Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ennen rakastin kauppareissuja - nyt vihaan niitä hintojen takia

Vierailija
23.01.2025 |

Onko muilla samaa? Ennen nautin tosi paljon ihan arkisista kauppareissuista. Nyt pitkitän ruokaostoksille lähtemistä ihan viimeiseen asti. Hintataso saa niin kiukkuiseksi. Wcpaperi, lihatuotteet ja juustot nyt esimerkiksi ovat järjettömän hintaisia nykyään. Rainbow:n 1 kg kermajuusto maksoi pari-kolme vuotta sitten n. 2,99€, nyt on Coopilla vastaava tuote 5,99€ hinnalla. Hinta siis tuplaantunut. Kun vastaava tapahtuu useamman tuotteen kohdalla niin kyllä sitä vaan joka kerta hämmästyy miten paljon rahaa uppoaa ihan yksinkertaisiin ruokatarvikkeisiin. Eikä edes näy loppua tuolle loputtomalle hintojen korottamiselle. 

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessapaperia ei kannata ostaa niissä muutaman rullan minipaketeissa vaan isommissa. Esim Tokmannilla on säännöllisesti Serlan 24 rullan paketti 8e (eli 33snt/rulla = halpa). Itellä tälläkin hetkellä serlaa kaapissa yli 90 rullaa kun olen hamstrannut tarjouksesta. Katson aina kaupan tarjoukset ja oma plussaedut läpi ennen kuin tee kauppalistaa. Tietyt tuotteet haen ässältä/prismasta ja tietyt k-kaupoista. Ei ole kauppalasku kk-tasolla paljoa minulla noussut, ehkä 10-20€ jota pidän erittäin kohtuullisena nousuna.

Eipä useinkaan ole varaa laittaa paperiin liki 10€ kertaostona. 2,79€ on helpompi lisätä ostoslistalle.

Vierailija
42/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt suoraan sanottuna usko että kolmella eurolla on saanut kilon kermajuustoja muuta kuin jostain supertarjouksista joskus

Ainakin itse muistan että valion arki juusto paketin sai 2,99e hintaan aikoinaan. Joten ei se ihan mahdoton ole jostain rainbow tai Xtra tuotteesta

Varmaan saikin. Puoli kiloa. Muuten menee halvemmalla kuin mitä on jo pelkkä raaka-ainekustannus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen henkilö ostaa Rainbow kermajuustoa? En tarkoita tätä mitenkään pahalla, mutta en juustojen ystävänä voi ymmärtää kenen mielestä tuo on paras juusto, kun valittavana on kaikenlaista goudaa, comtea yms.

Siis anteeksi nyt vain, mutta missä sanottiin että tuo on parasta juustoa tai edes että ostaisi sitä? Aloituksessa kerrottiin hintaesimerkki ko. tuotteesta. Mutta aika moni lapsiperhe varmasti ostaa tuota, ymmärtänet varmaan että harvalla tavallisella perheellä on ennenkään ollut mahdollisuutta vetää joka päivä jotain erikoisjuustoja leivän päällä.

Mitä väliä on tuotteen hinnan muutoksella, jos kyseistä tuotetta ei muutenkaan osta? En minä ainakaan jaksa kauhistella miten joidenkin kumkvattien hinta on noussut.

Vierailija
44/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa nyt veetun ääliöt se hinnoista ja kaikena kalleudesta narina. Kyllä täytyy olla tyhjä ja surkea elämä jos kaikki pyörii tollasen asian ympärillä. 

Ymmärrät sitten kun muutat sieltä lapsuudenkodista omillesi ja alat itse maksamaan asumisen ja elämisen kulut.

Voi muru. Olen 55-vuotias nainen, lapset jo maailmalla ja asunto- ym. velat maksettuna. Ikinä en ole katsonut tai laskenut ruokaostosten hintaa enkä aio jatkossakaan. 

Vierailija
45/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen S-marketissa katsoin että punalaputettu pala goudaa, otetaan mukaan.

Kassa löi koneeseen 9,90e, siis punalaputettuna. Pala goudaa. Sanoin että jätä pois.

Vierailija
46/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
47/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassa löi koneeseen 9,90e, siis punalaputettuna. Pala goudaa. Sanoin että jätä pois.

Oletko näkövammainen vai etkö osaa lukea hintaa muuta kuin kassan kertomana?

Vierailija
48/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jo aika mones "kylläpä ruoan hinta harmittaa" aloitus lyhyen ajan sisään. Terveisiä Koljalle.

Vierailija
49/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa nyt veetun ääliöt se hinnoista ja kaikena kalleudesta narina. Kyllä täytyy olla tyhjä ja surkea elämä jos kaikki pyörii tollasen asian ympärillä. 

Ymmärrät sitten kun muutat sieltä lapsuudenkodista omillesi ja alat itse maksamaan asumisen ja elämisen kulut.

Voi muru. Olen 55-vuotias nainen, lapset jo maailmalla ja asunto- ym. velat maksettuna. Ikinä en ole katsonut tai laskenut ruokaostosten hintaa enkä aio jatkossakaan. 

No mitä helvettiä sinä roikut näissä keskusteluissa jos ei ole tarvetta eikä kiinnostusta seurata hintojen muuttumista? Käytkö vaan rehentelemässä omia rahavarojasi? Etpä sinäkään voi tietää miten elämä sinua kolhii ja jonain päivänä on pakko syynätä joka ruokapakkauksen hinta ennen kassaa. Oikeastaan vähän toivonkin että joudut opettelemaan.

Vierailija
50/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko näkövammainen vai etkö osaa lukea hintaa muuta kuin kassan kertomana?

Ainakin meidän s marketissa aletuotteet on omassa altaassa eikä niissä näy lähtöhintaa. Joutuu joskus pitkäänkin etsimään hyllyistä normaalihintaa tai sitä ei edes ole enää hyllyssä.

Vierailija
51/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhdyttämisen agenda. Siellä se eliitti taas Davosissa kokoontuu juonimaan lisää mukavia juttuja meille.

Tällaiseen keskusteluun ei varmaan uskalla tulevaisuudessa kommentoida, voi sosiaaliset pisteet laskea...

At the World Economic Forum (WEF) Annual Meeting 2025, Spanish Prime Minister Pedro Sánchez calls for "an end to anonymity on social media" and for forcing "all these platforms to link every user account to an European Digital Identity Wallet."

https://x.com/ReclaimTheNetHQ/status/1882134824808538415

Vierailija
52/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvii vertailla hintoja 😊 

Käyn K-Supermarketissa ja ostan mitä tarvitsen 

Vierailija
53/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, nimenomaan ärsyttää! Eikä pelkästään ruoan hinta, vaan raaka-aineiden laskenut laatu- en edes muista, montako hedelmää heitin viime vuonna pois kun eivät koskaan kypsyneet (mätänivät raakoina), moniko kanapaketti haisi pilaantuneelle vaikka suojakaasu oli kunnossa ja päiväystä vielä jäljellä ym.ym. 

Viimeksi eilen ostin kalliilla kotimaisen pakkaajan pakastehernepalkoja. Yli kolmasosa oli pilaantuneita!! Sellaisia osittain valkoiseksi kuoresta muuttuneita, kuivan näköisiä ruskeillä täplillä. Ei helv...! Pitääkö mun laittaa kohta parvekkeelle oma puutarha pystyyn, kun firmat eivät suoriudu edes syömiskelpoisten rehujen pakastamisesta??

Kiitos ja anteeksi. 

Vierailija
54/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, nimenomaan ärsyttää! Eikä pelkästään ruoan hinta, vaan raaka-aineiden laskenut laatu- en edes muista, montako hedelmää heitin viime vuonna pois kun eivät koskaan kypsyneet (mätänivät raakoina), moniko kanapaketti haisi pilaantuneelle vaikka suojakaasu oli kunnossa ja päiväystä vielä jäljellä ym.ym. 

Viimeksi eilen ostin kalliilla kotimaisen pakkaajan pakastehernepalkoja. Yli kolmasosa oli pilaantuneita!! Sellaisia osittain valkoiseksi kuoresta muuttuneita, kuivan näköisiä ruskeillä täplillä. Ei helv...! Pitääkö mun laittaa kohta parvekkeelle oma puutarha pystyyn, kun firmat eivät suoriudu edes syömiskelpoisten rehujen pakastamisesta??

Kiitos ja anteeksi. 

Valitettavasti itse kasvatettu ruoka on uhka ilmastolle... se varmaan tullaan vielä kieltämään, pitäähän ilmastonmuutosta vastaan taistella kaikin keinoin

Carbon footprint of homegrown food five times greater than those grown conventionally

The study found individual garden infrastructure responsible for increased levels of CO2

https://www.telegraph.co.uk/news/2024/01/22/carbon-footprint-homegrown-…

Vierailija
55/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jo aika mones "kylläpä ruoan hinta harmittaa" aloitus lyhyen ajan sisään. Terveisiä Koljalle.

No kyllähän tästä on paljon puhetta arjessakin, yleinen puheenaihe tällä hetkellä. Koska se nyt vaan pitää paikkansa, että hinnat on nousseet paljon ruokakaupoissa.

Vierailija
56/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisko kannattanut käydä kunnon koulut loppuun asti, kuten minä tein, niin olis nyt rahaa?

Vierailija
57/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen rakastin shoppailla jopa ruokakaupasta, nyt inhoan, kun en voi ostaa kaikkea fantsua

Vierailija
58/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen yksinasuva joka ostaa vain isoja vessapaperisäkkejä. Tulee pitkällä tähtäimellä paljon halvemmaksi. 

Tuo on kanssa totta että raaka-aineiden laatu mennyt huonoksi. Oon ostanut s marketista sipulia ja aina on sisältä mädäntyneen vihreiltä vaikka tuntuu päältä tuoreelta 

Vierailija
59/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti lapset saivat toiselta vanhemmalta älygeenit.

Vierailija
60/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhdyttämisen agenda. Siellä se eliitti taas Davosissa kokoontuu juonimaan lisää mukavia juttuja meille.

Tällaiseen keskusteluun ei varmaan uskalla tulevaisuudessa kommentoida, voi sosiaaliset pisteet laskea...

At the World Economic Forum (WEF) Annual Meeting 2025, Spanish Prime Minister Pedro Sánchez calls for "an end to anonymity on social media" and for forcing "all these platforms to link every user account to an European Digital Identity Wallet."

https://x.com/ReclaimTheNetHQ/status/1882134824808538415

Muutama suomalainen toimittaja haaveili samasta viime vuosikymmenellä. Saahan sitä haaveilla.