Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diagnoosiksi työuupumus

28.05.2023 |

Viimeviikolla työterveyslääkäri ja esimieheni ovat tulleet siihen johtopäätökseen, että kärsin työuupumuksesta ja ehdottavat työnkuvani muuttamista syksyksi. Kuitenkin minulla itselläni ei ole samanlaista tunnetta uupumuksesta, ja tämä diagnoosi herättää paljon kysymyksiä mielessäni.

Olen huolissani siitä, miten tällainen muutos vaikuttaisi palkkaani ja mitä se tarkoittaisi elämäni kannalta. En haluaisi minkäänlaisia muutoksia tällä hetkellä, ja tämä tilanne herättää epävarmuutta ja huolta tulevaisuudesta.

Voidaanko nuo päätökset todella tehdä ilman minun kanssa keskustelemassa kuten on uhattu.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suoriutumisesi työssä heikentynyt? Jostainhan sekin johtuu.

Vierailija
2/11 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo muakin yritettiin väittää uupuneeksi työyhteisössä missä voin pahoin kun esimies kiusasi. Ei jatkoon. Jotain vikaa on tuollaisessa paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/11 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko suoriutumisesi työssä heikentynyt? Jostainhan sekin johtuu.

Ei ole

Vierailija
5/11 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työuupumuksesta ei saa palkallista sairauslomaa

Vierailija
6/11 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita heti liittoon.

Vierailija
7/11 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lähteä paikasta jos on kyse työuupumuksesta. Jotain on vialla jos asia on päässyt noin pitkälle. Useimmassa työpaikassa uupuneet kiusataan ulos tavalla tai toisella kun saikuttaminen alkaa mennä liian pitkälle. Mistä lienee kohdallasi kyse jos et koe olevasi edes uupunut.

Vierailija
8/11 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työuupumus ei ole sairaus vaan jos sellaisesta on kyse niin työtehtäviä pitää muuttaa niin että pärjää. Kukaan ei ole niin korvaamaton että kannattaa vaarantaa terveytensä. 

Vierailija
9/11 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina ihmettelen tätä työuupumusta. Uupumus/burnout tms. on kuitenkin usein monen asian summa, eikä elämässä aina voi erotella asioita, jotka uuvuttavat, esim. että työ uuvuttaa, mutta pikkulapsiarkiko ei. Koko työuupumus on typerä sana koska usein on kuitenkin kysymys monen asian summasta, huonosta työilmapiiristä, pikkulasten takia huonosti nukutusta öistä, ikääntyvistä vanhemmista, avioerosta, haastavasta erityislapsesta jne

Vierailija
10/11 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnkuvaasi ei voi muuttaa merkittävästi ilman suostumustasi. Palkan putoamista ei siis tarvitse pelätä. Ota kuitenkin mahdollisimman tarkkaan selville, mikä työsuorituksessasi on ollut pielessä. Osaat sitten petrata, jos koet, että voimavaroja kerran on.

Vierailija
11/11 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aika paha, jos esimies ja lääkäri epäilee työuupumusta ja henkilö itse ei tunne mitään oireita eikä ole huomannut töiden hoitumisessa mitään muutosta. 

Voihan taustalla olla muutakin todellisuudentajun häikkää kuin uupumus sitten

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä