Miksi naiset asettavat miehille aina liian kovat vaatimukset?
Miksi se on aina näin? Olen ihan tavallinen, kiltti mies, enkä pyydä mahdottomia vain rehellistä, tasavertaista kumppania. Mutta sitten näkee, kuinka pullukkanainen, joka ei ole itseään kehittänyt tai panostanut itseensä yhtään, odottaa saavansa miehen, joka on huippukunnossa, hyvässä työssä ja tienaa sen 5000e/kk. Siis mitä ihmettä?
Se turhauttaa, koska tuntuu, ettei pelisäännöt ole reilut miehille. Itse yritän pitää huolta itsestäni ja olla hyvä tyyppi, mutta samaan aikaan naiset yliarvioivat oman tasonsa ja kuvittelevat ansaitsevansa kaiken maailman miesmallilentäjääkärit. Miksi naiset ei voi katsoa peiliin ja miettiä, mitä itse tuo suhteeseen?
En halua kuulostaa ilkeältä, mutta tämä ajatusmaailma, jossa naiset vaativat miehiltä enemmän kuin ovat itse valmiita antamaan, on kuluttavaa ja turhauttavaa. Jos minä voin hyväksyä omat vikani ja puutteeni, miksei se toimi toisinpäin? Missä on naisten realismi?
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisit ap kysäistä vaikka joltain tuttava pariskunnaltasi jotka ovat olleet pitkään yhdessä että, mikä heidät on saaneet niin pitkään olemaan yhdessä? Väitän että, monet pitkät suhteet perustuu toisen kunnioittamiseen, luottamukseen ja rakkauteen. Onko nuo kolme "vaatimusta" sinun mielestä liikaa?
Kyseiset miehet ovat tavanneet puolisonsa töissä tai opiskellessa, tai heillä on muuten vain käynyt kaveripiirin kanssa tuuri. Ne, joilla ei ole samoja onnenlahjoja, joutuvat kilpailemaan huomiosta miesvaltaisissa seuranhakupalveluissa ja harrastuksissa. Siellä ei pääse edes lähettämään viestejä ja esittelemään persoonaansa, jos ei selviä ulkonäköön perustuvasta esikarsinnasta. Listaamillasi vaatimuksilla ei ole tällöin merkitystä.
Valitettava fakta on, että kaikki eivät menesty deittisovelluksissa. Ei siellä menesty kaikki naisetkaan. Mutta itse kun olen juuri nyt Tinderissä ja selannut jo satoja miesten profiileita, voisin antaa sellaisen vinkin, että omia mahdollisuuksia voi parantaa mm. ottamalla itsestä hyvät, edustavat ja ystävällisyyttä henkivät kuvat, kirjoittamalla profiilitekstin, jossa kertoo itsestään, kiinnostuksenkohteistaa, mitä hakee, jne. ja muutenkin täyttämällä Tinderin lomakkeessa mahdollisimman monta kohtaa. Jos henkilö ei kerro itsestään mitään ja kuvatkin ovat mitä sattuu, niin kukapa sellaista oikealle swaippaisi?
Menestykseni seuranhakusovelluksissa viimeisen kuuden vuoden aikana on ollut olematon, mutta mikään listaamistasi syistä ei riitä selittämään miksi. Sain viime vuonna yhden tykkäyksen ja nolla paria.
Profiilissani on yksi selkeä kasvokuva hymyn kanssa, kaksi kuvaa urheilukisoista, yksi rannalta kavereiden kanssa, kaksi askartelemasta verstaalta ja yksi puutarhatöiden parista. Ei ole outoja kuvakulmia, itse otettuja kuvia, aurinkolaseja naamalla, vihaisia ilmeitä, alkoholia, kalasaaliita, autojen rassausta, turistirysiä tai muuta sellaista, mistä ei yleensä tykätä. Kuvat ovat käsittelemättömiä, jos ei lasketa rajausta ja valkotasapainon säätöä. Tekstini sävy on positiivinen ja leikkisä olematta kuitenkaan rivo. Se sisältää lyhyen luonnekuvauksen, muutamia harrastuksia ja sen mitä etsin eli kavereita tai elämänkumppania. Ilmaisen tekstissä myös olevani avoin kaikenlaisille aktiviteeteille ja kutsun lukijankin osallistumaan niihin.
Olen pyytänyt mies- ja naispuolisia kavereitani arvioimaan profiilini ja heidän mielestään siinä ei ole juuri mitään parannettavaa. Toki he ovat löytäneet muutamia yksityiskohtia, joihin he olisivat halunneet puuttua, mutta he ovat olleet niistä eri mieltä myös keskenään, joten en ole tehnyt niiden eteen mitään. Yritän siitä huolimatta kehittää itseäni ja parannella profiiliani jatkuvasti, mutta se ei tunnu vaikuttavan mihinkään. En vain tiedä mitä muutakaan voisin enää tehdä, koska en pysty löytämään sinkkuja mistään muualtakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia on alle 40-vuotiaissa paljon vähemmän kuin miehiä, joten heillä on kaikki valta. Se ei ole reilua, mutta se on todellisuutta.
Miksi tänne ei tuoda ulkomailta kauniita sinkkunaisia meille suomalaisille sinkkumiehille?
Mikä instanssi niitä teille toisi? Voi helvetti. Mene vttu itse ulkomaille ja osta sieltä itsellesi eukko.
Ap ei uskalla matkustaa eika osaa kayttaa nettia. Eika silla ole rahaa.
Mutta hei, naiset ne vaan vaatii liikaa kun ap ei saa piparia 🤣🤣🤣...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisit ap kysäistä vaikka joltain tuttava pariskunnaltasi jotka ovat olleet pitkään yhdessä että, mikä heidät on saaneet niin pitkään olemaan yhdessä? Väitän että, monet pitkät suhteet perustuu toisen kunnioittamiseen, luottamukseen ja rakkauteen. Onko nuo kolme "vaatimusta" sinun mielestä liikaa?
Kyseiset miehet ovat tavanneet puolisonsa töissä tai opiskellessa, tai heillä on muuten vain käynyt kaveripiirin kanssa tuuri. Ne, joilla ei ole samoja onnenlahjoja, joutuvat kilpailemaan huomiosta miesvaltaisissa seuranhakupalveluissa ja harrastuksissa. Siellä ei pääse edes lähettämään viestejä ja esittelemään persoonaansa, jos ei selviä ulkonäköön perustuvasta esikarsinnasta. Listaamillasi vaatimuksilla ei ole tällöin merkitystä.
Valitettava fakta on, että kaikki eivät menesty deittisovelluks
Jep. Yläosaton mörkki mies kalan, mopon, auton tai kaljapullon kanssa ei lähtökohtaisesti innosta ;) Se jo et hymyilee tekis paljon!
Vierailija kirjoitti:
Sinällään se on eettisesti väärin että rumat ja ylipainoiset naiset kelpuuttaa kumppaniksi vain koulutettuja komistuksia koska se asettaa miehet alisteiseen asemaan. Sille koulutetulle komistukselle kuuluisi kaunis nainen eikä alatason nainen.
Mikä estää sitä koulutettua komistusta tavoittelemasta kaunista naista? Se, että joku ruma ja/tai ylipainoinen nainen on kiinnostunut, ei velvoita koulutettua komistusta tai muitakaan miehiä mihinkään. Ihan vapaasti saavat miehetkin etsiä just sellaista seuraa kuin haluavat - lain puitteissa toki, siinä ainoa (ja toivottavasti hyväksytty) rajoite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni nainen on mieluummin yksin, kuin huonon miehen kanssa 🤷🏻
Mikään mahti maailmassa ei saisi ainakaan minua vaihtamaan sinkkuelämääni parisuhteeseen jonkun netissä naisettomuuttaan vänisevän tyypin kanssa. En jaksa työn ulkopuolella viettää hetkeäkään aikaa sellaisten ihmisten seurassa, joista en pidä ja joiden kanssa en viihdy. Ja sitten jonkun mielestä pitäisi vielä alkaa parisuhteeseen sellaisen kanssa. Elämä on muutenkin ihan riittävän rankkaa, kiitos vaan. Mieluummin kohtaan elämän yksin kuin huonossa seurassa.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että miksi se on vinkumista jos miehet puhuu miesten asioista? Naiset saa valittaa asioista ja naiset saa vaatia miehiltä vaikka kuun taivaalta mutta mies ei saa vaatia naisilta mitään. Onko tämä sinusta reilua ja tasa-arvoista?
Minä en vaadi yhdeltäkään mieheltä mitään. Joko pidän jostain miehestä tai sitten en pidä, mutta kenenkään ei tarvitse muuttua minun takiani tai pyrkiä miellyttämään minua. Muut ihmiset eivät ole maailmassa minua varten. Pidätän saman oikeuden itselläni ja näin uskon kaikkien psyykkisesti edes jollain tavalla tasapainoisten ihmisten ajattelevan. Ja kyllä, tämän ajattelutavan uskon olevan reilua ihan kaikille. Ymmärrän, että sinusta kuulostaa kuin puhuisin hepreaa, koska sinulle "vaatiminen" on osa normaalia elämää ja kuvittelet maailman pyörivän "vaatimalla".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään mahti maailmassa ei saisi ainakaan minua vaihtamaan sinkkuelämääni parisuhteeseen jonkun netissä naisettomuuttaan vänisevän tyypin kanssa. En jaksa työn ulkopuolella viettää hetkeäkään aikaa sellaisten ihmisten seurassa, joista en pidä ja joiden kanssa en viihdy. Ja sitten jonkun mielestä pitäisi vielä alkaa parisuhteeseen sellaisen kanssa. Elämä on muutenkin ihan riittävän rankkaa, kiitos vaan. Mieluummin kohtaan elämän yksin kuin huonossa seurassa.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että miksi se on vinkumista jos miehet puhuu miesten asioista? Naiset saa valittaa asioista ja naiset saa vaatia miehiltä vaikka kuun taivaalta mutta mies ei saa vaatia naisilta mitään. Onko tämä sinusta reilua ja tasa-arvoista?
Nythän tämä mies lähinnä valitti, et nainen ei sais "vaatia" sellaista kuin haluaa.
Kaikesta saa puhua, mut kannattaa muistaa, että vain omiin tekemisiinsä voi vaikuttaa. En minäkään valita, jos joku mies haluaa muovisen ankkahuulen, se on hänen oikeutensa haluta just mitä haluaa.
Koska he voivat ja heillä on siihen oikeus.
Kiltti mies on liian usein "emmä tiiä päätä sinä" -mies. Hyvällä tyypillä sen sijaan on omiakin ajatuksia, ehdotuksia, mielipiteitä ja kokemuksia elämästä jaettavana. Ei todellakaan pidä olla jännämies ollakseen ihan tavallinen, kiinnostava mies.
Höpöhöpöhöpöhöpö höpö höpö. Kumppanin valinnassa saa jokainen asettaa haluamansa kriteerit. Miksi tyytyisi itselle epäsopivaan.
Vierailija kirjoitti:
Menestykseni seuranhakusovelluksissa viimeisen kuuden vuoden aikana on ollut olematon, mutta mikään listaamistasi syistä ei riitä selittämään miksi. Sain viime vuonna yhden tykkäyksen ja nolla paria.
Profiilissani on yksi selkeä kasvokuva hymyn kanssa, kaksi kuvaa urheilukisoista, yksi rannalta kavereiden kanssa, kaksi askartelemasta verstaalta ja yksi puutarhatöiden parista. Ei ole outoja kuvakulmia, itse otettuja kuvia, aurinkolaseja naamalla, vihaisia ilmeitä, alkoholia, kalasaaliita, autojen rassausta, turistirysiä tai muuta sellaista, mistä ei yleensä tykätä. Kuvat ovat käsittelemättömiä, jos ei lasketa rajausta ja valkotasapainon säätöä. Tekstini sävy on positiivinen ja leikkisä olematta kuitenkaan rivo. Se sisältää lyhyen luonnekuvauksen, muutamia harrastuksia ja sen mitä etsin eli kavereita tai elämänkumppania. Ilmaisen tekstissä myös olevani avoin kaikenlaisille aktiviteeteille ja kutsun lukijankin osallistumaan niihin.
Olen pyytänyt mies- ja naispuolisia kavereitani arvioimaan profiilini ja heidän mielestään siinä ei ole juuri mitään parannettavaa. Toki he ovat löytäneet muutamia yksityiskohtia, joihin he olisivat halunneet puuttua, mutta he ovat olleet niistä eri mieltä myös keskenään, joten en ole tehnyt niiden eteen mitään. Yritän siitä huolimatta kehittää itseäni ja parannella profiiliani jatkuvasti, mutta se ei tunnu vaikuttavan mihinkään. En vain tiedä mitä muutakaan voisin enää tehdä, koska en pysty löytämään sinkkuja mistään muualtakaan.
Hmm. Profiilisi kuulostaa kyllä ihan hyvin laaditulta, ja ihan fiksua on ollutkin kysyä kavereiden mielipidettä. Joissain tapauksissa voi Tinderin algoritmikin olla ongelma. Näkyykö sinulla tykkäyksiä? Nimittäin jos ei näy, voi olla myös, että jostain syystä algoritmi ei näytä korttiasi naisille. Moni mies pilaa oman näkyvyytensä massaswaippaamalla kaikki oikealle, jolloin Tinderin algoritmi voi tulita botiksi. Kannattaisi katsoa ja lukea jokainen profiili ja swaipata oikealla vain joku tietty määrä. En tosin tiedä, onko tämä ongelma sinun kohdallasi. Jonkinlainen algoritmiin liittyvä näkyvyysongelma voi olla syynä.
Tai toki huono tuuri. Voihan olla, että olet saanut tykkäyksiä, mutta et just niiltä, joista itse olet tykännyt. Itselläni on 99+ tykkäystä, mutta vain neljä matchia. Toki olen aika harvan swaipannut oikealle, mutta silti.
Onko sulla tuo sama ongelma myös muissa sovelluksissa kuin Tinderissä?
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun vauvakuume iskee, vaatimukset karisevat ja jäljelle jää vain se yksi vaatimus.
Jee, eli sinäkin pääset aikanasi petipuuhiin :)
Hyvä jos osaa hyväksyä itsensä ominaisuuksineen. Niin todennäköisesti se toinenkin on tehnyt. Halun pitää olla molemmin puolista.
"Itselläni on 99+ tykkäystä, mutta vain neljä matchia. "
Kyllä, ja tässäkin on periaatteessa 3 liikaa, jos vain yhden kanssa haluaa mennä naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa asettaa omalle puolisoehdokkaalleen minkälaiset kriteerit tahansa, mutta ei voi vaatia ketään a) täyttämään niitä b) kiinnostumaan takaisin. Jos sortuu jompaankumpaan, menee vinkumisen puolelle.
Kas tässä mun vaatimukset miehelle:
- savuton ja alkoton
- hygieniastaan huolta pitävä ja siisti
- osallistuu myös kotitöihin
- eläinrakas
- ei sairaalloisen mustasukkainen (otetaanpa esimerkiksi exäni joka oli mustasukkainen miespuoliselle serkulleni...)
- pituus mielellään yli 174 mutta alle 180
- painolla ei väliä
- osaa käytöstavat ja on ystävällinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettava f
Oon ite kuullu juttuu et nimenomaan yläosaton pitää olla mut sillee et sul näkyy abssit.
Jos abssit näkyy ja hymyilee ni se vissii on se mikä toimii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysynnan ja tarjonnan laki. Miten reiluus siihen ikina liittyy? Millaan saralla? Myotatunnostako pitaisi alkaa seurustelemaan jonkun epakiinnostavan ihmisen kanssa tai hypata sankyyn?
Miesten ongelma on se etta he tarvitsevat naisia enemman kuin naiset tarvitsevat miehia. Moni nainen elaa tyytyvaisesti sinkkuna kun taas miehet eivat oikein tunnu naisettomuutta kestavan. Pykaavat nyt siita suorastaan yhteiskunnallista ongelmaa joka valtion (Lue: veronmaksajien) pitaisi jotenkin korjata. Anna mun kaikki kestaa. Maailman sivu on ollut vanhoja poikia ja -piikoja, ei elinikainen sinkkuus ole mikaan uusi ja outo ilmio. Naisten syyttely siita sen sijaan on.
Niin epamiehekasta toimintaa kuin olla ja voi.
Jaha, taas tämä inceli ulisemassa ja haukkumassa ylipainoisia naisia ja olettamassa että hänelle ilman muuta kuuluu antaa piparia.
Vierailija kirjoitti:
Kas tässä mun vaatimukset miehelle:
- savuton ja alkoton
- hygieniastaan huolta pitävä ja siisti
- osallistuu myös kotitöihin
- eläinrakas
- ei sairaalloisen mustasukkainen (otetaanpa esimerkiksi exäni joka oli mustasukkainen miespuoliselle serkulleni...)
- pituus mielellään yli 174 mutta alle 180
- painolla ei väliä
- osaa käytöstavat ja on ystävällinen
Pituus on niin pinnallinen mainita.