei riitä mikään" - hän hakee ehkä vain jotain toisentyyppistä.
Miksi sinusta koulutuksen ja treenaamisen pitäisi riittää? Kaikki eivät hae tällaisia ominaisuuksia miehistä - tarkoittaako se, että he ovat liian nirsoja? Jos joku ammattikoulun käynyt duunarinainen hakee duunarimiestä, niin onko hänellä liian kovat vaatimukset, jos KTM ei kelpaa?
Suosittelisin sinua kuitenkin kokeilemaan jotain muita deittisovelluksia, ihan vaan siltä varalta, jos ongelma kuitenkin olisi Tinderin algoritmissa. Pitää muistaa, että valtaosa ihmisistä on aika tavallisia, työssäkäyviä ihmisiä, jotka elävät tavallista peruselämää, ja he hakevat siihen sopivaa kumppania. Haastavampaa on niillä, jotka etsivät vaikkapa vegaania taiteilijatyyppiä. Suurin osa ei hae mitään ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tykännyt kuin ehkä joka kymmenennestä profiilista. Sen ei pitäisi olla liikaa. Pidin kerran yli kolmen kuukauden tauon, jotta henkilötietoni poistettaisiin. Sama meno jatkui sen jälkeen. Kysyin vielä asiakaspalvelusta onko minut varjobannattu, johon he vastasivat, että ei ole, vaan kaikki toimii normaalisti. Sama meno jatkui edelleen.
Minulla on tällä hetkellä Tinderissä kaksi tykkäystä ja nolla paria. En saanut profiilia tehtyä Bumbleen tai Hingeen, kun yritin. Suomi24 Treffit ja muut perinteiset seuranhakuilmoitukset ovat toimineet vielä huonommin kuin Tinder. Kuvittelin sen riittävän, että olen treenattu, siisti, korkeakoulutettu ja sosiaalisesti aktiivinen mies, joka etsii elämänkumppania, mutta se ei näköjään riitä alkuunkaan.
Kuulostaa omituiselta. Luulisi, että edes jonkin verran tykkäyksiä tulisi. Millaisia asioita kerrot pro
Mitä muita sovelluksia on tarjolla? Tinder, Bumble, Hinge ja OkCupid on jo kokeiltu. En yleensä käytä sosiaalisia medioita tai älypuhelimia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä muita sovelluksia on tarjolla? Tinder, Bumble, Hinge ja OkCupid on jo kokeiltu. En yleensä käytä sosiaalisia medioita tai älypuhelimia.
Tulee mieleen FB Dating. Siinähän on ominaisuus, jossa voi mennä selaamaan niitäkin, jotka ovat jo tykänneet itsestä. Toki voi kokeilla Tinderissä uutta profiilia uusilla kuvilla ja teksteillä. Millaisia asioita kerrot siellä Tinderissä itsestäsi?
Jos kaikissa sovelluksissa on sama ongelma, silloin ongelma lienee jollain lailla itse profiilissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen FB Dating. Siinähän on ominaisuus, jossa voi mennä selaamaan niitäkin, jotka ovat jo tykänneet itsestä. Toki voi kokeilla Tinderissä uutta profiilia uusilla kuvilla ja teksteillä. Millaisia asioita kerrot siellä Tinderissä itsestäsi?
Jos kaikissa sovelluksissa on sama ongelma, silloin ongelma lienee jollain lailla itse profiilissa.
Kerroin jo, että profiilitekstini sisältää lyhyen luonnekuvauksen, muutamia harrastuksia ja sen mitä etsin eli kavereita tai elämänkumppania. Sen lisäksi avaan hieman miltä toivon elämäni kumppanin kanssa näyttävän, ja alempaa löytyy myös ammatti, ruokavalio ja muut laatikot valittuna.
Periaatteessa ap voisi olla kiinnostava. Mutta näistä viesteistä paistaa läpi jonkinlainen omituinen asenne elämään ja muihin ihmisiin. Ehkä se paistaa läpi myös profiilissa ja karkottaa naiset.
- ap sanoo alussa ettei halua paljoa kuin rehellisen ja tasavertaisen kumppanin sitten antaa kuitenkin ymmärtää että esim pullukat naiset ovat huonompia? Miksi?
- ap esittää että naiset vaativat mieheltä enemmän kuin ovat valmiita antamaan. Olisi kiva kuulla mitä ap tällä tarkoittaa. Jos hän tarkoittaa että ylipainoinen nainen ei saisi ihastua tai antaa tykkäystä hoikalle miehelle niin omituinen ajatusmaailma. Ei paino ratkaise vaan kemia, ihastuminen jne. Toki yksittäiselle ihmiselle toisen paino voi olla kynnyskysymys ja se on ok mutta ei voi väittää että se olisi kaikille.
- olisikohan ap asberger tai ei muuten oikein hahmota keskiverto naisen ajatusmaailmaa. Ehkä profiilin tekstikin on siksi sellaista ettei se vetoa keskiverto naiseen
- tai antaako ap tykkäyksiä vain apin kauneimmille naisille tai esim itseään yli 10 v nuoremmille ? Ja sitten syyttä naisia kun nämä nirsoja ?
- ap taisi jossain kirjoittaa ettei ole antanut kuin 10 tykkäystä. No ei ihme ettei matchejä synny. Ja sitten ap kehtaa vielä valittaa naisia nirsoiksi ?
Parisuhde ei ole mikään koulun parityö, jonka tekoon pari on vain yksinkertaisesti pakko löytyä ja vielä omasta koululuokasta. Opettaja ei onneksi tule osoittamaan, että te parittomat Tiina ja Matti olette nyt pari, alkakaas hommiin.
Jos ei mieluista paria löydy, niin ei silloin ei tarvitse työskennellä kenenkään kanssa. Tussit ja kartongin voi laittaa pulpettiin odottamaan, ja tehdä jotakin muuta. Parisuhdetehtävä voi odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menestykseni seuranhakusovelluksissa viimeisen kuuden vuoden aikana on ollut olematon, mutta mikään listaamistasi syistä ei riitä selittämään miksi. Sain viime vuonna yhden tykkäyksen ja nolla paria.
Profiilissani on yksi selkeä kasvokuva hymyn kanssa, kaksi kuvaa urheilukisoista, yksi rannalta kavereiden kanssa, kaksi askartelemasta verstaalta ja yksi puutarhatöiden parista. Ei ole outoja kuvakulmia, itse otettuja kuvia, aurinkolaseja naamalla, vihaisia ilmeitä, alkoholia, kalasaaliita, autojen rassausta, turistirysiä tai muuta sellaista, mistä ei yleensä tykätä. Kuvat ovat käsittelemättömiä, jos ei lasketa rajausta ja valkotasapainon säätöä. Tekstini sävy on positiivinen ja leikkisä olematta kuitenkaan rivo. Se sisältää lyhyen luonnekuvauksen, muutamia harrastuksia ja sen mitä etsin eli kavereita tai elämänkumppania. Ilmaisen tekstissä myös olevani avoin kaikenlaisille akt
Moni mies pilaa oman näkyvyytensä massaswaippaamalla kaikki oikealle, jolloin Tinderin algoritmi voi tulita botiksi. Kannattaisi katsoa ja lukea jokainen profiili ja swaipata oikealla vain joku tietty määrä.
Itse kyllästyin koko deittisovelluksiin tämän takia.
Kun ihan ekan kerran liityin, niin vähän häkellyin kun ihan muutamassa sekunnissa oli se +99 tykkäystä. Mutta opin nopeasti, että ei ne tykkäykset tarkoita yhtään mitään, profiilini oli vain yksi joka vedettiin kaiken muun ohella oikealle.
Kun mätsejä syntyi, niin ei lopulta viitsinyt avata keskustelua, ennenkuin oli tullut jotain viitettä olevan "oikea" mätsi. Siellä niitä mätsejä lopulta joitakin oli, mutta ei mitään keskustelua.
Tuohan on lopulta vähän sama, kun saisi tykkäyksiä ja osumia boteilta. Eli niitä satelee koko ajan, mutta ei niillä tee mitään. Poistin sitten koko profiilin.
