Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei taida missään avoimessa yliopistossa olla ilmaisia verkkokursseja?

Vierailija
23.01.2025 |

Joissakin ammattikorkeissa on joitakin ilmaisia kursseja ja olen kolme kurssia ottanutkin yhdestä avoimesta AMK:sta. Kiinnostaisi vain joku avoimen yo:n kurssi myös, mutta rahatilanne ei nyt salli maksaa sellaisesta. Mua kiinnostaisi hoitotiede ja kasvatustiede.

Verkkokurssit olisi mulle sopivia koska ei ole aikaa ja rahaa kulkea missään kun matkaa kuitenkin on. Olen ihan töissä, mutta taloustilanne nyt todella huono kun opinnot vieneet säästöt ja enemmänkin. Valmistun siis pian AMK:sta. Kestää hetken, että saa talouden tasapainoon taas.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla spekseillä sanoisin että kirjasto. Sieltä ei saa opintomerkintää, mutta tietoa saa.

Vierailija
2/44 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla spekseillä sanoisin että kirjasto. Sieltä ei saa opintomerkintää, mutta tietoa saa.

No tietoa saa joo, mutta mä haluaisin ihan kursseja käydä. No ei auta kuin odottaa parempaa rahatilannetta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun yliopistossa on jotain maksuttomia verkkokursseja.

Vierailija
4/44 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä niitä on jokaisessa yliopistossa ja jos suinkaan osaat käyttää nettiä, olisit ne jo löytänyt googlesta, vinkki hakusanaksi: mooc kurssi

Vierailija
5/44 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOOC-kurssit esimerkiksi Helsingin yliopistossa. 

Vierailija
6/44 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoilla on ilmaisia kursseja, ihan etänä suoritettaviakin.

Kirjoita googleen vaikka ilmainen yliopistokurssi

Vierailija
7/44 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä niitä on jokaisessa yliopistossa ja jos suinkaan osaat käyttää nettiä, olisit ne jo löytänyt googlesta, vinkki hakusanaksi: mooc kurssi

Miksi pitää vastata noin ylimielisesti? Mistä hitosta mä voisin tietää tuollaisen kuin mooc-kurssi???

Ap

Vierailija
8/44 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mooc.fi tai fitech jotkut kurssit saattaa olla ilmaisia. Aallossa oli joskus useampiakin mutta en tiedä onko enää. 

Vierailija
9/44 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MOOC-kurssit esimerkiksi Helsingin yliopistossa. 

Tämä. Aallossakin oli, mutta nämä kaikki painottuvat ohjelmointiin pääosin.

Vierailija
10/44 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tulee kaikki muu koulutus. Kaikenmaailman suoritusbätsit tietoteknisten tai turvallisten kurssien suorittamisesta.

Sosiaalipuolen teoriakoulutus taitaa olla aika vähissä. 

Mutta jos haluaa laajentaa näkökulmia niin mpk:n koulutuskalenteri tarjoaa monenlaista aina syötävistä luonnonkasveista tiedusteluun (eivät ole ihan ilmaisia) ja maakuntaopistot, Sivistysliitto  kansanopistot... ainakin Helsingin työväen opisto tarjoaa myös maksuttomia luentoja.

Vierailija
11/44 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttavaa että avoimen kurssien hinnat nousi taivaisiin; työttömänä noihin ei ole mitään mahdollisuuksia enää.

Vierailija
12/44 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kiinnosta joku yksittäinen käymäsi kurssi. Harvoin edes tutkinto oikeasti kiinnostaa (muuta kuin on/ei: täsmää haettuun tehtävään 100 % tai sitten ei täsmää).

Vierailija
13/44 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiopetus siis ehdottomasti suljettu pois, eikä kurssi saa maksaa mitään. Eli jos amerikankieli sujuu, niin ilmaisia joko kokonaan tai osittain ovat ainakin Khan Academy, Saylor Academy, Udemy, Coursera ja edX. Todistuksia ei ilmaiskursseilta saa, ellei sitten Saylorilla olisi edelleen sellaisia täysin "persaukisille" tehtyjä sertifioituja, sinänsä ihan laadukkaista kursseja. Nämä siis kaikki verkossa. 

Vierailija
14/44 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten tulee kaikki muu koulutus. Kaikenmaailman suoritusbätsit tietoteknisten tai turvallisten kurssien suorittamisesta.

Sosiaalipuolen teoriakoulutus taitaa olla aika vähissä. 

Mutta jos haluaa laajentaa näkökulmia niin mpk:n koulutuskalenteri tarjoaa monenlaista aina syötävistä luonnonkasveista tiedusteluun (eivät ole ihan ilmaisia) ja maakuntaopistot, Sivistysliitto  kansanopistot... ainakin Helsingin työväen opisto tarjoaa myös maksuttomia luentoja.

Ainakin takavuosina MPK:n tiedustelukurssit olivat parasta mitä maa päällään kantaa.  

Vierailija
15/44 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähiopetus siis ehdottomasti suljettu pois, eikä kurssi saa maksaa mitään. Eli jos amerikankieli sujuu, niin ilmaisia joko kokonaan tai osittain ovat ainakin Khan Academy, Saylor Academy, Udemy, Coursera ja edX. Todistuksia ei ilmaiskursseilta saa, ellei sitten Saylorilla olisi edelleen sellaisia täysin "persaukisille" tehtyjä sertifioituja, sinänsä ihan laadukkaista kursseja. Nämä siis kaikki verkossa. 

Englanti sujuu, mutta en todellakaan ala tekemään mitään ulkomaalaisia kursseja. Ei kiinnosta tuollaiset.

Ap

Vierailija
16/44 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää vastata noin ylimielisesti? Mistä hitosta mä voisin tietää tuollaisen kuin mooc-kurssi???

Ap

Kysy vaikka chat gtp

Vierailija
17/44 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raivostuttavaa että avoimen kurssien hinnat nousi taivaisiin; työttömänä noihin ei ole mitään mahdollisuuksia enää.

Avoimen kurssit maksavat 75€ ja kestävät yleensä pari kuukautta. Ihan oikeastiko tuo on liikaa?

Vierailija
18/44 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Englanti sujuu, mutta en todellakaan ala tekemään mitään ulkomaalaisia kursseja. Ei kiinnosta tuollaiset.

Ap

Eli halusit nyt vain provosoida nillittämällä?

Vierailija
19/44 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No jos oisit etsinyt yliopistojen sivuilta. Sieltä ne löytyy.

olen itse löytänyt ja joo oon 70+! Ihan syystä nyt ylimielisesti vastailemme.

TIEDONHANKINTA on opiskeluissa yksi ydinajatus!

Vierailija
20/44 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulutko ammattiliittoon? Ne joskus tukevat jäsentensä opiskelua maksamalla noita kurssimaksuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan