Ei taida missään avoimessa yliopistossa olla ilmaisia verkkokursseja?
Joissakin ammattikorkeissa on joitakin ilmaisia kursseja ja olen kolme kurssia ottanutkin yhdestä avoimesta AMK:sta. Kiinnostaisi vain joku avoimen yo:n kurssi myös, mutta rahatilanne ei nyt salli maksaa sellaisesta. Mua kiinnostaisi hoitotiede ja kasvatustiede.
Verkkokurssit olisi mulle sopivia koska ei ole aikaa ja rahaa kulkea missään kun matkaa kuitenkin on. Olen ihan töissä, mutta taloustilanne nyt todella huono kun opinnot vieneet säästöt ja enemmänkin. Valmistun siis pian AMK:sta. Kestää hetken, että saa talouden tasapainoon taas.
Kommentit (44)
Aallossa on paljon tietotekniikan alan kursseja. Katso fitech.io.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä niitä on jokaisessa yliopistossa ja jos suinkaan osaat käyttää nettiä, olisit ne jo löytänyt googlesta, vinkki hakusanaksi: mooc kurssi
Miksi pitää vastata noin ylimielisesti? Mistä hitosta mä voisin tietää tuollaisen kuin mooc-kurssi???
Ap
No jos oisit etsinyt yliopistojen sivuilta. Sieltä ne löytyy.
olen itse löytänyt ja joo oon 70+! Ihan syystä nyt ylimielisesti vastailemme.
TIEDONHANKINTA on opiskeluissa yksi ydinajatus!
Mene muualle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aallossa on paljon tietotekniikan alan kursseja. Katso fitech.io.
Väärä ala. Ei mua kiinnosta tuollaiset.
Ap
No sellaisen vinkin voin vielä heittää että hommaa itsesi HY:n tutkinto-opiskelijaksi mihin tahansa ohjelmaan, jolloin avoimen kurssit (joita voi usein suorittaa etänä) ovat maksuttomia.
Luultavasti jotain nillitystä tulee tähänkin vastaukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raivostuttavaa että avoimen kurssien hinnat nousi taivaisiin; työttömänä noihin ei ole mitään mahdollisuuksia enää.
Avoimen kurssit maksavat 75€ ja kestävät yleensä pari kuukautta. Ihan oikeastiko tuo on liikaa?
Ihan oikeasti on jos niistä haluaa hyötyä, eli käytännössä saada opintokokonaisuuden. Ja tsekkaapa paljonko niiden hinnat nousivat.
MOOC kurssit on ilmaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähiopetus siis ehdottomasti suljettu pois, eikä kurssi saa maksaa mitään. Eli jos amerikankieli sujuu, niin ilmaisia joko kokonaan tai osittain ovat ainakin Khan Academy, Saylor Academy, Udemy, Coursera ja edX. Todistuksia ei ilmaiskursseilta saa, ellei sitten Saylorilla olisi edelleen sellaisia täysin "persaukisille" tehtyjä sertifioituja, sinänsä ihan laadukkaista kursseja. Nämä siis kaikki verkossa.
Englanti sujuu, mutta en todellakaan ala tekemään mitään ulkomaalaisia kursseja. Ei kiinnosta tuollaiset.
Ap
Eli halusit nyt vain provosoida nillittämällä?
Mitä ihmettä?! Mä vain vastasin, että ei kiinnosta. Ei ole mitään nillittämistä. Ihme touhua taas tällä palstalla.
Ap
MOOCH-kurssit taitaa olla ilmaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raivostuttavaa että avoimen kurssien hinnat nousi taivaisiin; työttömänä noihin ei ole mitään mahdollisuuksia enää.
Avoimen kurssit maksavat 75€ ja kestävät yleensä pari kuukautta. Ihan oikeastiko tuo on liikaa?
Voi luoja. Tuo vastaaja kertoi olevansa työtön. Kyllä silloin 75€ on paljon. Se on mullekin paljon tällä hetkellä vaikka olen töissä. Kuinka pihalla todellisesta elämästä sä oikein olet?
Ap
No sanotaan että jos se opiskelu oikeasti merkitsee jotain, 75€ ei ole paljon. HYY:n jäsenmaksukin on samaa luokkaa ja se peritään opiskelijoilta, jotka ovat vankeja ja varusmiehiä lukuunottamatta pienituloisimpia maassa laillisesti olevia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
No sellaisen vinkin voin vielä heittää että hommaa itsesi HY:n tutkinto-opiskelijaksi mihin tahansa ohjelmaan, jolloin avoimen kurssit (joita voi usein suorittaa etänä) ovat maksuttomia.
Luultavasti jotain nillitystä tulee tähänkin vastaukseksi.
Missä mä olen muka nillittänyt? Lopeta jo tuo kiukuttelu kun en hyväksyny sun englannin kielisiä oppilaitoksia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja. Tuo vastaaja kertoi olevansa työtön. Kyllä silloin 75€ on paljon. Se on mullekin paljon tällä hetkellä vaikka olen töissä. Kuinka pihalla todellisesta elämästä sä oikein olet?
Ap
No sanotaan että jos se opiskelu oikeasti merkitsee jotain, 75€ ei ole paljon. HYY:n jäsenmaksukin on samaa luokkaa ja se peritään opiskelijoilta, jotka ovat vankeja ja varusmiehiä lukuunottamatta pienituloisimpia maassa laillisesti olevia ihmisiä.
75€ on paljon jos se on pois ruokarahoista. Sä et päätä muiden puolesta mikä on heille paljon.
Ap
Fitech.io siellä paljon ilmaisia kursseja ja kaikki online. Suomalaisten yliopistojen kursseja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähiopetus siis ehdottomasti suljettu pois, eikä kurssi saa maksaa mitään. Eli jos amerikankieli sujuu, niin ilmaisia joko kokonaan tai osittain ovat ainakin Khan Academy, Saylor Academy, Udemy, Coursera ja edX. Todistuksia ei ilmaiskursseilta saa, ellei sitten Saylorilla olisi edelleen sellaisia täysin "persaukisille" tehtyjä sertifioituja, sinänsä ihan laadukkaista kursseja. Nämä siis kaikki verkossa.
Englanti sujuu, mutta en todellakaan ala tekemään mitään ulkomaalaisia kursseja. Ei kiinnosta tuollaiset.
Ap
EdX on hyvä. Siellä on mm. MIT:n, Berkeleyn, Cambridgen ja Harvardin kursseja. Aivan huippuhyviä kursseja! Opiskelu on ilmaista, mutta jos haluat todistuksen, siitä menee jokin toimistomaksu, joka ei ole kallis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
EdX on hyvä. Siellä on mm. MIT:n, Berkeleyn, Cambridgen ja Harvardin kursseja. Aivan huippuhyviä kursseja! Opiskelu on ilmaista, mutta jos haluat todistuksen, siitä menee jokin toimistomaksu, joka ei ole kallis.
Ap ei ollut kiinnostunut ulkomaisista kursseista. Sinänsä avoin yliopisto on siitä hyvä, että suoritukset kelpaavat suoraan HY:n tutkintoihin, jos siellä opiskelee myöhemmin.
Ainakin Xaman:sta valmistuessa sai kahden seuraavan vuoden kurssit maksutta käyttöön. Olisikohan muissskin samanlaisia käytäntöjä?
Joo ei kiinnosta Harvardin kurssit.
Ap