Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ennen rakastin kauppareissuja - nyt vihaan niitä hintojen takia

Vierailija
23.01.2025 |

Onko muilla samaa? Ennen nautin tosi paljon ihan arkisista kauppareissuista. Nyt pitkitän ruokaostoksille lähtemistä ihan viimeiseen asti. Hintataso saa niin kiukkuiseksi. Wcpaperi, lihatuotteet ja juustot nyt esimerkiksi ovat järjettömän hintaisia nykyään. Rainbow:n 1 kg kermajuusto maksoi pari-kolme vuotta sitten n. 2,99€, nyt on Coopilla vastaava tuote 5,99€ hinnalla. Hinta siis tuplaantunut. Kun vastaava tapahtuu useamman tuotteen kohdalla niin kyllä sitä vaan joka kerta hämmästyy miten paljon rahaa uppoaa ihan yksinkertaisiin ruokatarvikkeisiin. Eikä edes näy loppua tuolle loputtomalle hintojen korottamiselle. 

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen henkilö ostaa Rainbow kermajuustoa? En tarkoita tätä mitenkään pahalla, mutta en juustojen ystävänä voi ymmärtää kenen mielestä tuo on paras juusto, kun valittavana on kaikenlaista goudaa, comtea yms.

Sellainen joka siitä pitää ja tuskin vielä pahastuu edullisemmasta hinnastakaan. Ei se huonoa perusjuustoa ole ja sitä olen itsekkin ostanut koska minusta se on maistuvampaa kuin 2€/kg kalliimpi Oltermanni. Ostan kyllä välillä jotain muutakin kokeiltavaksi. Oltermannin Tilsit juusto ei maistunut ja nyt on sitten Monterey jack testissä. Parempaa kuin Tilsit mutta edelleen pidän enemmän siitä Rainbown juustosta mikä on nykyään Coopin nimellä. Minulle se juusto on vain leivänpäällinen ja sitä ostan mikä suussani hyvältä maistuu. Että mitä sitä kauhistelemaan mitä ja miksi sitä joku jotain tiettyä ostaa mutta tuskin kukaan jotain sellaista ostaa ja syö mistä ei pidä.

Vierailija
62/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ruuan hinta noussut tolkuttomasti. En koskaan ole aikaisemmin 30 vuoteen aikuisiällä ole tuntenut itseäni köyhäksi S-Marketissa käydessä. Vaikka minulla on kokopäivätyökin. Ei kauppojen kustannusten nousu nyt selitä kaikkea. Ruokakauppa on tottunut Suomessa isoihin katteisiin kun todellista kilpailua ei ole. Voittoja kulutetaan järjettömiin yli investointeihin ylimitoitettuihin kauppaliinteistöihi, parin vuoden välein toistuviin kauppojen remontteihin joille ei ole mitään oikeaa tarvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisko kannattanut käydä kunnon koulut loppuun asti, kuten minä tein, niin olis nyt rahaa?

Minä kävin neljä koulua loppuun, tein 20 vuotta töitä ja sairastuin. Säästöt kohta käytetty. Eläkkeeseen vielä kymmenen vuotta aikaa. Sinullekin olisi voinut käydä niin tai paljon huonommin. Kukaan fiksu älykäs ihminen ei syyllistä ventovierasta köyhyydestä, koska ei tiedä taustoja. Ehkä sinunkin olisi kannattanut käydä vielä yksi sivistävä koulu kunnolla. 

Vierailija
64/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvin Pirkka kermajuusto 5,99 vuonna -22.

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/halpa-vs-kallis-jopa-yli-30-…

Ja se on edelleen tuon hintaista. 

Vierailija
65/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei tarvii vertailla hintoja 😊 

Käyn K-Supermarketissa ja ostan mitä tarvitsen 

Ostan minäkin mitä tarvitsen ja olen aina vertaillut hintoja. En nyt sentään niin tyhmä ole että suostun maksamaan jostakin moninkertaista hintaa vain siitä ilosta että varaa on.

Vierailija
66/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi suohon

Vierailija
67/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jep. Olen myös huomannut että kun joitakin tuotteita "halpuutetaan" niin toisten tuotteiden hintaa sitten vastaavasti nostetaan samalla. 😂 Kyllä kuluttajaa narrataan ihan huolella... Ja kauppiaat nauraa matkalla pankkiin."

Juuri näin. S-ryhmäkin muka laski monen sadan tuotteen hintaa, mutta mitä ne tuotteet ovat? Jotain sellaisia, joita ostetaan vähän ja harvoin, veikkaan, koska sellaisten tuotteiden hinnat, joita käytetään päivittäin nousevat jatkuvasti. Nytkin kaikkien niiden tuotteiden hinnat, joita itse ostan S-marketista, olivat nousseet.

Kyllä, joka kerta vtuttaa mennä kauppaan ja sieltä tullessa vtuttaa vielä enemmän. En piruuttanikaan osta enää mitään muuta kuin pakolliset. 

Vierailija
68/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin aiemmin Citymarketista Arlan kahvimaitoa hintaan 1.89. Nyt oli hinta noussut ja oli 2.49 eli korotusta 60 senttiä. Jääköön sinne heidän hyllyynsä jatkossa.  

Vierailija
69/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää, ihan törkyisen hintaista Suomessa kaikki suhteutettuna ihmisten tulotasoon. Monien tuotteiden hinta on lähes tuplaantunut.