Vierailija kirjoitti: Minulla on tällä hetkellä Tinderissä kaksi tykkäystä ja nolla paria. En saanut profiilia tehtyä Bumbleen tai Hingeen, kun yritin. Suomi24 Treffit ja muut perinteiset seuranhakuilmoitukset ovat toimineet vielä huonommin kuin Tinder. Kuvittelin sen riittävän, että olen treenattu, siisti, korkeakoulutettu ja sosiaalisesti aktiivinen mies, joka etsii elämänkumppania, mutta se ei näköjään riitä alkuunkaan.
Mihin sosiaalisesti aktiivinen mies tarvitsee deittisovelluksia? Tai riippuu tietysti, mitä sosiaalinen aktiivisuus sinulle tarkoittaa. Paljon luontaisemminhan ihmisiin tutustuu sosiaalisissa ympyröissä. Ihmisiin ja taas näiden ihmisten tuttuihin.
Kuvaatko muuten profiileissasi itseäsi sanalla kiltti? Voisin periaatteessa kiinnostuakin, koska ajattelisin että tämä taitaa olla joku huumorintajuinen kanssa-ylilautalainen.
Peukuista päätellen täällä on 21 miestä ja 94 naista. Pidetään me miehet yhtä ja pyritään koska me olemme sorrettuja.
Mä en kerta kaikkiaan ymmärrä näitä ruikutuksia, kun kaikki ystävä- ja tuttavapiirini, sukuni, työkuvioiden, harrastuskuvioiden ihan tavalliset naiset ovat yhdessä ihan tavallisten miesten kanssa. Minä olen ollut jo 25 v. naimisissa ihan tavallisen pulliaisen kanssa. Kaupungilla kun kävelee, ihan tavallisia pulliaispareja siellä tulee vastaan. Mistä tämä jatkuva ruikutus naisten karmeista vaatimuksista oikein kumpuaa? Väkisin tulee mieleen, että se valittajamies itse haaveilee niistä laatikkoleukakirurgilentäjistä, muttei ole vielä myöntänyt sitä itselleen...
Vierailija kirjoitti:
Peukuista päätellen täällä on 21 miestä ja 94 naista. Pidetään me miehet yhtä ja pyritään koska me olemme sorrettuja.
Minä naisenakin ymmärrän että koette teidän olevan sorrettuja. Kyllähän nyt jokaisen miehen pitäisi päästä valitsemaan missikisan finalisteista itselleen mieleinen nainen. Nainen joka ei lokkeilisi vaan maksaisi aina kaikesta puolet (paitsi lasten hankinnasta ja hankinnoista mielellään kaiken). Naisenhan kuuluu teidän mielestä tehdä perinteiset kotityöt ja olla lisäksi aina miehen käytettävissä. Ja jos tätä ei saa niin sorretultahan se olo voi tuntua.
Koska olette niin ylivertaisia niin harkitkaa parisuhdetta toisen miehen kanssa. Silloin ei tarvi kärsiä nirsoista naisista ja muista naisten aiheuttamista ongelmista. Nauttikaahan toisistanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia on alle 40-vuotiaissa paljon vähemmän kuin miehiä, joten heillä on kaikki valta. Se ei ole reilua, mutta se on todellisuutta.
Miksi tänne ei tuoda ulkomailta kauniita sinkkunaisia meille suomalaisille sinkkumiehille?
Sun mielestä ihmiskauppaa pitäisi olla enemmän ja uhreja helpommin saatavilla? Ok, mutta ihmiskauppa on rikos.
Olet ruma, tyhmä ja haiset pahalle.
Jätä naiset rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Naiset pariutuu aina ylöspäin eli miehen on oltava aina naista tasokkaampi. Nainen ei ikinä pariudu alaspäin.
Mies on se joka joutuu pariutumaan alaspäin koska naisille on valta parisuhdemarkkinoilla.
"Naisten valta parisuhdemarkkinoilla" perustuu vain siihen, että miehet eivät viitsi opetella käytöstapoja ja impulssikontrollia, kun taas jo pikkutytöillä nämä kumpikin ovat hallussa.
Eli ulimies on typerä, kehittymätön va jak ki, joka ei pärjää noin nelivuotiaalle tytölle.